Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Anslagstavlan Astrologi Dimensioner Drömmar & Framtidsvisioner Egna upplevelser E.T. / Utomjordiska raser Framtiden -2012 och efter Frågor inom ämnet söker svar Galaktiska Civilisationer/raser Humor & annat kul Indigo- och Kristallbarn Kanaliserade budskap Konst Video Musik Korncirklar Kosmiska energier/frekvenser Ljus & Upplysning Länk arkivet Musik Off Topic - Utanför ämnet Om sajten Paranormalt Planeter, Galaxer & Solsystem portaler Presentation av medlemmar Sci-Fi Snackis-tråden Nya rön The Ascension / Uppstigningen Tävling U.F.O -U.S.O.S & Stjärnskepp Utomjordiskt Vetenskap Viktigt Övrigt Ny kategori
E.T. / Utomjordiska raser

Hawking varnar: Sluta kontakta aliens

2016-11-16 09:19 #0 av: VSK

"LIV I RYMDEN:Superstjärnan inom astrofysik, Stephen Hawking, kommer med en allvarlig varning: Upphör med alla försök att kontakta alliens. Han fruktar att de främmande varelserna kommer att invadera jorden.

Han har ägnat hela sitt liv åt rymden. Först och främst till att förstå det, men också till att utforska det.

Senast kastade han sig över projektet Breakthrough Listen som ska skanna av en miljon stjärnor efter tecken på liv.

Men om vi hittar intelligent liv i rymden finns det ingen tvekan hos astrofysikern Stephen Hawking om vad vi bör göra - vi får under inga omständigheter försöka ta kontakt".

Läs klart här: http://illvet.se/universum/liv-i-rymden/hawking-varnar-sluta-kontakta-aliens

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen.

Anmäl
2016-11-16 09:21 #1 av: VSK

Så vad tror ni. Finns det intelligent liv "där ute" eller inte. Bör man sluta försöka kontakta aliens så som Stephen varnar om? 

Stephen tror inte på andevärlden men på aliens. Är det inte antingen eller Funderar

Anmäl
2016-11-16 09:22 #2 av: Sommarek

Fast vad är det som säger att andra civilisationer är så överlägsna våra? (Sedan håller jag väl kanske inte med om att det är ett tecken på en "överlägsen" civilisation att man skjuter folk från den andra och snor deras grejor, men det är en annan diskussion...)

Anmäl
2016-11-16 09:31 #3 av: VSK

Vad är det som säger att människan är den mest intelligenta varelsen av alla.

Det finns faktiskt äldre fotografier som är tagna på 1800-talet där UFO´s är med. Fotografier som inte kan betecknas som oäkta. Sen om man tittar tillbaka lite i tiden gällande Abraham Lincoln (ett exempel av alla) så hade han bevittnat märkliga flygande föremål. 

Med tanke på hur det ser ut på jordklotet så har jag väldigt svårt att se att människan, som snart utrotat sig själva, halva djurriket samt moder jord, skulle vara den mest intelligenta varelsen av oss alla. 

Det är ju rätt intressant ändå att forskarna, astrofysiker och allt vad de nu väljer att titulera sig börjar få upp ögonen på att vi kanske inte är ensamma ändå. Mediala människor har ju pratat om parallella världar i 100 år om det ens räcker. 

Anmäl
2016-11-16 09:35 #4 av: Sommarek

#3 Jag har aldrig påstått att människan är intelligent, tvärtom, och inte heller att jag tror att vi är ensamma (oddsen för det är ganska astronomiska). Men det går lite hand i hand med att jag menar att bara för att man kan uppfinna och tillverka, så behöver man inte vara intelligent. Jag menar, nuförtiden har vi telefoner som kan visa dig rätt i en främmande stad, tala om för dig vad stjärnbilderna heter och svara på frågor du ställer om nästan allt, men vi kan fortfarande inte säga "tack" om någon håller upp en dörr för oss.

Anmäl
2016-11-16 09:45 #5 av: VSK

Jag förstår din poäng. Dock så tillhör iaf jag den personen som brukar tacka. Tycker det tillhör liksom. 

Nä vi människor är absolut inte ensamma. Totalt helt omöjligt. När forskarna letar planeter där de tror det kan finnas intelligent liv, så utgår de alltid ifrån moder jord. Vem säger att andra raser inte kan leva under såna förhållanden som vi människor inte kan. Jag minns inte hur många miljarder planeter forskarna tror det finns i vår galax som uppfyller jordens möjlighet till klimat. Detta bara i vår galax. 

Anmäl
2016-11-16 11:28 #6 av: Marr

Det är redan försent för det för de intelligenser som kan "resa" mellan planeter & solsystem är redan här och har så varit långt innan oss...(vad nu "oss" är för en blandning?)

Stephen Hawkins är så intelligent så han vet nog hur det ligger till...ser det här som en slags "propaganda" att vi ska tro att vi ska bli invaderade. Lita till vad makten har att säga vid en sk. fejkad alienattack? 

Det vi ska vara försiktiga med på denna planet det är sk. övergrepp vi begår mot vår planets väl. Eller dessa rymdprogram med övergrepp på andra planeter med jordskrot & annan nedskräpning & våra atomvapen osv...detta kan ju medföra påverkan långt mer än för oss på jorden. "Dom" har full koll på vad vi gör.

Det kommer aldrig accepteras kan jag tänka, oavsett de är av bättre eller sämre medkänslig art av intelligens av just vårt väl. En dag har vi gått för långt om vi inte vaknar upp.

Bara tanken att det inget utomjordiskt intelligent liv finns är inte klok, tänker jag för egen del. Vad tror ni vi har fått all teknologi i från på en så explosionsartad kort tid sen ww började? ww2 sen, då hände det grejer!

Sen så vet jag vad jag sett under alla mina 54 år. Det är då inga jordliga saker det kan jag tala om. Trodde inte det var sant när jag såg "motståndet" på internet när jag hittade det.

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2016-11-16 15:21 #7 av: Hukanson

Det går fortfarande en teveserie från nittonhundratalet som heter Stargate SG1 på teve och den handlar om hur universum är befolkad av människoandar på en mängd olika planeter där de upplever sig som fasta kroppar och kan leva så som de vill enligt den intelligensnivå och vilja till materiella ansträngningar de har. 

Så i bara vårt eget perspektiv finns det "aliens" därute, som inte lever som vi gör.

Nu är det troligare så att det finns helt andra raser av varelser som bor i andra galaxer också.. som har levt längre i tiden och därför naturligen har kommit längre än vad vi har.  Vi måste nog antaga att det finns civilisationer som inte behöver vara onda men bara inte passar ihop med vårt sätt att leva och att möjligen de skulle kunna ha en etik och moral som gör det sannolikt att de assimilerar oss med dem om vi sticker ut vår naiva haka och drar på oss uppmärksamhet...vilket kunde få förödande konsekvenser för vår självständighet.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2016-11-16 16:02 #8 av: VSK

Om man antar att "människor" utvecklas i samma takt oavsett vart i universum de tänkas bo, så är det ju som så att de planeter som befinner sig längst ifrån platsen för Big Bang, ju mer intelligenta lär de vara.

Vissa tror ju att Big Bang kan vara ett vitt hål, och inget levande tros kunna passera ett svart hål, så då får man kanske tro på det jag skrev ovan. Eller inte. 

Anmäl
2016-11-16 18:16 #9 av: Hukanson

Vi spekulerar i att universums ålder dvs existensen efter big bang är ca 15 miljarder år men det var nog omöjligt att bilda civilisationer före år 10 miljarder kan jag tro. Det innebär att det skulle ha kunnat finnas intelligenta levande individkollektiv i cirka 5 000 miljoner år vilket är mycket räknat i arbetsdagar.

Vi vet ju att vårt universum är väldigt väldigt stort och det finns plats för väldigt väldigt många planetära civilisationer. Det är ju fantastiskt att vi nu kan börja forska och förstå litet av detta enorma väldiga.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2016-11-16 18:33 #10 av: VSK

Ja det blir många "arbetstimmar" dessa 5 miljarder år.. Gissningsvis så hinner de med ett och annat under den tidsperioden. Lika så, så finns det säkerligen en planet nu som föds, precis som jorden en gång gjorde. Och så vidare.

Anmäl
2016-11-16 22:00 #11 av: m2studio

Jag tror att MR: Steven vet vad som pågår, och han vet att Aliens har varit har sedan flera tusen är tillbaka. 

"Big brather" har planeringar som många andra har redan varnat oss om Aliens invasion och Steven håller på att banna vägen för "Big brather".

Därför jag pulsade en BRA INLÄGG på Marr. 

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Anmäl
2016-11-17 08:31 #12 av: Sommarek

#11 För att? Vem är "Big Brother"?

Anmäl
2016-11-19 10:36 #13 av: m2studio

Termen används för benämna gruppen som har stor makt och styr världen utan direkt verkande ex. Bilderberg.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.