Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Anslagstavlan Astrologi Dimensioner Drömmar & Framtidsvisioner Egna upplevelser E.T. / Utomjordiska raser Framtiden -2012 och efter Frågor inom ämnet söker svar Galaktiska Civilisationer/raser Humor & annat kul Indigo- och Kristallbarn Kanaliserade budskap Konst Video Musik Korncirklar Kosmiska energier/frekvenser Ljus & Upplysning Länk arkivet Musik Off Topic - Utanför ämnet Om sajten Paranormalt Planeter, Galaxer & Solsystem portaler Presentation av medlemmar Sci-Fi Snackis-tråden Nya rön The Ascension / Uppstigningen Tävling U.F.O -U.S.O.S & Stjärnskepp Utomjordiskt Vetenskap Viktigt Övrigt Ny kategori
Ljus & Upplysning

LIVE TV FRÅN MÅNEN

2016-11-01 10:58 #0 av: kajmal"

https://www.youtube.com/watch?v=J9P-n-yvJy4

Anmäl
2016-11-03 19:44 #1 av: m2studio

Fortfarande man ser inga Stjärnor på den svarta himlen. Va?

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Anmäl
2016-11-04 14:19 #2 av: Grävlingen

Tycker det ser lite data-gjort ut. Hur kommer det sig att dom aldrig kommer till den mörka sidan av månen? 

Anmäl
2016-11-05 10:08 #3 av: m2studio

Mörka sidan är som en förbjuden gatan. Man inte sprider filmer och bilder av den p.g.a. "det är mörk".

Vi inte borde lita på NASA´s påstående alls, vi inte får glömma att dem inte jobbar för dig och mig helt gratis. Dem samlar info för sig själva och sprider lögner bland folket.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Anmäl
2016-11-05 11:34 #4 av: thenameless

Okej foliethattar! Derta hade ni kunnat googla själva men jag bjuder på det.

Saxat ifrån Wikipedia:  "

• En annan vanlig optiskt relaterad misstanke är den om hur stjärnor inte syns i fotografierna från månen, trots att månen saknar atmosfär. Detta kan dock förklaras med att solen skiner i fotografierna där detta fenomen är tydligt, och kamerorna var därför justerade för exponering i dagsljus. Samma fenomen kan ses även på jorden en stjärnklar natt där något väldigt ljusstarkt fotograferas."

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence....

Anmäl
2016-11-07 11:35 #5 av: Marr

Eftersom du själv är med i diskussionen så föredrar jag att du fortsätter diskutera utan nedlåtande kommentarer #4...det blir bäst för alla! Du vet ju vilken sajt du skriver på antar jag...Tack!

Jag tycker också det ser konstgjort ut, men intressant i vilket fall...

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2016-11-07 15:21 #6 av: Huygens

#4 Det här måste du ju kunna förklara.

Det måste vara busenkelt för dej.

Berätta för mej.

.

Varför existerar inte ett enda foto från dom påstådda Apolloresorna när Kommandomodulen är på Månens skuggsida (utan störande "jordsken").

Varför finns det inga foton när Apollomodulerna var på Månens skuggsida, där astronauterna med lätthet kunnat fotografera stjärnhimlen, med del av stjärnhimlen täckt av Månen skuggsida, så att fotot visat Månens svart cirkel i rymden tillsammans med stjärnorna? Astronauterna har ju själva berättat hur speciellt det känts att vara på Månens skuggsida, så att Månen skymt både solen och skymt Jorden, vilket resulterade i att Kommandomodulen hamnade helt i mörker och i radioskugga från Jorden.

Astronauterna hade särskilda Hasselbladskameror som var avsedda att endast användas för fotografering från Kommandomodulen ut genom modulens fönster.

Varför togs inte ett enda sådant Apollofoto från Månens skuggsida på stjärnhimlen?

Apollo 8 (omloppsbana runt Månen redan år 1968)
Apollo 10
Apollo 11
Apollo 12
Apollo 13 (ja, astronauterna påstås ha rundat Månen trots olyckan)
Apollo 14
Apollo 15
Apollo 16
Apollo 17

Som synes är inte Apollo 9 med i listan ovan, för Apollo 9 påstods ha gjort dockningsexperiment i LEO. Det finns inte ett enda Apollofoto från Månens skuggsida, av den stjärnspäckade rymden, med Månens svart cirkelskiva i förgrunden.

Inte ett foto.

Varför?

.

Likadant i videon i #0, detta måste du kunna förklara för oss alla. Det måste vara mycket lätt för dej att förklara.

Förklara nu.

Trots att den japanska satelliten Kaguya / Selene tog 1000-tals timmar med film, varför får vi aldrig se satelliten gå över i Månens skuggsida så att alla stjärnorna framträder. Den japanska satelliten påstås ju ha kameror som är hysteriskt mycket bättre än 1960-talets Hasselbladskameror.

Varenda gång satelliten närmar sej övergången till skuggsidan, klipps filmflödet. Varje gång. Varenda gång. Varför?

Klipp.
Klipp.
Klipp.

Varför alla dessa filmklipp?

Varför syns aldrig satelliten Kaguyas övergång till Månens svarta skuggsida så att vi får se alla stjärnorna framträder i det "totala" mörkret?

Berätta för oss.

Anmäl