Nya rön

UFO-bas Antarktis

2016-12-03 17:40 #0 av: Huygens

Kirill av Moskva besökte Antarktis i februari 2016.

4 dagar innan hade Kirill mött Påven av Rom på Kuba, ett religiöst möte som inte hänt på mer än 1000 år mellan Påven och Kirill (Patriarken), sedan ryska kyrkan splittrades från katolska kyrkan.

Vad gjorde Kirill i Antarktis (1 min)?

Varför möttes Kirill och Påven bara dagar innan?

.

President Obama var på besök i Argentina i mars 2016, när Obama beslutade göra ett "oplanerat" besök till södra Argentina. Förlängde Obama resan ännu mer? Besökte Obama Antarktis?

Vad gjorde Obama i södra Argentina?

.

Utrikesminister John Kerry besökte Antarktis 2016-11-11, vilket en hög USA-minister aldrig tidigare gjort.

Vad gjorde Kerry under sina två dagar i Antarktis?

Har Kerry ändrat utseende, se sista bilden i artikeln.

.

Den påstådda astronauten Buzz Aldrin, 86 år, sägs ha besökt Antarktis runt
1 december 2016. Vad gör en 86 år gammal man på Antarktis?

Buzz Aldrin påstods ha fått vätska i lungorna och flögs ut till Nya Zeeland med ett stort plan. Ser det ut som om Buzz Aldrin är så sjuk att han behöver extra syrgas? Har han inte påfallande god hudton för att vara en gammal människa?

Varför tillåts Aldrin behålla sina stora armband trots att vårdpersonalen snabbt kan vilja komma åt slangar och nålar i armen?

Vad gjorde Buzz Aldrin i Antarktis?

Funderingar om Aldrin (3 min).

.

Videoklipp om Operation Highjump (14 min) m m.

Anmäl
2016-12-15 16:59 #1 av: Huygens

Intressant videoanalys (9 min) om olika toppersoners färska besök på Antarktis. Tydligen har den kriminelle fd DIA-chefen, därefter ODNI-chefen James Clapper varit i Australien och kan ha tagit sej vidare till Antarktis. Videon blandar dock ihop Arktis och Antarktis när den pratar om den gamla "nyupptäckta" Nazibasen.

Clapper ljög under ed i kongressförhör om massövervakningen, Snowdenavslöjandena och som belöning är James Clapper nu utsedd till högsta hönset över USAs säkerhetstjänst, som ODNI.

Videon nämner att även Putin planerar ett besök på Antarktis.

Även dom läckta Wikileaks Hillary Clinton-emailen från John Podesta innehöll flera naturbilder av Antarktis, kanske med inbäddade dolda budskap?

.

Av någon anledning är Antarktis den enda kontinent, det enda land, där övriga länder i världen kommit överens om att ägande får inte utövas över Antarktis.

Så frågan är vem som bor där eller vad som döljer sej i Antarktis?

Anmäl
2016-12-16 00:01 #2 av: m2studio

Huygens Tack för info,n.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Anmäl
2016-12-16 10:28 #3 av: Farwuq

"Av någon anledning är Antarktis den enda kontinent, det enda land, där övriga länder i världen kommit överens om att ägande får inte utövas över Antarktis."

Argentina har under många år hävdat att de har rätten till överhöghet över en "tårtbit".

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-12-16 11:34 #4 av: Huygens

Det kan ligga något i det. Kollar man finns det territoriella anspråk från vissa länder som sträcker sej tillbaka till beslut i Vatikanen från 1400-talet. Fast Antarktis upptäcktes inte förrän 1820 av ryssar.

Några av territorieanspråken överlappar dessutom varandra. En kaka som fler vill äta.

Anmäl
2016-12-16 11:36 #5 av: Farwuq

Jo, det är en del överlappningar. Många av dessa gamla och numera är säker en del av dem inaktuella.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-12-25 15:46 #6 av: Huygens

Detalj: Enligt annan uppgift besökte Clapper, Nya Zeeland och inte Australien, svårt att veta vilken uppgift som är korrekt.

En svensk kvinna sägs ensam ha åkt till Sydpolen. Hon har slagit det tidigare rekordet med ca 8 timmar. Hon nådde Sydpolen på Julaftonen. Nu ska hon bara ta sej tillbaka. Hur många år har hon hunnit fylla?

33

Anmäl
2016-12-25 15:58 #7 av: Farwuq

Starkt gjort, men var hon helt ensam?

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-12-25 18:44 #8 av: Huygens

Hon var helt ensam enligt nyheterna och firade sin 33:e födelsedag 12 december helt ensam även om det fanns vissa grupper (?) med andra som passerade i närheten.

Det är lite skumt att hon hade mat med sej för bara 50 dagar, och att det nu gått 39 dagar och att hon ska vända åter till kusten själv. Frågan är om hon hämtar mat på vägen tillbaka ur diverse förråd?

Anmäl
2016-12-25 22:51 #9 av: Grävlingen

Ingen hollow earth, eh ? 

Anmäl
2017-03-11 12:26 #10 av: Huygens

Nya Zeeland erbjuder gratis tur-och-retur-resa för jobbintervju till 100-tals IT-tekniker. Frågan är var exakt dessa tekniker förväntas arbeta.

Jämför med tråden om preppande kändisar samt Neuschwabenland.

Anmäl
2017-03-14 11:15 #11 av: m2studio

Värld ledande regeringar skämmas aldrig för information om Sydpolen som hemlighålls från vi Jordborna, och jag tror att dem inte kommer att avslöjar sanningen inom närmaste 30 år.  Men allt detta är vårt egna fel som inte reagera på rätt sett.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Anmäl
2017-03-14 13:25 #12 av: Hukanson

Kanske dessa farkoster kommer från baser i sydpolen?

Oneness can not be divided.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.