Utomjordiskt

Cosmic Disclosure Anniversary Special

2016-08-08 19:13 #0 av: Amon

Varje vecka under ett års tid har en av vår tids främsta visselblåsare - Corey Goode - berättat om sina erfarenheter från Hemliga Rymdprogrammet där han intervjuas av David Wilcock  i webbserien Cosmic Disclosure. 

En helt fantastisk historia som bara blir mer intressant och fascinerande ju mer man tittar! Glad

Serien kräver betalt medlemskap på Gaia TV, men nu har de släppt ett gratis entimmesprogram med det bästa från det gångna året. Perfekt som introduktion till hans berättelse, som bland annat innefattar besök på baser på Månen och Mars, möten med utomjordingar, hemliga rymdflottor, och olika grupperingar på Jorden och "ovan" som på olika sätt påverkar Jordens utveckling mot den Nya Tidsåldern.

Anmäl
2016-08-09 20:17 #1 av: _Fisken

Ska kolla. Bättre än skiten på TV.

Anmäl
2016-08-09 21:50 #2 av: _Fisken

Jadu. Han ser ju seriös ut och berättar som om han antingen har detta nedskrivet som en fiction ELLER så har han upplevt det.  Han berättar detaljerat en hel del gånger och antingen är han skicklig eller så har han, som sagt, upplevt det.
Det vore ju bra o ha en replikator...all plast i världshaven kunde göras om till vad som helst..

Anmäl
2016-08-10 09:52 #3 av: Marr

En bra video Amon, Tack!

Ska se sista halvtimmen nu för lappis har bråkat. Den engelska texten fungerar rätt bra. Det underlättar för mig att se den när jag lyssnar vad han har att säga.

Vad jag tror spelar ingen roll men jag tror han är seriös när han berättar om vad han varit med om...som sagt, visselblåsare riskerar sitt & sin familjs liv med sina vittnesmål! Må han ha beskydd...

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2016-08-12 16:06 #4 av: _Fisken

De talade om i filmen att månen var fixerad relativt jorden, dvs, månen snurrade inte. Det berodde på att dessa aliens hade låst den.

Jag som inte kan tiga still skrev till Rymdstyrelsen angående den uteblivna mån-rotation. Jag fick ett svar med en förklaringen som innehöll ett par "troligen".

Jag kunde ju inte låta bli att svara:   Du har "troligen" rätt!  

Från 
Head of Astronomy & Atmospheric Sciences

Rymdstyrelsen / Swedish National Space Board  

"För några miljarder år sedan, när månen var ung, roterade den troligen snabbt kring sin axel precis som jorden. Men månen befann sig nära den mer massiva jorden, vilket tenderar till att dra ut månens form. Detta kallas tidvattenkrafter, men gäller inte bara vatten utan även den torra månens form knådades av dessa krafter för varje varv den gjorde kring sin axel. Resultatet blev att månen successivt förlorade sitt spin till dess den roterade så långsamt att den hela tiden vänder samma sida mot jorden. Månen är fortfarande utdragen av tidvattenkrafterna från jorden, men nu är det en statisk utdragning.

Även jorden påverkas av tidvattenkrafter från månen, som påverkar både oceanerna och den fasta jordenskorpan. Jorden ändrar därför form något för varje varv (dygn). Detta gör att även jordens rotation saktar in med tiden. Troligen snurrade jorden ett varv på bara några få timmar när den var ung, dvs dygnet var mycket kortare då. Men månen är mycket mindre än jorden så processen går långsamt och det kommer att ta några miljarder år till innan jordens spinn har saktat in så mycket att jorden vänder ena sidan ständigt mot månen."

Anmäl
2016-08-12 20:54 #5 av: Huygens

Frågan är om vi får reda på vad brittiska kungafamiljen är? (videoklipp)

En påstått fejkat pressmeddelande, som hastigt försvann från kungahusets hemsida. Kanske provar makten hur långt dom kan gå?

"Earlier this week the Queen was seen by thousands of people in a form they are not acquainted with.  We seek to reassure the public that the Queen is still the Queen, and remains the respected and loved figure they have always known.  While she may not be human, she is a devoted leader and Monarch and she believes her subjects will grow to accept her and her family for what they are."

Anmäl
2016-08-12 21:00 #6 av: _Fisken

Ja, de sade ju att de (aliens) hade infiltrerat makten. 

Anmäl