Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1615 ggr
GVanT
2016-10-11 13:04

Min skyddsängel svarade mig efter radiobrus

Jag har en liten historia, en händelse, som hände mig när jag var i 25-års åldern (idag är jag 49). Jag har berättat den för en handfull personer och ingen känner igen sig i det jag berättar och de flesta verka tror jag drömt eller hittar på. Hur som helst så var det i allra högsta grad verkligt och inte minst sagt väldigt överraskande och spännande.

Jag hade sen tidig tonår varit intresserad av reinkarnation, vad som händer efter man dör, andar och andlighet rent generellt. Mycket av det intresset kom givetvis från min mor som också var väldigt intresserad av det. Men jag hade alltid varit väldigt restriktiv till vad jag trodde när jag hörde berättelser eller läste om det, samtidigt som det fascinerade mig. Men jag vågar nog påstå att jag är väldigt “open-minded” - samtidigt som jag kritiskt analyserar och granskar det jag läser, ser på nätet osv. Men jag är väl medveten om att allt inte går att förklara med dagens vetenskap och att det finns områden som vi inte kan förklara.

Som sagt, från tidig tonår och framåt hade jag läst massa böcker i ämnet och just vid det aktuella tillfället hade jag sen ett till två år tillbaka börjat tvivla lite på ifall det fanns ett liv efter döden och på att det gick att få kontakt med “andra sidan”. Jag var ganska frustrerad över att jag inte själv hade något bevis för att det var så som jag trodde och ville.

Så, en sen kväll när jag skulle lägga mig så hände något mycket speciellt. Min sambo hade lagt sig cirka två timmar tidigare eftersom som hon skulle upp tidigt på morgonen och jag var inte trött vid det tillfället. Men nu var det alltså dags att lägga sig och jag tror klockan var cirka elva på kvällen. Egentligen var jag inte speciellt trött alls men insåg att jag borde lägga mig i rimlig tid eftersom jag också skulle upp och jobba på morgonen efter.

Jag smög ner i sängen med förhoppning om att jag inte väckte min sambo. Det verkade fungera - hon sov redan djupt. Jag låg på rygg och tittade mer eller mindre i taket och undrade ifall jag skulle kunna somna eftersom jag var ganska pigg. Vanligtvis somnar jag inom ett par minuter, men denna kvällen var jag fullt vaken. Så mina tanka började spinna iväg på lite olika saker som hänt under dagen och så småningom kom jag att tänka på andlighet och hur frustrerad jag var över att inte ha upplevt något övernaturligt eller på annat vis fått nån slags personligt bevis för att jag är på rätt spår med mina tankar kring andlighet. Så jag bestämde mig för att be en bön och att be om att få en slags bekräftelse. I bönen, som jag tänkte (alltså inte sa verbalt ) tackade jag först för allt gott jag hade i livet och att jag var tacksam för det. Sen avslutade jag bönen med följande fras “Jag tackar alla mina skyddsänglar och mina andliga ledare som finns omkring mig i livet och guidar mig. Och ja… jag önskar er alla en god natt”.

Sekunden efter jag sagt “god natt” så fick jag ett jättehögt oljud i mitt huvud. Ett ljud som jag aldrig hört förut inuti mitt huvud. Ljudet lät precis som oljudet man får när man söker efter radiokanaler och inte hittar kanalerna - det där brusljudet (e.g. är det väl ljud man får när man använder gamla radioapparater). Ljudet var väldigt intensivt och med hög volym och det var definitivt inuti mitt huvud, inte utifrån. Och jag var definitivt fullt vaken och vid medvetande. “Radiobruset” hördes i cirka tre till fyra sekunder sen tystnade det och istället bokstavligt talat skakade huvudet av ett vibrerande fenomen. Det är svårt att förklara, men det kändes som att man hade en mobiltelefon inuti hjärnan och när någon ringer så hördes inte ringsignalen utan den var inställd på att endast vibrera. Så kändes det fast mycket mer intensivt. Det var så starkt att hela jag ryckte till med huvudet. Vibrationen varade i ett par sekunder. Jag kan än idag minnas hur radiobruset och vibrationen i hjärnan kändes.

Alltså, först högt radiobrus i några sekunder direkt följd av en intensiv vibration i hjärnan. Allt var över på fem till sex sekunder. Och direkt efter vibrationen slutat hörde jag en kvinnoröst klart och tydligt säga (inuti mitt huvud) “God natt Peter” och sen var det tyst. Jag var helt överväldigande lycklig, förvånad, chockad och nervös samtidigt. Plötsligt hände något som jag bett om så länge och det kom helt oförberett och utan förvarning. Visserligen hade jag bett om kontakt på ett eller annat vis men aldrig i mitt liv hade jag kunnat föreställa mig att jag skulle vara med om detta på detta vis. Och det var definitivt inte min sambo som svarade mig för hon sov som en stock.

Jag låg kvar i sängen och försökte lyssna på ifall det skulle komma mer och jag försökte kommunicera mentalt med den kvinnan som svarade på min god natt. Men det kom inget mer svar. Och än idag har jag inte fått nån mer kontakt. Däremot har radiobruset med följande hjärnvibration återkommit ett fåtal gånger, men aldrig med nån följande röst. Senast var för cirka ett år sen.

Detta är så klart ett konstigt fenomen. Har det hänt andra personer? Fick jag verkligen kontakt med mina andliga ledare eller var det bara min hjärna som skojade med mig? Jag är hundra procent säker på att det inte var min sambo som sa god natt. Hon sov jättedjupt och har inte en sådan röst. Sambon pratar skånska och rösten var rikssvenska. Jag är också hundra procent säker på att jag inte drömde eller ens var trött - inte ens på väg in i drömmen. Så vad var det? Kan jag få uppleva det igen? Jag hade mer än gärna kunnat kommunicera med andra världar. Vi får se….

Detta var en av annorlunda upplevelser jag haft.

Annons:
[Rulander]
2016-10-11 13:34
#1

Du kan nå kontakt men det är farligt:

9När du kommer till det land som Herren, din Gud, vill ge dig får du inte ta efter de skändligheter som folken där begår. 10Hos dig får det inte finnas någon som offrar sin son eller sin dotter på bålet, ingen spåman, teckentydare, svartkonstnär eller trollkarl, 11ingen som ägnar sig åt besvärjelser, som rådfrågar de dödas andar eller spådomsandar och söker vägledning hos de avlidna. 12Herren avskyr alla som gör detta, och det är sådana skändligheter som gör att Herren, din Gud, driver undan folken för dig. 13Du skall vara fläckfri inför Herren, din Gud.

Orsaken till att det är farligt är att du inte kan kontrollera vem som svarar. Jag skulle aldrig någonsin göra det.

Men som sagt det är klart att det fungerar.

Sommarek
2016-10-11 13:48
#2

#0 Häftig upplevelse! Jag har själv varit med om att få en sådan "knäpp på näsan" en gång när jag frågade om det verkligen var någon där.  :)   Har du provat att göra om det?

#1 Du kanske inte kan kontrollera något (tydligen inte ens din impuls att spy Bibel-citat på folk), men det betyder inte att andra inte kan.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Rulander]
2016-10-11 14:07
#3

#2 OK jag håller med om att det andliga är intressant. Det okända har alltid lockat mig. Jag förstår att jag upplevs som en som kommer med pekpinnar.

Var och en gör vad vi vill och jag själv förespråkar att vi ska prova saker här i livet. Lite farliga saker kan man göra bara man vet vad man ger sig in på.

Så viss kör på och kontakta den andra sidan om du tycker det är intressant. Jag skulle till och med kunna ge mycket konkreta sätt att lyckas med. Jag råkar vara mycket insatt i hur man gör.

Marr
2016-10-11 17:14
#4

#0 Mycket intressant det du talar om, jag har aldrig varit med om detta själv & skulle inte alls ha något emot att ha nära kontakt med mina guider. Det enda brus jag upplever är tinnitus. Har du mediterat något? Kan tänka att det vore något för dig.

Kanske var det min guide som ville uppmärksamma mig på något när jag också hört mitt namn med klar röst, som någon stod bakom mig. Jag vet inte vad det kunde varit som skulle uppmärksammas då jag stod och diskade ensam i hela huset. Jag vet inte än i dag vem det är men rösten är bekant. En nära anhörig?

Kanske bara visa att det finns någon med mig genom livet? Det var en kvinnoröst. Hon har sagt mitt namn 2 ggr utan att någon mer än jag finns i huset. Har inte hört henne mer och det är typ 20 år sedan sista gången. Första gången var jag nog endast 12. Men glömmer det aldrig. Jag känner igen rösten om jag får höra den igen.

#1 Tror inte på att det är det minsta farligt att kontakta sin guide eller andar i allmänhet. Men när man är starkt bibeltroende så verkar många dra allt över en kam, så typiskt med skrämsel och bibelcitat. När jag "ber" mediterar eller så, ber jag om  beskydd innan jag "ger mig ut i universum".

När jag har mediterat har jag kommit i kontakt med människor/andar jag tidigare känt & även de som finns kvar här och nu…men de gångerna är lätträknade.

Det är mycket angenämt, kärleksfullt & tröstande och för mig närmare Gud & alltet om jag får utrycka mig så. Jag blir snällare, ödmjukare & mer sansad genom att meditera. Borde meditera mycket mera…det ska jag göra ikväll.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[Rulander]
2016-10-13 10:37
#5

#4 Ok jag ska inte "spy ut" mer bibelord. Orsaken till att skriver som jag gör är att jag är mycket insatt i hur det fungerat. Det är inte bara någon annans åsikt jag kopierar.

Om du verkligen vill höra på någon som har gjort allt det som du pratar om och som avslöjar många hemligheter är Carolyn Hamlett. Mycket intressant.

https://www.youtube.com/watch?v=ZrzS9oTrZOI

Hon blev utvald från födseln till att tränas i en organisation med en agenda.

Sommarek
2016-10-13 10:56
#6

#5 Det finns andra som är mycket insatta i hur det fungerar och som klarar sig fint utan att blanda in kristendomen i det hela alls.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
[Rulander]
2016-10-13 11:07
#7

#6 Absolut så är det. Jag tycker att vi kan lyssna på båda sidor innan man skaffar sig en åsikt.

Du står för Wicca och jag för kristendom. Varför inte lyssna på både dig och mig och sedan dra sin egen slutsats efter det.

Jag påstår inte att du inte vet hur det fungerar. Vi är nog insatta båda två. Det är bara det att vi drar olika slutsatser.

Lås oss ha en öppen debatt i alla forum. jag vill inte vara en glädjedödare utan jag är för att våga prova saker och söka efter sanningen i både vetenskap och andliga delar av livet.

Menar du att alla andliga varelser är goda? Min tro är att de kan vara både goda och onda som vi människor. jag släpper inte in vem som helst i itt hus, utan bara de som jag känner till. Är inte det en rimlig utgångspunkt?

Sommarek
2016-10-13 11:13
#8

#7 Fast att komma med bibelcitat som förbjuder det som TS pratar om är inte att lyssna på båda sidor.  Det är att komma med en påstådd, fabricerad sanning.

Wicca har inget med detta att göra.

Nej, jag har aldrig sagt att alla varelser som finns är goda. Det är väl om något du som påstår att de är onda?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Marr
2016-10-13 11:22
#9

Jo vi har alla våra sätt att möta vår tro på och för min del så tycker jag att vi alla har rätt att välja vad som passar ens person…

Men jag har sett allt för mycket negativt med religioner och de dömanden som vi har hittat på. Vi krigar i religioners namn. Alltet dömer ej. Däremot så ska man ta ansvar för sina handlingar tycker jag, vara snäll mot varandra och använda sunt förnuft.

För det kommer igen och jag tror att övergången till andra sidan blir lättare om man inte har en massa onda saker med sig i bagaget.

Jag håller med dig i din sista mening Rulander…även om jag bevisligen inget vet för egen del om "dåliga andar/etniteter"…så vet jag andra som råkat ut för detta. Då har dom inte på något vis hållits med Quijabräder och sådant annat andligt som skulle kunnat vara orsak.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[Rulander]
2016-10-13 12:02
#10

#8 Ok du har rätt i det du skriver. Nej det är sant att det inte har med Wicca att göra.

#9 Nej jag vill absolut inte dömma någon. jag har själv gjort fel saker.Min målsättning är på iFokus är att hjälpa någon. Ni har kanske sett mitt kärleksbudskap.

https://www.youtube.com/watch?v=3YXINEYdnkY

I det här korta klippet finns inga pekpinnar, jag lovar.

Huygens
2016-10-13 12:11
#11

David Icke har sagt ungefär så här: "Alla dom stora världsreligionerna har som syfte att tvinga in människor i så snäva synsätt av verkligheten som möjligt. Religionerna syftar till att förslava människor och gör dom till trångsynta fiender (opposames) mot varandra."

Kristendom, Buddhism, Hindusim osv.

.

Lady Gaga har sagt ungefär: "Det finns en ondska som manipulerar mänskligheten och ser mänskligheten som sin fiende. Därför delar denna ondska upp mänskligheten i olika mindre starka grupper, som luras att hata varandra och luras att slåss mot varandra, svagare grupper som ondskan lättare kan knäcka och kontrollera. Vi slåss mot varandra och under tiden vinner ondskan."

Citat finns mer exakt i diskussionen, där även Dalai Lama fanns med, Lady Gaga från 8:18 (ca 1 minut).

"…ondskan är intelligent, ondskan är en osynlig orm…"

Hela intervjun här, stycket börjar ca 26:53 (1 min).

.

Om jag återgår till #0, så får jag intryck att det är någon guide eller närvaro som upprättar kontakt och visar sin närvaro. Exakt hur denna kontakt (?) kan utforskas är nog väldigt varierande från person till person.

[Rulander]
2016-10-13 12:25
#12

Vi är kallade till frihet. Ingen ska behöva bli styrd, kontrollerad, manipulerad ellr kontrollerad av någon människa. Allt detta är av ondo.

Vi är kallade att betjäna och hjälpa andra. Inte att skapa motsättningar.

Min bön är att jag ska kunna hjälpa andra till frihet. Jag lever själv i frihet, även om jag har en tro.

kattöga
2016-10-13 20:19
#13

Jag uppfattar det du beskriver som det man ofta upplever vid en utomkroppslig upplevelse. Bruset o vibrationerna är vanliga fenomen/upplevelser när man är "på väg utanför kroppen". Och helt ofarliga.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
Upp till toppen
Annons: