Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Anslagstavlan Astrologi Dimensioner Drömmar & Framtidsvisioner Egna upplevelser E.T. / Utomjordiska raser Framtiden -2012 och efter Frågor inom ämnet söker svar Galaktiska Civilisationer/raser Humor & annat kul Indigo- och Kristallbarn Kanaliserade budskap Konst Video Musik Korncirklar Kosmiska energier/frekvenser Ljus & Upplysning Länk arkivet Musik Off Topic - Utanför ämnet Om sajten Paranormalt Planeter, Galaxer & Solsystem portaler Presentation av medlemmar Sci-Fi Snackis-tråden Nya rön The Ascension / Uppstigningen Tävling U.F.O -U.S.O.S & Stjärnskepp Utomjordiskt Vetenskap Viktigt Övrigt Ny kategori
Dimensioner

Matrix - Verkligheten

2016-09-15 10:15 #0 av: Huygens

Storbanken i USA, Bank of America Merrill Lynch har publicerat dokument där banken skriver att det är 50 % chans att vi lever i en illusion, i en fejkad verklighet precis som i filmen Matrix. Reinfeldt fick jobb på Merrill Lynch, troligen efter överenskommelse på senaste Bilderbergmötet han besökte.

Då dessa banker är hårt kopplade till makten och frontorganisationer väldigt högt upp, är frågan vad bankerna försöker få oss att tänka?

Syftet är oklart.

.

Kan det vara så att bankerna försöker få befolkningen att tänk, ja, vi lever redan i en simulerad verklighet så vi vi kan lika gärna tillåta bankerna att koppla in våra hjärnor på deras nätverk.

Anmäl
2016-09-15 10:26 #1 av: Ghosthunter

Märkligt att en bank gör ett sånt uttalande. Jo, på något vis så är det nog i vinstsyfte. Bank of America är ju stora och väldigt giriga och makthungriga!!

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2016-09-15 10:52 #2 av: Niklas

Som du beskriver det låter det som om BAML har uppfattningen att det är 50 procent chans att vi lever i en illusion. Läser man citatet från bankens brev låter det snarare som om de hänvisar till att det finns andra som beräknar sannolikheten för det till 20-50 procent, inte att det nödvändigtvis är deras, bankens, uppfattning.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2016-09-15 15:40 #3 av: Huygens

Frågan är varför Merrill Lynch vill föra fram Matrixagendan?

Troligen drivs delar av detta utanför Jorden. Vi har underligheter med Phobos, ansiktet på Mars, "pyramiderna" på Månen och vibrationer från Saturnus som påverkar oss. Jag tror att det är naivt att anta att matrisen enbart hanteras från Jorden. För riskabelt och för stor risk att källan upptäcks.

Det finns fler frågor.

Varför drevs en stor katastrofövning med ett Pentagonplanerat zombieutbrott där soldaterna tränas i att bekämpa "infekterade"? Artikeln tonar ner övning med kommentaren att det bara rör sej om tvångsvaccineringar, "kreativa" metoder och hopsamling av "smittade". Samma sak med övningarna i brittiska skolor där barnen tränas på "olycksfall" med rymdvarelser och att kontakta polisen istället för att närma sej det kraschade tefatet. Handlar det inte om att påverka oss att tro och agera i en viss riktning, påverka uppfattningen?

Det finns ju folk som påpekat att den träning som militären får av att hantera zombier enbart är riktigt väl tillämpbar på just zombier, och sådana zombier som beter sej som på Hollywoodfilm.

Anmäl
2016-09-15 15:49 #4 av: Hukanson

På vilket sätt skulle vi leva i en simulerad verklighet...att vi skulle ha något implantat som styr oss...hur då...att vi skulle böja oss för en kontroll som får oss att acceptera och tänka som det system som får oss att tjäna en av Någon Annan kontruerad illusion...en mekanistisk materialism som förtingligar människan att vara en utnyttjad bio-organism styrd av sin egen psykofysiska konstitution...näe...det känns inte bra.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2016-09-15 18:00 #5 av: Huygens

Om verkligheten är verklig eller en virtuell illusion blir en öppen fråga, men om någon yttre kraft kan påverka vår upplevelse av verkligheten blir nyckelordet psy-op.

