Frågor inom ämnet söker svar

MH370?

2014-12-10 02:54 #0 av: Cristine

*

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2014-12-10 08:17 #1 av: Marr

Men jösses...är det här ett autentiskt klipp? Jo flygplan har ju försvunnit förut helt oförklarligt, utan att hitta vrakrester...Funderar 

Man har ju sagt att man sett planet göra denna gir och sen försvinna, som det aldrig funnits där...Funderar

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-12-11 00:32 #2 av: Cristine

Troligt tycker jag!

Anmäl
2014-12-14 00:16 #3 av: m2studio

Aliens tog dem förmodligen 

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Anmäl
2014-12-14 08:19 #4 av: Magi-cat

#3 Får jag fråga bara, varför skulle aliens ta dem?

Hjärta "...the beginning of wisdom, is, "I do not know" (Data)

Anmäl
2014-12-14 20:47 #5 av: Cristine

1  Federation Galactica  fann planet flyga runt runt över oceanen och hade slut på bränslet, de plockade upp dem..Planet fjärrstyrt.

2   Jacob Rotshield vann på det.

3 Manlig kanaliserare säger att utomjordingar plockade upp dem  och  att  man  visar  för passagerarna hur de lever  för de ska föra deras talan när de kommer för den närastående landningen                                 

Anmäl
2014-12-15 09:31 #6 av: Marr

Ja det skulle vara intressant att vara en fluga på väggen och höra vad familjen Rothschild, Busch & co säger...

Anmäl
2014-12-17 23:47 #7 av: m2studio

Aliens behöver mat o slavar också.

Anmäl
2014-12-20 10:51 #8 av: Roftic

Så det kan inte vara så at MH370 har hamnat på väldigt stort djup och strnig botten? Så att varken hydrofon eller släpsonar kan avslöja vart den ligger?

Anmäl
2014-12-20 12:38 #9 av: Huygens

När Air France-planet 447 slog i vattnet i Atlanten hittade man många vrakdelar, bagagedetaljer, passagerare och oljespår inom några dagar även om det tog mer än ett år att lokalisera själva planet på havsbotten. Ett så enormt plan som en Boeing 777 lämnar en massa spår om det slår i vattnet. Så stora plan av mjuk aluminium slås alltid i bitar och tusentals vrakspillror som kan flyta brukar alltid hittas. I fallet med MH370 har man hittat följande antal vrakbitar:

0

Anmäl
2014-12-20 12:54 #10 av: Roftic

Letandet försvåras av  av att bottnen är väldigt brant och stenig sam att det är oerhört djup så att denförklaringen med att ett ufo skulle rövat bort en 777 stämmer inte alls.

Anmäl
2014-12-22 20:25 #11 av: Huygens

Diego Garcia åter i sökljuset.

Kanske är det så att det blivit lite hett under fötterna pga CIAs tortyrrapport. Diego Garcia nämnt bl a här1 och här2.

Nu säger en flygbolags-VD att USAs flotta sköt ner MH370 utanför Diego Garcia, för att planet hackats (med en USB-sticka?).

Tro det den som vill. Helt klart är att USA är inblandat och försöker ursäkta eller mörka vad CIA gjort mot passagerarna på MH370.

smoke, mirrors and lies

CIA

Anmäl
2014-12-22 23:18 #12 av: Cristine

Hur det än har gått till så är det en otäck historia

Anmäl
2014-12-22 23:38 #13 av: Roftic

Jaa mycket tragiskt för de försvunnas familjer.

Anmäl
2015-02-23 19:27 #14 av: Huygens

Nya sagor?

Vart riktar dom vår uppmärksamhet nu?

Myndigheterna tittar såklart inte på Diego Garcia, där UK torterat Guantanamofångar från USA.

Nä, nu är sagan att MH370 flugit till Antarktis (och möjligen kraschat i isen). Dessutom, myndigheterna lovar att dom kommer att hitta MH370 i maj månad. Är det då dom har kokat färdigt sin historia?

"Australian search co-ordinator confident MH370 will be found by May"

Anmäl
2015-02-24 20:15 #15 av: m2studio

Vem har filmat? varifrån har filmat? fattar ej spanska.

Anmäl
2015-02-24 21:20 #16 av: Cristine

Bilderna i vitt är tagna av en satelit och de gröna från ett plan med infraröd kamera. 

Som ni ser så åker planet runt runt  och så hittade den galaktiska federationen dem (fjärrstyrda) och när de flyger runt planet så får de information från piloter och passagerare och tar dem med till ett ställe som heter Tierra hueca. 

Passagerarna är väldigt nöjda med att vara där och har det bra.Många av regeringarna vet att de är där  och varför, då det var tänkt att starta ett krig med planet inblandat och förblir där till Fedrationen får klartecken om att krigen upphör. 

De har cigarrliknande skepp runt om i världen,som vaktar och avger raporter samt tar kontakt med en del regeringar som försöker dra sig ur  världssamfundet  av vad jag förstår. 

Passagerarna har sina mobiler med sig så av vad jag förstår så måste denna plats ligga på jorden..tror inte de kan prata med sina familjer från en annan planet via mobil 

Det är väldigt svårt att höra  vad hon säger då hon talar väldigt  fort , det ekar och ibland hörs dubbla röster. Jag visar videon bara för att ni själva kan höra hur svårt det är att urskilja orden ibland. 

Hinner inte hämta videon just nu men den kommer å det snaraste.

Anmäl
2015-02-24 21:41 #17 av: m2studio

Tusen tack Cristine.

Anmäl
2015-02-25 00:50 #18 av: Cristine

Den är lång så det finns mer at berätta, men trots at min Spanska är bättre än Svenska så har jag här svårt att hänga med.

Anmäl
2015-03-10 15:24 #19 av: Huygens

En liten torkhandduk hittades på Australiens västkust i juli förra året. Pappershandduken behöver inte ha något med MH370 att göra, och har nyligen blivit sänd till Canberra för test och verifikation. Informationen har inte släppts förrän nu, men man funderar på om den lilla duken kan komma från MH370.

Eller så är det ännu ett stycke desinformation för att dra misstankarna bort från Diego Garcia.

Anmäl
2015-03-10 16:36 #20 av: Farwuq

Ledsen

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2015-03-10 21:20 #21 av: m2studio

Dem ljuger bara.

Anmäl
2015-03-11 05:55 #22 av: Marr

Det finns väl fler plan som kör för Malaysian Airlines? Det behöver väl inte vara just MH370 servett?Funderar

Fast ska erkänna att jag ej läste igenom hela artikeln i #19...

Anmäl
2015-03-11 06:55 #23 av: Huygens

Ja, det är många som påpekat att det kan vara en servett från vilket plan som helst eller vem som helst, städpersonal som slängt skräp osv. Det är väl lite därför man kan ana att det kan vara en placerad ledtråd till ett villospår. Men även villospår antyder vart det riktiga spåret kan var.

Anmäl
2015-03-12 21:33 #24 av: Huygens

Mer mörkläggning.

Malaysiska myndigheter skyller nu på sina flygledare som anses ha "sovit", därför ska flygledarna utredas för försumlighet, kan man tro på om man vill.

Anmäl
2015-03-12 22:11 #25 av: Cristine

H ur många historier tänker de dra...? Ju mer desto sämre.

Anmäl
2015-03-20 09:31 #26 av: Huygens

Frivilliga sökanden som letar vrakdelar längs stränderna delar med sej av sina erfarenheter från tidigare sökningar. Dom menar att om MH370 kraschat i det eftersökta havsområdet, borde vrakdelar spolats upp på stränderna från ett så stort plan. Därför har dom frivilliga sökarna funderingar att man letar inom fel havsområde, vilket betyder att MH370 kan ha ramlat ner över något annat området.

Anmäl
2015-03-20 10:48 #27 av: Magi-cat

Eller att det gått för kort tid.

Anmäl
2015-04-16 23:30 #28 av: Huygens

Det var prat om att lägga ner eftersökningen. Nu påstår dom att sökområdet ska utökas...?

Låt mej gissa.

Diego Garcia kommer inte att ingå i det utökade sökområdet.

Anmäl
2015-04-17 00:23 #29 av: Wraith

Vad hade livet varit utan konspirationsteorier, antagligen bättre!

Varför skulle aliens kidnappa ett helt flygplan? Var förvarar de flygplanet, på sina skepp? Varför blev dessa passagerare utvalda för deras syften?

Finns väl lättare sätt att kidnappa folk utan att du slipper hantera att stort flygplan för att inte lämna några spår. Fantasin har verkligen inga gränser.

Anmäl
2015-06-10 18:32 #30 av: Huygens

Var det Andreas Lubitz som kraschade MH370? Ja, man kan undra om DM vill få oss att tro det när man läser experternas nya teori.

MH370 kan ha kraschat med en frontalkrock rakt ner i havet och sägs på så sätt ha hållit ihop i ett stycke pga den höga hastigheten enligt en expertanalys och därför saknas varje tillstymmelse till vrakspillra på havets yta. Den enorma hastigheten gjorde att inga delar av flygplanskroppens plastisolering flöt upp. Valfritt att tro på det om man vill.

Läsarkommentarena är intressanta.

Anmäl
2015-06-22 22:54 #31 av: Huygens

Diego Garcia i fokus igen, då Amal Clooney (Georges fru) hjälper fd invånarna på Chagos Öarna med rätten till öarna.

Anmäl
2015-07-29 19:16 #32 av: Huygens

Föremål hittat öster om Madagaskar, som påstås möjligen vara från MH370. Länk till Expr. Metro skriver att det är en bit av en vit vinge som tillhör en Boeing 777 som har hittats. Biten verkar ha hittats på stranden av ön Reunion.

Anmäl
2015-08-02 12:13 #33 av: Huygens

Nu spekulerar media i att flera vrakdelar från MH370 flutit iland på ön Reunion. Det får sägas vara iögonfallande med tanke på att ön är ganska liten. I så fall måste planet kraschat nära Reunion, för annars borde vrakdelarna spridits ut över ett mycket större havsområde och flutit i land på många fler ställen.

Och det är konstigt att vrakdelarna först upptäcks nu, 16 månader efter att MH370 försvann.

.

Nu verkar en flygplansdörr i aluminium flutit på havets vågor och spolats upp i deformerad form på Reunion.

Myndigheterna verkar ha skapat fler påhitt. Massvis med flygplanssäten och resväskor flöt upp på ön Reunion för 3 månader sedan.

Den officiella sagan är att invånarna på Reunion var okunniga om MH370s försvinnande och det tog ända fram till för ett par dagar sedan när en invånare på Reunion gjorde en googlesökning på "plane disaster" för att invånarna skulle koppla samman vrakdelarna med MH370.

Ska man tro på det?

Anmäl
2015-08-02 13:14 #34 av: m2studio

Jag tror inte på media angående MH370.

Anmäl
2015-08-02 13:59 #35 av: Huygens

Det knepiga i artikeln är att öborna på Reunion som hittade koffertarna och flygplanssätena inte tyckte det var det minsta konstigt, utan brände upp bagaget.

Anmäl
2015-08-02 14:29 #36 av: Farwuq

Man dumpar delar speciellt för att det ska framstå som planet störtat där i närheten.

Planet "slaktades" säkert på  Diego Garcia.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2015-08-04 20:22 #37 av: Huygens

Nu har dom hittat en del av ett möjligt flygplansfönster på Reunion. Dock vet dom inte från vilket flygplan fönstret kommer.

I Frankrike verkar dom ta gott om tid på sej att säga om serienumret på vingklaffen kom från MH370. Det är nu 3 dagar sedan vingklaffen anlände till Frankrike.

Flygplansdörren som tidigare sas hittats, sägs nu vara en del av en vanlig stege.

.

Edit: Intressant kommentar från en läsare:

"They already knew within the hour, exactly which plane that wing belongs to. I used to work at aerospace and virtually every single panel and strut in an aircraft is labled and stored on a database, its crucial with aircraft parts and part numbers ...as you need to be able to recall and replace in event of an accident plus you need to be able to trace back parts in case of an accident... this is just a charade.

THAT WING HAS AT LEAST 100 PART NUMBERS AND SERIALS ON IT. ALL LEADING BACK TO A PARTICULAR AIRCRAFT."

Anmäl
2015-08-05 20:04 #38 av: Huygens

Ger myndigheterna oss en ny skopa lögner?

Det nya officiella påståendet från myndigheterna som letat efter MH370, är att myndigheternas modell av hur vrakdelar kunnat driva runt på Indiska Oceanen varit felaktig.

"Australian officials admitted today that drift analysis of MH370 debris had been wrong - leading to attention turning to a more northerly crash site in the Indian Ocean.

The dramatic admission may yet see officials looking again at reports from islanders in the Maldives that they had seen a low-flying aircraft in the hours after MH370 vanished in March last year.
"

(Edit: Hmm... DM har redan ändrat sin text, men en kopia finns här, ett tag till i alla fall.)

.

Hur kan modellen för vrakdelarnas förflyttning i havet vara felaktig? Strömmarna är kända, både vid ytan och på djupet (dom går ibland i olika riktning). Även vindens riktning och hastighet är känd.

Hur är det möjligt att myndigheterna nu påstår att deras "modell är fel" av hur ev vrakdelar från MH370 kan drivit runt i Indiska Oceanen?

En ny analysen är gjord av Sveriges fysiker Henrik Rydberg.

.

Myndigheterna i Frankrike har inte bråttom precis. Det var först idag som myndigheterna började titta på den bärgade vingklaffen för att hitta serienumren från Boeing 777-planet. Vingklaffen anlände i Frankrike tidigt lördag morgon, det är nu onsdag kväll och fortfarande tyst.

.

Edit: Nu skriver DM att vingklaffen är från MH370.

"Debris that washed up on Reunion Island is that from missing MH370, the Malaysian Prime Minister has confirmed."

Anmäl
2015-08-05 21:40 #39 av: Cristine

Varför tror inte jag på Funderardet?

Anmäl
2015-08-07 16:33 #40 av: Huygens

Igår kom dom malaysiska myndigheterna med ännu ett uppseendeväckande påstående. Malaysiska regeringspolitiker påstod att flygplanssäten och flygplansfönster flutit iland på Reunion och tagits om hand av franska myndigheter.

"Aircraft seats and windows have now washed up ashore on Reunion Island - the same location a piece of plane wing from missing passenger jet MH370 was discovered one week ago.

Today Liow Tiong Lai, Malaysian transport minister, said: 'We have also found debris like window panes, aluminium foil and seat cushions. They are little parts, but the debris cannot be verified if it belongs to MH370. It has to be verified by the French authorities.'
"

.

Dom malaysiska toppolitikernas påståenden om flygplanssäten och -fönster visar sej nu vara lögn.

Lögn. Lögn. Lögn.

Franska myndigheter säger idag att Frankrike har inte fått tag på någon annan vrakdel än den upphittade vingklaffen som verkar komma från en Boeing 777, samma typ av jetplan som MH370.

"French officials involved with the investigation in both Paris and Reunion were baffled by Liow's announcement; none were aware of any discovery or material in French custody.  The Paris prosecutor's office, which is spearheading a French legal inquiry into the crash, later denied there was any new debris"

.

Men vingklaffen då..?

Vingklaffen kommer väl från MH370? Eller hur?

Det är väl vad dom franska myndigheterna har sagt, är det inte så? För det har vi alla läst i tidningarna, att vingklaffen kommer från MH370, har vi inte?

Vingklaff = MH370 ???

nej

.

Franska myndigheter har inte sagt att den upphittade vingklaffen kommer från MH370. Det är Malaysias statsminister Najib Razak som kommit med påståendet att vingklaffen kommer från MH370, och budskapet har sedan kablats ut över hela världen.

Dom franska myndigheterna säger bara att det är troligt att vingklaffen kommer från MH370. Varför dom franska myndigheterna tror att det är troligt och inte säkert, är höljt i ett töcken.

Men en sådan där vingklaff består väl av 30 olika delar? Alla delar har sina egna unika serienummer, som jag förstått det, så i vad består franska myndigheters osäkerhet?

.

Osäkerheten från dom franska myndigheternas sida består i att dom inte har hittat ett enda serienummer som kan länka samman vingklaffen med MH370.

"Xavier Tytelman, an air crash expert based in France, said although most experts believe the wing flap is probably from Flight 370, France requires a definitive clue, such a serial number, before it would make that conclusion."

Vingklaffen har nu varit i franska myndigheters händer i en vecka, och dom har fortfarande inget vettigt serienummer!

.

Dom franska myndigheterna saknar alltså serienumren som visar att vingklaffen har tillhört MH370.

Det finns inga matchande serienummer på vingklaffen som hittades på Reunion!

.

Om någon kan motbevisa mej på denna punkt, lägg gärna en länk här i tråden. Stora ord från malaysiska toppolitiker räknar jag dock inte som bevis. Jag vill ha en officiell källa, att franska myndigheter själva säger sej ha kunnat identifiera och koppla alla serienumren på vingklaffen till flygplanet MH370.

I annat fall är jag av uppfattningen att vi blir ljugna för av olika myndigheter rörande MH370s öde.

100 % lögn.

Anmäl
2015-08-07 17:06 #41 av: Marr

Men vilken j...a soppa!! Jag tänker som Farwuk där i #36...

Detta börjar kännas helt idiotiskt nu...sitta följa dessa sagor dom drar i hop...för man vill ju veta. Tror dom verkligen att vi ska tro på vad dom säger till media i det här snurret?...Är det underligt att man undrar vad det är frågan om?Funderar

Anmäl
2015-08-08 22:08 #42 av: Huygens

Frankrike skulle börja söka efter MH370 idag, runt kusten av Reunion. Men en fransk politiker hade glömt ge tillstånd för sökningen, så planet kunde inte lyfta och det blev inte sökt så mycket idag i alla fall.

Anmäl
2015-08-09 06:27 #43 av: Magi-cat

#40 Enligt vad jag har hört så sitter inte serienumret på varenda liten plåt. Den bit på vingen som hade ett nummer kan vara borta.

Anmäl
2015-08-09 12:22 #44 av: Huygens

Nu ska det väl finnas flera serienummer på den ganska stora vingklaffen. Om en gråsparv flyger in i planet i 300 km/h eller om en isbit dunkar till en balk så balken blir sned och måste bytas, vill man hålla nera kostnaden och bara byta dom deformerade delarna.

Dessutom är vingklaffen en mekanisk historia som utsätts för slitage och vissa delar av mekaniken byts efter olika lång tid, beroende på vad serviceinstruktionerna säger.

Så en vingklaff kan ha många delar med många olika serienumemr som efterhand byts över vingklaffens livstid, beroende på om delarna utsats för spänningskorrosion, slitage eller skador.

.

Men om det är så att serienumret är borta, varför är det helt knäpptyst om serienumret? Varför säger i så fall ingen av dom franska flygexperterna att det saknas serienummer på vingklaffen?

Har dom alla fått tunghäfta?

Nej, förklaringen är nog enklare.

Vingklaffen har legat i vatten i en bukt på Diego Garcia och där har en viss typ av havstulpaner växt fast på klaffen. DNA-analys av havstulpanerna visar att havstulpanerna inte kan växa på något annat ställe på hela jorden då dom kräver dom exakt rätta förhållandenan av ljus, vatten, Diegeo Garcias unika sammansättning av mineraler och annat djurliv som bara finns på Diego Garcia.

Att låta en havsbiolog avslöja att vingklaffen förvarats i vattnet vid vattenbrynet på en av Diego Garcia atoller, det är nog inte populärt.

Anmäl
2015-08-09 22:32 #45 av: Huygens

Mer konstigheter.

Tydligen hittades en vingklaff på Maldiverna den 31 maj, dvs 2015-05-31, för mer än två månader sedan.

Den maldivska vingklaffen ser mer brun och sliten ut i färgen, men påminner om vingklaffen hittad på Reunion. Det var ju lite intressant att myndigheterna legat och tryckt på uppgifterna. Det framgår inte om myndigheterna mörkar serienumren på den maldivska vingklaffen eller ej.

.

Myndigheterna som sköter utredningen av MH370 uppmanar allmänheten att inte leta efter fler vrakdelar från MH370. då det kan leda till ett slags skattletarmentalitet.

"There's a sort of treasure hunt mentality that is spreading, and which we want to remind everyone often leads nowhere"

Anmäl
2015-08-13 12:56 #46 av: Huygens

Vrakdelarna som tidigare rapporterats från Maldiverna uppges nu vara delar av trasiga surbrädor eller avbrutna bogstycken från segelbåtar.

Så hittills är den enda delen som ev skulle komma från MH370, vingklaffen som hittats på Reunion. Dock dröjer franska myndigheter med att bekräfta ifall dom hittat ett enda serienummer på vingklaffen, som anses komma från en Boeing 777.

Faktum är att franska myndighetern dröjt väldigt länge med att överhuvud taget lämna något klart besked. Dom franska myndigheterna verkar inte ens ha något preliminärt datum för att lämna ett mer säkert besked rörande vingklaffens ursprung.

Slutsatsen är att det är mycket osäkert om vingklaffen alls har något med MH370 att göra. Jag har inte heller hittat någon säker fransk källa som ens vågat hosta fram ifall vingklaffen har samma typ av flygplansfärg som användes på MH370.

Jag undrar om inte den upphittade vingklaffens vita färg är aningen för ljus för att passa bra mot MH370s lite mer grå nyans.

.

Men myndigheterna måste ju komma med nya påhitt.

Nu säger en malaysisk expert på satellitkommunikation, Zaaim Redha Abdul Rahman, att MH370 troligen mjuklandat i ett stycke på havet för att sedan sjunka i ett stycke.

Och det är förklaringen till att myndigheterna inte hittat tusentals små bitar MH370 utspridda över havets vågor.

Rapporten från satellitexperten är dock motstridig, för denne säger också att MH370 troligen har flutit på havet ett tag innan MH370 till slut har sjunkit. Det borde innebära att många passagerarna hunnit ut ur MH370, ev med visst handbagage.

Om det nu inte är så att MH370 landats på Diego Garcia enligt order från Pentagon.

.

Dom två lådorna (se foto i länken ovan) som hittats på bottnen av Indiska Oceanen sägs inte vara delar av MH370.

Anmäl
2015-08-18 12:37 #47 av: Huygens

Hur går det med franska myndigheters identifiering av vingklaffen till en Boeing 777, som hittades på Reunion?

Enligt malaysiska statsministern är vingklaffen från MH370. Det har Malaysias statsminister Rajib Nazak fastslagit med 100 % säkerhet i ett politiskt uttalande till nationen.

Fast...

Det är lite problem.

Dom franska myndigheterna är fortfarande inte säkra på om Boeing 777-vingklaffen alls kommer från MH370. Ingen fransk myndighetsperson har heller uppgivet något serienummer från vingklaffen hittad på Reunion eller ens uppgivit om vingklaffen har samma typ av flygplansfärg som MH370 hade målats med.

Boeing tiger som graven och vägrar svara på medias frågor rörande MH370.

.

"Malaysian authorities say the piece is part of the plane, though French, U.S. and Australian authorities haven't definitively identified it."

Låt mej säga såhär.

Myndigheterna ljuger och mörkar vad som hänt MH370.

Anmäl
2015-08-18 21:14 #48 av: m2studio

"Myndigheterna ljuger och mörkar vad som hänt MH370"

som vanligt som alltid.

Anmäl
2015-08-20 14:46 #49 av: Huygens

Tar dom franska myndigheterna bladet från mun och gör ett konkret uttalande?

Nej, inte alls.

Istället är det dom australiensiska myndigheterna som påstår att den franska utredningen, kring den upphittade Boeing 777-vingklaffen på Reunion, nu är avslutad. Det är alltså inte dom franska myndigheterna som säger att den franska utredningen är klar. Istället är det dom australiensiska myndigheterna som säger att den franska utredningen är klar.

.

Vad säger den franska utredningen då?

Säger utredningen att vingklaffen kommer från MH370?

Nej, dom franska myndigheterna är, enligt dom australiensiska myndigheterna, inte säkra på varifrån Boeing 777-vingklaffen kommer. Det hade varit bra om dom franska myndigheterna hade sagt vad dom franska myndigheterna kommit fram till, och inte att ett helt annat lands myndighet sagt vad dom franska myndigheterna tror.

.

En fransk fd chef, Jean-Paul Troadec, för en annan flygkraschutredning kom dock med ett uttalande. Han säger att han tror att MH370 har mjuklandat, ifall vingklaffen kommer från MH370, då vingklaffen i stort sett är oskadad med tanke på vad den borde utsatts för.

Anmäl
2015-08-27 01:28 #50 av: Huygens

Vad har myndigheterna hittat på nu?

Myndigheterna påstår att dom har använt en alldeles för dålig sonar när dom sökt efter MH370. Sonarbilden blev suddig ju längre bort i sökområdet sonarsignalen studsade. Nu ska myndigheterna i alla fall använda en riktigt bra sonar.

Frågan är varför myndigheterna inte använde synthetic aperture sonar, den bra sonaren redan från början? Dom har ju bara letat ett år.

Faktum är att den sonar som myndigheterna hittills använt, har returnerat ganska usla bilder av havsbottnen.

.

En krystad Reutersartikel skriver att det finns en klyfta, en konflikt mellan franska myndigheten för flygkrascher och den franska polisen. Jag blir inte klok på vad som menas i texten, och får känslan av att någonting mörkas.

.

Flygvärdinna Nyuk Moi från det olycksdrabbade Malaysian Air påstås ha begått självmord. Hon ska ha kastat sej ut från 4:e våning i Bukit Jalil, Kuala Lumpur, under en kraftigt regnskur så ingen kunde höra vad som hände.

Polisen påstår att dom har hittat en självmordsanteckning.

Personer i flygvärdinnans omgivning säger att flygvärdinnan var glad och på gott humör. "She was a happy person."

Illuminati mord?

Anmäl
2015-08-27 11:34 #51 av: Cristine

Ju mer de plockar fram desto konstigare(läs flummigare... blir det) det verkar som att de satt en grupp 12 åringar i  en utredningskomite                                                                        

Anmäl
2015-08-30 17:39 #52 av: Huygens

Folket i Malaysia demonstrerar och protesterar mot Malaysias skurkpolitiker.

Malaysias premiärminister Najib Razak har smusslat undan 700 miljoner USA-dollar från statskassan till sitt eget personliga bankkonto. Säkerligen har ett stort antal andra skurkpolitiker behövt mutas för att bedrägeriet kunnat genomföras.

Funderingar finns om bombdådet i Thailand där en påstådd förövare visas i en gul t-tröja kan vara en falskflagg kopplad till Indonesien för att smutskasta Malaysiska folkets proteströrelse med "gultröjor".

Anmäl
2015-08-30 22:28 #53 av: Huygens

Vingklaffen som hittades på ön Reunion är troligtvis inte längre från MH370. Franska myndigheter är nu nästan säkra på att vingklaffen inte kommer från MH370. Och myndigheterna är inte ens säkra på att vingklaffen kommer från den typ av Boeing 777 som MH370 tillhörde.

Då alla internationella flygbolag använder sina egna unika färgblandningar för att måla sina flygplan, borde väl dom franska myndigheterna kunna säga något om flygplansfärgen på vingklaffen?

nej

Anmäl
2015-08-31 08:36 #54 av: Magi-cat

#53 Är det så, att alla använder sina unika färgblandningar? 

Anmäl
2015-08-31 13:02 #55 av: Huygens

#54 Det är i alla fall vad jag läst mej till. Om det är rätt kan man ifrågasätta.

Jag föreställer mej att färgföretag som säljer färg också vill erbjuda sina storkunder specialanpassade lösningar och därför inte säljer exakt samma färg till flera storkunder. Unika lösningar som gör att storkunden känner sej speciell.

Även flygbolagens chefer vill kanske själva känna att dom har valt sina egna unika färgkombinationer.

.

Och så till sist. Färg är olika. Även samma färg är olika från samma färg av annat tillverkningsdatum.

Orsaken är att det är i det närmaste hysteriskt svårt att återskapa exakt samma färgnyans en gång till. Därför har många färger som används i olika sammanhang ett sk batchnummer angivet på färgen. Orsaken till att färgbranschen och även färger för textilbranschen och plastbranschen använder batchnummer på färgblandningar är att samma färg med färgskillnader annars står ut som katt bland hermelinerna om fel nyans målas över på delar av originalfärgen, eller blandas mellan olika delar av samma textil. Anta att du köper ett par ljusbruna byxor, där en av fickorna har en annan ljusbrun färgnyans än själva byxbenen eller där det är aningen olika färgnyans på höger och vänster byxben.

Färg som ser likadan ut men som kommer från olika batcher kan dessutom åldras och ändra nyans på olika sätt med tiden, trots att färgerna såg exakt likadana ut strax efter påmålningen, just för att pigmentet mm kan ha olika egenskaper från olika batcher.

Så jag föreställer mej att om färgbolaget som sålt färgen till Malaysia Airlines, har kolla på läget, borde man kunna jämföra med samma batch av torkad färg från t ex andra reservdelar i flygplansflottan?

Anmäl
2015-08-31 14:39 #56 av: Cristine

Nu ligger det ute flera videos som säger att  filmerna som är tagna via sateliter är sanna 100%

Anmäl
2015-08-31 23:21 #57 av: Huygens

En sak som inte nämnts särskilt mycket i dom stora engelsksspråkiga tidningarna, branden i Subang. Frågan är hur mycket media aktivt är med och mörkar info om MH370.

Ca 2 veckor efter att MH370 försvann, den 26 mars 2014, utbröt en brand i underhållsverkstaden och reservdelsförrådet i Subang. Underhållsverkstaden och förrådet tillhörde Malaysia Airlines och innehöll flygplansdelar. Ett påstående är att (underhålls-?)dokument relaterade till MH370 brann upp, dvs dokument som innehöll listor på serienumren på alla flygplansdelar i MH370.

Om det är sant, vet ingen längre officiellt om en viss upphittad flygplansvingklaff tillhört MH370.

En annan sak jag hittat, är att moderna flygplan som Boeing 777 innehåller väldigt många delar som flyter om flygplansdelarna hamnar i havet. Så om MH370 kraschat i vattnet borde det funnits ett stort antal flytande vrakdelar på havet.

Vi kan därför anta att MH370 inte har kraschat i havet.

Anmäl
2015-09-01 16:23 #58 av: Huygens

Jag satt och letade efter flygexperternas kommentarer kring dom saknade serienumren på den upphittade vingklaffen på Reunion.

Och så ramlade jag över följande videoklipp.

Videoklippet är 4 min långt och den första halvan verkar till en början inte så dramatisk. Men den används till att visa vad som verkligen hände. Vingklaffen blev troligen transporterad till stranden på Reunion med skåpbil och placerad så att det skulle se ut som vinklaffen legat på stenarna och sedan lyfts upp till området högre upp med gräs.

Det är dessutom ganska klart att media är med på fusket med vingklaffen.

Väl värt att spendera 4 min på.

Anmäl
2015-09-03 18:32 #59 av: Huygens

Nu är dom säkra.

Franska myndigheterna.

Vingklaffen kommer säkert från MH370. Det kan man tro på om man vill. Dock uppger dom franska myndigheterna inte varför dom är säkra. Dom franska myndigheterna uppger inte beviset för att vingklaffen ska komma från MH370.

.

Edit: Enligt Reuters är färgen samma som på MH370 och ett serienummer är samma som på MH370, enligt franska myndigheter. Två serienummer på vingklaffen är dock ej (!) identifierade.

Undra var dom två serienumren kommer från?

Anmäl
2015-09-03 21:37 #60 av: m2studio

På något JÄ..a sett de måste säga att vi kan hitta och bevisa allt på Jorden.

Anmäl
2015-09-16 15:09 #61 av: Huygens

Ett nytt påstående.

En pilot, kapten på ett Air France-flygplan som flög på 3 km höjd såg en vrakdel 7 mil norr om Reunion. Det är inte bekräftat att föremålet verkligen är en vrakdel, men jag antar att det är en ganska stor sak om den kan ses från 3 km höjd.

Anmäl
2015-10-12 11:48 #62 av: Huygens

Ännu ett påstående från myndigheterna.

Flygplan hittat på ön Sugbai, Filippinerna med en massa skelett och en Malaysisk flagga.

Anmäl
2015-10-14 13:43 #63 av: Huygens

Mer spekulationer kring flygplanet hittat i Filippinerna med alla skeletten. Kan det vara ett plan som försvann 1962?

Anmäl
2015-10-19 21:36 #64 av: Kipsod

Det som gnager i mitt huvud är :
Var är vrakdelarna från kraschen ?
Hur är det möjligt att ett plan kan försvinna spårlöst trots sin svarta Box och att motorernas ( Rolls Royce ) spårare inte gick att söka på när vi kan spåra allt vis våra satelliter och sist men inte minst ,, varför är det ingen som nämner de 20 passagerare från Freescale semi Conductors ,

http://www.theregister.co.uk/hardware/

Anmäl
2015-10-21 12:32 #65 av: Huygens

Inte ett ord om skeletten i flygplanet på Filippinerna. Media är knäpptyst.

Istället kommer nya påståenden att föremål på havsbotten som var stenar, nu kan visa sej vara MH370, säger USAs sökfirma Williamson & Associates. Australiska myndigheter förkastar dock idén.

Anmäl
2015-12-09 20:40 #66 av: Huygens

Mer påhitt, om elsystemet, som inte kan stämma.

Ännu underligare, nu har Malaysia 3 flygplan för mycket. Tydligen har någon flugit in tre Boeing 747, landat, parkerat och lämnat planen. Ingen vet vem som är ägarna till dom 3 Boeingplanen.

Frågan är vem som var piloterna?

Anmäl
2015-12-09 23:47 #67 av: m2studio

Jag gärna kan ta dem.

Anmäl
2015-12-10 07:48 #68 av: Farwuq

Attans, att jag inte har tillräcklig plats på mitt kontor.

Arg

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-01-24 15:06 #69 av: Huygens

Thailändska fiskare har hittat ett stort stycke plåt som skulle kunna komma från ett flygplan.

Anmäl
2016-01-25 07:28 #70 av: Huygens

Hoppsan, sökfartyget som letar efter MH370 råkar sjunka efter att ha kolliderat med ett grund gjort utav lera.

Anmäl
2016-01-26 17:35 #71 av: Huygens

Malaysias statsminister Najib Razak har gjort ett så bra jobb med att gömma MH370, att han fått en liten gåva från Saudiarabien; 6 miljarer kr sattes in på den malaysiske statsministerns bankkonto.

En utredning har kommit fram till att statsministern inte gjort något fel. Ändå skickas den fina gåvan tillbaks till den generöse dikatatorn i Saudiarabien.

Vad tråkigt.

Anmäl
2016-02-17 23:58 #72 av: Huygens

Det har nu fattats ett beslut från myndigheterna, att om inte MH370 hittas inom 10 veckors tid, kommer myndigheterna lägga skulden på en "skurkpilot". Det är dock inte helt säkert att skulden kommer läggas på någon av planets piloter.

Ännu ett skruktrick i en märklig historia.

Anmäl
2016-03-11 16:53 #73 av: Huygens

Fler myndighetssagor.

MH370 går inte att hitta därför att souvenirsamlare har plockat upp resterna av planet längs Sydafrikas kust.

Anmäl
2016-04-03 10:58 #74 av: Huygens

Kabindel påstås hittad på Mauritius, och delar påstås hittats i Afrika.

Anmäl
2016-04-04 07:01 #75 av: Farwuq

Vi får se om det stämmer.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.