Etikettvetenskap
Läst 4597 ggr
Gahella
2015-05-30, 11:15

Stora doser Uran och Aluminium i regnvattnet

Den svenska "Föreningen Ren Luft" har utfört prover på regnvatten i södra Sverige och analysen var alarmerande. Anmärkningsvärda doser Uran och Aluminium har påträffats i regnvattnet. Nu måste detta tas upp till beslutsfattarposition i samhället och debatteras ute i folkhemmen omedelbart eftersom gränsvärdet är 0!

http://www.nyhetsverket.se/nyhet/24453/Uran-och-Aluminium-i-Sveriges-regnvatten

Marr
2015-05-30, 12:19

Sedär ja! Bra att detta blivit gjort. Undrar vad detta kommer sig av? Kan det måhända ha en viss orsak från dessa Chemtrails?

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Gahella
2015-05-30, 12:44

Jag är rädd för det Marr, samtidigt får vi den forskning vi behöver för att räta ut alla frågetecken om de finns eller ej.

Marr
2015-05-30, 12:51

Jo men visst finns dom, inte har så många människor hallucinationer världen runt. Forskningsgrupper på dessa Chemtrails hade heller inte varit anledning till att skapas om inte dessa sjuka moln ökat mer och mer. Vad sen än makthavarna säger. Dom är ju livrädda vad det verkar.

Ja mycket bra man nu tar tag i det. För vad det än beror på så måste det åtgärdas och hitta källan/källorna till förgiftningarna.

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Gahella
2015-05-30, 15:47

Jo de finns i mina ögon med, jag tänkte mer på dem som envisas tro att det är contrails

https://chemtrailsisverige.wordpress.com/

Joppo
2015-06-05, 17:00

Värt att notera är att aluminium finns naturligt i väldigt stora mängder i jordskorpan . Det är faktiskt det tredje vanligaste grundämnet efter syre och kisel. Därför förefaller det rimligt att regnvatten skulle kunna innehålla denna metall. Speciellt om man tänker sig att regnvattnet samlats upp från marken eller blivit kontaminerat med jorddamm eller nåt sånt. Uran finns för övrigt också naturligt i den svenska berggrunden  i relativt höga mängder.

En undran: Vad menar ni syftet skulle vara med att medelst flygplan bespruta Jorden med uran?

mulac
2015-06-11, 14:51

Kanske det är billigare att spruta jämt med kärnavfall från flygplan än att bevara i berggrunden.

Gahella
2015-06-11, 15:01

Ok Joppo, vi tar det en gång till, från att vilja "rädda oss från Global uppvärmning" till detta. Och nu detta skäl från FOI själva 🙂

FOI beskriver att teknikens syfte är att störa ut fienderadar och förhindra fiendens radiokommunikation. Det kallas tex ”passiv radarstörning” som används främst i militär verksamhet där det räknas som en del av den elektroniska krigföringen. I samband med den i dagarna pågående NATO-flygövningen Arctic Challenge 2015 över stora delar av Norrland uppger Försvarsmakten att störflygplan från Tyskland och Storbritannien deltar. Läs mer om radarstörning.

”Remsorna fälls från flygplan eller skjuts ut från fartyg. Remsorna är lätta och tunna så att de endast långsamt sjunker mot marken. De bildar då ett reflekterande moln som syns på radarn. Molnet kan användas för att förvilla fiendens eldledningsradar, spaningsradar eller robotar med radarmålsökare.” / Wikipedia

http://newsvoice.se/2015/06/07/militaren-sprayar-metallpartiklar-bildar-moln-manipulera-atmosfaren/

Upp till toppen