Annons:
Etikettupplevelser
Läst 5483 ggr
kajmal-0-
1/28/11, 10:05 AM

den nya jorden

hade en vision för ett par år sedan, som faktiskt stämmer med vissa s.k. kannaliseringar, jag såg hur djur och människor for genom universium till en motpol till jorden, och detta var återkommande vissa tids intervaller,  det är två jordar på var sin sida universium . och djur och människor byter jord , jag såg som en bredd stråle där vi  färdades från den ena jorden till den andra genom rymden. där människor kor hästar m.m färdades/förflyttades……om man läser boken omsluten av ljuset. av betty. j eadie. beskrivs nåt liknade……………………….så här skriver jag själv i min egen bokt. ctat:……………En drömmande tillvaro Drogismen Kamjal och jag står vid jordens motpol, på andra sidan
Universum, och tittar på den lysande porten till Drogismen. Runt omkring oss står det palmer,
framför palmerna ser vi en stor sköldpadda med en stor spindel stående på skalet.

Annons:
Mairi
1/28/11, 12:16 PM
#1

När jag läser det här kommer jag nästan ihåg någonting… måste sätta mig och fundera mera. Tack! Glad

[Hukanson]
2/3/11, 5:05 PM
#2

Kajmal, det går ju att förena med en esoterisk vishet som säger att många bara pendlar mellan Astralvärlden och den Fysiska Världen . Efter ett liv på Jorden lämnar man efter kanske 80 år och lever vidare i Astralvärlden som upplevs som likadan som Jorden fast kanske mer spännande och innehållsrik. Tiden finns ju inte på samma sätt där så det måste bara sägas att det går ett antal Jordår innan personen tillåts att inkarnera på Jorden igen - men då har han glömt livet i Astralvärlden. Denna glömska kallas Slöjan.

Det finns en Värld ovanför Astralvärlden . Det är den värld som Herren Messias inbjuder alla människor att komma till. I Jesu Kristi Kyrka lär man ut evangeliet att den som döper sig troende i Jesu Kristi namn kommer att bli frälst och tillåten att uppstiga till den heliga världen ovanför ofrälset.

Att bara pendla som en ko eller häst mellan två världar för all tid i Småland kan kallas slöseri med tid om man inser att det går att leva med högre mål och syften.

kajmal-0-
2/3/11, 5:39 PM
#3

#det kan vara som du säger. många beskriver detta i visioner eller drömmar. kontaktpersonen maine sand säger att hon besöker"nya jorden flera gånger i veckan

Amon
2/3/11, 9:09 PM
#4

Ja, Kajmal - detta är min inställning (som bygger på information som jag fått): På de ljuskroppsträffar jag brukar vara ett par ggr om året - så har vi fått den "kanaliserade" informationen till oss om att det (någonstans i universum) - finns en exakt kopia av vår vackra jord

Till denna andra tvillingjord kommer nu de personer som INTE klarar av de allt intensivare och högfrekventa ljusenergierna som nu strålas hit till oss på jorden. De människorna får komma dit (till Gaia 2) och fortsätta sin utveckling i sin egen takt under liknande förhållanden som är här just nu - eller har varit de allra senaste åren. Det här är helt valfritt - och det läggs ingen värdering i hur vi väljer. Den här andra jorden började befolkas för ca ett år sedan.

Vår egen jord befinner sig mitt i sin uppstigningsprocess till en femte-dimesionell varelse - och de av oss som så vill (troligen de flesta av oss) - följer med henne i denna utveckling.

Det talas också om olika tidlinjer - som knyter an till de olika dimensionerna. Jag läste nyss i en bok (De nio dimensionernas alkemi av Barbara Hand Clow) - att jorden nyligen har flyttat till en helt annan tidlinje - som knyter an till den femte dimensionen). 

Däremot kan vi människor fortfarande röra oss mellan den tredje och femte tidlinjen ännu en tid till - innan vi bestämmer oss för var vi slutligen vill höra hemma - men ungefär vid halvårsskiftet år 2012 - så kommer den tredje tidlinjen INTE att finnas kvar på jorden mera

Vid den tiden måste vi ha bestämt oss för - om vi skall följa med jordens utveckling in i den femte dimensionen - eller vara kvar ett tag till och utvecklas i den tredje dimensionen - men då får vi flytta till "den andra jorden". 

^^^^^^^^^^^^^^

Det som du beskriver Kajmal däremot i #0 - för också mina tankar till astralvärlden - där vi befinner oss mellan liven här på jorden. Där finns det ett flöde (av människor och kanske även djur - men de har ju sin egen himmel) - genom en tunnelliknande förbindelse mellan den fysiska och den astrala världen. Denna "ljustunnel" - och världen där bortom - har beskrivits av många personer som haft "nära-döden-upplevelser"- och finns att läsa om i ett flertal böcker, bla helt otroligt beskrivet i "Omsluten av ljuset" av Betty J. Eadie (som du redan nämnt).

Även under regressioner tillbaka till tidigare liv - har många personer beskrivit denna tunnel för mej - strax innan de ser (eller upplever) sin födelse till ett nytt liv på jorden - men då färdas de i motsatt riktning. Glad

Ninnib53
2/6/11, 8:53 PM
#5

Intressant det där med en kopia av vår jord dit de kommer som inte följer med upp i nya dimensionen/skiftet 2012. Doloes Cannon pratar också om det.

Mycket intressant.

Förresten, Hukansson #2, är du mormon? Tror mormoner på det här med 2012?

[Hukanson]
2/7/11, 12:10 AM
#6

Yepp, är mormon och fri att tro. Officiellt kultiverar Kyrkan evangeliet om tro och dop på Jesus Kristus som Guds Son och Världens Ljus men var och en får ju sedan tro på Jesus Kristus som han/hon förmår - det gör vi väl alla? Men visst finns det i Skriften profetsier från 1800-talet om det som skulle komma - tillblivelsen, krig, dom och eld från himmelen. Minns väckelserörelsen på 1900-talet?

2012 är ju rent konkret Den Gamla Tidskalenderns slut. De Mayanska Skapargudar som har regerat den materiella tidsåldern i Människovärlden. Herren Jesus Kristus är Lag för det skapade på Jorden men Mayagudarna har regerat vår mentala existensvillkor. De har nu blivit utbytta. De regerar inte längre. Allt har underställts Domen. Allt skall rannsakas av Domaren och hans regering på 144 000 medhjälpare. Detta sker nu fram till 2030. Vi kommer att få en ny Överhöghetslag säkerligen men det kan jag inte säga något om annat än att det blir större andliga skapargudar än förut.

Vad gäller vår tvillingplanet undrar jag om den kan tros som fysisk? Det vore nog troligare så att man lever ett rent andligt liv där - men man upplever det som att man var kvar på Jorden. Annars blir det hisnande att föreställa sig att det går att kopiera en planet som våran rent fysiskt på några månader…

Annons:
Ninnib53
2/7/11, 9:31 AM
#7

Hukanson!

Jag vet att mormoner sedan länge talat om att förbereda sig inför kommande "katastrofer", såsom att ha spannmål, tillgång till spritkök för att laga mat, osv. osv. osv. Och enligt dig verkar det som om mormoner tar till sig det här med Mayakalendern t.ex. Och vad jag tidigare har sett är du helt inne på att S:t Germain och änglarna finns. Förvånar mig lite! Men kanske det också inom mormonerna finns både de av gamla och nya stammen där den yngre generationer är lite mer liberala. Jag tycker att du alltid ger så bra uttryck för dina synpunkter här på iFokus.

Jag har aldrig varit mormon, men min pappas familj har varit det och är det (pappa lever inte längre).

Nej, jag tror inte heller att det är en fysisk tvillingplanet i den bemärkelsen.

Det är märkligt hur lätt det är att ta till sig såna här subtila svar som inte har vetenskapliga bevis! Fast det är ju en del av att vara andligt intresserad, att använda känslan och hjärtat. För den skull behöver man inte tro på allt, förstås.

[Hukanson]
2/7/11, 3:47 PM
#8

Att vara kristen är ju att vara troende på att det går att veta kunskap om både det fysiska och det andliga.

Den som tror på Jesus och vad han sa som vishet för att leva i denna världen men inte kan tro på en fortsättning i den andliga världen missar ju poängen med hela religionen.

Religion betyder ju att förena andlighet (gudar,himmelrike) med den fysiska världens samhälle. Många i världens kyrkor har ansträngt sig för att göra detta i två tusen år. Ju mer världen har utvecklats med välfärd ju mindre framgång har de haft. Jesu Kristi Kyrka LDS var ett försök av Herren att återge Kyrkan styrkan i religionen.

Den andliga vetenskapen får var och en förverkliga i sin egen ansträngning och förståelse. Vi kan inte bara tugga mat given av andra tvivlare, vi måste greppa en sanning och klättra i vår förståelse genom att fråga oss vad det är vi har lärt oss?

Att leva med paradoxen att förena kunskap - tro - vetande är en ständig självprövning och tillit till en Högre Guide eller Jesus Kristus.

Världen står med så många möjligheter just nu. Vår senaste teknologi skulle kunna förändra världen till ett paradis om vi hjälptes åt och kunde tro på det berättigade att verka för det allmänna bästa i glädje och tacksamhet. Men maktmänniskorna som kontrollerar utvecklingen idag har inte intelligensen att kunna åstadkomma en gynnsam förändring med den kulturtradition som råder idag. Frågan är om det blir ekonomisk världskollaps eller tilltro till fred, gemenskap och stor förändring ?

Mairi
2/7/11, 4:42 PM
#9

#8 Jag tycker om både din tankegång och hur du formulerar den. Jag har läst ditt inlägg tre gånger på raken nu Glad
Det stämmer med vad jag redan tycker och känner i grunden, men du gjorde det så mycket tydligare för mig. Tack!

Ninnib53
2/7/11, 7:31 PM
#10

#8  Jo, jag håller också med om det du beskriver så bra.  Glad

[Hukanson]
2/8/11, 7:10 AM
#11

#9 tack

#10 tack tack

men jag ska faktiskt bekänna för er govänner att jag inte har förstått vad denna tråden handlar om förrän nu.

Det handlar om att vi på denna Jorden tar emot en stor kollossal mängd energi av olika frekvenser. Planeten lagrar upp denna energi i sitt inre och sväller därför  upp energi mässigt som en ballong ut i etern av den högre femte dimensionen på sin resa in i det ultimata galaktiska varvets nollpunkt.

Det tar Jorden en viss tid att fullborda sitt varv runt galaxens centrum och om bara något år så har vi påbörjat ett nytt varv. Planeten Jorden har firat nyår med fest, ståt och pompa tillsammans med sina galaktiska bröder och systrar här i Solsystemet. Planeten Jorden och alla andra planeter - Mars, Venus, Jupiter m fl - har firat den långa resans tillblivelse av en ny version av sig själva. Det är en uppåt gående spiral. Vi blir mer ljus för varje varv. Jorden måste transformeras att bli Den Nya Jorden som redan finns och väntar på oss med stafettpinnen i startblocken. Den Nya Jorden är ivrig att integrera till fullo den Gamla Världen för att transformera allt mörker till större Ljus och så påbörja den långa resan till nästa galaktiska varvs ände. Undrar om vi som lever nu och har bevittnat denna historiska händelse också får vara med nästa gång - jag tror det blir om 23000 år, rätta mig om jag har fel.

Så kopian är vi själva som vi är om ett par år! Planetär prekognition.

Vi pendlar mellan två självförståelser.

Låter litet kluvet.

"Att vara liberal är att vara kluven" sade en Folkpartiledare.

Det är sanning, kära medmänniskor. Det händer faktiskt. Det är sant! Vi är de vi har väntat på. Vi är den store underbare Jag Är på denna underbara planet - i en högre, djupare, bredare version - fullmatade med energi för ännu en lång resa i spiralen som för oss framåt i den tillblivelse som är vår rättighet att vara som Guds Barn.

Nu förstår vi. Nu är vi medvetna. Nu när det händer. Be att få behålla den förmågan till insikt. När vi kommit in i det nya galaktiska året kanske vi återigen börjar ta allt för givet.

Glad

Ninnib53
2/8/11, 9:50 PM
#12

Ja, det är också något som jag hört i den här tiden, att de vi väntar på är vi själva. Tror det var Drunvalo Melchizedek som talade om det. Han säger att det nu är dags för oss att bli fria från "gudarna", de gudar som har lekt med oss under evinnerligt lång tid och stängt oss inne för att de velat ha makt över oss (skapelsegudarna). Vi har varit marionetter i deras händer utan att förstå att vi själva har kraften, att vi ÄR kraften i våra liv, att det är vi som bestämmer över oss själva, att vi kan bryta oss fria. All rädsla vi upplevt är på jorden är pga den här separationen. Det är dags att inse att vi är gudomliga varelser och det har vi alltid varit.

Den här medvetenheten måste vi ta till oss nu, för det är vår sista chans. Det finns ett fält runt jorden som hållit oss fast, men som nu håller på att luckras upp. Det är det fältet som fängslat oss, som fått oss att glömma vilka vi egentligen är.

Nej, om vi följer med i uppstigningen nu, kommer vi inte att ta allt för givet på samma sätt igen. Evolutionen manar oss framåt och uppåt.

Oskyldig

Upp till toppen
Annons: