E.T. / Utomjordiska raser

Gateshead Grey, UK

2015-08-15 19:59 #0 av: Huygens

Året var 1940 och den då 5 år gamle Robert Hall och hans jämngamle kompis stod en dag och såg allierade trupper marschera förbi i Gateshead, Storbritannien. Det var någon slags truppmobilisering.

Efter ett bra tag tröttnade Robert Hall och hans kompis. Dom sprang iväg upp längs gatan, bort från vägen med dom marscherande soldaterna.

Ett stycke av luften framför pojkarna började dallra. Pojkarna sprang genom något som verkade vara en barriär. På andra sidan barriären såg gatan ut som vanligt, men det stod 18 stycken aliens framför dom.

Några aliens såg ut som små grå varelser, kanske 1 meter långa. Någon varelse såg mänsklig ut och en varelse såg ut som en 2 m lång yeti, en mycket hårig och stor människoliknande varelse.

Det fanns även en liten äggformad rymdfarkost intill varelserna. Men farkosten var inte mer än 4 m bred, så alla dessa varelser kunde inte komma därifrån. En av varelserna kommenderade Robert Hall att gå in i ett slags rum, där varelsen tog blodprov.

Vid något tillfälle lyckades Robert Hall slita sej loss, sprang tillbaks längs gatan och ropade åt soldaterna att det var något som anföll honom. En mycket tveksam officerare följde efter Robert Hall. Officeraren ville kanske få tillfälle att vifta med sin pistol.

När officeraren kom runt hörnet, såg denne alla varelserna längre ned av gatan. Officeren avfyrade sitt vapen i panik. Varelserna verkade gå upp i tomma intet och den äggformade farkosten flög iväg.

.

Några dagar passerade och när Robert Hall befann sej ute på gatan, dök plötsligt en liten grå varelse upp. Robert började springa, men den grå alien sprang fortare och var nästan ikapp Robert, när Robert rundade ett hörn och skrek åt sin farbror.

Farbroderna klappade till den lille grå varelsen med en kolskyffel, när varelsen precis hunnit svänga runt hörnet. Det verkade som den grå varelsen dog. Polis tillkallades.

Dom kommande veckorna blev jobbiga för Robert. Mycket konstigt myndighetsfolk kom och frågade ut honom och i flera år som barn var han förföljd av okända agenter.

Den döda grå varelsen togs till källaren av en kyrka och ingen vet sedan vart varelsens kropp tagit vägen.

.

Robert Halls berättelse finns i denna video, men hans engelska dialekt är otroligt svår att förstå, även om videon är textad (på engelska).

Anmäl
2015-08-16 06:42 #1 av: Marr

Mycket intressant Huygens!

Jag tror han har upplevt detta för jag & vänner har sett en Grey också. Fast inte att denne förföljde oss eller så. Men han var på grannens tak och grejade med något i flera timmar, mitt på dagen. Man ville ju inte gå ut eller klättra upp på taket och prata med h*nom direkt. Hustaket var bara ca 50 meter i från oss. Vi stod hänförda och betraktade skådespelet under dessa timmar.

Skulle jag bli jagad hade jag nog också drämt en skyffel eller något i skallen på den. Oförskämt att skrämma barn eller folk så...

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2015-08-16 11:48 #2 av: Huygens

Frågan är om dessa varelser trodde att deras energibarriär dolde dom, så att vuxna människor inte kunde se varelserna. När sedan officeren sköt ett skott med sin pistol, uppstod total oordning och alla varelserna sprang åt olika håll.

Den lille grå varelsen som dök upp tre dagar senare, kanske inte kunde hitta tillbaka till sitt rymdskepp? Och tänkte försöka använda Robert Hall på något sätt för att komma i kontakt med sina egna?

Det känns i alla fall som om myndigheterna helt klart vet om att varelserna existerar och döljer detaljerna för oss.

Anmäl
2016-06-09 23:49 #3 av: Grävlingen

Oschysst att döda alienen som bara ville ha hjälp. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.