Övrigt

David Icke !

2017-05-08 17:32 #0 av: m2studio

Link:

https://www.youtube.com/watch?v=Qc53Fss6-GY

Om det är sant han säger, då gärna vill jag inte leva i denna värld faktiskt. Man blir trött på "Big Brather".

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Anmäl
2017-05-08 18:06 #1 av: m2studio

Dem vill BOMBA Iran.

link:

https://www.youtube.com/watch?v=PUj3QMXAf9Q

Anmäl
2017-05-08 18:36 #2 av: VSK

Gällande "Big Brother" överlag, så är det tyvärr nåt som mänskligheten alltid gillat på det ena eller andra sättet.

Själv så tror jag att Nord-Korea (Kina) står för det största hotet om kommande WW III. 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2017-05-08 19:54 #3 av: m2studio

Israel som byggde ISIS och ville smutsa området och tar bort Iran från listan är det största hotet för mänskligheten tycker jag, eftersom enda problem för Israel är Iran och Arab världen vågar aldrig ta itu med Israel, bara Iran kan stå emot Israel. Själva partiet är problemet som USA står bakom och inte folket. Vi har många iranier som bor där.

Faktiskt jag tycker att det finns TVÅ olika krafter som håller på kriga genom människorna med varan som inte kommer från Jorden och ena hjälper USA och kompisar andra hjälper Kina och Ryssar och mm. Dem två krafter vill ha kvar Jorden utan kärnvapen explosion för att kunna utnyttja resurser och därför vi ser så mycket politik utan förklaringar och resultat. Om en dag ww3 börjar ingen vinner, och åtminstone 1000 år måste gå tills Jorden blir lik igen kanske.   

Anmäl
2017-05-08 20:48 #4 av: VSK

Skulle alla atombomber som finns smälla av exakt samtidigt (lär aldrig hända, men ändå) så kommer Richterskalan visa uppskattat 7.1, jorden runt alltså. Är väl ungefär samma kraft som i Japan om jag inte missminner mig, när kärnkraftverket raserade och det kunde sluta riktigt riktigt illa. Faktum är ju att ingen vet vilka konsekvenser Fukushima-katastrofen kommer få i framtiden.

Wiki säger 6+, vid googling men det är Shindo och inte Richter. 

Nu lär inte skalv vara den största orsaken till jordens livs död utan det kommer strålningen vara. Sett över hela jordklotet, djurliv inräknat.

Om inte jag är helt ute och cyklar så är det tack vare USA och dess patriotrobotar som antagligen gjorde att vi lever idag. Förvisso var det väl Irak med Saddam i spetsen då, men ändå. Hade inte patriotrobotarna skjutit ned alla missiler så hade Israel gjort en öken, en väldigt stor öken av Irak. Eller parkeringsplats om det passar bättre. Du förstår vad jag menar.

Vet inte hur många miljarder dollar som USA fått betala Israel för att inte ge igen på attackerna. Är väl ingen offentlig person som vet det. 

Skulle det bli ett fullskaligt krig Israel mot Iran så tror jag inte Iran har nånting att sätta emot. Det "enda" vore kärnvapen. Men vilket land vågar använda kärnvapen? Ja det ska väl vara Nord-Korea förstås.

Det finns inga vinnare i ett krig, bara förlorare. Detta oavsett vapen. 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2017-05-09 06:56 #5 av: Marr

Har inte lyssnat till Icke på länge men som han säger om att vi redan är i ett WWW III, tänker jag med. Det är ju aldrig fred någonstans på jorden. Hela tiden håller det på någonstans ända sedan WWWII och hur vi än vänder ändan så håller det på...hela tiden befinner vi oss i ett hot från än det ena än det andra.

Är det inte så... så trappas det upp med något annat som flyktingproblematiken t.ex....så delas vi upp i läger & bråkar med varandra om det också.

Allt detta är nog också ett led i att vi inte vaknat upp ordentligt. Ser det som att detta underhålls så länge vi tänker att vi ska tacka än den & än den andre, för att världen & planeten består genom våld. En gång tänkte jag...kan inte amerikanarna åka dit och bomba skiten där ledarna/ledningen sitter? Dom har ju själva redan bombat sönder sitt vackra land. Jag har tänkt om. Antar jag vaknat lite lite granna?

Ser det som alla har lika stor skuld i att detta får pågå i världen. Jag tänker på när det startade i forna Jugoslavien t.ex, med det som skedde där. Nästgårds. År ut & år in utan att det blev ett stopp och katastrofen var ett faktum när man slaktade varandra, trots tidigare vänskap mellan de olika grupperna. Då tappade jag hoppet & förstod att det finnes något "annat" bakom det hela...krig i Guds namn...vilken Gud vänder man sig till egentligen?

Jag förstår att Icke är arg...det är jag med. Men mest besviken på mänskligheten eller vad vi är för något...försöker ta det lugnt och inte hetsa upp mig för mycket. Det är svårt. Men jag har tilltro att det löser sig. Men vi här i Skandinavien har nog svårare att känna in i hur de som lever under ständigt hot har det.

Jag tackar för att jag är född där jag är född i detta nuvarande liv, det enda liv jag vet nu & önskar att man visste vad att göra. Önskar att jag & vi som ej är utsatt för krig, övergrepp & terror kunde göra något för världen... men vet ej vad. Detta har fått pågå så länge, det är därför vi befinner oss i detta läge som vi gör idag.

Tänker inte tappa hoppet utan ska försöka ha tillit till att det som sker är en del i de förbättringar som ska komma, då fler & fler tillslut inser att vi förts bakom ljuset under en lång lång tid...

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2017-05-09 19:45 #6 av: m2studio

#4 av: VSK Ja, du har rätt, jag har rätt och i princip alla har rätt om sina åsikter om vem kan vara bättre än den andra bland stormakterna, eftersom ingenting läggs på bordet och ingen spelar öppet, alla spelar med stängda händer och ingen vet 100% vem eller vilka står på goda sidan och vem står på onda sidan.

Anmäl
2017-05-09 20:22 #7 av: VSK

Om jag har rätt vet jag inte. Är ju bara min åsikt som bygger på min tro. Men jag hoppas att jag slipper få veta om jag har rätt eller inte. 

Anmäl
2017-05-10 07:59 #8 av: setfree

#3 Israel som byggde ISIS och ville smutsa området och tar bort Iran från listan är det största hotet för mänskligheten tycker jag, eftersom enda problem för Israel är Iran och Arab världen vågar aldrig ta itu med Israel, bara Iran kan stå emot Israel

Vad menar du nu? Byggde Israel ISIS? Är Israel det största hotet för mänskligheten?

Nu håller jag inte alls med. Var har du beläggen för detta?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.