Annons:
Etikettenergier
Läst 4529 ggr
Ghosthunter
12/17/11, 10:39 PM

Kolla nu!!

Det är helt sjukt….kolla upp i himlen mot sydväst….ser ni det märkliga ljuset av olika färger?!!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Ghosthunter
12/17/11, 10:41 PM
#1

Den rör sig ryckigt och är som en triangel av rött, grönt och vitt ljus!!!!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ghosthunter
12/17/11, 10:50 PM
#2

Delvis så lyser den och ena stunden är den borta…………….

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Amon
12/17/11, 11:52 PM
#3

Jo, jag ser den - den ser ut som i storlek o ljusstyrka som ett mellanting mellan en av våra planeter och månen. Ser inte så många detaljer med min vanliga kikare - men tycker också att den växlar i färger. Ser att du bor i Göteborg Ghosthunter - jag bor femton mil norrut. Kul om fler kunde titta ut o få se den!

Amon
12/18/11, 12:13 AM
#4

Tror det är planeten Jupiter som jag ser. Den befinner sej alldeles i början av oxens tecken - och den är visst väldigt nära jorden just nu - därav ljusstyrkan.

Cristine
12/18/11, 12:24 AM
#5

Här ser man inget..det snöarRynkar på näsan

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

shpere
12/18/11, 1:10 AM
#6

Alldeles för mulet för att kunna se något alls….Tyvärr.
Hade varit roligt att sett det. :-)

Annons:
Ghosthunter
12/18/11, 9:15 AM
#7

Amon - roligt att du också kunde se den. Tyvärr har jag ingen kikare så jag kunde inte se den så nära. Det kan vara Jupiter….men jag tycker att det var märkligt att den lyste i olika färger och visst rörde den sig emellanåt….den liksom studsade!!

Jag har nog inte sett något liknande innan. Jag spanade i en timme, men sen så blev det faktiskt lite långtråkigt och jag var trött och gick till sängs, så jag vet inte hur länge man kunde se den efter det?

Ska bli intressant och se om den finns där ikväll också!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

shpere
12/18/11, 10:06 AM
#8

#7
"Det kan vara Jupiter….men jag tycker att det var märkligt att den lyste i olika färger och visst rörde den sig emellanåt….den liksom studsade!!"

Då är det nog troligtvist Jupiter.
Våran egen atmosfär förvränger det vi ser en hel del, det är därför stjärnor ser ut som att dom tindrar och ibland skiftar färg.

Astronomer vill helst ha observatorium utplacerade på ställen där atmosfären är så klar som möjligt och desto högre upp desto mindre störningar blir det från våran atmosfär.
Rymnd teleskop som Hubble är därmed bland dom bästa därmed.

Hoppas att det hinner klarna upp här också så att man själv kan gå ut och titta lite på den :-)

Ghosthunter
12/18/11, 10:10 AM
#9

Ja det är nog Jupiter. Hur som helst så är det iaf intressant och ett fenomen som är värt att titta påGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[GunillaR]
12/18/11, 11:39 AM
#10

Jupiter har varit synlig på kvällshimlen nu i flera månader. Den går upp i öster och ner i väster och just nu är den väldigt ljusstark. Men jag tror inte det var jupiter som gav denna färgbeskrivning.

Däremot så finns det en mycket avlägsen stjärna som syns nu på vinterhalvåret, som går upp i öster och lägger sig lägre söderut än Jupiter. Den är så långt borta att den förefaller blinka i blått och rosa när den ligger nära horisonten. Jag upptäckte den när jag bodde i Jämtland när den steg upp på eftermiddagen som en gnistrande diamant på den svarta himlen.

Ghosthunter
12/18/11, 3:19 PM
#11

Ja lite som en gnistrande diamant. Men jag undrar om det kan ha varit den avlägsna stjärnan? Den var ju stor och verkade inte ligga så långt bortGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[GunillaR]
12/18/11, 5:29 PM
#12

Önskar jag hade sett det.

Ghosthunter
12/18/11, 6:09 PM
#13

Jag kan se den nu, men lite otydligt ännu pga att det är träd ivägen. Den ligger nu i sydostlig riktning och jag får vänta tills den kommer fram ur träden. Tänk om man hade haft en stjärnkikare!!Flört

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Choklad
12/18/11, 7:11 PM
#14

norrsken? kan finnas söderöver också

önskar jag hade kunnat se det

U R us

Ghosthunter
12/18/11, 7:17 PM
#15

Ja, men norrsken ser inte ut så….hmmm, synd att du inte kan se den. Det ser liksom ut som en samling prickar i olika färger och är betydligt större än en vanlig stjärnaGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[GunillaR]
12/18/11, 7:21 PM
#16

Jag ser den! Det är inte den stjärna jag talade om, detta är något helt annat. Vet inte vad det är.

Jag tror jag får ta på mig kläderna och gå ut så jag kan se ordentligt. Det blinkar och rör på sig, precis som du skriver!

Oj så spännande!

[GunillaR]
12/18/11, 9:47 PM
#17

Det var nog en ren tur att jag såg detta mellan husen, för när jag kom ner så var det en del måln på himlen. Men jag stod ändå en stund och kollade. Plötsligt blev det en glipa och jag kunde se tre ljus som blinkade som en triangel. Sen försvann det när det kom nya moln.

Jag bor nära Kastrup och ser nästan hela tiden något plan som är på inflygning och då blinkar det på tre punkter, men detta var inte något sådant.

Nu är det molnfritt och jag håller ögonen på himlen mot söder, har dock inte sett något sedan.

mulac
12/18/11, 10:27 PM
#18

Är den på ca 250 -300 grader och ganska lågt?

Ghosthunter
12/19/11, 9:07 AM
#19

Gunilla - Ja exakt så…..som en triangel som blinkar med tre ljus i olika färger. Det är mystiskt. Man skulle ju kunna tro att det är ett plan som man ser rakt framifrån…..men inte över en hel timme och vi kan ju knappast se samma flygplan så långt ifrån varandra på samma position.

Kan det kanske vara en satellit??

mulac - Vet inte när det gäller grader, men den ligger inte speciellt högt!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Choklad
12/19/11, 10:49 AM
#20

Jahaaa..och här det molnigt. Varför skulle det inte vara det?Rynkar på näsan Hoppas det finns kvar tills ikväll, och hoppas att det är molnfritt då.

U R us

Annons:
Ghosthunter
12/19/11, 10:54 AM
#21

Det får vi hoppas, Choklad….så du också får en chansGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[GunillaR]
12/19/11, 11:13 AM
#22

Jag tror inte det är en satellit, för de rör på sig och lyser som en punkt som går tvärs över himlen.

Detta var jättekonstigt.

Playja
12/19/11, 2:14 PM
#23

Jag tror som Amon -  Att det är Jupiter

Såg det där igår natt när jag var ute med Ozzy.

Visserligen var det mulet men såg planeten klart en stund mellan molnen och den var mäktigt stor och blinkade så där som ni beskriver.  Glad

Choklad
12/19/11, 2:49 PM
#24

men brukar planeter blinka?

jag vet att ljuset bryts mot jordens vad detnuheter..men sådär som ni beskriver ?Obestämd

U R us

Playja
12/19/11, 3:06 PM
#25

Ja.. jag har sett det där för några år sedan…(08 eller 09) det "blinkade" då med.

Om jag inte är helt ute å far…. så hade vi en tråd här inne om just samma sak som nu. Skrattande

Ghosthunter
12/19/11, 3:45 PM
#26

Att man upplever att det blinkar och rör sig kan bero på vinden helt enkelt…det är bara ett optiskt fenomen. Jag kom och tänka på det nu att jag såg det på ett tv-program. Men hur som helst så tycker jag att det är märkligt….jättekonstigt som GunillaR säger!!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Choklad
12/19/11, 5:04 PM
#27

jag kollar..men molnigt ännu

U R us

Annons:
Ghosthunter
12/19/11, 5:40 PM
#28

Vilken oturObestämd….kom till mig, Choklad…..här är det klart väder!!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ghosthunter
12/19/11, 6:32 PM
#29

Men nu börjar det att bli mulet här också…..men å andra sidan blir det lite som att kolla på när målarfärg torkar i längdenGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

shpere
12/19/11, 7:14 PM
#30

Tyckte att jag skrev något om atmosfären i den här tråden tidigare.
Iaf, vår atmosfär bryter ljuset och det kan också bli färgförändringar på det man ser, det blinkar och kan gnistra i olika färger.

Är man i rymnden däremot så lyser stjärnor och planeter stadigt utan blinkande och brytningar i både färg och ljus,

Har tyvärr inte haft en enda dygn molnfritt så jag har inte kunna sett något alls tyvärr… Gråter

[GunillaR]
12/19/11, 10:20 PM
#31

Det är INTE Jupiter. Jupiter har en hög bana över himlavalvet. Däremot så syns Venus i sydsydväst strax innan solnedgången (malmöläge)

Det är helt riktigt att atmosfären bryter ljuset och kan ge färgskiftningar, men det som jag såg var tre tydliga blinkande ljus i triangel.

Ghosthunter
12/20/11, 10:16 AM
#32

Shpere - Det var det jag skrev i #26Flört

Gunilla - Ja precis, en trangel!!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

shpere
12/20/11, 1:19 PM
#33

GH & Gunilla
Ni får ta en kamera och ta lite bilder så att vi som har det mulet fram till i början av feb kan få se det ni ser också.

Lättare att kommentera om vad det kan vara för något

ps.
Skrev om ljus brytningar på #8.

Cristine
12/20/11, 1:55 PM
#34

Wow idag har jag klar himmel, undrar vilken tid man kan börja se den.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Ghosthunter
12/20/11, 3:36 PM
#35

Vet inte riktigt, Cris….kanske vid 7-tiden om inget är ivägen…..kolla åt östGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[GunillaR]
12/20/11, 4:09 PM
#36

Här har precis molnen samlat ihop sig efter en klar dag, så det blir nog inget skådande för min del.

Chris, du får kolla för oss andra också!

Cristine
12/22/11, 12:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Dottern och jag ser en stjärna som vi tycker byter färg så vi står länge och tittar på den när plötsligt till höger ser vi mellan träden något som blinkar starkt rött gult grönt det står där en bra stund så jag undrar om jag ska kunna ta foto. Jag tar två och den rör sig lite åt höger där jag tar två till sen försvinner den. Starka lysen som på fotot bara syns om prickar, jag behöver en ny kamera..med zoom.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
12/22/11, 12:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Två ljuspunkter av tre kom med.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
12/22/11, 12:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

två

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ghosthunter
12/22/11, 8:53 AM
#40

Coolt…..undra om det är samma?Flört

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[GunillaR]
12/22/11, 12:01 PM
#41

Christine, det verkade som att du har sett samma som vi och att du även fick med något på bilden.

Annons:
Cristine
12/22/11, 12:57 PM
#42

Kan vara, jag fick inte med det gröna för den hann försvinnaObestämd

Jädrans…

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

agneta-43
2/11/12, 10:20 AM
#43

Hamnade lite i fel tråd och goa GH länkade hit lite innan jag fick rådet att lägga denna i en mera rätt tråd Glad.

Jag har nu läst allt här och jag vet inte riktigt om jag känner igen mitt som ni beskriver er upplevelse. Det jag såg igår var inte jättestort, men heller inte litet utan ta det som 2-3 gånger större än ni ser en stjärna på himlen och oval, stark, blinkande. Jag tänkte först på flygplan, men den rörde sig inte, jag tänkte då på satelit men det har jag fått lägga bort då det gavs en beskrivning här hur det ser ut. Så jag vet inte….

Igår kväll såg jag något som lyste starkt på himlen, det var inte gatlampan Flört, men funderade länge på om en stjärna kan blinka med blått och lite rött så att vi ser det här på jorden? Är det då en stjärna som håller på att dö? Det var jättestarkt och det var inte helt runt utan mer ovalt Obestämd.

Hoppas himlen är klar ikväll så kan jag försöka få bilder på det eller filma med mobilen?

Medarbetare på Druid & Shaman 

Ghosthunter
2/11/12, 10:23 AM
#44

Okay, agneta…..ta med dig detta till den rätta sajten….det blev lite fel där!!Skrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

agneta-43
2/11/12, 10:29 AM
#45

Hmm, nu blir jag förvirrad Obestämd

Jag fattade det först som jag skulle flytta mitt till en tråd som stämde bättre? Men blev det fel här med? Obestämd

Jag har skrivit en ursäkt och förklarat för Mia att jag la in det här hmmm.

Medarbetare på Druid & Shaman 

Ghosthunter
2/11/12, 10:32 AM
#46

Ja men det är lugnt…skriv var du vill..hahaSkrattande eller på både UJ och oförklarade fenomen om du vill!!

Kram!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

agneta-43
2/11/12, 10:36 AM
#47

Men blev det inte fel då jag skrev i OF om detta? Jag fattade det så Obestämd

Medarbetare på Druid & Shaman 

Ghosthunter
2/11/12, 10:39 AM
#48

Nej, det blev rätt!!Skrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
agneta-43
2/11/12, 10:43 AM
#49

Tack GH Kyss och kram för att du du förklarar för mig Glad

Medarbetare på Druid & Shaman 

Ghosthunter
2/11/12, 10:44 AM
#50

Varsågod….inga problem…kram!Kyss

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[stass]
2/13/12, 7:08 PM
#51

Jag har med sett den! Fasiken vad den förbryllar mig, att den skiftar just så…tänkte att det kanske var Venus med den ligger fel.

Ghosthunter
2/13/12, 7:12 PM
#52

stass - ja, den förbryllar en verkligen. Konstigt att det inte har stått något i tidningar om det?…eller kanske jag har misst det?Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

agneta-43
2/13/12, 9:30 PM
#53

Sååå irriterande, igår kväll var det en klar och molnfri himmel och "den" var där på samma plats som sist. Jag hade min mobil med, men det gick inte att få någon bra bild hur jag än försökte. Sedan när jag väl hittade den andra kameran nu i kväll så var det ingen klar kväll Skrikandes. Jaja bara att vänta till nästa gång… Det jag ville berätta mer om denna "sak" är att den såg ut på samma plats, men jag passade på att gå ut några timmar senare och det var då jag prövade att ta kort och då hade den flyttat sig rätt långt på himlen till höger. Det borde ju tyda på… vad? Ser vi planeter blinka från jorden? Jag har aldrig sett denna "sak" förut på himlen och jag kollar alltid åt det håller då där liggen en väg. Förundrad är jag och det skulle vara intressant att få veta vad jag ser. Denna gång tyckte jag det var tydligare än förra, kanske liiite närmare? För det såg nu mer trekantigt ut med blinkningarna sedan längre fram till höger var det ett vit blinkande Förvånad hmmm man undrar vad som ändras till nästa gång Obestämd

Medarbetare på Druid & Shaman 

annica77
2/14/12, 12:32 AM
#54

Hmmm….Jag är nog för mycket innomhus tror jag! Har inte sett ett UFO sedan 1998…Rynkar på näsan Skall nog börja vara ute  lite oftare när de stjärnklart. Det har varit skit väder här de två senaste dagarna…

KyssMy eternal love to my beloved flame! Kyss

http://pleiades.site40.net/xkumjat

Upp till toppen
Annons: