Övrigt

Man kan se Aliens överallt!

2017-06-03 10:36 #0 av: m2studio

Det var fint, så tänkte jag del den med er.

Länk:

https://www.youtube.com/watch?v=9p2XjsI-zRw

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Anmäl
2017-06-06 09:38 #1 av: Ghosthunter

Ja tänk om världen hade fungerat så alltid. Tänk om alla kunde vara lika hjälpsamma och ärliga och utan att begära något tillbaka (precis som hjälten i klippet) Med såna människor hade vi haft en bättre värld!Glad

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2017-06-06 23:45 #2 av: Tarotstollan

Så fint gjort, en riktig hjälte!Hjärta

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2017-06-07 00:42 #3 av: lordgortor

Ja, överallt? Nej men det finns 349 i riksdagen, eller?

Anmäl
2017-06-07 09:42 #4 av: Hukanson

Är vi så mobilt självupptagna att vi som regel inte bryr oss och om någon gör det så är han alien...?

Oneness can not be divided.

Anmäl
2017-06-08 10:42 #5 av: m2studio

Man inte normalt brukar tala om sina goda gärningar här och där, utan att påpeka att goda gärningar sprider kärlek och ger annan resultat i världen. 

Anmäl
2017-06-08 10:53 #6 av: Ghosthunter

En hjälte är som han i klippet.....en som hjälper till för den goda sakens skull, inte för att själv glänsaGlad

Anmäl
2017-06-08 11:46 #7 av: Hukanson

kan man någonsin säga att en alien är en hjälte...kanske i ryssland....

Anmäl
2017-06-08 13:12 #8 av: Ghosthunter

Nu är det ju bara rubriken som säger alien. I klippet är det ju en människa.

Anmäl
2017-06-08 14:19 #9 av: Marr

Men kanske denna medkänsla och engagemang för varandra snart kan bli kallad "okänd aktivitet"...så länge människor går förbi utan att bry sig om att någon är i nöd?

Kan inte begripa denna handlingsförlamning som människor har när någon behöver hjälp. En sådan människa vill jag aldrig bli & är glad så länge jag har talförmåga och ganska stark i högern om jag finner någon i nöd så vågar jag ta i...

Kan tänka att jag själv är en all möjlig blandning av både reptilians och annat knepigt. Men man får ställa sig över låga tankar & göra sitt bästa, även om "fan" själv tittar fram ibland.

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2017-06-08 15:29 #10 av: Ghosthunter

Handlingsförlamning.....det har du rätt i, Marr. Och numera så står folk med sina jä**a mobilkameror och tar kort eller filmar istället för att hjälpa tillArg

Det är som om folk har blivit rädda för varandra och mycket mera egoistiska än förr i tiden. Vi har glidit ifrån varandra. Det är detta som utomjordingarna försöker rätta oss människor med....att vi alla är en enhet...att vi hör ihop!

Och en annan sak i klippet här. Fel person och dom kunde bli av med sin dyra utrustning hur lätt som helst.

Anmäl
2017-06-09 12:21 #11 av: m2studio

#4 av: Hukanson , Vi har lärt oss att inte ta äran åt sig själva och jobba så mycket vi orkar och vill.

Jag är ordförande för en Förening som sedan 1999 verkar självständig och jobbar och verkställa vissa ideella arbete utan hjälp. Vi aldrig ansök om bidrag och sedan starten samlade pengar och jobbat helt oberoende.

Vi hjälper hemlösa med mat och varma kläder, barn inom föreningens meddelar och gäst medlemmar att utbilda mot alkohol och droger, ordna aktiviteter för tonåriga och under dessa förhållande utbildar dem och informera dem. 

Bland oss finns en överläkare Psykiater också. Alla i föreningen som är medlemmar skall vara minst utbildat ingenjör uppåt.

Alla ska ha fast jobb och vara villig att jobba frivilligt inom föreningen verksamhet. Vi har bara en anställd som tar betalt ut av föreningen. Under 18 år arbete i Sverige som folk tro att inte finns problem bland folk , vi har jobbat hårt och annans du skulle läsa i tidningar att varje kallt kväll någon frysas och dör i ex. Stockholm.

Vi utbildar folk inom några få området och alla föreläsningar är för medlemmar och gästmedlemmar. Tyvärr jag inte kan presentera Föreningens namnet sedan styrelses har bestämd några punkter om oss mot bedrägeri och liknande.

Vi blev utsatt för bedrägeri ut av personer som spelade sig vara en god människa och skadat oss ekonomiskt stort, eftersom vi litade på alla och tänkte alla som vi vara med har goda hjärta. Vi har bra med ekonomi i föreningen och därför inte vill blir störd av oseriösa. 

Vi blir presenterad genom en medlem till en annan ny och ect.

Bland oss vi har några hjältar ("Aliens") och dem inte vill blir tavla åt andra och vill förbi anonym.

Vad då  "mobilt självupptagna" menar du?

Vet du hur många människor idag hjälper andra i nåd?

När var sist du såg en riktig hjälte?

Vet du hur många kvinnor polisanmälde sina män och inte fick hjälp pga brist på bevis och är rädd att dö som nyligen läste man i tidningar? faktiskt vi hyrde två lägenhet och två av sådana kvinnor bor där utan sina barn och är ständig under hjälp och skydd.

Snälla bygga inte ett hus av en Ho. jag skrev Aliens eftersom sådana människor ser man inte så lätt varje dag och det skulle man tolka som Aliens som man inte ser varje dag heller. Annas jag verkar kan uttala om att Aliens är onda eller goda, bara det vara en term av mig och inget annat. Så om du är så arg av termen då jag kan be Site värden att tar bort hela tråden. jag menade inget illa och inte vill öppna en onödig diskussion om en helt meningslös ord som jag valde.

Tack min vän.         

Anmäl
2017-06-09 13:47 #12 av: Hukanson

Man tar ibland upp nåt för att rundprata litet utan större mening eller avsikt...man kan skoja litet med ord och felskrivningar...alla gör nåt syftfel ibland...väljer nåt olämpligt ord ibland...det händer och det kan vara litet kul att skoja om också.

Men det blev ju en intressant vändning av det med! Tänk vad du får vara med om att göra! Imponerande. jo jag vet att det under den svenska medelklassytan finns en social misär som kan ta sig smärtsamma uttryck i stora behov av hjälp och det är ju jättebra att du är med om att göra det. Vargar i fårakläder finns, så tråkigt att ni fick skador av en sån!  Man vill ju inte tro annat än gott om de som vill hjälpa andra men det kan ju finnas ett hemligt motiv bakom.  Det är väl det som kallas LABIL att det blir impulser av själviskhet.

Lycka till med er föreläsningsverksamhet och välgörenhet!

Anmäl
2017-06-09 15:13 #13 av: m2studio

Tack min vän.

Anmäl
2017-06-09 15:19 #14 av: Ghosthunter

#11 Härligt att ni hjälper hemlösa. Du är också en hjälte!Tummen upp

Anmäl
2017-06-09 15:35 #15 av: m2studio

#14 av: Ghosthunter tack min vän, men en dag jag själv och min familj behövde hjälp och Sverige och Svenska folket gav oss skydd, då från den dag jag bestämde att göra allt jag kan för Sverige och Svenska folket som under många år jobbat hård och byggde landet med en sådan humanistiska tänkande och fortfarande lever med samma attityd. 

Jag inte är hjälte, jag inte är ensam i föreningen heller,  utan Svenska folket är hjälte som ger skydd till andra, vår föreningen resultat är inget jämför med det. Att man lära andra hur skall man kunna jobba och hjälpa andra och vara förebild i världen är viktigare tycker jag.

Tack ändå min vän

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.