E.T. / Utomjordiska raser

UFO, alienhybrid, Santa Rosa de Tambo, Peru

2016-08-23 12:04 #0 av: Huygens

Brien Foerster och L A Marzulli besökte ett lokalt museum i Santa Rosa de Tambo, Peru. I en monter fanns en liten varelse med ett enormt huvud (7 min), större en bröstkorgen. Tankarna går direkt till Lloyd Pyes Starchild skull.

Inga DNA-tester har gjorts.

Anmäl
2016-08-23 15:52 #1 av: Hukanson

Historien är ett vidsträckt hav av år utbredd över hela jorden och mycket har hänt som inte kommit med i tidningen eller filmats av Rapportgänget.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2016-08-23 19:47 #2 av: Huygens

Ja, mycket har hänt.

Foerster och Marzulli har lagt märke till att dom allra bäst utformade stenmonumenten i Sydamerika saknar märken efter stenverktyg. Antingen är stenmonumenten så gamla att väder har eroderat bort alla märken efter verktyg eller så har monumenten skapats på sätt som vi inte kan förstå.

Här är en lite lång presentation (30 min) av Marzulli och Foerster om olika monument. Kanske är den lite för spridd, aning för många områden för min smak, men dom nämnde en intressant sak. Vid Baalbek (Libanon) där dom stora stenblocken finns, finns också 300 stenpelare i röd granit, start här. Stenpelarna är inte så imponerande i storlek, bara 6 m höga och kanske 20-30 ton tunga, men pelarna är så symmetriska att dom måste tillverkats i en svarv. En jättesvarv. Dessutom kommer graniten troligen från södra Egypten, ett avstånd av över 1500 km.

Anmäl
2016-08-23 20:39 #3 av: Hukanson

Svarva 50 ton sten till snygg 30 ton pelare vore nåt för svensk stenhuggeri. Den tekniken måste vi sätta högst upp på tekniköverföringslistan.

Den här tråden blir litet som Stargate SG1 där Dr Jackson först blev hånad för att han trodde att utomjordingar kunde ha haft med uppkomsten av pyramider och annan kult och konst i mellanöstern.

Det är mycket samlat på museer som talar för en mer komplicerad kulturberättelse för mänskligheten.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2017-03-22 12:28 #4 av: Huygens

Brien Foerster har en lång föreläsning om megaliter (1 tim 25 min). Troligen finns minst två lager av megaliter i Sydamerika som inte byggts av Inka. Åldern är svårbedömd men kan vara 100000-tals år, då mycket av stenen utsatts för omfattande väderslitage.

Foerster jämför megaliter och borrade stenhål i byggnader från Sydamerika, med Afrika, Japan och valda delar av Asien samt Påskön. Hål har borrats med en hastighet som är dubbelt så hög som vad moderna verktyg klarar av att borra i sten idag.

.

Det som kallas Inka var inte inkafolket, utan Inka var den härskanade klassen som styrde över indianfolket i området av Inka. Det intressanta är att Foerster tror att det är oklart hur Inka såg ut.

Det kan vara så att den härskande klassen Inka, som var en liten elit och där alla Inka slogs ihjäl av spanjorerna, såg helt annorlunda ut än dagens indianfolk.

.

Se även denna tråd om ovanliga fynd av skallar. Brien Foersters videor.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.