Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 4982 ggr
Gahella
2015-03-11 22:12

Vem mördade Palme

Enligt Ole Dammegård som forskat på detta i 29 år så är det större än man tror.

Annons:
Gahella
2015-03-11 22:13
#1
Gahella
2015-03-11 22:16
#2
Zepp
2015-03-11 22:17
#3

Jag tror att det var Petterson!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Gahella
2015-03-11 22:52
#4

#3 Ja det står dig fritt att göra 🙂

Stay behind som Ole nämner här, nämns även i dagspressen http://www.svd.se/nyheter/utrikes/inga-belagg-for-teorier-om-palme-och-stay-behind_7864064.svd

lyrah
2015-03-11 23:00
#5

Min far har jobbat med med palme på 80talet, är inte så insatt i palme men varför mördades han?

Gahella
2015-03-11 23:11
#6

#5 Får jag fråga på vilket sätt de jobbade ihop, lyrah?

Enligt Dammegård är det flera lager och två parallella organisationer som är inblandade, och skulle jag ta upp det jag hört skulle det ryckas ur sitt sammanhang. Men det är en svindlande historia som löper internationellt.

 Underrättelsetjänstexpert: Den Nato-ledda Stay Behind-organisationen fanns i samtliga Europas västländer, även i Sverige. Olof Palme hotade organisationens verksamhet på 80-talet och utmanade strategiskt maktbalansen i Europa med sin linje om kärnvapenfri zon i Norden. http://newsvoice.se/2013/01/27/stark-koppling-mellan-stay-behind-och-palmemordet/

Annons:
VildaVittra
2015-03-12 04:20
#7

#5 Det är just det som är frågan, det fanns exempelvis många som inte gillade att se en sovjetvänlig statsminister i det här landet. 
I och med att man inte vet vem som mördade honom, så står även frågan "varför?" obesvarad.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Magi-cat
2015-03-12 07:56
#8

Är det samme Dammegård som säger att också Anna Lindh föll offer för en konspiration?

Palme, vilket kurage han hade förresten. Gick i Vietnamdemonstration och var inte rädd för att säga ifrån, ens till Storebror USA. Finns väl inga sådana politiker längre?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Marr
2015-03-12 08:10
#9

Heder till Ole Dammegård som tar upp detta för granskning! 29 års granskning i detta och han vet nog vad han talar om…

Det är så mycket jag håller med honom om som är märkligt…t.ex. Guillos agerande i detta. Sen allt med det här walkietalkie spåret t.ex. Hur i helv… kan man bara negligera detta?!

Ja detta är en jäkla soppa & skandal! Motarbetanden av vittnen och sen alla dessa dödsfall…borttappade minnen och lappar….

Ska fortsätta lyssna till dessa videos.

Tack Gahella för en mycket intressant tråd!👍

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Magi-cat
2015-03-12 08:21
#10

#9 Vad var det med Guillous agerande?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Marr
2015-03-12 08:42
#11

Att han bestämt går ut och agerar mot alla dessa vittnen och de spår man är inne på. Lisbet togs inte heller på allvar vill jag minnas. Ole talar om det, var kan det varit någonstans efter 15 minuter?

Nu har det ju gått 30 år men kan aldrig glömma när det hände och insöp allt då. Blev nästan vansinnig på denna skandalösa dåliga utredning…Guillou kan hålla sig till att skriva deckare, tyckte jag då.

Jag reagerade på detta när det skedde, hörde honom och tyckte inte om Guillou med flera till efter det. Nu är det så länge sedan så jag önskar jag kunde hitta ett klipp av honom om det & även GWs uttalanden i detta vid den tiden…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Gahella
2015-03-12 09:12
#12

Ja katten, det är densamme Dammegård.

Dammegård kallar detta mord för en statskupp i slowmotion, och vi vet  som var med på den tiden att efter det förändrades allt.

Han kallar Guillou och GW för grindvakter som skickas fram för att förvilla om någon kommer för nära, så de är tystade även dessa herrar. Men man kanske kan förstå dem, (eller inte, för man kan ju vara helt tyst istället) att det är så många journalister som dödats när de grävt för djupt så det är kanske inte så konstigt att så få vågar ta i det här. Dammegård lever själv under dödshot och lever sedan länge i annat land av den anledningen.

Gahella
2015-03-12 09:13
#13

Men lyssna gärna själva för det här är en rysare

Annons:
Cristine
2015-03-12 22:37
#14

Dag Hammaskjöld , Palme och  Anna Lind! Tre väldigt reko personer som tog sitt jobb på allvar att arbeta för fred och för vårat land.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Huygens
2015-03-14 15:21
#15

Lite konstigt att Palmes obduktionsprotokoll till största delen är censurerat och hemligt.

Ole har även skrivit om Estonia, men jag kan inte hitta något om vad han sagt om Estonia. Finns det något videoklipp om det?

Gahella
2015-03-15 13:59
#16

Ja det är konstigt, det mesta är överstruket med svart tuschpenna.

Han tar upp det i flera sammanhang i sin bok man kan ladda ner på hans hemsida http://www.lightonconspiracies.com/

Googlade lite och hittade denna http://www.redicecreations.com/radio/2013/03/RIR-130321.php

Sedan kan du även gå in på White TV och läsa vad Henning Witte säger om saken http://whitetv.se/ms-estonia-saenktes.html

Huygens
2015-03-15 19:57
#17

Här finns ett kort klipp som visar att Lisbeth Palme bar en annan kappa än den som polisen senare visade upp att hon blev skjuten med. Det var först inne på sjukhuset som hon alls nämnde att hon blivit skadad.

Tydligen ska hon också ha bytt bil, från ambulans till polisbil.

Så en bra fråga är om Lisbeth alls blev skjuten och på vilket sätt hon kunnat vara inblandad i mordet?

m2studio
2015-03-15 20:40
#18

Tackar alla för att delat alla LINKAR. Stor Tack

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Gahella
2015-03-15 22:26
#19

#17 Om du lyssnar på Dammegård har han en förklaring på det.

Enligt honom skulle de fejka att även hon blev skjuten. Så först sätter de henne i en ambulans och åker iväg med henne så hon kan sätta på sig kläder som de har preparerat så det ska se ut som hon blivit träffad, och sedan sätts hon istället i en polisbil och körs till sjukhuset. Och det är tusen slarvfel som görs men de bryr sig inte då de är skyddade uppifrån

maria-svensson
2015-03-19 02:25
#20

Sitter och går igenom lite filmsnuttar om Olof Palme och han pratar i många fall klartext att det finns krafter bakom politiken som inte syns, men på den tiden så var det ingen i befolkningen som förstod vad han menade, men idag är det nog flera som förstår vad han antyder.. http://youtu.be/14UtWfjbx7c Och här efter 2:50 pratar han också klartext som många förstår idag, men knappast vid tidpunkten då han sa det http://youtu.be/L7JmW2i73m4 Sedan har jag hittat mycket om Palmes mörka sida, men som jag väljer att inte dela.. Frid över hans minne..

ANAKIN SKYWALKER -X22

Annons:
maria-svensson
2015-03-19 05:50
#21

Sevärd. Ole dammegård vem mördade Palme.. (Om han nu blev mördad) http://youtu.be/q3yOJAA1e1M

ANAKIN SKYWALKER -X22

Gahella
2015-03-19 10:36
#22

#20 Har inte sett dina inlägg ännu men ska försöka hinna med det i dagarna. Ja det är fint tänkt, men har vi inte alla mörka sidor? Och det är ju en del av hur vi skapar vår egen historia, och i detta fallet var det en politiker och en bilderbergare vi talar om som påverkar oss enormt, mer än vad vi egentligen vet.

#21 Har inte sett den heller, bara ovanstående videon som jag svarar på nu. Ja vad vet vi egentligen? För det var ju en del av planen att han skulle smugglas ut till Schweiz efter dådet för behandling, och att Lisbeth setts flera gånger åka dit kanske inte är en slump?

Marr
2015-03-19 10:54
#23

Ja nu har man suttit några timmar och tittat på det här. Jag vill ha boken!

Tack för den senaste #21. Då blir det en stund till att titta & lyssna strax.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

maria-svensson
2015-03-20 03:28
#24

Här är ole dammegårds hemsida om någon har missat det eller är intresserad http://www.lightonconspiracies.com

ANAKIN SKYWALKER -X22

maria-svensson
2015-03-20 16:48
#25

Nya tider, intervju med Ole dammegård. Och nog är han fullt vaken alltid, han tar till och med upp 9-11 och dr judy wood vart tog tornen vägen i en annan video, inte många som vågar gå den vägen och titta sanningen i vitögat, eller förstå ny teknologi som är gammal nu, men ännu inte känd av befolkningen. http://youtu.be/J0jK0jGSnzc

ANAKIN SKYWALKER -X22

Gahella
2015-03-29 11:35
#26

Ja han gör ett fantastiskt arbete 🙂

maria-svensson
2015-03-29 19:47
#27

#26 du ska ha ett stort tack gahella för denna tråden, för jag visste inte om ole tidigare, tror jag sett alla videos som han är med nu och mycket av vad han säger om makteliten visste man redan, men några nya pusselbitar har man fått i denna enormt stora bild man försöker att lägga, som bara verkar bli större och större.

ANAKIN SKYWALKER -X22

Annons:
Cristine
2015-03-29 19:51
#28

👍

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
2015-03-29 22:12
#29

Tack själva för att ni lyssnar på honom och som visat enormt mod i att söka sanningen och därigenom utsätter sig själv för olägenheter. Har träffat honom och kan intyga att han är en man med heder som tyvärr få vågar vara inom journalistiken nu för tiden.

maria-svensson
2015-04-16 14:53
#30

Palmevandring Ole dammegård del 4 http://youtu.be/N7VEoOh5CuI

ANAKIN SKYWALKER -X22

Gahella
2015-04-16 16:38
#31

Tack det var snällt att du la in den här, maria-svensson 🙂

Just det, nu kommer den delen som är riktigt spännande och belysande 😉

maria-svensson
2015-04-16 19:28
#32

Ja jag tyckte det borde finnas en del 4, för den slutande som mitt i efter del 3.. Tur man är som en hök, spanar konstant för att hitta något matnyttigt att sätta tänderna i. Henning witte ska tydligen forskat och har information om aliens, dom reptilhjärnor som styr och eller samverkar med illuminati, men har inte hittat något ännu.. Peppar peppar…

ANAKIN SKYWALKER -X22

lyrah
2015-04-20 14:13
#33

Gahella: hej:) inte vart inne här på ett tag hoppas allt e fint med dig:) min far jobbade som journalist eller tror till och med att han var pressansvarig eller projekt ansvarig för en tidning, och palme var hans chef, han har massa tapes från turneer där palme höll tal ,, han har åkt privatjet med palme och säpo nån el några gånger har jag för mig, ha ha !

Gahella
2015-04-20 22:04
#34

Tack det är bara bra lyrah och hoppas allt är fint med dig med?🙂

Palme som chef måste har varit väldigt speciellt, i alla fall kan man ju tycka det så här efteråt. Och din pappa har säkert en hel del att berätta om den tiden 😉

Annons:
lyrah
2015-04-20 23:58
#35

Japp, ha ha! Han har berättat lite roliga stories :)

Upp till toppen
Annons: