Annons:
Etikettscience-fiction
Läst 8130 ggr
[Starman]
2011-02-02 18:27

Nibirubeviset

Detta videoklipp framhäver Amon i denna tråd som det ultimata beviset på att vetenskapsvärlden frånhåller mänskligheten bevisningen för Nibiru/Planeten X's existens.

Jag undrar lite hur ni andra resonerar kring denna form av bevisföring?

Är det trovärdigt att filma med låg upplösning en bild på en skärm, en bild som faktiskt vem som helst kan manipulera i, säg, paint, som ett absolut bevis på en konspiration?

Om ni tänker lite rationellt, så tror jag ni kan komma till en logisk slutledning att om denna planet faktiskt fanns att beskåda på himlen, så hade ni kunnat se den med blotta ögat varje natt. Den är ju nämligen på bilden 3-5 ggr större än de kringliggande stjärnorna.

- Starman

Annons:
[Starman]
2011-02-02 19:12
#1

I tråden "Vad händer med solen och månen?" skriver Amon följande;

[…]jag undrar hur du då förklarar denna cover-up - att ett foto på planeten Nibiru i vårt solsystem plockats bort utav vetenskapsmännen (astronomerna)?

Jag ska demonstrera för dig hur detta fotografi manipulerats av den som filmar sin skärm.

Men till att börja med; "5h 33m 27s, -6 10' 56" ger lika få resultat som "5h 33m 27s, -6 10' 58". Tre googlesvar på första och ett på andra, då inom citationstecken. Alla svar leder till konspirationsteoretiker som gnäller om att "google har censurerat koordinaterna".

Här är problemet; koordinaterna på bilden är flagrant, uppenbart förfalskade.

ImageShack, share photos, pictures, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site

Detta är en snapshot från filmen.

Här nedan är samma snapshot med två paralella linjer (den ena linjen är en kopia av den andra)

Det är uppenbart att den sista siffran har blivit manipulerad, den hänger tydligt några pixlar nedanför resten av koden.

Jag uppmanar dig att utföra samma experiment, så att du inser själv genom praktisk tillämpning av vetenskap att bilden är manipulerad.

ImageShack, share photos, pictures, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site

Så jag frågar dig Amon; varför tror du att snubben som filmat sin skärm manipulerat koordinaterna i bilden? :)

mvh

maria-svensson
2011-02-03 01:05
#2

#1 vad menar du med att bilden skulle vara manipulerad eller kordinaterna, knappar jag in samma kordinater så får jag fram exakt samma bild som på videon, med en tom fyrkant som är bortplockad!!! eller vad menar du?

ANAKIN SKYWALKER -X22

maria-svensson
2011-02-03 01:06
#3

Glad

ANAKIN SKYWALKER -X22

Amon
2011-02-03 01:18
#4

"Om ni tänker lite rationellt, så tror jag ni kan komma till en logisk slutledning att om denna planet faktiskt fanns att beskåda på himlen, så hade ni kunnat se den med blotta ögat varje natt. Den är ju nämligen på bilden 3-5 ggr större än de kringliggande stjärnorna."

Den kan bara ses på den södra stjärnhimlen - alltså får du bo väldigt långt söderut för att kunna se den med blotta ögat. Kanske på Antarktis?

[Starman]
2011-02-03 14:57
#5

#2

Du får gärna länka till vart du "knappar in koordinaterna"! :)

#4

Om universum var statiskt hade kanske din tes varit rimlig att acceptera.

Men nu är det ju så att Jorden snurrar runt sin egen axel. Med en lutning.

[Starman]
2011-02-03 15:00
#6

#4

Varför tror du att snubben som filmat sin skärm manipulerat koordinaterna i bilden?

Annons:
maria-svensson
2011-02-03 15:06
#7

#5 gå ut på google sky och dra stjärnbilden tills du får fram dessa kordinater och förstora upp, så hittar du åt det. det behöver inte vara exakta kordinater, för den urklippta fyrkanten är stor.

http://www.google.com/sky/

ANAKIN SKYWALKER -X22

[Starman]
2011-02-03 15:18
#8

#7

Ja, alltså det är gjort. Men var är det utklippt? Jag ser inget utklippt.

Jag ser däremot skarvar lite här och var på hela stjärnkartan, är det kanske det du menar?

[Starman]
2011-02-03 15:41
#9

ImageShack, share photos, pictures, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site

Här är en skärmdump från koordinaterna 5h 33m 27s, -6 10' 58. Pilen pekar på exakt koordinat.

ImageShack, share photos, pictures, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site

Här är en skärmdump från filmen. Ni ser kanske själva att det är väldigt olika konstellationer.

Frågan som ni inte har besvarat är; Varför manipulerade snubben med koordinaterna på bilden?

maria-svensson
2011-02-03 15:52
#10

#9 du måste förstora, skrolla eller förstora på vänster sida, då blir det skillnad. Glad och det är 5h 53m 27s och inte 5h 33m 27s.

ANAKIN SKYWALKER -X22

[Starman]
2011-02-03 15:54
#11

#10

Haha, självklart. Vad dum jag känner mig nu :I

[Starman]
2011-02-03 15:54
#12

Varför manipulerade mannen som filmar bilden med koordinaterna på bilden?

[Starman]
2011-02-03 16:05
#13

ImageShack, share photos, pictures, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site

Här är en skärmdump med rätt koordinater.

Fortfarande ändå ganska uppenbart att det är en helt annan konstellation än på den manipulerade bilden som snubben i videoklippet filmar.

Varför har han manipulerat koordinaterna på sin bild?

På vilket sätt är hans film ett bevis på att "vetenskapsmännen" undanhåller information från människoskocken?

Annons:
[Starman]
2011-02-03 16:08
#14

http://img827.imageshack.us/img827/2839/nibirucoordinatesparale.jpg

Jag postar åter denna bild, så att ni än en gång ser att koordinaterna i bilden som YouTubesnubben filmade blivit manipulerade. Varför?

maria-svensson
2011-02-03 16:28
#15

#13 jag förstår inte varför du inte hittar åt det, har du rätt kordinater så ska du hitta det, för jag får fram exakt samma bild som på filmen med en klyven stjärna i underkant och en mindre på var sida och en större ovanför fyrkanten, exakt samma som är på filmen med dom kordinaterna. 5h 53m 27s -6 10 58…

ANAKIN SKYWALKER -X22

[Starman]
2011-02-03 16:39
#16

#15

Om du själv gör en skärmdump och laddar upp så kan jag se vad det är som skiljer sig (ta gärna med hela skärmdumpen utan att klippa i den som jag gjorde, så att jag får lite mer att gå på, du får givetvis gärna censurera privata dokument och så, jag tänker att det kan vara skillnad i exempelvis webläsare :)).

maria-svensson
2011-02-03 16:45
#17

kordinaterna på fyrkanten som är utklippt är

5h 54m 18s - 5h 53m 10s

-6 16 27 - -5 45 58

söker du inom dessa kordinater så ska du hitta det Glad

ANAKIN SKYWALKER -X22

maria-svensson
2011-02-03 16:49
#18

#16 hur gör man en skärmdump, har prövat på alla sätt att försöka kopiera bilden som jag får upp, men jag lyckas inte… vet inte hur man gör….Skäms

ANAKIN SKYWALKER -X22

[Starman]
2011-02-03 17:10
#19

#18

Det är enkelt :) Man håller in antingen "alt"knappen eller "fn"knappen, beroende på hur Print Screenknappen är kopplad, och trycker sedan Print Screen (på vissa tangentbord delar den plats med "insert", särskilt gällande laptops).

Sedan är det bara gå in i Paint och trycka ctrl+v et voila! :)

Sen kan du använda imageshack.us för att ladda upp bilden.

Jag försökte hitta den utklippta biten med de nya koordinaterna men kammade noll igen.

Det kan ju också vara så att YouTubeklippet är en bluff… tänker jag.

maria-svensson
2011-02-04 09:27
#20

#13 aha… nu hittade jag problemet varför du inte hittar fyrkanten, du har fortfarande fel kordinater, på -6 10 58 så ska det vara ett minustecken före 6, annars så hamnar du fel, utan minustecken så hamnar jag på exakt samma stjärnbild som du hittade. med minustecken så hamnar du på den urklippta fyrkanten. :)

3:e gången gillt Glad

#19har prövat som du sa, men får det inte att fungera med paint, har nog för gammal dator

ANAKIN SKYWALKER -X22

Annons:
Playja
2011-02-04 10:16
#21

#20..  *Tänkte bara*… Kanske du kan få lite tips från denna tråd hur man gör skärmdump?  Glad

maria-svensson
2011-02-04 11:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

aha..TACK playjaSkrattande nu gick det bättre, här är den starman.Glad

ANAKIN SKYWALKER -X22

[Starman]
2011-02-04 17:20
#23

#20

Men darnit! Haha, exakt, tredje gången gillt.

Hittade den "felande länken".

Men kvarstår gör ändå en logiskt sett felande länk;

Varför är bilden på "Planeten X" manipulerad?

Vad säger er att det inte är en röd jätte, eller för den delen en annan galax som är på den manipulerade bilden?

Det kan inte vara så att det är en bluff?

Att killen klippt in koordinaterna i en bild som inte har med de koordinaterna att göra? Efter det att han hittat ett hål i kartan?

[Ming]
2011-02-04 18:25
#24

Googlade på Nibiru/planeten X och fann att det är en skröna. Astronomer och planetforskare menar att det är pseudovetenskap..de tar starkt avstånd.

maria-svensson
2011-02-05 01:42
#25

ja vem vet om det är en bluff eller inte, det lär nog visa sig framöver, men jag är av åsikten att jag blir inte förvånad om det skulle dyka upp något i form av en andra sol eller liknande och oavsett så sitter vi alla i samma båt, hörde om detta redan i början av 80 talet, att man letade efter en större himlakropp som skulle komma in i vårat solsystem, och senare att man hade hittat den men det visade sig vara pluto man upptäckt, så man skulle fortsätta att leta för dom visste bestämt att något skulle komma, men sedan så tystnade det. men om det nu dyker upp något, vad ska man säga då….

"HA!!!" se där jag hade rätt… och sedan går jorden under och alla dör………… "shit happens" -men jag hade iallafall rätt..

undrar om man hoppar av glädje då.. eller så händer inget, och den existerar inte och vi får leva ett tag till innan vi har helt förgiftat och mördat allt levande på denna planeten, så… när ska man ropa jippiii och känna glädje tro. ser man nu på det stora hela med vårat solsystem och galax, våran sol, planeter och måne, där allt har bestämda cykler och banor, tider och hastigheter för att fungera och där allt samverkar och behöver varandra för att överhuvudtaget kunna existera, så är det ingen slump.

och existerar nu nibiru, så fyller den en funktion och är säkert livsnödvändig för våran planet eller solsystem eller något annat solsystem och ingår i en större cykel, som vi inte känner till, oavsett så tror jag inte på att slumpen skulle ha skapat allt så perfekt, ja förutom människan då, som måste vara den felande länken som skapar genom att förstöra det som redan en högre intelligens har samansatt för en självförsörjande planet med liv.

men vi kanske börjar inse och förstå bättre nu i dessa sluttider av en kalender eller något annat när livet börjar bli svårare, med katastrofer av olika slag, vad som egentiligen är värdefullt.. eller var. oavsett så är jag inte orolig vad som nu än skulle hända och jag vill fortsätta utvecklas,  men det kan man inte göra i en värld full med lögner, där makt, svek och pengar är det enda som gäller för att man överhuvudtaget ska kunna överleva.

så jag välkommnar en förändring och kommer den från stjärnorna så kan det inte bli till det sämre, än vad som redan är. ja detta blev väl lite utanför ramarna på uj, men jag skyller på skrivklåda. Glad

ANAKIN SKYWALKER -X22

kajmal-0-
2011-02-05 09:34
#26

står i illustrerad vetenskap….att man tror solen har en mörk tvilling…..

JonasDuregard
2011-02-11 22:36
#27

Får nog tillämpa Hanlon's razor här. Den uppenbara förklaringen är att det är ett tekniskt fel (här är ju en felrapport). Om det är medvetet borttaget kanske det rör sig om en Amerikansk militärsatellit som kommit med på bild? Google har ju tidigare gått med på att dölja militära installationer i google earth.

Om Google ville dölja något, hade det då inte varit rimligare att sampla en annan bit av stjärnhimeln istället för att lämna en stor tydlig svart fyrkant?

/J

Annons:
Upp till toppen
Annons: