Vetenskap

Inte hitta liv i rymden!!

2017-05-09 21:40 #0 av: m2studio

Forskarna: Därför kommer vi troligtvis aldrig hitta liv i rymden

Vem vill dem lura med sådana artiklar? 

Link:

http://www.metro.se/artikel/finns-det-liv-i-rymden

Någon måste säga dem att dem liv ni letar efter i rymden, kommer själva till Jorden.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Anmäl
2017-05-10 08:12 #1 av: Marr

Ja jag såg detta och skakar på huvet & ler lite...

Såklart att dom redan vet. Vilka tror dom annars det är som besöker dom vid ISS och varför denna jakt på utomjordiskt liv om det inte skulle vara troligt?

Varför alla dessa himlaskådespel med olika formationer & ljusbollarna som miljontals människor kan se & har sett sedan Jesu födelse och är avbildade på målningar med samma formationer vi ser än i dag...

Sen behöver ju inte allt liv vara som här på jorden...liv finnes i de mest "omöjliga" förhållanden även här på jorden. Svavelsjöar med hög koncentration t.ex.

Intressant med de expoplaneter som poppar upp hela tiden som ska vara så jordlika. Kanske vi har en "tvillingplanet" någonstans? Kan vi fara ut i rymden...vad säger att vi med vårt krigiska dåliga sätt mot varandra är de enda som kan ta oss ut & besöka planeter med våra sonder?

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2017-05-10 08:37 #2 av: m2studio

Jag visste att någon av er hade läst den artikel, det var så löjligt och dem tror att människorna är skolbarn som kan lurar så lätt fortfarande. Tack Marr. 

Anmäl
2017-05-11 09:19 #3 av: Marr

Ja uforapporterna ökar ännu mera... oförklarligheter blir filmade på löpande band nu. Fler & fler upptäcker himlaskådespelen, så när en expert uttalar sig så här så blir jag verkligen misstänksam. Vadan detta uttalande? Så dumt?

"Experten" lär bli generad av sitt uttalande i framtiden tror jag...om hon inte redan är det...vi har några astronauter som sett en hel del och t.o.m berättat det.

https://www.youtube.com/watch?v=_3uqfH0GMT8  

Anmäl
2017-05-16 18:37 #4 av: colors_

Jag har alltid tänkt att vi inte kan vara det enda livet i universum. Och det pågår väl aktiv jakt på andra livsformer, så jag är ju inte den enda med den tanken.

Sen hur stor chansen är att just vi hittar dem, eller när.... Vem vet?

Mvh//colors_

Anmäl
2017-05-17 05:57 #5 av: Marr

Ja eller hur Colors... själv är jag övertygad om att eftersom man sett/ser "dom" besöka vår planet sedan urminnes tider, så är detta anledningen till de stora expeditionerna där ute. Efter 2a världskriget så fullkomligt exploderade teknologin av intresset för rymdresor...vad hände egentligen?

Sen sitter vi här på denna unga planet & tror oss vara mästare i universum? Mycket märkligt detta mörkande av "besökarna"...vad är det som är så hemligt i det & varför hånas & förlöjligas det av de som inte råkar ha sett något? Rädslor?

Det har funnits/finns betydligt mer intelligenta varelser än oss, långt långt innan vi kom till denna planet. Det är min övertygelse...

Anmäl
2017-05-17 08:38 #6 av: Marr

Lyssna gärna till detta klippet...har någonstans ett klipp här på Uj som jag ej har kunnat finna igen. Där man hör Armstrong säga ungefär: "Oh my Good! What is it? They are enormous! They are watching us! Are they here to welcome us?" Vid 8.20 tror jag, tas detta upp...

https://www.youtube.com/watch?v=ES-IYKE_xvk

Anmäl
2017-05-17 16:27 #7 av: m2studio

Tck Marr, mycket intressant, det var för första gång jag hörde att Armstrong var hotat för sin familj, jag har alltid undrat varför ljuger han? så mycket är värt att ljuga till världens befolkning? kunde inte ana att han var hotad utan han är en bit av kedjan som inte avslöjar verkligheten och hade hopp att han kommer att bekänna mötet med intelligent Aliens vid sina sista dagar om han har rätt samvete!! 

I så fall all dem astronauterna blev och är hotad från "Big brather" tyder denna video tycker jag, tyvärr. 

Anmäl
2017-05-17 22:11 #8 av: colors_

#5 och #6: det är ett intressant ämne, jag har varit intresserad av tanken på ailiens sedan jag var liten, och det är en nervkittlande tanke att de skulle finnas och att någon skulle ha mött dem redan.

Jag läste en gång en bok om en som hade hand om de som trodde de blivit bortförda av ailiens, inte fiktion, och den var intressant, men skrämmande. Så skrämmande att jag inte kunde läsa färdig den pga mardrömmar osv... :-p

Men någon som tror på konspirationer är jag inte, det ska jag vara ärlig med och säga.

Mvh//colors_

Anmäl
2017-05-18 08:08 #9 av: Marr

Är det nu så att astro/cosmonauterna ser en massa på sina expeditioner så tror jag att dom har munkavel. För att det döljs en massa det har vi redan fått klart för oss. Det blir inte bra det här när det ljugs & stora organisationer runt om i världen både filmar & bevittnar hemskt mycket.

Hade ingen aning att det var så illa innan jag fick internet för jag trodde att många många mer än jag & mina vänner sett exakt det vi har sett. Sen får jag då se hur det står till ute på nätet & jag blev chockad...hur man försöker debunka & skrattar & förlöjligar vittnen med det de sett & filmat är ballonger, satelliter, planeter och andra dumheter. Jag har också sett "ballongerna" mycket och ofta.

Har rapporterat till Ufosveriges jour att dom kan åka ut när aktiviteten pågår timmavis. Ingen kommer trots jag förklarat var vi är, men dom ska sitta och intervjua mig samtidigt som vi har full aktivitet en mil ifrån där jouren befinner sig. Skådespelet kunde även ses av flera vittnen 1 mil öst om oss...Tröstlöst!

Kan säga att jag vet med säkerhet att de besöker oss. Jag har sett. Har t.o.m. sett en Grey, högst en meter hög under en hel dag på ett tak på grannhuset. Var inte ensam då heller...t.o.m min far fick komma och söka elfel då allting pajade under tiden.

Jag måste säga att jag litar inte på vad de som vet bäst säger. För tycker det är fantastiskt otroligt detta döljande. Vad är det som är så farligt för oss att veta? Vad är orsaken till denna tystnad? Därför har jag blivit misstänksam...man kallar det för att jag konspirerar då. Med andra ord "andas om" saken.

Tycker det är bra att man ifrågasätter...inte litar blint på vad andra säger till en. Likväl som jag blir ifrågasatt. Men har aldrig blivit förlöjligad för att jag talat om vad jag sett som jag kan minnas...

Anmäl
2017-05-18 10:59 #10 av: Marr

Här är några som säger sin syn på saken...

https://www.youtube.com/watch?v=veyLGo7bJKg

Anmäl
2017-05-19 11:30 #11 av: m2studio

Jag tror också på den att dem visar sig lite grann att vi inte ska tänka och bete sig illa åt värdelösa saker som krig och pengar och mm, och istället tänka på framtiden, hur vi ska leva i fred över hela Jorden och ett bättre live helt enkelt tycker jag.

Anmäl
2017-05-19 11:53 #12 av: m2studio

Aliens Coins:

Link:

https://www.youtube.com/watch?v=_BcTxPHP6Gw

Man försöker att löjlig göra allt bland bevis för existens av Aliens, även den här kanske och kanske inte, men varför ska man ledda bort mänskligheten från verklighet? vad tjänar dem av detta? jag tycker allt handlar om kontroll, och ekonomiska och politiska handlingar är bara några av hans verktyg mot oss som "Big Brather" använder för att kunna kontrollerar oss alla inom en vis ram som ledder oss där han vill ha. Jag bara undrar vad vill han ha? Guld, Jorden, vad?

Anmäl
2017-05-19 12:10 #13 av: m2studio

Precis som lotteri spel, dem som spelar och köper lotteri vill vinna, ibland bara en vinner, men alltid "Big Brather" VINNER.

Han vi ha oss tänka i helt andra banor.

Link:

https://www.youtube.com/watch?v=S4GoIKOxBV8

Anmäl
2017-05-19 16:23 #14 av: colors_

#9 tänkte att jag aldrig riktigt har haft upplevelsen, men kom sedan på att vi var tre stycken som såg fyra strålkastare bakom ett moln en kväll då det var mörkt ute, de var placerade som att de satt på ett cirkulärt föremål. Vi var som sagt tre ur min familj som såg föremålet, och när jag sprang in för att hämta kameran var föremålet borta när jag kom ut tyvärr. Hade varit intressant att se ett foto av det i efterhand. :)

Jag tror heller inte att de som styr i världen säger allt, osv, men skulle inte gå så långt att jag tror att de är utbytta mot ailiens eller liknande... För mig gränsar det till vanföreställningar, och dem har jag haft många av då jag fick diagnosen schizofreni för några år sen. Så är mkt försiktigare med vad jag tror och inte tror nu för tiden, och att det mesta nog har en sund förklaring ändå.

Mvh//colors_

Anmäl
2017-05-19 17:36 #15 av: Marr

Jo så tänker allt jag med M2studio...dom behöver inte alls vara synliga om dom inte vill det...det har man väl sett hur lätt det är för dom att "försvinna" när man suttit & tittat på dom genom fönstret samtidigt som man kokar kvällschokladen & dricker den. När dom haft sina pulsationer & blinkningar & ljusstrålar farandes mot varandra.  Så "släcks allt" ner... sen är dom där igen efter många sekunder el minuter.

Det ser ut som dom konverserar med varandra har jag tänkt när dom pulserar mot varandra & den andra svarar så fortsätter det.. När strålar av ljus kommer så har jag funderat om dom inte "bilar" över "folk/ujordingar" till varandra. Man får många tankar när timmarna går och dom håller på där ute...

#14 Nja det där att dom är kloner/reptilians och sådant det kan jag ej uttala mig om men inget förvånar mig ju äldre jag blir...däremot så kan absolut tänka mig en form av "mind Control"...kanske rentav de ökade psykiska sjukdomarna är ett svar på detta? Antal schizofrena & paranoida människor skulle ökas under 2000talet, sades det någonstans.

Det har jag fastnat på. För det verkar ju inte ha blivit mindre av vansinnesdåd... trots att vi utvecklas & bör vid detta laget utvecklat våra förmågor till samarbete, medkänsla och aktsamhet för jordens & dess varelsers bästa.

Så verkar ju allt fler falla i dårskapens egoism, mördar i guds namn, våldtar skändar & skadar varandra. Vill inte hjälpa till i nöd när människor behöver fly sina länder...

Eller begår självmord genom spränga sig & så många som går samtidigt i guds namn. Det är ju något som är hemskt fel då detta sker hela tiden år efter år...

Egoism, svartsjuka, hämndönskan att straffa för sitt eget egos skull det då även utan gudstro eller religiösa grubblerier. För massmord begås hela tiden, som i religioners namn som likväl för eget ego. Tänker att det borde blivit tvärtom med den utvecklingen vi sett hittills, den utvecklingsstadien vi borde befinna oss i vid det här laget, verkar blivit försenad.

Det blev fel någonstans & nu sitter vi här och vi måste göra något. Ja vetti 17 vad, men gnäller & protesterar skriver under petitioner för egen del så mycket som går.

Det känns fattigt...Är det min lott på jorden? Man får göra så gott man kan & önskar att människorna tittar "bakom mallen" ibland...något är sjukt med världen oavsett vad det är som är orsaken till vår stagnation till bättre värld på den enda planet vi har som härbärgar vårt våldsamma leverne här just nu...

Anmäl
2017-05-20 19:34 #16 av: colors_

Jag har ingen direkt kommentar till det du skriver, och känner inte direkt för att börja kommentera/argumentera i frågan.

Tycker dock att man kan se på det hela positivt eller negativt, sunt eller osunt. Det är bara en tanke att ha med sig.

Mvh//colors_

Anmäl
2017-05-21 08:57 #17 av: Marr

Nej det behöver du inte ha heller Colors & ursäkta min roman.Skämtar Jag bara säger min syn & tanke på saken. Glad

Att ta både det positiva & negativa i det hela ser jag som ett steg till utveckling. Ingenting förtar det andra, för det ingår i det som sker i detta läge, vi i världen befinner oss  i. 

Själv är jag fri, frisk & trygg och har alla möjligheter till ett positivt liv vilket jag är hemskt tacksam för. Att få vara född på en plats som har lugn & ro, därmed alla förutsättningar till ett bra liv.

Det vi sår får vi skörda & önskar att vi alla kan inse att vi kan göra något åt det genom ett annat tankesätt. Hur det sedan står till med om det "döljs saker med hemliga agendor för oss eller inte...spelar ingen roll, det är som det är med världens tillstånd.

Märkligt tycker jag att "våldet" fortgår än när vi borde lärt oss...när vi lärt så mycket annat under de senaste 50-100 åren.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.