Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Anslagstavlan Astrologi Dimensioner Drömmar & Framtidsvisioner Egna upplevelser E.T. / Utomjordiska raser Framtiden -2012 och efter Frågor inom ämnet söker svar Galaktiska Civilisationer/raser Humor & annat kul Indigo- och Kristallbarn Kanaliserade budskap Konst Video Musik Korncirklar Kosmiska energier/frekvenser Ljus & Upplysning Länk arkivet Musik Off Topic - Utanför ämnet Om sajten Paranormalt Planeter, Galaxer & Solsystem portaler Presentation av medlemmar Sci-Fi Snackis-tråden Nya rön The Ascension / Uppstigningen Tävling U.F.O -U.S.O.S & Stjärnskepp Utomjordiskt Vetenskap Viktigt Övrigt Ny kategori
Planeter, Galaxer & Solsystem

Stanley kubrik moonhoax

2016-01-29 19:53 #0 av: maria-svensson

Sista spiken i kistan.

Anmäl
2016-01-30 17:10 #1 av: Marr

Jo intressant men ändock är det så att det är tveksamt om jag kan lita på att detta är sista "spiken i kistan?"  Kanske en några små "nubb" till "lilla tavlan?Funderar

Rörig intervju, varken fattar eller hör vad dom säger idag.... Kanske jag är rörig men tror det här är än rörigare...har kanske en dålig dag för egen del... nu tyvärr ej så intressant utan att jag äter middag innan jag försöker förstå vidare...

Nu ser jag dom säger att detta ej är Stanley kubrik...jaja kanske därför jag känner tveksamhet?Funderar

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2016-01-30 17:29 #2 av: Huygens

Fanns även här. Oavsett om det är äkta eller ej, kan det ju vara så att någon hört eller sett något som varit äkta och när den intervjun försvunnit, har det här tillkommit.

Han säger att van Allenbältena var för svåra att passera. Jag undrar om det finns pålitliga uppgifter om bältenas strålning någonstans.

Anmäl
2016-01-31 00:53 #3 av: vallhund

Med tanke på att han verkar tro att Paul McCartney är död så är hans ev sunda vätskor avdunstade.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Kennel.

Anmäl
2016-01-31 11:33 #4 av: maria-svensson

2# aha! visste inte den redan fanns här. Har tittat igenom bilder på stanley och nog tycker jag det ser ut som honom...

Anmäl
2016-01-31 16:26 #5 av: Marr

Ok Huygens! Det är gott du är med oss för jag hade missat den tråden #2 . Ja det där med van Allanbältena har jag sett många har åsikter om att det skulle vara omöjligt att passera detta...

#4 Jag googlar på vad jag minns en svarthårig Stanley...fast många år sedan The Shining & Clockwork orange var aktuella. Såklart han åldrats sedan dess och där på google finns han med, med denna vildvuxna hårman... 

Anmäl
2016-01-31 16:37 #6 av: vallhund

Någon mer som reagerade på att det verkade som om det filmats genom böljande vatten o att det stup i kvarten kom in en hand från vänster, till synes helt omotiverat?

Medis på  Kennel.

Anmäl
2016-01-31 16:51 #7 av: Marr

Jo jag förstår vad du menar Vallhund och jag tänker det är en dålig kvalitet på detta klippet. Sen så är det Kubrick som fäktar med näven mellan varven & rafsar sig i skägget. Intervjuaren hörs tydligt och för min del får jag anstränga mig för att höra vad Kubrick säger. Jag orkar inte med denne intervjuaren idag heller...

Anmäl
2016-01-31 20:24 #8 av: vallhund

http://www.snopes.com/false-stanley-kubrick-faked-moon-landings/

Medis på  Kennel.

Anmäl
2016-02-01 01:06 #9 av: tarantass

Så. Eftersom killen varken ser ut eller låter som Kubrick (som förresten tycks ha varit litet av en dubbelgångare till Salman Rushdie, inte för att jag har träffat någon av dem) och dessutom får regi som "Tom" åtminstone i klippet i #8 måste vi fråga oss vem denne "Tom" är som i själva verket har fejkat månlandningsfilmerna och varför man sedan måste fejka att det är Kubrick som har fejkat. Mysterierna hopar sig.

Om den riktiga Kubrickinspelningen vore förkommen, varför gjorde man då en uppenbar fejk istället för att berätta som det var och försöka dokumentera det så gott det gick? Det bevisvärde en äkta film skulle ha haft hade ju ändå varit borta.

För det kan väl inte vara så att månlandningarna var äkta? Måste de inte ha varit det för att man ska ha hittat utomjordisk utrustning på månen?

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Anmäl
2016-02-03 19:41 #10 av: maria-svensson

Är detta en slump eller ville stanley kubrick säga något med detta..

Anmäl
2016-11-07 17:35 #11 av: maria-svensson

hittade en ny ang strålning i rymden, lite roligt att man har börjat tänka på att kopiera skaparens verk med att skapa ett magnetfält med en accelerator för att kunna resa genom van allenbältet och vidare ut i rymden... så existerade det någon partikelaccelerator på Apollo.. nä, men man visste vad bly var, men är för tungt för att användas som skydd på en raket.

Anmäl
2016-11-07 17:39 #12 av: maria-svensson

en lite äldre film, men handlar om samma sak..

Anmäl
2016-11-08 14:13 #13 av: Hukanson

#10 vem är då denne författande fader till Danny som blir galen av att skriva sin bok och försöker därefter mörda Danny? Vilka är tvillingflickorna som Danny möter? Kan Dannys mamma bäst förstås som NASA?

Oneness can not be divided.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.