Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Anslagstavlan Astrologi Dimensioner Drömmar & Framtidsvisioner Egna upplevelser E.T. / Utomjordiska raser Framtiden -2012 och efter Frågor inom ämnet söker svar Galaktiska Civilisationer/raser Humor & annat kul Indigo- och Kristallbarn Kanaliserade budskap Konst Video Musik Korncirklar Kosmiska energier/frekvenser Ljus & Upplysning Länk arkivet Musik Off Topic - Utanför ämnet Om sajten Paranormalt Planeter, Galaxer & Solsystem portaler Presentation av medlemmar Sci-Fi Snackis-tråden Nya rön The Ascension / Uppstigningen Tävling U.F.O -U.S.O.S & Stjärnskepp Utomjordiskt Vetenskap Viktigt Övrigt Ny kategori
E.T. / Utomjordiska raser

REPTILER

2016-10-20 19:10 #0 av: kajmal"

har aldrig set en reptil i dess rätta skepnad, däremot pratat mycket med dem speciellt i sommar, med deras ledare. de har bättrat sig men de underlydande har forfarande människor som sexslavar, eller de ser ut som människor men det är ett slags program som lever max 3 månader, sen äts de upp, konsumeras, det finns några äkta människor som är slavar ochså, en del använder de som andliga slavar flera århundranden som spirutuella, det är 50 miljoner reptiler på jorden                 vet bara om en människa som varit deras sexslav, när britney spers blev konstig för ett par år sedan, var borta någonstans,(hollywodd) och snaggade året, hade de tagit henne                                 

Anmäl
2016-10-20 19:48 #1 av: Nordanälvens

Ehh.. va?

Anmäl
2016-10-20 19:48 #2 av: PeterTM

Ehh, va'?

Anmäl
2016-10-20 21:32 #3 av: Grävlingen

Tycker du att lacerta files är sanningsenligt? 

Det finns troligen två raser av reptiler en som ser ut som fåglar/ som har avlånga munnar. Den andra ser ut som en reptil människa som bor underjorden. Den först nämnda refereras som draco 

Anmäl
2016-10-20 21:42 #5 av: PeterTM

#3  Var är detta sanning? Det finns inga raser av reptiler över huvud taget, det finns arter och underarter, drygt 4500 arter ödlor, 3000 arter ormar, 260 arter sköldpaddor,  13 arter krokodiler och 1 art bryggödlor.

Anmäl
2016-10-20 22:55 #6 av: Grävlingen

#5 reptiler = reptilians, en term på varelser som ser ut som hominida människoliknande varelser med yttre attribut av vad som påminner hos ödlor. Men dessa är inte inom samma släkte som våra kräldjur. 

Saurons sägs härstamma från Jorden och är jordens originella urbefolkning då människan har kommit utifrån via genetiska manipuleringar ca 200 000 tusen år sedan. Man fann en stad från dessa under Los Angeles någon gång under 30-talet har jag för mig. Saurons härstammar från Troodons https://sv.wikipedia.org/wiki/Troodon vilka överlevde massutrotningen 65 miljoner år sedan och fortsatte att evolvera till dom vart post-dinosaurier med däggdjurs liknande egenskaper. 

Dracos är en ras av utomjordingar som liknar T rex eller fåglar med sitt avlånga ansikte. 

Anmäl
2016-10-20 23:12 #7 av: Huygens

#5 Jämför även med t ex Egyptens blå gudar. Varelserna kan vara ickefysiska, så dom inte går att se på något enkelt sätt.

Anmäl
2016-10-20 23:26 #8 av: PeterTM

Ehh, varför? Samtliga varelser, växter eller djur, existerar för att det finns ett utrymme, en nisch. Vilken nisch har de här varelserna nyttjat? Vad är deras plats i det ekologiska systemet?

Anmäl
2016-10-20 23:39 #9 av: Huygens

Dom kontrollerar våra politiska, finansiella och industriella ledare. Varelserna styr organisationerna ovanför t ex Bilderberggruppen.

Anmäl
2016-10-21 00:31 #10 av: Grävlingen

Vid 4:46 i denna video så förvandlas Islam predikaren Yussef Esstes till en draco en kort sekund. Notera det avlånga ansiktet och att ögonen är brett isär. 

Detta är förmodligen den bästa fångande bild det finns på reptilians, draco.

