Kanaliserade budskap

Skillnad mellan kanaliserade budskap och profetior

2011-01-21 13:11 #0 av: [GunillaR]

Ett kanaliserat budskap är när någon människa får kontakt med sin andliga guide eller någon ljusvarelse.

Kanalisera med avlidna kan man också göra som medium men dessa har inte någon tillgång till större budskap som gäller planeten. De avlidna kan förmodligen se saker ur ett annat perspektiv eftersom de ej längre är jordbundna, men därifrån till att sia om planetens framtid och andra galaktiska och universella angelägenheter, detta kan de inte.

För att kunna bli en ren kanal så måste man sätta sig i trans och gå över i en högre vibrationsnivå. Då låter man sin kropp vara ett kärl, en kanal och kan inte själv styra över det budskap som kommer. En del av dessa som kanaliserar är fullt medvetna om vad som händer, en del är det inte. Om detta finns att läsa i Sanaya Romans och Duane Packers bok "Lär dig kanalisera".

Om man är medial så kan man också lära sig att motta små korta meddelanden från sin andliga guide genom t ex automatisk skrift.

Många skapande människor kan också ta emot ren inspiration ifrån en högre källa. Detta kan gälla musik, författande, poesi och även som i mitt fall, konsten. Man känner klart och tydligt när man når en sådan källa :-) Men detta har ingenting med kanaliserade budskap att göra.

Profetior

Vem som helst kan egentligen bli föremål för profetiska upplevelser mer eller mindre. För vad är en profetia? Det är att sia om framtiden, att se in i framtiden om vad som ska kunna ske. Inte vad som ska ske! Utan vad som kan ske beronde på förutsättningarna och karma.

Det finns något som man kallar för Akashakrönikan. Om denna finns att läsa inne på Tarot

i denna tråd.

Anmäl
2011-01-22 13:56 #1 av: Hukanson

Alla människor har ett andligt beskydd och en andlig guide eller grupp av guider sägs det som undervisning för alla . Denna guide kan man sätta sig i medveten förbindelse med och få en personlig välsignelse för det som man själv jobbar med och är aktuellt i sitt eget liv. Det är viktigt att man förstår att allt handlar om en själv och ens egen andliga - världsliga utveckling.

Sedan finns det andliga guider eller änglar om man så vill, i en slags hierarki för hela samhället och världen. Dessa kan man på motsvarande sätt komma i kontakt med och få välsignelser för samhällets eller världens utveckling. Där är fokus mer på samhällsproblematiken men naturligtvis gäller det även för enskilda individers strävan.

Det här är en tråd om individuella personliga Välsignelser/budskap, eller hur GunillaR, varför är den då inte inlagd på Andlig Utveckling ?

Oneness can not be divided.

Anmäl
2011-01-22 18:26 #2 av: [GunillaR]

# 1 - Jag är inte aktiv inne på Andlig utveckling. Det är den enkla anledningen. Däremot så finns den på min första sajt, Existens precis som den finns på en av mina nuvarande, Tarot.

Anmäl
2011-01-23 11:07 #3 av: Howliten

Själv är jag skeptisk till de här kanaliserande budskapen som florerar både här och ute på internet. Däremot så tror jag på utomjordiskt liv.

Profetior är också svårt, det är som kanaliserande budskap.

Nä, för mig är det där två sakerna inget att lita på.

Anmäl
2011-01-23 13:07 #4 av: [Ming]

Har dristat mig till att läsa de senaste kanaliserade budskapen här IFokus...och det är senaste nytt från jorden som levereras...bl a. samt ord som förekommer inom konspirationskretsar: Mind control, 9/11, illuminati svarta kabbalan t om bombdådet i London "vi har kontrollen" "var inte rädda" David Icke "ni har blivit hjärntvättade" mm mm

Nej tack för min del.

Profetior är av annan kaliber enl mitt sätt att uppleva dem   bl a Hopiprofetian samt Mayakalendern där man kan se energiernas påverkan bakåt i tiden samt därmed förstå upprepningarna vi upplever idag då samma energier påverkar oss samt vad vi lärt oss av historien:

Not much men vi är på god väg kan jag känna.....mönster bryts och framsteg görs bl a inom vetenskap och miljöarbete...om detta nämns inte ett ord i "kanaliseringarna" nej  vi är hjärntvättade och "de däruppe" ska hjälpa oss......

Anmäl
2011-01-23 18:50 #5 av: Howliten

Det är väl så som det varit i alla tider. Lägg ansvaret på någon/något annan/annat.

Om bara de "där uppe" kan hjälpa oss så behöver "vi här ner" inte ta något ansvar och göra något själv. Vi behöver bara vänta. Vänta på att "de" ska komma och ställa allt tillrätta. Fixa alla våra misstag med sitt magiska spö.

Förmodligen ... Rynkar på näsan

Om man lägger alla sina misslyckande på utomstående så kan man inte heller ta åt sig av allt det goda mani själva gör.

Nej, det är vi själva som har vårt i öde i våra händer och det är dags att vi alla öppnar ögonen och inser det och börjar handla. Att få männsikor  att tro att de inte har makten i sina liv är det absolut bästa sättet att förslava människorna och hålla makt över dem. Vad människan än väljer att göra så är hon ensam ansvarig vart valen henne bär.

Anmäl
2011-01-23 20:32 #6 av: [Ming]

#5 Jag håller med dig!!

Anmäl
2011-03-07 21:42 #7 av: Hukanson

Hej, Ming, hur går det med St Germain och politiken? Det finns ju många kanaliserare och många källor så man kan ju välja ut det som passar en själv att läsa. Ibland blir det negativa beskrivningar och ibland blir det positiva uppbyggelser. Jag hoppas att det kan bli en bra och lagom blandning här.

Profetsior - är ju en Israelisk term för av Herren utvalda män som kunde ta emot ett budskap från Herren och sedan återge detta till andra människor utan att lägga till eller dra ifrån något. Innan Jesus var det många i Jerusalem som hade detta till livsuppgift.

Efter Jesus blev detta mer devalverat till att profetsians ande skulle finnas i församlingen och kunna tala mindre inspirationer till församlingen. Men jag håller för troligt att det funnits riktiga profeter hela tiden och även i dessa dagar skrivs böcker som kan ses som profetiska - inte minst Livets Bog som skrevs av dansken Martinus. Denna bok är ett Kristi Testamente av Kristusmedvetande och blir därigenom Apostolisk eller Profetisk - stryk det som ej önskas.

Kanalisera kan man ju göra med många andliga väsen - Ärkeänglar, Gudaväsen, Uppstigna Mästare och avlidna släktingar till en själv eller andra vänner. Dessutom har det ju kommit hit tusentals galaxraser vars chefer och ledare söker kontakt med mänskligheten för att komma på så god fot med oss att de får och kan landa här och kanske bygga en egen rymdbas med rekreationsavdelning och alla bekvämligheter.

Det är ju därför det sägs att allt förändras nu därför att utvecklingen går så rasande fort i dessa dagar. Men om bara ett par år har vi kommit in i vilan - då ska vi se på allt med nya ögon.

Kanalisering behöver inte vara att man memorerar ett budskap och gör vissa representativa gärningar , man kanske bara går mentalt åt sidan och låter väsendet ta över talorganet för att spela in ett budskap på band. Vissa andeväsen arbetar så. Andra kommer för att hålla ett samtal med kanaliseraren i dennes inre som kanske skriver samtidigt eller gör stödanteckningar. Det finns flera sätt, tex trans eller ljusupplevelseinspirationer.

Om man verkligen vill tillföra en spännande dimension till ett vanligt torftigt liv så rekommenderar jag en andlig ansträngning. Medium är nog bra men riktiga himlasamtal är ju ändå bättre.

Oneness can not be divided.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.