Låt oss se på några exempel från myndigheterna där tanken på ett zombieutbrott drivs seriöst.

.

Forskare och professorn på Manchester Universitet, Storbritannien (år 2016) driver tesen att mänskligheten kan gå under vid ett zombieutbrott därför att vi människor är så oförberedda. Slutsatsen är att vi bör kräva av myndigheterna att dom vidtar "åtgärder" för att bättre "skydda" oss från sjukdomar som kan förorsaka zombieutbrott och ta hjälp av militärens vapen och organisation.

Ja, det är helt seriöst från forskarna att hotet från ett zombieutbrott används som argument. Bilderberggruppen någon?

.

Den stora nationsomfattande smittskyddsmyndigheten Center for Disease Creation and Control (CDC) gav år 2011 ut ett dokument med relativt omfattande regler och åtgärder som måste vidtas vid ett zombieutbrott.

Även här var dokumentet helt kyligt, utan varken humor eller ironi. Ett helt allvarligt dokument.

.

År 2014 släppte Pentagon ett dokument för att hantera ett zombieutbrott. Dokumentet hade upprättats år 2011 och Pentagons chefer tog sedan bort klassificering då dokumentet i sej inte utgjorde ett hot mot nationen, utan snarast sågs som en hjälp till USAs befolkning.

Stoppa zombierna.

Pentagons dokument, kallat CONOP 8888 är allvarligt formulerat, inga skämt ingen parodi. Kallt seriöst hårt myndighetsdokument.

Bl a varnar Pentagon för vegetarianzombier som kan utgöra ett hot mot mänskligheten genom att zombierna äter jordbruksprodukter så att befolkningen får svälta.

Skojar inte, det är blodigt allvar.

.

Olika univeristet i USA har släppt regelböcker och riktlinjedokument som ska vidtas när USA drabbas av zombieutbrott. Skattepengarna jobbar.

Michigan Universitet släppte år 2014 ett sådant omfattande dokument med regler för att skydda sej mot zombier vid ett eventuellt utbrott. Dock nämns det inte särskilt mycket om att stoppa myndigheterna från att utveckal virus som kan orsaka zombieutbrott.

Michigan Universitet ger dessutom sedan år 2012 en 7-veckorskurs Apocalypse 101, för att avvärja hoten från zombier. Äkta universitetspoäng.

Forskare på Ohio Universitet släppte år 2015 en studie där dom ansåg sej veta hur man skulle förbereda sej på zombieattacken. Smittan sprids genom att man blir biten av en zombie.

Tung seriös forskning.

.

År 2011 tillkännagav Bristol City kommunfullmäktige (England) sin zombieförberedelseplan. Helt seriöst. Inte ett enda leende från politikerna. Zombiehanteringen hade under en tid stämplas som "top secret", men dokumenten släpptes efter en FOI-begäran.

Staten Kansas fullmäktige utsåg oktober månad till Zombie Preparedness Month, år 2014.

Ni kanske har hört myndigheternas begäran att alla ska ha ett 3 dagars överlevnadskit, det har sitt ursprung i planer för att hantera zombieutbrott.

.

Nej, jag tror inte det är människor bakom dessa "zombiestudier" och förberedelser. Det här rör sej om psy-ops, metoder för att skapa frågetecken och oklarheter när väl ett virusutbrott sätts i verket.

Förvrida verkligheten på samma sätt som Merrill Lynch diffusa påståenden att vi kan leva i en simulerad Matrix-värld.

Anmäl
2016-09-16 09:01 #6 av: mulac

Nu förstår jag, bankerna kan nu skylla på att det är en illusion då kundernas pengar försvinner ! Skrattar

Anmäl
2016-09-16 09:15 #7 av: Ghosthunter

#6 hahaha😀

Anmäl
2016-10-07 16:05 #8 av: Huygens

Multimiljardärer (anonyma) som tror vi är fast i en Matrixvärld lovar att finansiera forskning som ska hjälpa oss fly Matrisen...

Ett hemligt "räddningsprojekt".

Tro det.

.

Du laddar upp dej själv till multimiljardärernas "datormoln" för att slippa ifrån Matrisen.

Ja... Javisst...

Anmäl
2016-10-07 16:07 #9 av: Ghosthunter

To de!Skrattar

Anmäl
2016-10-07 16:21 #10 av: Farwuq

Tummen upp

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-10-08 12:46 #11 av: Huygens

Vi ser återkommande exempel på psyops och förvrängd verklighet. Även SVT sprider budskapet, som här, med dom mystiska clownattackerna som skrämmer folk. Vad målsättningen är kan vara svårt att veta, men säkerhetstjänsterna vill gärna sprida desinformation och skapa så många förvrängda verklighetsuppfattningar som möjligt.

Om du inte vet ifall du lever i en Matris, jagas av UFO och inte vet om den galne clownen är en äkta tokstolle, vad kan du då vara säker på?

Killen med svärdet och ansiktsmasken på Kronanskolan i Trollhättan var sminkade med grön färg och Halloweenglitter till oigenkänlighet.

.

Lägg märke till hur SVT formulerar sej.

SVT använder uttryck som hämtade från psyop Zombie (Pentagon, se #5); clowninvasion, "patient zero" mm.

Patient Zero syftar på den första patienten som fick ebola i Västafrika och syftar även på den första person som fick zombievirus i Resident Evil. Gränsen mellan rymdvarelser, UFO och zombies är dessutom extremt tunn i dom senare filmerna.

.

DailyMail har en färsk artikel från brittiska rymdstyrelsen UKSA, där professor Lewis Dartnell varnar för en zombieattack. Budskapet är bl a att världen ska byggas upp från noll efteråt. Ett av dom viktigaste föremålen att ta med sej förutom mat och vatten är enligt professorn, en svarv (ja!), för att kunna tillverka prylar i metall.

Artikeln är här.

Zombieapokalysen.

Varför i hela friden ägnar sej en professor i rymdteknik på UKSA åt att sprida skräckpropaganda, "varna" och "förebygga" zombieattacker bland allmänheten?

Finns Matrisen eller försöker någon skapa den?

Anmäl
2016-10-08 13:55 #12 av: m2studio

Det känns att en del organisationer som har lite för mycket pengar samt har en del makt i regeringar försöker att sprida så mycket falska information bland folket i hela världen för att testa oss o se på vilken av dem falska/eventuella händelse vi visar reaktioner, då kanske dem skapar en sådana problem för oss.
Jag tror att DEM vill helt enkelt minska Jordens befolkning på något jävla enkel sett så fort så möjligt o därför vi blir testat/varnat för olika scenario.

Det som jag ser att vi pratar för mycket om ev. verkligheten, orättvisor o mm , och gör ingenting mot sådana. Vi vågar inte göra någonting längre för att man känner sig ensam och att förlora allting medan andra lever sitt liv.

Därför historien visar att människor alltid väntar på en befriare. En Jesus, en ALIEN, en profet, en hjälte helt enkelt.

Jag ser att vi människor vågar ingenting längre o detta är problemet.

Vi kräver ingenting av våran valda parti ledarna längre, bara läser tidningen om vad dem gör o vad dem ville göra!

Faktiskt det finns inga vassa organisationer som ställer vågade frågor, och dem som styr världen, har löjligt gjort vissa frågor så att ingen tar chansen att ställa dem frågorna så att inte blir utskratta av andra.

Om vi försätter på den här sättet, kommer vi att få mycket stora problem närmaste framtiden tycker jag.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Anmäl
2016-10-10 12:47 #13 av: Huygens

Nu är troligen även brittisk säkerhetstjänst inblandad.

Clownpokalys har nått Storbritanninen. Otäcka clowner jagar vuxna och barn, vissa clowner har både knivar och knölpåkar. Det hela är påfallande välorganiserat och -koordinerat.

Anmäl
2016-10-10 13:52 #14 av: Hukanson

#12 du har en begränsad förståelse av verkligheten.  Världen väntar inte på Jesus som en befriare...inte ens judarna gjorde ju det trots att de var det utvalda folket. Vad världen normalt vill ha är en ny Lennart Hyland, en Mohammed Ali eller en Oprah.  För sanningen är ju att Jesus är inte död, han lever och finns tillgänglig för kommunikation. Himmelen finns kvar och en vacker dag förenas den med det Gudsrike på jorden som de trogna fortfarande upprätthåller i ljus, kärlek och sanning.

Anmäl
2016-10-11 18:43 #15 av: m2studio

14 Hukanson jag tror att du missförstår mig och det förstår jag. P,g,a, trångsynen som religiösa har som du, du har missförstånd mig.

Religion diskussion kommer inte vart. Tyvärr. 

Jag menade precis folk som du (med respekt) som väntar på en vacker dag. Nej , däremot jag förslog att vi själva ska tillsammans ska göra någonting menade jag, varför du tog upp bara JESUS namnet från hela min PM.

Sådana beteende vilseleder andra, istället vi diskutera om hela förslaget och själva ämnen,  du tog bara en den biten som tryck på dina religiösa banor.

Anmäl
2016-10-11 19:48 #16 av: Huygens

Troligen deltar även SÄPO i verksamheten. Clownepidemin i Sverige.

Anmäl
2016-10-14 13:20 #17 av: Huygens

Psyop Clownepidemi

Mer förvrängning av verkligheten eller försök att förvränga vår uppfattning? På samma sätt som CIAs Pokemon Go-front, vars syfte är att öka kartläggning och övervakning av allmänheten, har clownepidemin troligen centralt organiserade aktörer.

SÄPO jobbar på högtryck tillsammans med utländska säkerhetstjänster. Dessutom dansar media och regeringen med i säkerhetstjänstens karusell:

Knivbeväpnad clown gick till attack i Varberg
Clowner med fejkade motorsågar omringade pojkar
Inrikesminster Ygeman manar till besinning inför clownskräcken

Clownexpert förklarar clownepidemin
Clowner dödshotade kvinna i Skänninge
Polis tog clown i Linköping

Polis vill stoppa clowninformation på nätet och på social media
Clown attackerade kvinna med basebollträ
Clown i buske skrämmer småbarn i Göteborg

.

Lägg märke till hur ordet "epidemi" återkommer i SVTs rapportering. Meningen är att du ska tänka ebola, zikavirus, domedag, zombiesmitta osv.

Notera även att den sk "clownexperten" beskyller uppkomsten av clownskräcken på folks rädsla för att Trump ska vinna det amerikanska presidentvalet. Den kollektiva ångesten inför Trump, hos det amerikanska folket, har skapat clownepidemin.

.

Den enda riktiga clownen i artiklarna är Ygeman. Han går säkerhetstjänstens ärende. En möjlig utveckling är att Ygeman (eller EU) snart presenterar en färdig clownlag för att "skydda" befolkningen. En ny lag som ger säkerhetstjänsten kraftigt ökade befogenheter.

Clownepidemin är ett typiskt exempel på vad Icke kallar problem-reaction-solution. Allmänheten kommer att kräva "åtgärder" mot den av säkerhetstjänsten skapade clownskräcken för att erhålla lite mer skenbar "säkerhet".

Anmäl
2016-10-14 15:56 #18 av: Hukanson

Det finns måna skämtare på varje arbetsplats kanske som döljer sig bakom en mask och använder "humor" som vapen mot andra människor de tillåter inte någon seriös diskussion eller djupare samtal utan allt ska ligga på ytan i ett ständigt utbrott av vansinnigt roligt hysteriska skämt. På så vis har de kontroll över alla andra och leder gemenskapen till det som de vill uppnå....vill vi egentligen vara med i sådana gäng, är det inte att slösa bort tiden...

Anmäl
2016-10-17 18:42 #19 av: Huygens

Psyop Clownepidemin fortsätter.

Metro om "clownskräcken", som sägs ha börjat i Greenville, South Carolina, en delstat med militärbaser, -träningsläger och koppling till amerikansk säkerhetstjänst.

Metro tar även upp det välkoordinerade spridandet, troligen från utländsk säkerhetstjänst i samarbete med svensk dito, av dom sk "clownbreven".

Anmäl
2016-10-18 14:41 #20 av: Huygens

Lägg märke till hur polisen har börjat formulera sej om clownerna. Lite amerikanskt, ungefär som DHS, som först varnade för terrorister, personer som klär sej underligt, som beter sej "onormalt". Och nu har DHS börjat varna för personer som "beter sej normalt" (acting normal). Anmäl personer som du ser som du tycker beter sej normalt. Dom kan vara terrorister.

.

Vad säger polisen att man ska göra om man ser en clown på stan:

"Man ska inte dra sig för att ringa in till polisen och anmäla även om man inte känner sig hotad och ofredad. Jag kan inte garantera att en viss clown på stan är ofarlig."

.

Så...

Anmäl även om du inte känner dej hotade eller ofredad.

Paranoia.

Psyop Clownepidemi

Anmäl
2016-10-18 16:37 #21 av: Farwuq

Lyckligtvis faller jag inte under någondera av grupperna.
Skrattar

Clowner har jag alltid tyckt vara "äckliga".
Jag skulle ringt 112 såvida det inte varit en berusat student som raglat runt.
(Finns numret 90 000 kvar? Vad händer om man slår det? )
Funderar

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-10-19 13:46 #22 av: Huygens

SVTs artikel handlar mest om företag som tar bort clownprodukter som masker och dräkter. Men åter pratar SVT om "epidemin", som om clownfenomenet var en sjukdom som gradvis sprider sej över landet.

Ja, SVT spär på intrycket av epidemi, sjukdom, när SVT skriver att nu har clownskräcken spridit sej till Östersund.

Polisen är orolig för clownkonfrontationer och nämner clownincidenter i Värmland vid Deje, Kil, Kristinehamn, Karlstad och Agnetebergs samt Sågudden i Arvika. Polisen ser bekymrat på clownförekomsten och har mottagit fyra larm om clowner i Arvika.

En clown har setts vid Engelska Skolan i Uppsala och är därför misstänkt för olaga hot. Polisen har genomfört ett sökarbete, men inget har hittats. Vore trevligt om polisen kunde genomföra sökarbeten även vid vanliga brott, som cykelstölder, vandalisering, knarkförsäljning mm.

.

SVT verkligen jobbar på högtryck med clownfrågan och publicerar en artikel där ryktet nämns att 80 personer mördats av clowner i Falköping. Ja-a, vad kallas det i MKULTRA-psyoptermer? Predictive Programming...

Notera även att SVT rubriksatt artikeln med ordet "terrorism". Svensk säkerhetstjänst måste vara stolta över vad dom åstadkommit.

.

Lägg också märke till att det rör sej om hundratals (tusentals?) clownattacker systematiskt utspridda över hela USA och Kanada.

.

Det årliga evenemanget Clownens Dag ställs in i Nyköping pga clownepidemin.

Även Vaggeryds temaskräckkväll med mördarclowner ställs in efter oro för clownattacker. Vaggeryd kommer därför att istället ha en skräckkväll med mördarzombier, i syfte att lugna oroliga föräldrar.

.

Vi kan lugnt konstatera att Pentagon, SÄPO, inrikesminister Ygeman och svensk massmedia arbetat framgångsrikt med att implementera Psyop Clownepidemi även i Sverige.

problem-reaction-solution

Anmäl
2016-10-19 14:41 #23 av: Farwuq

Vilken snurrig cirkus med alla dessa clowner.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-10-20 14:54 #24 av: m2studio

Jag har sett i ett av Stockholms när område ett skylt att vi kommer att skjuta Clowner som närmar sig detta området. Skylten inte är anmält o det kan vara början på ovisshet om vad borde man göra faktiskt.
OBS! Jag inte vill nämna vilket område var skylten jag har sett.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.