Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Anslagstavlan Astrologi Dimensioner Drömmar & Framtidsvisioner Egna upplevelser E.T. / Utomjordiska raser Framtiden -2012 och efter Frågor inom ämnet söker svar Galaktiska Civilisationer/raser Humor & annat kul Indigo- och Kristallbarn Kanaliserade budskap Konst Video Musik Korncirklar Kosmiska energier/frekvenser Ljus & Upplysning Länk arkivet Musik Off Topic - Utanför ämnet Om sajten Paranormalt Planeter, Galaxer & Solsystem portaler Presentation av medlemmar Sci-Fi Snackis-tråden Nya rön The Ascension / Uppstigningen Tävling U.F.O -U.S.O.S & Stjärnskepp Utomjordiskt Vetenskap Viktigt Övrigt Ny kategori
Ljus & Upplysning

STALO FOLKET SKELETT

2016-10-25 11:07 #0 av: kajmal"

stalo. folket skelett

OCTOBER 25, 2016KARL EGON VIKSTRÖMEDIT"STALO. FOLKET SKELETT"

har r från skrivit om stalofolket i min gamla blogg…är i mina trakter är det äldsta kulturlandskapet i sverige, genom de låga fjällen just här på den norska sidan gränsen, kom varma västvindar från atlanten, och det var en kil från atlanten, mot bottenhavet,  det första stället som var isfritt efter inlandsisen, från kust till kust,  folk invandrade först här i sverige, troligen stalofolket, lapparna kom senare efter som de följde kusten och kom österifrån.  har en vän nere i byn, en tjej.  hennes farföräldrar bosatte sig i ammarnäs. och hennes farfar, byggde deras hus på en stalotomt i ammarnäs,   när han grävde för källaren, hittade han ett skelett, som var 2,20 cm långt..en man han kände tog käkbenet av kraniet och satte det mot ansiktet, det  ansiktet, rymtes innuti käkbenet, enligt uppgift från tjejen, ska det finnas 2 fotografier. en av skelletet , och en ,mannen hålla i skeletbenet, enligt utsago, grävde de ner kvarlevorna på en kyrkogård……………………

ett par kilometer från mitt hus  fanns en kalyta för en ca 40 år sedan, min bror och jag var där och plockade lingon,och murklor då.   då kommer vi fram till 3 stenhögar  mitt på ytan, det var som tre upppåtvända hallonbåtar i tre storlekar,  den största, tror jag var i min ståhöjd, kanske nån halvmeter högre, så kom en. mindre snett nedanför och den tredje och minsta snett efter de två första…så tre stenögar snett efter varandra, i olika storlekar………..det verkade som tänkte vi en familjegrav, från gammalt tillbaka. det det är en ganska stor yta, och igenvuxen med små träd, och sly, så vi har inte funnit åt stenrösarna än

Anmäl
2016-10-25 11:16 #1 av: kajmal"

även nordic aliens var bland de första, kallas allmänt åsele lappmark. som finns omskrivit i de isländska sagorna

Anmäl
2016-10-25 11:30 #2 av: kajmal"

en del forskare säger att invandringen kom västerifrån.................troligen stalofolket

Anmäl
2016-10-25 12:21 #3 av: Grävlingen

Intressant, kan stalofolket ha varit cro-magnon? Atlantisar. 

Anmäl
2016-10-25 12:23 #4 av: kajmal"

möjligt!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.