Frågor inom ämnet söker svar

Laxlöss angrep badande

2017-08-07 14:28 #0 av: Huygens

Laxlöss angrep badande är det officiella påståendet om en kille 16 år i Melbourne, Australien, som fick ett antal nålstick runt anklarna och blödde ganska omfattande.

Dock säger experter att lax- eller havslöss orsakar inte nålstick som blöder i det oändliga, utan orsakar bara kliande hos människor. Så vad angrep? (YT/Outer Light, 2017-08-06, 10 min)

Och varifrån kommer det som angrep?

Eller kan det vara något annat, t ex kemikalier?

Anmäl
2017-08-07 14:35 #1 av: VSK

Utan att se klippet så skulle jag kunna tänka mig nån form av manet. Massor med små taggar där, och är det nån okänd art så kanske de har längre taggar?

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2017-08-07 14:45 #2 av: Huygens

Fullt möjligt.

Anmäl
2017-08-07 14:59 #3 av: VSK

Jo visst är det möjligt. Alla djurarter är knappast upptäckta. 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2017-08-08 07:50 #4 av: Marr

Men det här är nog fullt möjligt...läste detta i länken nedan. Hans far gick sedan ner till stranden med rått kött & det blev direkt attackerat av dessa parasiter. Man skyller på kraftiga västliga vindar som fått havslusen att ansamla sig på grundare vatten...Usch!Illamående

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JamQJ/bets-blodig-av-havsdjur-nagot-at-pa-sams-ben

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2017-08-08 13:06 #5 av: Huygens

SVT om angreppet påstått gjort av vattenloppor.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.