Kosmiska energier/frekvenser

Nytt Kosmiskt Platina-ljus

2011-01-16 02:19 #0 av: Amon

EN HELT NY ENERGI FÖR JORDEN:  Kosmiskt Platina-ljus 

kommer att strålas hit till jorden vid fullmånen 19:e jan.

Från sidan: http://www.therainbowscribe.com/january19th2011.htm:

"Platinum kosmiskt ljus, en multi-universell stråle som syntetiserar allt liv i Divine Unionen. Den driver oss genom en Stargate av kunskap och till språket i ljuset. Genom sitt inflytande, blir allt liv sammansmält i detta eviga nu. Spontan omvandling och mirakel-manifestationer kommer att skapas genom området för Zero Point medvetenhet.    

Denna mycket potenta och mycket omvälvande metalliska platina frekvensen anskaffas på flera universella nivåer och överbryggas till jorden genom enorma medvetandefälts-energier som vi refererar till som Melkisedek / Metatron / Mahatma.

Platinum Light omfattar alla sju strålarna

Beskriven som vitt guld och sfärisk i sin radiator effekt, kan Platinum kosmiskt ljus ses som en "större", ihållande allomfattande behållare av de sju primära strål energier som har funnits fram tills nu, livet på planeten Jorden i sitt system för energi. Dessa sju strålar, av vilka många av oss känner till, har den primära kanalen och manifesterar karakteristiska från vilken energin i solsystemet flödar, vilket ger vissa egenskaper och styrning till liv i alla jordens riken."

Visa i nytt fönster

Anmäl
2011-01-19 02:23 #1 av: Amon

Det blir till att sätta sej och meditera i morgon kväll - och ta emot de här fantastiska energierna! Fullmånen är som fullast mellan 21.30 och 22.30. Skrattande

Anmäl
2011-01-19 12:42 #2 av: [GunillaR]

Fullmånen är precis lika full hela dygnet. Egentligen är den full tre dygn, från Jorden sett. Det är så lite skillnad mellan första, andra och tredje fullmånedygnet. Men det andra fullmånedygnet är det som är 100 % fullmåne.

Anmäl
2011-01-19 14:22 #3 av: Amon

Enligt stjärntidtabeller - så är det på det här viset - men du vet säkert bäst - som vanligt! Flört

Anmäl
2011-01-19 14:30 #4 av: [GunillaR]

# 3 - Jag vet inte alltid bäst och ger mig inte ut för att göra detta heller. Men du tycks veta allting. Därför gav jag dig en liten kommentar om detta. "Stjärntidtabeller" - är det när bussen går till närmaste stjärna eller?

Anmäl
2011-01-19 15:10 #5 av: Amon

Om man är det minsta intresserad av astronomi eller astrologi - så vet man att där används stjärntidtabeller för att följa rörelserna från de olika planeterna, solen och månen över himlavalvet - och man kan avläsa var de står i olika stjärntecken vid varje enskild tidpunkt. I vilken grad, bågminut och bågsekund - om man vill vara helt exakt. Där visas också olika förhållanden - vinklar (eller aspekter) - mellan de olika planeterna och dessa uppgifter ligger till grund för att bla. ställa ett horoskop.

En stjärntidtabell för astrologen är lika viktig som FASS för apotekaren, telefonkatalogen för telefonisten och ett uppslagsverk eller Google för den vetgirige.  Glad

Anmäl
2011-01-19 17:36 #6 av: [GunillaR]

# 5 - Ber om ursäkt. Kunde bara inte låta bli. Jag skyller på fullmånen. Visst vet jag var en tidtabell för himlakropparna är. Men den var rätt kul ändå Flört

Hur det än är med tidtabellerna så är månen full från jorden sett tre dagar, precis som när det är svartmåne. Visst finns där små skillnader men inte synliga från jorden. För min del så påverkas jag av fullmånen exakt lika mycket i tre fyra dagar och så tror jag det är med de flesta som påverkas av fullmånen. Så att man skulle ta in några speciella krafter vid en viss tidpunkt, det är vi människor inte tillräckligt avancerade för.

Och den där strålningen av platina, den tar jag med en nypa salt.

Anmäl
2011-01-19 18:36 #7 av: Amon

De av oss som är ljuskänsliga tar in olika ljusenergier vare sej det är vid fullmåne de strålas hit - eller vid någon annan tidpunkt. Just tidpunkten för fullmånen är speciellt bra - eftersom många då är öppna och mottagliga. Men de (andevärlden) kan stråla ljusenergier hit när de vill - mot enskilda eller grupper (som mediterar tex).

Ibland sker masspåslag - en mängd ljusenergi som strålas ner över ett område där det befinner sej mycket folk (i syfte att höja allas frekvenser). Det märkte jag förra året när jag åkte till Ullared.

Strax innan Ullared kände (och såg jag) att bilen körde in i ett enormt ljus. Sedan gick vi omkring där inne - yra och raglande. Så smånigom fick vi sätta oss och ta en kopp kaffe. Jag kom i samspråk med ett par andra damer - som berättade att de blivit så yra - så de var tvungna att sätta sej och ta lite fika.

- Aha - då förstod jag. Det var inte bara inbillning med att vi körde in i ett stort ljus. Naturligtvis passar de på här på Ullared - med alla dessa människor samlade! Efter några timmar gick det över och allt var som vanligt igen. Glad

(Och detta berättar jag - trots all skit som du har kastat på mej i flera olika trådar här den sista månaden! Flört)

Anmäl
2011-01-19 20:08 #8 av: maria-svensson

månen styr även kurrylinjer på jorden vid fullmåne så är dessa linjer ca 10 cm breda och vid övergången till nymåne så upphör kurrylinjerna att existera i 12-15 minuter, för att därefter komma tillbaka med full kraft och är då ca 50 cm breda för att sedan minska till nästa nymåne, detta kan man även lätt känna med en slagruta och tror alla med lite träning kan lära sig detta, så månen styr mer än bara tidvattnet. om månen även styr över lemanslinjer vet jag inte, men det är väl inte otroligt.

lite kuriosa bara. Cool

Anmäl
2011-01-20 02:03 #9 av: Amon

Kände ni av energierna i kväll?

Själv började jag känna av energier i huvudet strax efter 20.00 - så jag fick gå och sätta mej. Sedan ökade det på intensiteten och var som starkast ca 20.20 - 20.30. Det höll på till ca. 20.45 - sen var det klart. Sammanlagt ca 40 min alltså.

Det kändes en stund som en sorts andlig kirurgi i mitten av pannloben - det gjorde litet ont då. Men det gick ju snart över - och sedan har jag bara känt lite efterdyningar då och då i kväll.

Det här var ingenting mot det de gjorde i mitt huvud en natt i slutet av november i fjol. Men då var det bakhuvudet (och nacken) de grejade i. Det kändes då som om de "mejslade ur" - för att göra plats för den där eteriska kristallen som de planterade in veckan innan - på en återträff i ljuskroppsmeditation. Då kunde jag inte sova på hela natten pga. värk - och inte kunde jag lyfta huvudet heller. Fick sjukskriva mej o använda halskrage i flera dar. Flört

#8  Ja - jag har hört om att curry -och hartmannlinjerna smalnar vid fullmåne - men det är lika mycket energi som passerar - så det blir då ett större tryck i passagen. Om leylinjer påverkas vet jag ej. De är ju stora och breda (kan vara upp till flera hundra meter i bredd) med olika skikt av energier - med tomrum emellan. Det är mycket intressant att gå ut med pekare igenom en leylinje - pekarna går ut - och ihop - ut och ihop osv. med någon meters mellanrum. Där jag bor finns många leylinjer som går kors och tvärs - och på snedden. Glad

Anmäl
2011-01-21 11:04 #10 av: Hukanson

2012 is not the end - it is the height!

Kanske behövs det ännu en ljusenergi - platinaljus  för att vi ska förstå att det som sker faktiskt sker.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2011-01-21 18:13 #11 av: Amon

Tack Hukansson! Det var en vacker och informativ video om skiftet! Glad

Anmäl
2011-01-21 21:06 #12 av: mulac

Tack Amon och Hukanson!Skrattande

Man känner av förändringar och jag kan intyga att sista året har varit det mesta på programmet testat att gå på kryckor vid den mest olämpliga tidpunkt.....  seglat mellan hop och förtvivlan.... men nu känner jag att det är hjälp på gång och det är jag så tacksam för och saker och ting blir plötsligt mycket bättre.

Många säger att det kan inte leva utan sin mobil eller andra saker då jag håller på att flytta och tittar på alla saker man har och känner sakerna har ingen betydelse, kort sagt jag kommer inte på en enda sak som jag inte kan leva utan, har jag problem, eller?

Det som sagt stora förändringar på gång man både ser och hör ... det är inte bara de gobala utan bekanta som har olika drogproblem som helst plötsligt nyktrat till....

Jag förlåter mera och är mer tacksam och mycket mer kärleksfullare än förr... och det är bara början!

Anmäl
2011-01-22 00:23 #13 av: Amon

Ja, det är mycket inre helanden som sker nu - allteftersom jordens och vår egen energifrekvens succesivt ökar - och som också visar sej i det yttre - både på ett personligt och ett samhälleligt plan.

Gamla sår läks och vi blir tacksammare och mycket mera kärleksfulla - precis som du säger. Vi märker också att vi mer o mer kopplas ihop allihop - gamla gränser mellan människor och grupper löses upp - och det som förenar blir viktigare än det som skiljer.

Jag tänker då bla. på bilder från Tunisien - där soldater och poliser spontant blir omkramade av förbipasserande människor på gatorna. Dessa bilder är mycket talande tycker jag!

Det sägs att jordens ljusenergifrekvens i fjol (2010) var tre gånger högre än året innan (2009). Och detta år (2011) kommer den att bli så hög - så att inget längre kan hållas dolt för oss - och alla gamla dolda sanningar och lögner kommer fram i ljuset - för alla att kunna ses och förstås.

Så - det blir ett spännade - men omvälvande år - tror jag! Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.