Anmäl
2016-10-21 06:22 #11 av: PeterTM

Jösses, detta låter värre än någon religion eller andar, spöken, tomtar, troll, vettar och småfolk, hur kan man tro att någon människa kan förvandlas? Ingen disrespekt för någon, men alltså, "get real"!

Anmäl
2016-10-21 13:55 #12 av: Huygens

Välkommen till Verkligheten.

Anmäl
2016-10-21 14:18 #13 av: Grävlingen

Vad du ser är en optisk illusion - det är ingen människa som förvandlas till en reptil utan en reptil som döljer sig i en människoform. Denna människoform är ett 3D hologram, för publiken så ser dom endast en människan men kameran som filmar honom fångar upp ljuset i ett spektrum som den vanliga människan inte kan uppfatta och därmed fångar upp dessa optiska avvikelser när hologrammet inte fungerar som det ska. 

Dessa varelser beskrivs av Thoth the Atlantean. Dom ser ut som serpents och döljer sig som människor. Dom infiltrerade Atlantis men Atlantiserna uppfann ett ord som en sådan serpent inte kan utala: Kinninigan och därmed kunde avslöja reptilerna.  Läs sid 98 https://books.google.se/books?id=MXQWqifpxvEC&pg=PA398&lpg=PA398&dq=kinninigan&source=bl&ots=TFHp3H7QAm&sig=Kn5KVAQrwnZIQRelAsxMGVFrOqk&hl=en&sa=X&ei=96L8VPyWLbSBsQTMiYHQCw&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false

Man använde även ordet kinninigan i sydamerika för att avslöja reptiler där. Förmodligen även i gamla Sverige/norse där var ordet Kininigin.

Anmäl
2016-10-21 15:20 #14 av: Grävlingen

http://yournewswire.com/did-putin-just-out-the-worlds-ruling-class-as-reptilians/

Did Putin Just Out The World’s Ruling Class As Reptilians?

Shockwaves are reverberating around the Kremlin today as word spreads regarding an extraordinary meeting called by Vladimir Putin yesterday where, according to sources, the Russian president said that “95% of the world’s ruling class are not even human,” but are “cold-blooded hybrids” who are “members of an ancient cult.”

Did Putin just out the world’s political and financial elite as cold-blooded hybrid human reptilians?  Did he really just go there?

Speaking at a behind closed doors forum for the highest echelons of government and staff in his home city of St. Petersburg, Putin responded to questions about the Panama Papers leak by pointing out who was behind the plot: the U.S. government, their spy agencies, and George Soros’s OCCRP.

Putin slammed his fist on the table and exclaimed, “George Soros, you sly dragon, this is war,” according to sources close to the President.  Putin then vowed to ramp up sanctions against Soros’s Open Society even further.

When questioned by a top aide as to what he meant by “dragon” (an unusual word in Russian), Putin sighed heavily and fixed the assembled group with his trademark stare before explaining that all is not what it seems in regards to how the world is run.

Resisting gentle attempts by close aides to stop the President ‘going there,’ Putin said that the evidence was everywhere, and that he personally had intimate knowledge of their dealings.  He said that he was not one of them, but they are afraid of him and have attempted to lure him into their “ancient Babylonian cult.”

“The evidence, ancient and modern, is enormous,” he said.

Putin said that mankind has been manipulated to become “unconscious” through the use of programming by media and politics, the perfect example of which was the recent Panama Papers leak. The world’s ruling class have tyrannical control over our food, water, and air supply, and they are actively dumbing down the masses.

Anmäl
2016-10-21 15:26 #15 av: Grävlingen

Ett citat från Jacques Vallee som är grundare till internet och har åstadkommit en rad vetenskapliga prestationer. 

Ett filmklipp med Jacques Vallee https://www.youtube.com/watch?v=7ETMzkhBQ6w

Anmäl
2016-10-21 16:27 #16 av: PeterTM

#12 Det där är inte min verklighet. Min verklighet består av skog och mark, växter och djur. Mina ormar har jag i terrarier och de har aldrig varit i en människa.

Sånt här är religion och jag har aldrig varit religiös, men tack för informationen, hur skruvad jag än tycker den är.

Anmäl
2016-10-21 17:00 #17 av: Huygens

Om du frågar folk i din omgivning om dom någonsin sett något som inte kan förklaras med den fysiska världen, kan du komma att bli förvånad.

Folk som lever i skog och mark har påfallande mycket att berätta.

Anmäl
2016-10-21 17:37 #18 av: PeterTM

#17 Jag menar att sådana upplevelser, även mina egna, för sådana finns förstås också, sker inuti ens eget huvud, inte utanför. Som jag uppfattar sånt som framförs här är det typiska sådana saker som sker inne i huvudet och ingen annanstans. Hjärnspratt eller flum, man kan välja att kalla det vad man vill.

Det som annars inte kan förklaras med vanlig fysik, beror enbart på att vi ännu inte kommit långt nog inom fysiken, inte att det finns en massa fantasifoster på riktigt.

Anmäl
2016-10-21 17:41 #19 av: Huygens

Inte? Hur förklarar du existensen av pyramiderna i Egypten? Slavar som drog stenblock på träslädar?

Hur förklarar du Hessdalsljusen?

Anmäl
2016-10-21 17:56 #20 av: PeterTM

Det kan jag inte, jag har inte den kunskapen, men varför måste jag förklara dem? Det lämnar jag åt dem som är intresserade av att ta reda på det, arkeologer, geologer, arkitekter och historiker. 

Även om jag skulle försöka förklara dina exempel, betyder det inte att jag för ett enda mikroskopiskt ögonblick tror på det ni troende här i tråden gör. Här i tråden finns inga förklaringar, inga evidens, inte ens indicier, bara en hög påståenden av samma slag som i diverse olika religiösa skrifter. 

Filmklippet i #10 ser ut som ett par ganska dåligt inklippta rutor, sämre utfört än när Coca Cola la in en enda bildruta i reklamfilmerna för att plantera sug efter en Coke.

Anmäl
2016-10-21 18:25 #21 av: Huygens

Hur förklarar du Hessdalsljusen?

Anmäl
2016-10-21 19:34 #22 av: Grävlingen

En  föreläsning om Alexander the greatest tomb i USA där man har hittat reptil skulpturer. Kan det vara så att Saurons har tagit kontakt med människor så som det föreslås i Lacertafiles till att uppmuntra teorin om hur dinosaurer skulle kunna utvecklas till människovarelser?

Anmäl
2016-10-21 21:54 #23 av: Grävlingen

http://arcturi.com/ReptilianArchives/AmericaAndReptilians.html

REPTILIANS IN ANCIENT AMERICA
REPTILIANS AND THE SNAKE PEOPLE

Reptoids, Reptilians, Dinosauroids are nothing new to the Americas. In fact, 
since the beginning of our known history of the Americas the native peoples 
have recorded, worshiped and idolized these Reptilians.

The Mayans are certainly no exception. The Mayans spoke and recorded 
history of a species of “Iguana-Men” who descended from the sky taking 
charge of their civilization. These Reptilians taught them how to build their 
magnificent pyramids and even instructed them to arrange them in patterns 
reflecting the constellations. The legendary Mayan story of Gukumatz speaks
of Serpents of Wisdom (Reptilians) enlightening the people and sometimes 
even devouring the young. Either these Mayans had very vivid imaginations 
or “Iguana men” truly showed them the knowledge to construct the 
magnificence of their cities.

The Reptilian visitations would certainly explain the perfect celestial alignment 
and construction of their pyramids. Additionally, these advanced visitors 
could explain some of the ancient astronaut theories with the King Pakal 
ascending in his rocket-ship. 

The Reptilians connect does not just stop in central America, but continues 
into the history of the Northern American tribes. The Hopi Indians of Northern
Arizona referred to a race of Reptilian humanoids called the Sheti, translated 
“Snake Brothers.” The Hopi have long been known for their high level of 
enlightenment and deep spiritual connections to the Earth. While the Hopi’s 
connection with the Earth would most likely inspire them to write great legends
about the creatures that roam the earth, it seems completely illogical for this 
great tribe to refer to the lowly modern snake as “snake brothers.” John 
Rhodes, an active researcher of Reptilian origins has spoken to many tribal 
chiefs about this matter.

Both Apache and Hopi tribal leaders spoke to him of the Reptilians having underground bases and assisting the tribes in 
times of crisis. Underground cities of the Reptilians are said to exist under parts of Arizona, California, and Mexico. It is 
apparent that "Reptilian-Humanoid" creatures had an everlasting effect on all American tribes and/or civilizations. 
Regardless if these Reptilians had our interests at heart, it is well known that Reptilians have helped to shape the very 
fabric of our society today. Discounting these "myths" from the Maya, Inca, and Hopi Indian civilization would be foolish. 
They believed in Reptilian gods, perhaps they are nothing more than the Reptilians we know of today!

Anmäl
2016-10-21 22:05 #24 av: Grävlingen

Underjordisk reptilian stad funnen under Los Angeles original artikeln kan ni läsa här:

http://latimesblogs.latimes.com/thedailymirror/2009/04/did-weird-cult-carve-tunnels-under-los-angeles-jan-29-1934.html

Anmäl
2016-10-22 00:11 #25 av: kajmal"

#21  mina vänner nordic aliens har sagt mig att hessdalen är en greybas

Anmäl
2016-10-22 00:15 #26 av: kajmal"

kamjal min guid en reptil

Posted on juli 23, 2014

1

kamjal sa bara för en månad sedan detta ”our love” ”jag varnar dig ” ”jag varnar dig” ”jag är reptil” kan du anta mänsklig form frågade jag, ”ja” svarade hon, detta har hon hon hållit hemligt så länge jag känt henne, har bara sett henne i klara drömmar, och fysiskt som en ljus skepnad i huset som en 1.70 lång blond tjej i lång vit klänning, detta får du inte säga sa hon……nu har jag skrivit ner det i alla fall…………………….kusligt kamjal och jag påminner mer och mer om Lacarta filen
genom alla år så har kamjal inte visat sitt ansikte! jag har bara sett henne bakifrån, och från brösthöjd och neråt

http://www.ditrianum.org/en/articles/extraterrestrials/0002.htm

Anmäl
2016-10-22 07:26 #27 av: PeterTM

#21 Hessdalsljusen har jag ingen vetskap om alls, aldrig hört talas om. Gör man en sökning får man upp en massa träffar på iFokus, dvs de flesta "förklaringar" verkar tillhöra er här och då är det inte värt någonting i mina ögon, för som jag alltmer börjar ana här, är detta en slags världsomspännande sekt likt "Jehovas Vittring" som har en alldeles egen förklaring till både ditt och datt.

Som sagt, det som beskrivs här är din och ett antal andra medlemmars sanning, den är inte min och i ärlighetens namn ska jag säga att jag aldrig någonsin har träffat en person som har de här uppfattningarna om verkligheten, än mindre hört talas om det du och flera andra pratar om med reptiler bland folk. 

Är de där människorna växelvarma också? Vad händer om de hamnar på sjukhus? Vad händer om de blir bjudna på middag? Alltså detta är rena Bröderna Grimm i mina öron.

Anmäl
2016-10-22 12:23 #28 av: Grävlingen

#22 Dinosaurier ska det givetvis stå.

Anmäl
2016-10-22 12:39 #29 av: Grävlingen

Kritik kommer förstås om man postar om reptilvarelser. Att Yussef Esstes reptilhuvud skulle vara inklippt är en sympatisk förklaring men dock ingen rationell. Ingen har hittills lyckats debunka det där klippet och varför man kan se bakom honom när hans hologram misslyckas framför kameran. Detta är VHS kvalitet dessutom och icke digitalt.  

Anmäl
2016-10-22 13:12 #30 av: Huygens

#27 Varelserna är ickefysiska, men kan kortvarigt ta fysisk form. Och så kan dom ta kontroll över politiska ledare med tillräckligt negativ energi. I övrigt är det sparsamt med kunskap om dessa varelser. Dom går knappast se på film, även om vissa personer hävdar så. Jag tror du måste avstå från ett tredimensionellt fysiskt tänkande, för något händer som vi inte förstår.

Men vi kan ta någon annan fråga.

Är Månen konstgjord? Om inte, varför är nästan alla månkratrar bildade av islag med rät vinkel mot Månens yta?

Anmäl
2016-10-22 13:24 #31 av: kajmal"

#27 hessdalsljusen har varit kända över 100 år bakåt i tiden

Anmäl
2016-10-22 13:43 #32 av: kajmal"

http://svenskagnostiskabiblioteket.se/wordpress/?p=8616

Anmäl
2016-10-22 14:41 #33 av: kajmal"

när atlantisara de andliga fick använda en dator jag hade på övervåningen, forskade de mycket om jorden, de sa b.l.a att det fanns en ingång vid antarctis till ett underjordiskt tunnelsystem, det var mycket intressant på den datorn, men sedan låste de den , så jag kom inte in, har för övrigt en burk som tillhört en säpokille, men det är lösen så jag kommer inte in, en vän bodde 10 år i sibirien, han samarbetade, gav uppgifter till säpo, han fick en dator som säpokille använt, som jag nu har, har funderat om någon kan undersöka hårddisken

Anmäl
2016-10-22 15:34 #34 av: PeterTM

Jag är ledsen killar och tjejer, men jag tror inte ett smack på det här, inte ett enda exempel ni visat upp här bär ett enda uns trovärdighet för mig. Det enda jag kan säga är -varför? 

Människor är ju bara vanliga däggdjur som genom ett antal slumpartade händelser under de senaste 2 miljonerna år, råkat få fördelen av en jämförelsevis komplex hjärna. Jag har svårt att betrakta alla märkliga påståenden i den här tråden som något annat än flum.

Anmäl
2016-10-22 15:59 #35 av: Huygens

Det finns ingen funktion med att bara tro. Jag föreslog på Politk vad man kunde göra istället, förslaget här.

Anmäl
2016-10-22 16:24 #36 av: PeterTM

#35 Allt som man inte har absolut kunskap om enligt vedertagna fakta, kan väl inte benämnas annat än att man tror si eller så? Vad kallar man det annars?

Jag såg ingenting i inäggen i din länk som ens snuddade vid "reptilians" eller "draco". Jag kan inte se något annat än olika beskrivningar av konspirationsteorier. Såna finns ju alltid och såvitt jag kan förstå är det girighet bakom dem, folk som vill åt pengar eller resurser för egna syften.

Anmäl
2016-10-22 16:26 #37 av: Huygens

Innehållet är generellt.

Anmäl
2016-10-22 17:37 #38 av: Grävlingen

#34 Angående om evolutionen så är det en ouppdaterad teori som är över 100 år gammal då man inte kände till DNA, gener, vilket grundades av Darwin eller av andra intressen som ville framföra den teorin. Darwin själv påstod aldrig att evolutionsteorin är ett absolut faktum men genom media så lyfts den fram som att Darwin skulle ha påstått detta vilket han aldrig gjorde. 

Jag skulle vilja rekommendera Huygens tråd: http://ateism.ifokus.se/discussions/578392468e0e74439b003085-manniskan-konstgjort-dna-skapad?discussions-1 samt se hans källor. Sök efter Lloyd Pye. 

Människan skapades för cirka 200 000 år sedan. Det har dock funnits människor på jorden innan oss.  https://www.youtube.com/watch?v=UsEUYkh2Gpg (denna film tar inte upp fynd av människor + 200 000 år sedan) 

Genom att läsa rubrikerna på det jag har postat så har du kommit fram till att det är ett absolut faktum att alla referenser är ingenting annat än flum från någon fundamentalistisk religiös dåre i klass med en Jehovas vittne sekt. Jag vill hävda att denna kritik är ytterst undermålig. 

När det gäller evidens så fann man en underjordisk stad ca 14 000 gammal under Los Angeles vilket var mer avancerad byggd än tekniken vi har idag. Vi har även övriga artefakter. Att hävda att det endast skulle vara ett fantasi fenomen håller inte. Vi har även berättelser världen över som gått i arv. 

Jag har dock aldrig hävdat av reptilians är ett absolut faktum och man får tro vad man vill om saken.  Det är upp till en själv att följa den röda tråden helt enkelt.  Om du inte gillar ämnet och ogillar varje gång den kommer upp i rutan så finns det någon funktion som gör att man kan sluta följa ämnet tror jag. 

#30 Kan det vara så att du blandar ihop Archons med reptilians? Archons sägs ha dom egenskaperna du hävdar att reptilians skulle ha och bäst beskrivas som icke fysiska varelser. Det sägs av även reptilians eller Dracos skulle vara påverkade av Archons och är därför onda. 

Anmäl
2016-10-22 18:35 #39 av: PeterTM

#38 Jaså, ja men jag är ingen kritiker av evolutionen, om jag vore kritiskt inställd till den skulle jag vara religiös och det är jag inte.

Idag frågade jag mina tonåringar här hemma om de kände till den här idén om "reptilians". Javisst sa de båda i munnen på varandra, -"det är en helgalen konspirationsteori som dyker upp lite varstans på nätet" svarade de. Jaha sa jag, nu har jag också fått vetskap om teorin.

Jag måste säga att jag skriver under rakt av på mina barns beskrivning. Det här är som att läsa Tusen och en Natt, en sagovärld mycket lik den som förekommer i en massa olika spel, bland annat här på iFokus.

Anmäl
2016-10-22 20:53 #40 av: Grävlingen

#38 Det sägs att*

Anmäl
2016-10-22 21:23 #41 av: Grävlingen

#39   ''Jaså, ja men jag är ingen kritiker av evolutionen, om jag vore kritiskt inställd till den skulle jag vara religiös och det är jag inte.''

Argument fel så kallat appeal to authority https://en.wikipedia.org/wiki/Argument_from_authority

Vetenskap handlar om att undersöka data inte om att upprätthålla dogmer vilket du förkastar dom som undersöker evolutionsteorin för att vara religiösa dogmatiker och man blir en sådan dogmatiker om man ifrågasätter den etablerade modellen från 1800-talet som inte är fullt korrekt i alla lägen. Vilket inte är ens en färdig modell till 100%. Vilket den etablerade median vill få oss att tro att den är. 

Jag menar ingenting illa men jag finner argumentet som en aning bisarrt

''Idag frågade jag mina tonåringar här hemma om de kände till den här idén om "reptilians". Javisst sa de båda i munnen på varandra, -"det är en helgalen konspirationsteori som dyker upp lite varstans på nätet" svarade de. Jaha sa jag, nu har jag också fått vetskap om teorin.

Jag måste säga att jag skriver under rakt av på mina barns beskrivning. Det här är som att läsa Tusen och en Natt, en sagovärld mycket lik den som förekommer i en massa olika spel, bland annat här på iFokus.''

Vi kanske lever i en helgalen magisk värld Skrattar

Relaterade ämnen

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Graham%27s_Hierarchy_of_Disagreement.svg

https://en.wikipedia.org/wiki/Cognitive_bias

Anmäl
2016-10-22 23:44 #42 av: Grävlingen

William Tompkins served with Navy Intelligence from 1942-1945 directly participating in intelligence debriefings of Navy agents embedded within Nazi (卐) Germany most secret aerospace facilities.

I slutet av videons så nämner han att Saurons  bor undermarken i Antarktiskt. Vilka har cigar formade skepp vilket även nämns i Lacertafilerna. 

Anmäl
2016-10-23 00:17 #43 av: Grävlingen

Bild 1: Här har vi en draco som döljer sig som människa i en gammal sumerisk väggkonst. 

Bild 2: En draco.

Bild 3: Bild från filmen the dark crystal, notera i bakgrunden så finns det sumerisk väggkonst som påminner om dom tidigare bilderna. 

Bild 4: En Skeksis som påminner om fågelfolket från Sumer. 

Bild 5: Här har vi fågeldjuret och i bakgrunden Sumerisk väggkonst. Ville Jim Henson säga någonting med filmen the dark crystal?  Jim Henson dog under mystiska omständigheter 10 år efter filmen the dark crystal.  Det ska också nämnas att The Dark Crystal är en av dom mest påkostade filmerna som någonsin gjorts. Det kostade 20 miljoner dollar att göra filmen man fick in 20 miljoner efter filmen släppts. Vad var syftet med att göra en sådan påkostad film? 

Bild 6: Påminner om Draco figuren från post #10.  Bättre bild: http://utomjordiskt.ifokus.se/u2/3031ff4d0a7502005fc6015d9d62c866/660/nertcam-121052.jpg

Anmäl
2016-10-23 01:50 #44 av: PeterTM

#41 Det är för mig självklart att vi inte lever i en helgalen magisk värld, varför i hela friden skulle vi göra det? 

Allt detta är fria fantasier, sånt som människan trodde på innan kunskap om fysik, kemi och biologi blev tillgängliga för en bredare massa för 30 000 år sedan fram till medeltiden. De som hade huvudet på skaft tog man ihjäl för att man trodde att de besatt magiska krafter.

Varför ska vi hålla på med sånt nu? Jag har tröttnat på det här nu, orkar inte med mer galenskaper, så jag lämnar tråden. Tack för att ni alla försökt förklara vad ni tror på, men för mig är det som att tro på asagudar eller vilka andra fantasifigurer som helst. Meningslösa hittepåfigurer enligt min mening.

Anmäl
2016-10-23 12:45 #45 av: Grävlingen

Du menar förstås fram till renässansen vilket var slutet på medeltiden. Den kristna kulturrevolutionen hade förstört Europa och dess kultur, matematik arkitektur etc. ''30 000'' tycks vara tagit ur luften. 

Här är en bra sida: http://www.badnewsaboutchristianity.com/gi0_vandalism.htm

Det filosofiska resonemanget att vi förmodligen lever i en helgalen magisk värld betyder att världen inte är den som vi lärt oss och inte är den vi projekterar ut att vara den absoluta sanningen. Vilket du hävdar att den är i ett försök att emotionellt kasta skam över mig i ett kausalt argument som sista utväg för att hävda att jag är en idiot eller rättare markera att jag är icke normal, vilket verkar vara syftet med PeterTM's kommentarer i denna tråd.

Nu är det en aning fult att ta sista ordet när PeterTM förmodligen inte kommer läsa detta. Man får kalla mig för en idiot eller galen för att jag lägger ut ett fall för reptiles på internet men gör man det på felaktiga grunder så kommer jag att svara och peka ut substanslöst förtal. 

Anmäl
2016-10-23 17:27 #46 av: VSK

Grävlingen. Peter har inte kallat dig för idiot. Det är din tolkning. Glöm inte bort åsiktsfrihetslagen (grundlag). 

Jag har förståelse för om du känner dig påkörd men anklaga inte nån för nåt denne inte sagt. Om Peter tycker det är sagor det här med aliens och UFO´s, så får han faktiskt tycka så. Men nåt idiot har han inte sagt att du är. 

Sen så får du inte lägga ut bilder som inte är godkända för det. Egna bilder är så klart okej. Är du osäker på vilka bilder man får lägga ut så kan du göra ett Google bildsök, och där har du olika alternativ för bildens rättigheter. 

Så här fungerar Google Bildsökning: http://www.google.se/insidesearch/searchbyimage.html

-

Peter (om du nån gång kikar in här trots du lämnat tråden).

Forskare har stationerat mkt tekniskt utrustning i Hessdalen, och man har bland annat fångat flygande okänt föremål med radar som flög ca 30 000 km/t mm. Detta bara ett av alla fenomen där. 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen.

Anmäl
2016-10-23 18:15 #47 av: Grävlingen

#46 Har sagt att reptilians inte är faktum, jag har aldrig hävdat det och det är fritt att tycka vad man vill om saken. Påpekar bara substanslös kritik mot sakinnehåll.  

Menar du att jag sprider olagliga bilder? 

Anmäl
2016-10-23 18:26 #48 av: Grävlingen

Tillbaka till den röda tråden:

Vid cirka 33:30 i detta klipp så hävdar Michael Prince att (vissa)rothschilds kan byta skepnad till reptiler vars munnar liknar den hos en T-rex och dom har även svansar som reptiler. https://www.youtube.com/watch?v=adE3SE6Sa-k

Vidare in i klippet vid cirka 46:00 + så hävdar Michael Prince att han har filmat reptilians i GoodWood Hill Airfield 

Här är video klippet:

Anmäl
2016-10-23 18:34 #49 av: VSK

Nu sökte jag enbart på minsta bilden i bildspelet (då jag antog att det räckte med att söka på en bild).

Enligt Google så får du inte lägga upp denna bilden, såvida du inte har tillstånd till det. Och det är Google vi går efter. Kan du inte uppvisa tillstånd på bilder som Google säger är icke tillåtna, så får du inte lägga upp sådana bilder. 

Anmäl
2016-10-23 19:47 #50 av: Grävlingen

Bilderna jag sprider är i syfte av utbildning. 

https://sv.wikipedia.org/wiki/Citatr%C3%A4tt

Anmäl
2016-10-23 20:01 #51 av: VSK

Det står ordagrant "Citaträtten brukas oftast då det gäller ord, men är också tillämplig på andra verk än litterära, som musikaliska verk. Citaträtten gäller bara begränsade delar ur ett material, exempelvis i syfte att undervisa eller att vetenskapligt granska texten" i din länk.

Det står ingenting om att bilder är tillåtna på det sättet. Eller menar du att du visar begränsade bilder? Du har lagt upp hela kompletta bilder och det är inte tillåtet såvida du inte kan visa upp att du fått tillåtelse för detta. 

Nu vet du vad som gäller. Dina bilder ovan tas bort. Håll dig till de lagar och regler som gäller. 

Anmäl
2016-10-23 20:49 #52 av: Grävlingen

Oberättigad censur. Jag har inte begått något brott. 

ifokus visar sitt rätta ansikte som ett oseriöst forum. 

Jag ska följa dina subjektiva regler. 

Anmäl
2016-10-23 21:33 #53 av: Grävlingen

Bilden i inlägget #4 strider även mot din tolkning av den svenska lagen. 

Bilden i inlägget #15 strider också mot din regel. 

Anmäl
2016-10-23 22:58 #54 av: VSK

Nu är bilderna borttagna och inlägget med endast bild borttagen.

Det handlar inte om att jag vill leka gud, utan det handlar om svenskt lagstiftning. Detta gäller oss alla.

Med det avklarat så kan vi återgå till det tråden handlar om. Du har fått länk till Google bildsök. Använd bilder som du får använda. 

Anmäl
2016-10-24 12:00 #55 av: Marr

Grävlingen...

Det är inte VSKs "subjektiva" regler! Det är regler som gäller oss alla, inte bara på Uj & det kan vara kruxigt. Men gör du som Vsk säger #49 så är det inte svårt.

Detta måste vi alla vara noga med för det känns som mycket ansvar för mig som inte är så duktig att hålla kolla på bilder. Men det måste jag bli mycket bättre på. Har inte råd med böter eller vad som kan hända...

Tusen Tack Vsk att du var med & höll koll & tagit bort de bilder vi ej få kopiera...Tummen uppBlomma

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2016-10-24 21:30 #56 av: Grävlingen

Tänder som byter skepnad. Hur förklarar man detta? 

Anmäl
2016-10-25 05:15 #57 av: Marr

Jo har sett en hel uppsjö av dessa videor, nyhetsuppläsare, presidenter, gubbar & kärringar som shapeskiftar...och tycker det är märkligt att man inte själv har mött en människa av den här typen om dom nu är lite överallt...

Sen att vi alla är en blandning av mer eller mindre bra gener som gjort oss blodtörstiga, krigar, mördar i Guds namn...det är ju uppenbart att vi inte gör det bästa för varken oss eller planeten.

Om den här mannen äter glas så behöver det ju inte betyda att detta klipp är äkta med tändernas skiftningar...vet inte hur man går tillväga för att få till sådana här filmer...men tänker att det är fejk & det mesta går att ordna med lite kunnighet.

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2016-10-28 12:58 #58 av: Grävlingen

http://www.siasat.pk/forum/showthread.php?70607-Top-10-Most-Sinister-PSYOPS-Mission-Patches-NASA-OCCULT-INSIGNIAS

''Although it isn’t possible to know exact meaning of the symbols found in these mission patches, they still provide a rare insider’s look at the philosophy, the mind state and the background of the organizations creating them. Sorcerers controlling the earth, vipers surrounding the earth, angry dragons clutching the earth … this is how they perceive themselves and their work. My question is: Should we maybe be a little concerned? One could argue that these patches are meant to be menacing to America’s enemies. This could be true, but most satellites launched by the NRO are meant to spy on North America, hence the emphasis on the continent in many of these patches.
One thing is certain, mission patches are the most honest descriptions we have of these secret missions. Since most of the patches were not intended for mass exposure, they are devoid of public relations sugar-coating. The patches do not talk about “bringing democracy and the light of freedom to the world”… they show the world in chains and in flames, controlled by dragons and sorcerers, and their words threaten death and destruction.
The occult symbolism illustrated in these patches is also reminder that these organizations have relations to secret societies and are “in the know”. And those who are not in the know, the uninitiated masses, the profane, are not welcome.''

Anmäl
2016-10-28 13:30 #59 av: Grävlingen

Mike Tyson calls Don King a reptilian!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.