Vetenskap

UFO desinformation - professor Cox

2016-10-10 13:14 #0 av: Huygens

Varje gång professor Brian Cox är på brittisk TV, upplever jag att han sprider desinformation eller har underliga förklaringar till varför det "inte finns" några varelser som besöker oss.

Här är det senaste, professor Brian Cox (ej biolog, utan fysiker) säger att varelser besöker oss inte för dom har redan haft ihjäl sej själva. Cox tar ingen hänsyn till att varelserna kan hålla sej dolda av olika orsaker eller att varelserna kan komma via ickefysiska vägar eller kan ha funnits på Jorden hela tiden.

Cox lutar sej mot Fermiparadoxen, som om den var den enda sanningen.

Är det inte konstigt att en professor tillåter sej ha ett så snävt perspektiv, eller är agendan att vi ska målas in i väldigt snäva tankesätt kring UFO och anda varelser?

Anmäl
2016-10-11 12:08 #1 av: Farwuq

Han har sin agenda och så även hans överordnade.

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-10-12 08:04 #2 av: Marr

Ja minsann det håller jag med dig om Farwuk...fast det skulle inte förvåna mig om han tror på det själv...han kanske är duktigt lydig de överordnades order & följer deras agenda?Funderar

Jag tror han har målat in sig själv i ett hörn med detta uttalande...Skrattar

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2016-10-12 08:04 #3 av: Marr

Ja minsann det håller jag med dig om Farwuk...fast det skulle inte förvåna mig om han tror på det själv...han kanske är duktigt lydig de överordnades order & följer deras agenda?Funderar

Jag tror han har målat in sig själv i ett hörn med detta uttalande...Skrattar

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.