Annons:
Etikettsädescirklar
Läst 2748 ggr
Huygens
2016-02-16 21:48

UFO Hollinwell incident

En underlig händelse inträffade i Hollinwell, England, kl 10:30 på förmiddagen 1980-07-13, ett Illuminatidatum. Folk hade samlats för att se en uppvisning med dans, festligheter med jazzband, spel och lekar för barn.

.

Plötsligt ramlar 300-400 personer omkull, inklusive vuxna, småbarn och även hästar ramlade omkull.

Samtliga som ramlade omkull kände sej försvagade, illamående med huvudvärk och uppkastningar. Alla ramlade inte, men dom flesta drabbas på något sätt av händelsen på platsen. Det fanns en underlig lukt i luften och folk fick metallsmak i munnen.

På sjukhus kunde inte läkarna hitta något fel med dom som ramlat omkull och blivit orkeslösa. Mat uteslöts för alla ramlade omkull i stort sett under samma minut och matförgiftning brukar vara mer utspridd över tid. Det tog flera månader innan sjukhuset offentliggjorde resultatet av blodprov till dom drabbade, men inget ovanligt hittades i blodet, påstods det.

Det har funnits funderingar på att myndigheterna testade ett hemligt vapen eller nytt gift på sin egen befolkning.

.

Det är svårt att veta vad det var. Inget UFO syntes, men då detta var England och det var ett öppet fält, undrar jag om händelsen kan ha samband med formationen av Sädescirklar.

Det kan ha varit någon slags varelser eller fenomen som börjat förbereda bildandet av Sädescirklar och något ovanligt hände, som inte riktigt var avsikten.

UFOt kan dessutom ha varit osynligt och ändå påverkat folket på nöjesfältets festligheter. Dagen före hade myndigheterna undersökt området pga en rapport om ett synligt UFO, men det behöver inte ha samband med det senare massramlandet.

Ben Hospital-Porter har gjort en enkel amatörvideo (27 min) om händelsen, där han pratar om valda delar av Hollinwellhändelsen.

Annons:
Tjeja
2016-02-16 21:53
#1

ja  utomjordingarna kanske tog fel på fältet med människor istället för fält med sädesslag?

Hade ju varit intressant att se ovanifrån när det hände om de hade trillat i formation också. 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Huygens
2016-02-16 21:58
#2

Ja, det är en möjlighet. Minst en person sa att det kändes som att inte längre ha några ben i kroppen, så det gick inte att resa sej upp.

Marr
2016-02-17 09:35
#3

Men vad märkligt!😮

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Farwuq
2016-02-17 17:12
#4

🤪

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Huygens
2016-02-20 00:13
#5

Hittade denna beskrivning från BBC om Hollinwell. En del av texten är samma innehåll som finns i Bens videklipp.

Men BBC-artikeln nämner också att det hela började med musikkåren. Först ramlade en musiker omkull, sedan en annan. Musikerna ramlade därefter en-och-en eller två-och-två.

Inom någon minut ramlade medlemmarna i musikkåren och dansgruppen omkull i dussin åt gången, som kastbyar fick grässtrån att lägga sej ner.

.

Det är också intressant med läsarkommentarerna om stora svarta katter. Tydligen syns ibland stora katter på engelska landsbygden. Tydligen kan dom vara en meter långa med en svans som är ca 60 cm lång.

Ingen har hittills blivit fångad.

Huygens
2016-10-20 23:35
#6

DailyMail nämner att polisen får ca 80-90 rapporter/år om stora katter i England. Flest syns i Suffolk and Norfolk. Ibland är dom stora som pumor och vissa fall har dom synts med ungar.

Ett fåtal gånger hittas rivna får i t ex Cornwall.

Annons:
Marr
2016-10-21 08:07
#7

#1 😃☝️

Det här med de stora katterna i England sägs komma från när privatpersoner släppt ut sina exotiska katter som ofta var pumor.

Nya lagar om hålla exotiska djur i fångenskap, var det på 70-80 talet? Det medförde att människor släppte ut djuren. De har lyckats överleva pga av god tillgång på mat som småvilt.

Kanske är det dessa som man nu ser i dessa ökade rapporter?

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

m2studio
2016-10-24 13:52
#8

Angående Hollinwell incident, vill jag säga att det är bevisat inom elektronik att man kan påverka hjärnan med några olika vågor med speciella våglängd som kan orsakar olika biverkningar så som huvudvärk, kränkningar och mm.

Jag tror att "Big Brather" som har forskat inom detta området har testat det på oss med enskilda riktning och lite grupp riktning i Hollinwell för att se resultatet av detta vapen. 

Den vapen inte är nytt utan man har hört med mindre skala samma händelse världen över med mycket mindre grupp eller enskilda personer, men aldrig i ett sådan skala av 300 till 400 människor. 

Resultatet var uppenbart för "Big bratrher" att hur vapen fungerar, utan dem ville testa hur vi människor o media som inte ligger under deras makt skulle ta den resultat och hur vi reagerar  för en sådan händelse världen runt.

I och med alla har kamera genom mobilen med sig, samt en så stor samling och musik och mm, finns inga privata filmer, direkt TV reporter eller över huvud taget en bra rörliga bilder av händelse att folk skulle se det själva att hur en så stor grupp av människor ramlar omkull en och en och även i grupp, så skulle världen tänka lite annorlunda och vara mera observanta hand efter, att vad händer med oss.

Jag tycker inte att det vara UFO utan själva människans verk.

#0 av: Huygens läser vi om:

"Det har funnits funderingar på att myndigheterna testade ett hemligt vapen eller nytt gift på sin egen befolkning".

Vi inte ska glömma att vi inte är deras egen folk, utan vi är deras slavar och försöksdjuren tycker jag. Glöm alla politiker och regerings manen som vi ser som regeringar, dem är en del av själva slaveri spelet och en del helt omedvetet jobbar för DEM tycker jag.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Marr
2016-10-24 16:11
#9

Jag tror inte heller på att det var Ufo som orsakade massramlandet…vad skulle det vara för nöje med det? Vill dom så kan dom säkert göra vad 17 som helst istället för att välta folk på ett gärde. Har aldrig hört någon välta & inte har jag heller gjort det under timmarna med alla Ufoaktiviteter genom åren.

Tänker att detta är orsakat av människan själv som du säger M2studio  & vi skulle bli helt förfärade om vi visste vad vi utsätts för av galna makthavare.

51 år sedan…man kanske testade olika cocktailblandningar? Insektsgift? Eller biologiska vapen? Borde ju gått ner i grundvattnet i så fall, eller? Antar att man ej gjort mätningar.

Hörde något om pesticider…får leta efter mina hörlurar.

Oj såg nu jag missat länken i #5… Ska titta på den med, det är helmysko i vilket fall.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

m2studio
2016-10-25 00:36
#10

Den vackra dagen dem vill ha oss kommer att nollställa Armen och då tänkte en jag att folket är beväpnad, så som Jägare och mm liknande, men ingen av dem med vapen kan göra någonting. Det bästa vapen är att ljud förstärkare som dövar oss och sedan kan exploderar vår hjärnor,  och mindre skadligt vapen som vi kommer att svimma är detta som används i   Hollinwell incident.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Ghosthunter
2016-10-25 14:15
#11

Det finns platser med portar som påverkar gravitationen tidvis……kunde ha varit orsaken i Hollinwell.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: