U.F.O -U.S.O.S & Stjärnskepp

Minskad aktivitet

2017-02-20 08:22 #0 av: Ghosthunter

Jag har inte sett några UFO-skepp, portalöppningar eller andra märkliga saker där uppe på väldigt länge nu. Har det minskat så drastiskt eller är det bara otur att jag har missat det?

Ser ni nåt?

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2017-02-20 11:01 #1 av: Marr

Tack Spöket för att du frågar och jag ser inte mycket nu för tiden. Det är ju så grått & så somnar jag så tidigt. Längtar när man kan sitta ute & spana utan att frysa.

Det var stjärnklart ett par dagar denna månad & då kan jag inte låta bli att stå och titta om vi är ute.

Visst såg jag både satelliter och några vinglande bollar men inte mycket att rapportera om. Inga sådana här "portalblinkningar" som du menar såg jag ej. Har inte spanat mycket alls det senaste. Det är dålig aktivitet på mig med.

Samma kväll vi fått åka med min mors 10åriga katt till veterinären förra veckan var det en fantastisk stjärnhimmel. Vi fick inte med honom hem utan han fick somna in & det blev ju lite chockande & hemskt sorgligt. Då talade jag med Cristine & min pappa rakt ut i universum att ta emot lille kisse. 

Gissa vad som händer en minut efter? Det största stjärnfall jag någonsin sett! En stor orange boll kom åkandes horisontellt strax ovan trädtopparna. I 3 sekunder såg jag den och sprang för att se slutet på den då den försvann bakom husgaveln, men då var den borta.

För min del så såg jag det som ett tecken för aldrig jag sett en så stor orange meteorit eller vad det var. Den hade ingen svans. Kanske det var ett Ufo? Behöver mer än 3 sekunder för att kunna bedöma det. Underbart & helt fantastiskt!

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2017-02-20 15:32 #2 av: Ghosthunter

En sån meteroit har jag sett ett par gånger. Det är en så underlig syn, för det ser ut som om den skjuter förbi på bara 200-300 meters höjd.....men i själva verket är den ju miltals upp i himlen.

Jag har iofs inte spanat sådär jättemycket på natthimlen heller, men tillräckligt för att jag borde kunna se något skumt där uppe....men det verkar dött....de kanske har tröttnat på ossSkrattar

Anmäl
2017-02-21 09:11 #3 av: Marr

Ja just precis som den var ovan trädtopparna och som en orange tennisboll från mina ögon mätt. Visst har jag sett horisontella stjärnfall men då är dom vita och inte alls så stora, har ju mest tittat uppåt halva mitt liv & aldrig sett detta innan.

Det var roligt att se! Kul att du sett sådana också Spöket...

Ja jag vet inte varför det är så pass mycket mindre aktivitet här i Sverige. Men tror nog att det är mycket ändå, för tittar man ser man oftast de vinglande bollarna högt högt upp & jag kan se skillnad på satelliter och vinglande bollar som hoppar fram ibland och byter riktning.

Fotar jag rakt ut som Cristine sa man skulle göra utan att man kan se så noga, så får jag inget med ändå. Jag tror man behöver ha dom längre ner.

Där i de länder det råder oroligheter kanske dom visar sig mer?Funderar

Anmäl
2017-02-21 15:31 #4 av: Ghosthunter

Ja, ser man en boll som tvärvänder, åker runt i cirklar eller sicksackmönster så har inte jag någon naturlig förklaring på det. Absolut ingen satellit iaf.

Anmäl
2017-02-24 00:57 #5 av: Tarotstollan

Jag brukar stå ute på balkongen om nätterna och spana men inte ser jag något.Ledsen
Mina grannar mittemot, undrar nog vad det är för en "stolle" som står ute på balkongen i kölden och spanar upp mot himmelen, i bästa fall kanske de tror jag tittar på stjärnbilder. Visste de vad jag spanade efter hade de nog ringt efter "plinplongtaxin!Galen

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2017-02-24 08:09 #6 av: Ghosthunter

Precis, det är som sagt lite dåligt nu.

Anmäl
2017-02-24 09:43 #7 av: Marr

#5 Men det är ju bara Tarotstollan som står där...Skrattar

Har en stol på balkongen där jag sitter och tittar, fast inte så mycket nu när det är kallt. Mig har dom inte hämtat än...Lipar

Anmäl
2017-02-24 21:42 #8 av: VSK

Nu är det väl några år sen jag såg nåt IRL. Annars är det mest via foton jag sett underliga saker. 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2017-02-24 23:01 #9 av: Ghosthunter

Jag sitter ock spanar...Jag har sett när de öppnar portaler..men det var en stund sedan!

Anmäl
2017-02-24 23:18 #10 av: VSK

Ja, ska man få chansen att få se nåt så måste man ju glutta Tummen upp

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2017-02-25 08:11 #11 av: Marr

Nu har det varit ett par kvällar & nätter med stjärnklart...men jag har sovit som en stock...såg du detta igår igen Spöket?

Anmäl
2017-02-25 18:22 #12 av: kamjal#

det har varit aktivitet senaste kvällarna och. mornarna stora lysen utanför sovrumsfönstret. de verkar komma närmare så stora har jag inte sett tidigare om åren, stora som venus. men inte lika ljusstarka. mer gulaktigt ljus.

en såg ut som en tvåvånings. två lysen ovanpå varandra

Anmäl
2017-02-25 18:42 #13 av: Ghosthunter

kul att det händer något, kamjal.

Anmäl
2017-02-25 22:52 #14 av: Tarotstollan

Inte för att detta har med Ufos att göra, vad jag vet, men min kompis sa att hon sett väldigt mycket stjärnfall de sista nätterna. Hon har aldrig sett så mycket stjärnfall någon gång innan, så är jorden i något "grusbälte" eller kan det vara något annat?Funderar

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2017-02-26 08:35 #15 av: Marr

Intressant Kajmal!

Nej jag tror inte det just nu Tarotstollan.

Kanske man skulle ta på sig ytterkläderna över pyjamasen när det är stjärnklart & sätta sig på balkongen när man ändå ej kan sova. 

1-5 januari så hade vi ju Kvadrantiderna.

Vid 22 april är det dags för Lyriderna igen.

En liten tabell för året.

http://www.astrobloggen.se/astronomiska-handelser-ar-2017/

Anmäl
2017-02-26 14:22 #16 av: m2studio

Då idag man kan se solförmörkelse från Afrika enligt tabellen Marr.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Anmäl
2017-02-26 18:09 #17 av: VSK

Det är nåt jag hade velat se men jag befinner mig på fel breddgrad.

Anmäl
2017-02-27 07:37 #18 av: Marr

En total solförmörkelse kommer ske i Sverige i oktober 2026. (tror jag) Som man då kan se om man befinner sig i Norrland. Senast det var så skedde det väl 1954 typ...

Anmäl
2017-02-27 08:20 #19 av: Ghosthunter

2026 JössesFörskräckt.....jag börjar få panikSkrattar

Anmäl
2017-02-27 08:23 #20 av: Marr

Tänkte du börja flytta högre uppåt landet eller? Du hinner nog med är ju på god väg...Skrattar

Anmäl
2017-02-27 08:26 #21 av: Ghosthunter

Nja, inom Värmland möjligtvis!

Anmäl
2017-02-27 09:23 #22 av: Marr

Det här såg & filmade man utanför Mjölby förra året i maj. Minst inom så pass synbart avstånd skulle jag vilja se detta, med egna ögon. Vet ju att dom kan komma närmare än så...så vågar varken säga bu eller bä om klippet.

Globen jag såg, var visserligen purpurröd under den halvtimme jag såg den, gled också sakta fram innan den "parkerade" i luften dock utan tända lampor utan hela globen glödde svagt... tror dom "ändrar" storlek, form & färg snabbare än vi blinkar.Funderar

https://www.youtube.com/watch?v=L52AiO_QYjY

Anmäl
2017-02-27 12:18 #23 av: VSK

2026 är det långt till Yrar

Anmäl
2017-02-27 17:31 #24 av: Ghosthunter

Jodå Marr.....deras teknik är så överlägsen våran, så dom ser nog nästan oss som stenåldersmänniskor. Det mest fascinerande är hur snabba skeppen är. Typ 0-1000 km/h på 1 sekGladMärkligt att dom inte krossas av G-Krafter?!

Anmäl
2017-02-28 12:05 #25 av: m2studio

#24 av: Ghosthunter, men dem har haft kontakt med några av oss på Jorden? Hur ska man förklara det om dem ser oss som stenålders typer? Det är dubbel moral med detta. Antingen dem ser så nere på oss och inte kontaktar oss? eller nej dem kontaktar oss? men tredje alternativ kan vara att dem väljer noggrann innan dem väljer en person och kontaktar denne? vilken el vilka alternativ ska man faktiskt tänka på tycker du/ni?

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.