Utomjordiskt

BIG FOOT / GHOL

2017-04-06 13:30 #0 av: m2studio

Det vara länge sedan men orderna inte försvann från mitt huvud, för att det var så spännande och ovanligt som jag och dem som hörde hade munnen gapat i flera minuter.

Sista person som jag känner och träffade "Big Foot" dog för 14-15 år sedan och han var en riktig karl, mycket stabil och på pålitlig hos alla jag känner. Alla hade märkligt stor respekt för honom. Han var min far som jag saknar honom mycket också.

När min far var runt 25 år gammal, gick på jakt med 5 av sina kompisar. Han föds i Kerman som ligger söder om Iran och största öknen i Iran heter LOT eller LOTT som ligger norr om Kerman.

Befolkningen som bor runt om denna könen berättar massa mad "myter" som är väldigt svårt att acceptera och denna historia är en av dem, men eftersom min far var en av dem som var delaktigt i händelse, hade ett annat påverkan i mina tankar.

Berättelse och bilden:

Andra bilden som är bara en skalle är riktigt.

Tredje bilden är från internet.

Första bilden är från internet som jag har lättat efter. Efter vad pappa sa om varelsen. Det inte är 100% liknande men jag beskriver. Om eftersom pappa har berättat historien flera gång och inte ett ord blev mer eller mindre i hans berättelse, då jag accepterat historien som sann händelse.

VI har inga BIG FOOT i Iranska historia eller mytologier, utan en varelse som är Apaktig, med mycket grova hår på hela kroppen fast mindre i ansikte, lång som 230 cm, bredda axlar, går väldigt bra på två ben, 

inte har böjd rygg, har grov och lång svans fast lite mera över rumpan som varelse kan sitta utan problem som människor, inte kan prata utan producera ett ljud som blandat av legion-gorilla som skrik och som man kan höra den från några få kilometer. Varelsen Kallar vi "GHOL BIYABONI".

BIYABONI = Den som bor i öknen

GHOL= Jätte (Apa-människoaktig). I Persernas mytologi hittar man många olika av "GHOL-modell" :)

En del av dem ser ut som människor som dog i krig med hjältarna, en del som bilden och liknande, men aldrig som "BIG FOOT". Men jag inte kunde nämna annan i tidigare PM för er. Efter denna hädelse pappa vågade aldrig mera gå på jakt längre.

Det var mitt i vår, alltid sol med 40-50 C. grader i öknen, två Jeep (Amerikansk Suv) med mycket extra bränsle och vatten, förstås mat och tält och allt annat 

för övernattning i öknen i flera dagar. 5 Person som hade tre studsare av märke Brno och två hagel. Efter andra dagen körande med bilar, bestämde att tälta för kvällen. 

Öknen blir under noll grader på nätterna, börjar kalla när solen går ner och då man måste förberedda sig snabbt för kvällen annans blir kört.

På dagar samlar man all ved man hittar och även man ska ta med sig mycket speciella ved material från början. Det finns en speciell ved som håller länge och brinna. Heter GERDO. (Valnötter träd som är mycket dyrt i Iran).

Dem hade skjut en mellan stor rådjur och skulle grilla den på kvällen och hade börjat med elden. När mörkret nådde sin högsta punkt och man inte kunde se runt omkring sig då hände det.

Dem hade jakt stolar och säte runt om elden och hade lagt ner ett par stor ved bitar som inte hade hugat och då man kunde sitta på den och den var i samma cirkel som deras stolar runt om elden.

Då dykt upp varelsen med en hastighet som ingen kunde ana, eftersom med eldens ljus spridningen kunde dem se runt om sig i ungefär 10 meter och inte mer. 

Varelsen var där plötsligt utan ett minsta ljud, och då glo i deras ögon och dem var sittande på sina stolar och inte hade gevär nära sig, kanske en av dem en kniv men inget mer i närhet. Varelsen som sagt hade mycket mindre hår på ansiktet och man kunde se hela hans ansikte.

GHOL-en var liknande Apa, människan, med stor kind och lite vitare hud, stor runda ögon, mycket stor mun som var lik människan fast med stor läppar, näsan stor fast Apaktigt, svansen lång som 130 cm, grov som var 70 cm vid rumpan och cirka 40 cm i ändan, lång över 220 pappa sa och händerna som apa, ben som apa fast rakt stående, full med grov hår men mindre i ansike, lukten var som blandat lukten från en Oas blandat med bajs från fyrbenta djur som ko, magen lite rund men inga ölmage, tänder aldrig sög pappa. Andas mycket märkligt från näsan och bara tittade på dem.

Allt hände inom några få minuter, kanske max en och en och halv minut.

När GHOL kom från ingenstans från mörkret, dem gick upp frånm sina stolar och blev frysta på sina platsert av rädsla. Kunde gör ingenting, en dem skit i sig och ett par av dem blåttat sig sa pappa.

Gruppens ledare som var son till en mycket erfaren jägare från trakten (föddelse orten-Kerman) var mycket modig pappa sa och inte varit rädd för någonting och hade alltid is i mage. 

Hans med mycket låg ljudnivå till alla att extra extra sakta sitta på sina stolar.

("Pappa berättat att denna man som var 35 år gammal, väl byggd i kropp och stillig och varit snygg i ansik vi kallar honom här "Jägaren", berättat för dem efteråt att han hörde från sin far att GHOL tycker mycket om att härma människor när han/hon inte är hungrig").

Då alla sattesig och jägaren sa att ingen skall göra ett dugg, utan lägger händer på sina knä och bara titta. Alla som var i mycket stor shock tillstånd görde det mer eller mindre men ingen vågade göra annant och ingen kunde tänka alls.

Jägaren berättat för gruppen att han sog inte vapen i närhet, även hade inte kunde ladda och skjuta rätt heller, hade inga stor kniv heller, även om hade kniv vågade inte möta GHOLen med en kniv, då Jägaren kom ihåg att hans far sa till honom att GHOL gillar härma människor.

Då Jägaren sa atill alla det som jag har redan berättat och när alla sätte sig, då GHOL-en sätte sig på en av dem två VED rundan som var hel, som varit ungefär 60cm lång från märken 

och diameter var cirka 50 cm bredd. CHOL-en säte sig och tittat på alla åt gång och Jägaren sa jämt till alla att ha händerna orörligt, och själv såg en bensin dunk nära GHOL-en och tittat runt om och såg en liknande dunk som varit grönaktig och hade vatten i sig.

Då Jägaren bestämde att ta dunken från till sina fötter, GHOL-en gjorde samma sak efter några sekunder, Jägaren öppnade locket och hällde vatten över sig från huvudet ner åt, och då efter några sekunder GHOL-en lyckades öppna locket och hällde vätska över sig som var bensin men efter halva av dunkens innehåll slutat att försätta.

Jägaren sa att förmodlingen han kännde an annan lukt än vatten därför stoppade ner dunken och varit lite förvirad. Då Jägren med största snabbhet han kunde gick fram till elden och kastat en bit glödande till GHOL-en, då han började brinna som in i helvetet.

GHOL-en inom kanske en sekund vände sig mot de hållet han kom ifrån och spräng med kanske sin högsta hastighet och skrek ett väldigt högt och skrikigt ljud och grupp såg att han försvann i könen med en hastighet som kunde vara 50-60 kilometer, kanske mindre men han försvann och dem såg en glödande Varelse som brann och försvann.

Då dem inte vågade stanna ett enda sekund och samlat på sig sina saker och satt i sina bilar och lämnat det mesta dem hade runt elden, bara tog bränsle, vatten och med laddade gevär satte i bilen bara körde mot motsats håll.

Dem kom hem och efter en dag Jägaren med en större och erfaren jägar grupp gick efter GHOL-en, men aldrig kunde hitta platsen dem har varit och inte kunde hitta ev. liket eller något av det dem lämnat på plats p.g.a. inte hittat platsen.

Jägarens far berättade att Många jägare hade sett Likande GHOL i öknen, men aldrig i form av flåck eller grupp, utan altid ett enda GHOL från avstånd som dem flyde ifrån GHOL-en.

Sådana händelse har påträffat i djupaste skog i Östra-Norra Iran som GHOL tog kvinnor och försvann från byn, GHOL tog mindre fyrbenta tama djur som Får, GHOL har varit i mitten av byn, och även två historia om att såg GHOL med sitt barn eller med mindre GHOL men såg som barn som följde efter första GHOL och liknande. Folk brukar skriva och säga från mer än 2000 år sedan  att sådana varelse kommer från annat värld och pendlar mellan sin och vår värld, samt folk har berättat att har sett varelse som varit nästan genomskinliga eller varelse som bara kom från ingenstans och försvann plötsligt eller blev helt osynlig.  Varelse som kallas DJINN, GHOL, varelse som har varit Apaktiga och kunde prata någon form av språk som ingen kunde förstå och mycket annat.

Jag ber om ursäkt att min berättelse blev så lång men jag inte kunde uttrycka mig i kortare version p.g.a. min dåliga Svenska, dessutom inte kunde förklara hur mötet var exact.

Sorry

Ha en bra dag. 

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Anmäl
2017-04-06 16:53 #1 av: Huygens

Det var en unik historia. Stackars Ghol som tog eld. Tack för redogörelsen.

Anmäl
2017-04-07 10:27 #2 av: kamjal#

bra berättelse

Anmäl
2017-04-07 12:31 #3 av: Marr

Fantastiskt spännande att höra detta M2studio! Tack för du delar detta med oss!Blomma

Ja jag kunde inte låta bli att bli ledsen för stackars Ghol...Brustet hjärta

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2017-04-07 16:18 #4 av: m2studio

Tack till alla, Jo, GHOL brann en kort tid i alla fall, men dem varelse har tagit människor i öknen enligt befolkningen som bor vid och i öknen. Ni vet att antalet som bor i byar och mindre samhälle där i området har mycket få antal folk, då om någon försvinner märks på en gång. Därför man kunde se GHOL-ens fotavtryck på platser som folk försvann och några som har set dem som tog mindre barn när dem sover på nätterna vid sina föräldrar och vidare. Men många gånger man försökt att ta dem levande, men det gick inte och dem kunde skada några av personer som var delaktigt och fly i alla gånger. 

Anmäl
2017-04-07 16:42 #5 av: Huygens

#4 Vet du om någon människa lyckats komma tillbaka efter att ha levt bland Ghol?

Anmäl
2017-04-09 10:31 #6 av: m2studio

Jo då, men bara en. En kvinna som var hos en liknande varelse, men hon blev så galen i hjärnan som ingen förstår vad hon gott i genom. Bara hon sa när hon kunde fly från GHOL och hade blivit gravid och fick födda ett barn åt GHOL. Att hon kunde fly var ett mysterium för alla och vad hon sa var helt obegripligt. Hon var så rädd att förlorade vetet och tyvärr man inte kan till och med räkna att  hon varit hos GHOL egentligen, utan att hela tiden hos sa GHOL, GHOL, GHOL och hennes kropp talade om att hon har varit gravid och födde barn. Tiden som hon försvann från gården hon jobbade på stämde med hennes påstående men hon inte kunde tala normalt utan som en människa som är i shock tillstånd. Hon lever inte längre utan att hon dog pga varje natt hon drämde och skrek och en natt hjärtan inte pallade längre.

Anmäl
2017-04-09 12:24 #7 av: Huygens

oj, ja, det verkar inte varit särskilt trevligt. Men intressant att hon kunde ta sej därifrån. Det är mycket vi inte vet eller förstår på vår jord.

Anmäl
2017-04-10 09:55 #8 av: m2studio

Exact Huygens, t.o.m. folk i byn inte har förstått hur kunde hon hålla sig vid liv med GHOL och eftersom hon inte kunde prata normalt och hennes talförmågan försvann av rädsla. Man kunde förstå få ord ut av hennes uttalandet så som GHOL, BARN, MAT, VATTEN, RÄDSLA, LÅNG BORT, BERG och ett par till som jag kommer inte ihåg och hon bara mumlade, därför folk tog olika slutsatser ex. att hon har varit hos UFO folket, varit på en annan dimension än vårt,  har rest bakåt i tiden och mm. Bara en journalist som varit intresserad kunde  komma till byn och se henne, p.g.a. att när polisens rapport kom efter hennes återkomst/hittade levde hon bara några dagar, jag kommer inte ihåg exact men det var cirka 5 eller 6 dagar sen hon dog. 

Anmäl
2017-04-17 23:30 #9 av: [Seth2]

Oj vilken historia, din far måste värkligen sått något specielt och även dena kvinnan. Stakars kvinnan, hon blev väl våldtagen av dena varelsen. Ghol är det det Iranska namnet för Bigfoot eller tror du det är 2 olika varelser? Jag vet att det finns 2st olika typer av ap varelser på jorden, den ena är en nephilim och den andra är faktiskt vissa människors släkltingar. Alla på jorden har inte utvecklats lika långt. Människornas släktingar är oftast mer agressiva och kan till och med vara kanibbaler och de lever oftast som grottmänniskor, de jag har funnit har funnits i skogar och junglar men det är mycket möjligt att de även finns gömda i öknar och på andra ställen med. Nephilimerna är otroligt starka och kan lyfta ett helt träd och vända upp och ner på det. De är smarta och smidiga för sin storlek. Till en början var de snälla mot människan, men då de har blivit så utsatta av människor är de nu skeptiska och agressiva mot människor, det finns fortfarande de som beskyddar människor. 

Anmäl
2017-04-18 19:14 #10 av: Farwuq

Fy så rysliga saker...
Förskräckt

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2017-04-23 01:34 #11 av: m2studio

#9 av: [Seth2] : Jag aldrig hörde om Big Foot i Iran från folket, utan bara GHOL. Så det måste jag säga att folk vet inte om det finns Big Foot eller inte, men dem är säkra om att det finns GHOL eller något liknande. Jag vi inte vet mycket inom detta, för att bland alla krig och invasioner till IRAN från andra länder så som Mongoler, Araber, Uzbeker, Afghaner och Greker har all eldat upp nästa alla böcker och bibliotekerna som har varit oerhört rik för oss nu, och då information och historier har försvunnit.  

Anmäl
2017-04-23 10:04 #12 av: Marr

Jag tycker det är oerhört spännande & värdefullt att se dig dela med dig till oss M2studio! Om allt det du har att berätta om dina anhöriga & deras upplevelser.Blomma

Det är hemskt mycket som finnes dolt i Iran & naturligtvis fler länder också...men vissa länder kan hålla skydd på vad som hittats. Lämnar ej ut fynd som brukligt brukar "försvinna" inom statens omsorg... ty det har framkommit att det döljs och sprids felaktig propaganda "för att förvirra" sanningen bakom...

Älskar ditt engagemang M2studio. Mycket finnes att gömma i många länder... kan "fynd" sedan "hållas undan" från staten för övertag, så är det nog bra...Jag tänker t.ex de anonyma oidentifierade skallarna i Peru de gömt väl...de har varken formen eller de sömmar & former skallbenet har hos oss jordbor eller ska jag säga oss människor.

Det kan man ej åstadkomma genom binding för snygg skallform som eliten ville ha i sin maktfullkomlighet...hur man sen pressar skallen till att bygga upp sig i deformation. Vad har denna tanke kommit ifrån att höghönsen ska ha dessa enorma förlängda skallar?

Anser att det är mycket som går oss förbi med detta som människor upplevt & upplever...det är lite lustigt då allt som inte kan förklaras via vetenskaplig grund...det finns därför inte & det är synnerligen magert och tycker det känns bra att det finns länder som inte släpper in allt till undersökning för då kan fynden försvinna & det sker hela tiden.

Stackars Ghool bli offer för massjakt. Vissa saker ska få vara som dom är men det är svårt när världen krymper & arter som vi behöver i vår fauna är skyddade till viss del. Det finns nog betydligt fler arter & många som behövs, kanske ej behöver befinna sig i annan dimension?

Vilket som så finns det mycket vi inte vet. Det kan vi fortfarande sitta här och säga fast det snart är 2020...har vi sedan flera dimensioner som spökar för oss så ska det kanske vara så, det hör väl till då och det sker ju här på vår planet. Liv ska ha rätt till sin existens. Kanske därför inte Ghool eller Yeti befinner sig på NK?  

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2017-04-23 13:35 #13 av: m2studio

#12 av: Marr Stor tack för din fine PM. Jag själv blir glad och berätta det som händer i mitt gamle hemland, ibland man föredrar att inte berätta p.g.a. folk som missuppfattningar av sann och falska berättelse, men eftersom ett par av er var intresserad så berättat jag. 

Faktiskt det kan finnas mycket i Mellan Östen och vi som bor och bodde har hört en del och regeringar inte vill lämna ut sådana "nyheter-info" och mm. 

Ni har i Norden några andra väsen som kallar Tomte, nisse och mm och vi kallar dem Dvärgar och folk har sett dem många många gånger och det finns faktiskt sanna berättelse som många människor har set dem och talat om tillsammans, men eftersom regeringar i Oriental området föredrar att utnyttja folket genom vidskepelser, inte kommer ut med rätt information och ändrar nyheterna genom att koppla sådana plötsliga mötet till sina religioner och utnyttja det för sina del. 

Därför ingen av journalisterna går efter sådana mötte och skriver aldrig om dem, alla andra som inte har sett ex. "Dvärgar" aldrig kommer att acceptera deras existens och dem som är religiösa tar det som religionens övernaturliga händelse. Men faktiskt många människor har träffat dem, kommunicerat och hade åter träff med dem.

Ja, du har rätt och tyvärr det inte finns något organisation som går efter sådana berättelse och forska igenom vad kan finnas i olika område. Jorden är rik av olika väsen som föredrar att inte kontakta människan p.g.a. människans onda beteende.             

Anmäl
2017-04-23 21:36 #14 av: Seth1

Du är en väldigt öppen själ m2studio, och det känns hemskt det du säger med all kunskap som har försvunnit. Är det föresten Iran som en gång i tiden hete Persien? Jag är väldigt dålig på deta med kartor och sådant. Jag läser gärna flera roliga historier du har att komma med :) 

Anmäl
2017-04-24 09:16 #15 av: Farwuq

När vi nu talar om dessa varelser kom jag att tänka på Tibet.
Där uppe finns det någon som kallas för Yeti.
Yeti kallas även för Snömannen. De säger att det är en apliknande varelse som lever högt upp i Himalayabergen i och uppe på den tibetanska högplatån.

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.