Viktigt

kan detta vara verkligheten?

2017-07-30 21:41 #0 av: m2studio

Rekommenderar att se hela videon.

The Anunnaki | Alien Creators of Human Kind - The Evidence.

Länk:

https://www.youtube.com/watch?v=_tRA_z1NLE0

Anmäl
2017-07-31 00:39 #1 av: Huygens

Dokumentären blandar sanningar med osanningar.

Efter 33 minuter upprepas dokumentären.

Anmäl
2017-08-02 10:17 #2 av: Hukanson

Gudar tenderar att vara eviga...så om de var skapare då så är de säkert det nu också...

Oneness can not be divided.

Anmäl
2017-08-06 14:02 #3 av: setfree

Dokumentären blandar sanningar med osanningar.

Min tro är att Gud skapade oss, inte aliens.

Förbundsarken har inte varit i Tibet.

Sedan stämmer det med nog med NWO.

Anmäl
2017-08-06 14:44 #4 av: Huygens

Dokumentären i videoklippet är troligen en introduktion till en mycket längre videoserie, men jag har inte fördjupat mej i saken. Den som har tid får gärna upplysa mej mer om den längre videon(-serien), som jag antar ej finns på yt.

Ge i så fall gärna en överskådlig sammanfattning. Tack på förhand.

.

Jag har invändningar mot några påståenden som fastslås i dokumentären. Om det är så att den längre videoserien har bevis för påståenden, får gärna den som sett den längre videoserien upplysa mej.

Dokumentären fastslår att historien med Annunaki började för 7000 år sedan. Det kan inte stämma ifall man vet lite om t ex Göbekli Tepe eller t ex Påskön. Historien måste vara mycket äldre än 7000 år (och mer komplicerad, troligen med fler okända raser).

.

Monoatomärt guld har inte 0 % strömresistans, utan ström genom en ledare av monoatomärt guld förlorar energi (dvs har strömresistans) vid högre temperaturer en bit från (?) 0 K.

Det finns inget stöd för att monoatomärt guld har någon funktion i hjärnan. Det finns inget stöd för att monoatomärt guld aktiverar fler funktioner i hjärnan.

Det finns inget stöd för att monoatomärt guld ökar minnet i (?) hjärnan. Den intresserade kan läsa vad jag skrivit om minnet här.

Påståendet att det krävs enorma ansträngningar för att extrahera monoatomärt guld från havsvatten är felaktigt. Det krävs bara stora mängder energi och modern teknik. Sydkoreanska forskare har redan idag utvecklat en maskin som kan extrahera litium från havsvatten på ett ekonomiskt lönande sätt. (YT/ARIRANG, 2017-07-22, 2 min)

Det finns redan maskiner som kan extrahera monoatomärt guld ur havsvatten och även moderna maskiner som kan tillverka monoatomärt guld, det kostar bara en massa pengar. Det krävs inte någon teknik som vi inte redan har idag.

Påståendet att monoatomiskt guld kan separeras från vanligt guld på samma sätt som Uran-235 tillverkas är felaktigt. Uran-235 tillverkas med en metod som baserar sej på skillnader i densitet, men monoatomiskt guld tillverkas ur multiatomärt guld på annat sätt än via densitetsskillnader.

.

Påståendet att Annunaki behövde ta ut ett helt revben från en man (Adamski) för att extrahera benmärg är tvivelaktigt. Idag kan man extrahera benmärg från patienter utan att avlägsna ett enda ben, vilket görs t ex för cancerpatienter.

.

Dokumentären nämner inget om att Förbundsarken idag förmodas vara i Etiopien. Om Förbundsarken varit i Tibet, är jag idel öra att höra argumenten eller indikationerna att så har skett.

Faktum är att det görs så många påståenden utan uppbackning i dokumentären att det blir svårt att skilja vad som kan vara sant från vad som är tvivelaktigt. Om det finns saklig uppbackning i videoserien, upplys mej gärna med detaljerna.

.

Dokumentären påstår att David Icke spårat president George W Bush tillbaka till Sumererna. Det är inte riktigt. David Icke har inte gjort ett sådant påstående. Vad Icke sagt och skrivit är att Bush kan spåras till kungligheter, inte till Sumererna som folkslag.

Det finns inget stöd för att kroppen läks om man åter dom åtta sk ORME-metallerna i monoatomär form. Jag ställer mej högst tvivlande till monoatomärt silvers läkande egenskaper. Äter man silver i löst form i större mängd, är silver faktiskt giftigt. Jag hyser ett viss tvivel mot några av dom andra tungmetallerna som har möjlighet att bilda giftiga metallsalter i kroppen. Var är bevisen för påståendena kring ORME?

Jag känner inte till att NASA gjort en hemlig film som heter "The Footage", visa gärna ursprunget till påståendet.

.

Det känns som om dokumentären blandar sanningar med så mycket som verkar vara osanningar att syftet med dokumentären kan vara att sprida desinformation.

Visst, vissa saker kan vara sanna, men drunknar i felaktigheter och sådant som aldrig bekräftas.

Ja, jag har sett hela dokumentären, men mängden felaktigheter är för många för att jag ska lista dom en efter en. Jag tycker det räcker med vad jag skrivit här.

.

Dokumentären använder ordet konspirationsteoretiker lite för ofta, utan att reflektera över att ordet är uppfunnet av CIA i syfte att användas som skällsord. (Dispatch 1035-960)

Jag är tveksam till om man vill se dokumentären om man inte har väldigt gott om tid, då den innehåller många fel och obekräftade påståenden. Jag får faktiskt dåliga vibrationer av dokumentären. Är dokumentären producerad av CIA?

När det gäller dom områden som redan bekräftats av andra forskare, lämnar dokumentären nästan inget nytt.

.

MYT-maskinen kan ses här.

Papp-maskinen som använder ädelgaser har jag inte hittat någon video om, men wikipedia nämner Josef Papp (wiki) och hans maskin som exploderade och dödade en person.

.

Tyvärr handlar inte dokumentären speciellt mycket om Annunaki eller ens om bevis som titeln påstår.

Echelon var aktiv på 1980-talet och har uppgraderats av andra system som namngivits exakt av Snowden.

.

Kanske är jag för kritisk, så jag lämnar dörren öppen för någon att ge en bättre analys och bättre detaljbeskrivning av den bakomliggande videoserien.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.