Övrigt

Vad är detta för fenomen?

2016-07-15 22:42 #0 av: VSK

Ingen skarp bild tyvärr, men det syns ganska bra ändå. Nån som vet vad det kan vara för nåt jag fotat runt kl 11?

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2016-07-15 22:45 #1 av: VSK

Skarpare bild utan "det där". 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2016-07-15 22:52 #2 av: Tarotstollan

Kan det vara en fågel som flyger förbi precis när du tar bilden?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2016-07-15 22:58 #3 av: VSK

Jo det kan det nog säkert vara. Men tycker formen ser lite knepig ut för att vara en fågel. Jag hade ändå 1/1000 sek slutartid vill jag minnas så en fågel borde knappast bli så mkt röresleoskärpa på kan man ju iaf tycka. Jag tänkte på en fladdermus först när jag såg bilden. De är ju ruskigt snabba så de kan nog ställa till det ändå oavsett snabb slutartid kanske. 

Anmäl
2016-07-15 23:05 #4 av: Huygens

Kan det vara en mal eller nattfjäril?

Anmäl
2016-07-15 23:12 #5 av: VSK

Ja kanske det. Flög den förbi hyfsat nära kameran så blir det ju suddig bild. Jag såg inget konstigt i sökaren vid fototillfället, men det betyder ju inte att den elektroniska lilla sökaren hinner med att visa allt. 

Anmäl
2016-07-15 23:27 #6 av: Codswallop

Moth-man.

Anmäl
2016-07-16 15:29 #7 av: Evisen

Jag fick samma tanke som Tarotstollan: Kan det vara en (nattaktiv) fågel?

Hur som helst så var det en häftig bild VSKTummen upp! Så skarp bild på månen.

Anmäl
2016-07-16 16:38 #8 av: VSK

Eftersom vi alla ser det flygande föremålet men vet inte vad det är så ha ha.... :-D

Jag röstar på fladdermus.

Tack Evisen.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.