Övrigt

Fejkade månlandningar?

2016-08-20 13:06 #0 av: _Fisken

Anonymous har lagt upp en tråd om påstått fejk runt månresorna. Ja, mina "youtube-studier" om UFO-coverups och att hemskheterna runt WTC-dramat 11/9 får mig att alltid ifrågasätta det mesta som kommer från (främst) USA.

http://anonhq.com/top-ten-moon-landing-conspiracies/

Anmäl
2016-08-20 13:32 #1 av: Ghostbuster_99

En konspiration bygger på att folk är tysta. Detta hade varit en stor konspiration, med många inblandade i; så om detta hade det varit en konspiration hade det nog kommit fram vid det här laget .

Anmäl
2016-08-20 13:39 #2 av: Zachis

jag håller med Ghostbuster här. De är alldeles för många som var inblandade i månlandningen, de borde ha gått fram. Tror att mythbusters hade gjort ett program om månlandningen. Men här står de också en hel del som slår hål på myterna. 

Som Stephen Hawking sa  "If the government is covering up knowledge of aliens, they are doing a better job of it than they do at anything else."

Anmäl
2016-08-20 13:47 #3 av: _Fisken

Ja. "Den som lever få se".

Anmäl
2016-08-20 14:37 #4 av: Huygens

#1 Militära hemligheter kan hållas hemliga otroligt länge. T ex Operation Northwoods, som måste krävt mer än ett års förberedelser och 100-tals militärexperter inblandade, för att kunna utmynna i det konkreta och mångfasetterade förslag som Pentagons ledning gav till President Kennedy. När huvuddokumentet släpptes offentligt var dessutom nästan alla ansvariga döda.

Manhattanprojektet involverade över 130000 personer och hölls hemligt i årtionden.

Mycket av Apollofejket gjordes öppet. Alla kulisser och månlandskap byggdes helt öppet inför journalister. Officiellt var det ju för att träna astronauterna på arbete i månlandskap. Många av dom som byggde månlandskapen visste nog inget.

Faktum är att fejkandet av Apollomånöandningarna kommit fram, men det har bara inte erkänts av myndigheterna och av dom närmast inblandade.

Anmäl
2016-08-20 15:50 #5 av: _Fisken

Jag måste ju också säga att deras Coverup har ju INTE lyckats eftersom det legat ute på YT ett bra tag. 
Nu vet inte jag...jag är normalt misstänksam mot det mesta..men tongångarna är ju klart intressanta o pekar åt ett visst håll. Det som alltid verkar vara en ingrediens är USA<->Ryssland. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.