Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1082 ggr
[VSK]
2016-08-31 09:11

Signal från rymden uppsnappad

"En signal från en avlägsen stjärna i rymden har snappats upp av ett ryskt radioteleskop.

Signalen har lett till diskussioner om att den kan härröra från utomjordiskt liv - men de flesta experter avfärdar tanken.

– Jag skulle nog vara försiktig med att ropa hej i det här stadiet. Det finns många andra möjliga förklaringar, säger Tobia Carozzi på Onsala rymdobservatorium".

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article23429980.ab

Signalen har inte upprepats, vilket är ett måste i såna här sammanhang. Inte konstigt att det missas så mkt när allt måste upprepas. 🤪

Annons:
Farwuq
2016-08-31 15:54
#1

En dag så…

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[VSK]
2016-08-31 16:19
#2

🙂

[Hukanson]
2016-08-31 18:36
#3

Om vi vill uppsnappa budskap så måste vi nog bredda vår förståelse för hur budskap kan sändas och överföras i rymden. Alla aliens har ju inte bredbandsuppkoppling.

Marr
2016-09-01 07:05
#4

Signalen har inte återkommit därför råder en viss skeptisism. Kanske dessa signaler har sänts länge & man lyckades snappa upp det sista?🤔

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Farwuq
2016-09-01 07:34
#5

När det gäller signaler etc. så förutser man att de använder radio för kommunikation. Jag är kritiskt till det. De använder nog något som överför budskapet snabbare än radiosignaler: något som hoppar mellan dimensionerna i rymden och når mottagare nära nog momentant.

Radiosignaler kan bero på annat. Det kan vara något "naturligt" eller kanske en restprodukt av någon "tillfällig verksamhet".

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Marr
2016-09-01 07:57
#6

#1 Jo eller hur Farwuk, en dag så…

Secureteam 10 säger så här om detta & om fler signaler vi snappat upp. Hade nästan trott vi skulle få höra "signalen" i klippet, men det är ändå intressant att höra vad han säger.

https://www.youtube.com/watch?v=d4wAiLXHRko

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
JonasDuregard
2016-09-01 16:05
#7

#5 "De använder nog något som överför budskapet snabbare än radiosignaler: något som hoppar mellan dimensionerna i rymden och når mottagare nära nog momentant."

Varför så långsamt som momentant? Jag tycker budskapet ska nå mottagaren långt innan det sänds. 

Om man ändå ska bryta mot naturlagar kan man lika gärna göra det ordentligt menar jag.

JonasDuregard
2016-09-01 16:12
#8

#0 "Inte konstigt att det missas så mkt när allt måste upprepas. Galen"

Anledningen till det är att sådana här signaler förekommer naturligt då och då. Inte ofta, men lyssnar man tillräckligt länge så kommer det förr eller senare hända av ren slump. Därför går inte en enskild signal att använda som bevis för någonting. 

Men om det verkligen är någon som använder radiokommunikation är det inte orimligt att de gör det vid mer än ett enskilt tillfälle, så lyckligtvis är upprepningskravet inte så problematiskt som du befarar.

Marr
2016-09-01 16:55
#9

Ja eller hur Jonas det skulle ju vara finemang…meddelandet sänds innan man kommit på att man vill meddela ens. Då slipper man ju meddela överhuvudtaget…det är jobbigt att bara smsa.😃

Det är säkerligen svårt med bevis på liv genom detta. Det finns ju hur mycket bevis som helst för övrigt bara man får se Nasas filmande t.ex. ordentligt utan avbrott då något sker. Dom har säkert både hört & sett mer än vi är menade att få veta. Självklart. 🙂

Om det sen finnes anledning till uppståndelse över detta kan bli intressant att se. Antar att "man" är bra på att särskilja alla "oljud" som borde finnas därute & kanske därför hojtar lite extra nu för att det här är just speciellt? Så här 1 år senare…😉

Så det är ju hemskt intressant egentligen med jakten på alla möjliga vis att få kontakt…med utomjordingar och detta började ju inte "igår" direkt.😴

Bevisen ligger mitt framför våra näsor & öron spritt på vår planet, men det fattar vi ju inte. Inte än…det har dock börjat "lättas" lite på detta med insikten att det finnes kanske fler "som oss" &  med en än värre intelligens än många av oss tror sig vara i närheten av eller ens egentligen har intelligens för att fatta.

Kanske alla dessa rymdundersökningar med "efterhållen" fakta…får folk att reagera mera & ifrågasätta varför det debunkas saker som är världsnyheter då när det gäller det utomjordiska.

"Vi ska tala om en stor sensation som kommer ikull kasta allt vi tror på. Mänskligheten får en chock vad gäller Mars!" Ungefär så lät det för några år sedan…det va la vattnet som finns på Mars, det gällde. Ja det var ju en sensation heheheh, guuu så dåligt när man talat om detta lääänge en dålig sensation och omkullkastade då rakt inget i min värld..

Kanske det är vi som är besökarna???  De vore väl en chock ändå hehhee…kanske därför en del vill bo på både Månen & Mars. Ja jösskota petter…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

JonasDuregard
2016-09-01 18:02
#10

#9 Så du menar att NASA, en organisation full av människor som hellre än någon annan vill bevisa att det finns utomjordiskt liv, hemlighetshåller att det finns utomjordiskt liv. Det kallar du "självklart". Jag tycker "tagna ur luften" passar bättre för att beskriva dina påståenden.

[VSK]
2016-09-01 18:06
#11

#8

Jag tror inte du förstod ironin i det jag skrev.

JonasDuregard
2016-09-01 19:04
#12

#11 Nej den missade jag helt. Och det kan bli fler sådana missar i framtiden, för på den här sidan utgår jag aldrig att något är ironiskt oavsett hur verklighetsfrånvänt det är.

[VSK]
2016-09-01 19:11
#13

#12

Du ska nog inte blanda ihop sidan med mig och min ironi. Kan lätt bli fel då 😉

Annons:
Upp till toppen
Annons: