Annons:
Etiketterdrömmarframtiden
Läst 1311 ggr
GVanT
2016-10-06 13:53

Plötsligt för min inre syn: minne av massor av UFO

Denna händelse är helt klart en av de märkligaste jag varit med om. Jag är normalt en väldigt jordnära person som visserligen är intresserad av UFO mm men tar allt med en väldig "nypa salt." Men denna händelse kan jag inte förklara. Det var ingen dröm utan snarare ett slags minne och något som hände medan jag körde bilen och jag var helt oförberedd. Har någon mer varit med om något liknande?

Hösten 2013 var jag var på väg hem från jobb i min bil (typ 17-tiden en septemberdag tror jag det var), precis som många andra dagar förut. Jag hade (tror jag) stängt av ljudet på bilstereon (brukar göra det för att rensa huvudet från dagens jobb) och det var normal trafik på vägen som hade mestadels 70km/tim som hastighetsbegränsning. Så långt inget utöver det vanliga.

Men… plötsligt, helt utan förvarning och VÄLDIGT överraskande, så får jag en "bild" för min inre syn (eller vad man skall kalla det). Jag kunde fortfarande se vägen och trafiken utan problem, men bilden jag fick för min inre syn låg liksom ovanpå det. Jag såg hundratals, kanske än fler ufo (flygande farkoster som inte var vanliga flygplan, helikoptrar eller andra konventionella flygfarkoster) på himlen. Massor massor massor med flygande tefat, cigarrformade farkoster och alla andra möjliga former. Hela himlen var full av dem som om de visade upp sig. De gled sakta fram över himlen och det var olika avstånd till dom men de flesta var så passa nära och lågt flygande så jag kunde lätt urskilja detaljer på dom. Flera av dem hade typ "indiska tecken" över hela farkosten. Hela händelsen upplevdes som positiv.

Jag förstod genast att bilden jag såg var inte s.k. "live" utan som jag uppfattade det som ett slags minne. Det hela varade kanske 7-8 sekunder och min första spontana tanke var "Hur har jag kunnat glömma detta? När var det jag såg alla dessa farkoster?" Det kändes väldigt starkt som om det var en del av hjärnan som lagrat denna händelse och gömt den för mig av någon anledning och sen för några sekunder så öppnades den "dörren" och jag kunde åter få se det. Det hela kändes OTROLIGT VERKLIGT och väldigt intensivt. Självklart var det alltså något som enbart skedde i min hjärna på något vis. Förmodligen inte något riktigt minne ens - kanske nån slags önsketänkande eller nåt? Vad vet jag? Vid detta ögonblick var jag också medveten om att det fanns fler personer omkring mig som såg samma sak och vi stod nog på nån slags kulle/höjd - alltså i min "inre syn".

Jag kan inte dra mig till minnes att jag någonsin sett något liknande på tv eller film, så jag tror inte det var något som kommit därifrån. Det var väldigt starkt som att det var ett eget självupplevt minne som tillfälligt fick titta ut - medvetet eller omedvetet. Denna typ av händelse har aldrig hänt förut och inte efter den dagen heller. Och självklart kan det vara min egen hjärna som spelar mig ett spratt.

Men jag blev själv förvånad över min ärliga kommentar/tanke att det var något som verkligen hänt (för detta liv kanske?) och att jag förträngt/förnekats minnet men fick en kort återblick av det av någon anledning. Det kändes OERHÖRT VERKLIGT!!! 

Någon som upplevt något liknande eller hört talas om det?

Annons:
Huygens
2016-10-06 17:04
#1

Jag har upplevt att jag sett symboler och figurer precis efter att jag vaknat, men aldrig kopplat till något minne utan mer som hypnagoga figurer. Dom har oftast varit enfärgade (eller tvåfärgade, en ljus färg och resten nästan svart).

Jag har kunnat se omgivningen samtidigt och varit vaken. Bilderna/figurerna brukar avta efter ca 10 - 30 sekunder. Ibland har jag bara sett en liten figur uppe i ena delen av synfältet och resten har varit min vanliga omgivning.

Om jag blundat har figurerna varit kvar lite längre. För det mesta har figurerna kontinuerligt förändrat sej även om jag ibland har sett helt statiska figurer.

[kajmal"]1
2016-10-06 18:26
#2

det var en syn in i 4 dimmensionen, som är här om knappt 200 år    och dimridån dras bort

[kajmal"]1
2016-10-06 18:30
#3

fjärde dimmensionen ett brev jag skrev till en kamrat

Posted on mars 23, 2013

3

kommer du ihåg då vi åkte upp till xxxxx och xxxxxx, du jag och xxxxxx….det
hände nåt när vi satt ute på bron och rökte jag tittade upp mot himelen vet inte
om ni såg nåt,….men jag kommer ihåg vad berndt sa vilken öppen rymd det
var kväll alla var glada jag gjorde tummen upp för dej för du var så glad.men
jag skyndade på oss så att vi skulle åka hem……………………….detta hände
då……..vi kan inte se den fjärde dimensionen….men inom 200 år ska våra
ögon öppnas…..det dröjer nog längre tills vi kommer in i femte
dimensionen………jag har fått se en glimt av fjärde dimensionen det är
enormt…………..det var stjärnklart och så öppnas det en glugg i en sjärnklar
himmel helt otrolig känsla öppen rymd………det for flera lysande punkter
skepp åt olika håll man kände att här hör jag hemma en enorm närvarotjänsla
med framtiden som om jorden var ett litet hus i rymden………….mina guider
utomjordiska vänner har sagt mej att fjärde dimensionen är här inom 200
år…men femte dimensionnen som det pratas om dröjer längre, när fjärde
dimmensionn kommer får vi se vilken livlig trafik det är på stjänhimmelen

Publicerat i Uncategorized | Märkt öppen rymd fjärde dimmensionen | 3 Kommentarer

Tarotstollan
2016-10-06 22:24
#4

#0.Så spännande och ett fint minne.
#3.Synd att det skall ta så lång tid som 200 år, innan vi får se "verkligheten", antar att det beror på att vi inte är mogna för det.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Marr
2016-10-07 07:59
#5

Hemskt intressant & mycket spännande det du berättar GVan T.🙂

Jag har fått sett mycket konstigheter i full vakenhet genom åren. Tyvärr så har jag aldrig utomjordiska drömmar eller sådana "minnen" du berättar. I vilket fall så kommer jag ej i håg dom.

Är jättetrevligt att du berättar, för nu när vår tidigare Sajtvärd Cristine inte finns med oss här längre så saknar jag & många flera hemskt mycket sådant här som du berättar. Vår kära Cristine hade hemskt mycket sådant att delge oss.

Tack för att du delger oss det här!🌺

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Upp till toppen
Annons: