Annons:
Etiketterdrömmarframtiden
Läst 2210 ggr
[VSK]
11/19/16, 1:32 PM

Hawkings dom: Så många år har vi kvar att leva

"Hur lång tid har människan kvar att leva, förutsatt att vi överlever kärnvapen-terrorism, klimatförändringar och hotet från artificiell intelligens?

1.000 år, konstaterar stjärnfysikern Stephen Hawking under ett tal han höll i brittiska Oxford University i veckan. Sedan måste vi lämna jorden, menar han.

Dagens PS har tidigare skrivit om den brittiske forskarens högintressanta utspel. För ett par år sedan spådde det då 72-årige geniet att en ”gudspartikel” kan utplåna hela universum. En annan gång varnade ”2000-talets Einstein” för att AI kan bli slutet för mänskligheten".

http://www.dagensps.se/tech/hawkings-dom-sa-manga-ar-har-vi-kvar-att-leva/

Så vad skall man tro om detta då. Tja, det är ju ganska lätt att säga 1000 år. Det kan lika gärna ta 50 år eller 2000 år, eller betydligt längre tid än så. Det finns nog garanterat nån står meteor som befinner sig i en elliptisk bana som nån gång kommer korsa den bana jorden har, eller påverkas av material den krockar med för att byta bana, eller påverkas av nån stor planets dragningskraft och ändrar bana.

Men oavsett vad så har stjärnfysikern precis gett mänskligheten en deadline.

Annons:
[Nomen Nescio]
11/19/16, 1:40 PM
#1

Jag tar ett år i taget.

[VSK]
11/19/16, 1:47 PM
#2

Jag med. Sen får jag se hur jag tacklar problemet 😃

Ghosthunter
11/19/16, 7:21 PM
#3

Jag tar en dag i taget…..det räcker det, tycker jag!😉

Jag är mer rädd för en total ödeläggelse pga av krig…..det känns allt mera som om något stort närmar sig. Det blir mer och mer motsättningar, hat och upprustningar…..det är trist när man tänker på denna utveckling!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Hukanson]
11/21/16, 6:49 PM
#4

En del säger att människan är ingenting…bara hö. Det är vår Gud och Skapare som bestämmer och vad han vill är uppenbarat i profetsior och budskap. Vi har ju enligt den kristna almanackan just kommit in i Tusenårsriket och vad som kommer efter det…är mycket större än människan.

Ghosthunter
11/21/16, 7:26 PM
#5

Ja men hö kan ju vara bättre än inget😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

_Fisken
11/21/16, 9:58 PM
#6

Detta innebär ju att vi kan strunta i hur lång tid kärnkraftsavfallet tar på sig för att brinna ut….krasst sagt.

Annons:
m2studio
11/21/16, 10:27 PM
#7

Jag tänker lite annorlunda bredare. Kanske Hawkings ville meddela omvärlden något annat, d.v.s att om han säger rakt ut att ett stor katastrof är möjligt och är nära då han kan tystas ner eller liknande, då kanske han ville uppmärksamma oss på att ska ha bättre kolla på vad regeringar, terrorister, forskare och mm håller på, eller han ville förberedda oss för att samla ett mindre överlevnads paket och tänka på sådana bannor KANSKE!!

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Marr
11/22/16, 7:55 AM
#8

Det var en kort livstid för vår planet eller för oss på planeten…utan påverkan från oss så ska inte planeten mer vara beboelig om 1000 år…Då gäller det ju att mänskligheten sköter sig och tar hand om oss & vår planet med allt den ger oss.🤓

Risken att man återfötts några gånger då kanske…undrar om man är med då eller befinner sig på andra sidan vid tillfället då det ska vara slut för oss på planeten? Vi kanske får flytta ner under jord pga strålning etc? 1000 år mycket kan hända innan dess med allt vad kontakten med Ets. Då har vi nog "mötts" sedan ett bra tag, tänker jag…🤔

Tycker inte alls att det är attraktivt med att flytta till andra planeter, för jag tror det är upptaget på ett eller annat sätt där det ska vara möjligt för oss att bo…undrar hur man tänker om 1000 år?🤦‍♂️

Kanske vi har blivit ett Unity i universum då med närkontakt av högsta graden med våra "stjärngrannar"? ✨Inbjudna till planet som passar till den det berör? God eller ond? Önskar att vi är betydligt snällare om 1000 år…Helst redan nu.☝️

Jag vet inte vad jag ska säga om allt han säger Mr. Hawking. Jag har ingen bra känsla till den mannen tyvärr men den kan jag ej förklara, så det kan vara jag som är dum. Litar inte på honom. Men att han är duktig det finns det ingen tvekan om…🙂

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

mulac
11/22/16, 8:23 AM
#9

Jag tror nog inte lite som du Marr på  Mr. Hawkins , han har väl som alla andra sina ljusa stunder….  En tanke är kanske att vi människor inte bebor denna planet om tusen år utan har tagit någon annan planet i besittning? Kanske det är så att vi med våra själar tar över andra livsformer för att överleva.  usch hemsk TANKE!
Tänk om vi är parasiter!!??  😕

Marr
11/22/16, 8:38 AM
#10

Ja du Mulac det skulle inte förvåna mig om vi är parasiter, vi lämnar ju vårt avskräde överallt, t.o.m. i universum & på "andra" planeter…men som tur är så tror jag nog vi är under utveckling till det bättre…är övertygad om att vi är en blandning av ej så bra "dna" också.

Det gäller att bestämma sig vilken sida man vill tillhöra. Egoist eller medkännandesidan…men hur det än är så är vi ju alla med i den här processen. Trots att man sopsorterar å håller på. Jag har ju bil + är rökare. Vill ha varmt & gott inne & rent vatten i kranen. osv…

Synd bara att det tydligen måste gå lite åt helv… först innan. Men har vi nu kommit hit & ställt till det så…får vi nog rätta till det med. Fast det kanske är bättre fortsätta i samma stil & byta planet när vår vackra planet är helt förgiftad?

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[Hukanson]
11/22/16, 1:36 PM
#11

Hawkings har inga riktiga argument för sin teori att denna planeten är för ömtålig för att hysa mänskligheten. Han fasar för att det finns en Gudspartikel som skulle kunna utplåna oss och vill att vi fortsätter att resa ut i rymden för att kolonisera andra planeter för att vi måste lämna jorden om tusen år då den inte kan försörja oss längre…

Nä jag tror på Jorden. Jag tror att den är vårt hem i universum. Den kommer att föda och klä oss och älska oss med vatten och husrum i många tusen år. Men visst…en rymdbas på Månen skulle kunna vara möjlig …om det visar sig möjligt. Därifrån skulle vi kunna åka runt i vårt Solsystem och forska runt i frekvenserna. Det skulle öppna upp en vetenskaplig nivå som kan ge oss inblickar, svåra att skapa på planetytan. Framför allt skulle vi kunna möta Disclosure halvvägs. Vi skulle kunna möta Galactic Federation där som en permanent Plats För Samarbete. Vi skulle kunna stå som Israeliter på Jorden och se Moses möta Aliens på Månberget Mons Agnes. Sen gör vi guldkalvar av gelegummi och snaskar godis.

P.O
3/14/20, 12:33 PM
#12

Uppstigningen sker med våra kroppar och med Moder Jord under 1000 år i olika 4-5-6-7-8-9-dimensioner!

Upp till toppen
Annons: