2016-12-23 22:56 #0 av: Huygens

Winchester har haft minst två kända händelser med ickemänskliga varelser.

Den första inträffade i november 1976 när ett UFO landade och en stor okänd varelse gick ut och bankade på taket av en bil som vägrade starta. Händelsen finns beskriven av dom två ögonvittnena i bilen i detta videoklipp (5 min).

.

Den andra händelsen är mer stillsam och inträffade år 2004.

Mitt på dagen i den mängd folk som gick på en av Winchesters huvudgator, uppenbarade sej en kvinnlig varelse som inte var mänsklig, men som såg människolik ut.

Varelsen liknade en ballerina, med tillhörande klädsel och gick lite som en pingvin med armarna roterande vid armbågarna på ett sätt, som människor inte rör sej. Varelsen sågs av kommunledamoten Adrian Hicks, som berättar här (2 min).

Adrian Hicks lät en konstnär göra en teckning av den kvinnoliknande varelsen, som verkade trivas med att kunna röra sej bland människor utan att väcka alltför mycket uppmärksamhet.

Av någon anledning är bilden spegelvänd i videoklippet, och finns återgiven i denna tidningsartikel rättvänd.

Längre videofundering om Hicks upplevelse av UFO-intresserad (11 min). Kvinnovarelsen hade stora mörka ögon och verkade ha god humor och var road av möjligheten att kunna gå runt bland människor.