Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Anslagstavlan Astrologi Dimensioner Drömmar & Framtidsvisioner Egna upplevelser E.T. / Utomjordiska raser Framtiden -2012 och efter Frågor inom ämnet söker svar Galaktiska Civilisationer/raser Humor & annat kul Indigo- och Kristallbarn Kanaliserade budskap Konst Video Musik Korncirklar Kosmiska energier/frekvenser Ljus & Upplysning Länk arkivet Musik Off Topic - Utanför ämnet Om sajten Paranormalt Planeter, Galaxer & Solsystem portaler Presentation av medlemmar Sci-Fi Snackis-tråden Nya rön The Ascension / Uppstigningen Tävling U.F.O -U.S.O.S & Stjärnskepp Utomjordiskt Vetenskap Viktigt Övrigt Ny kategori
Övrigt

Global meditation för kärlek och fred på jorden

2014-08-08 12:25 #0 av: alicia80

I kväll kl 18:00
http://globalmeditation.chopra.com/?utm_source=eyh-nurture&utm_medium=email&utm_campaign=eyh-nurture-1

Anmäl
2014-08-08 12:28 #1 av: alicia80

Varför kan jag inte länka längre?

Anmäl
2014-08-08 12:30 #2 av: alicia80

http://globalmeditation.chopra.com/?utm_source=eyh-nurture&utm_medium=email&utm_campaign=eyh-nurture-1

Anmäl
2014-08-08 12:32 #3 av: alicia80

Inte nu heller? 😐 Kan någon hjälpa mig? Kopiera min text eller nåt!

Anmäl
2014-08-08 12:48 #4 av: [klösbrädan]

Gör så att du först skriver en titel ex: Global meditation direkt i ditt inlägg och sedan markerar du bara texten och klickar på "Add Link" där du klistrar in själva adressen. Är det enda som funkar för mig.  

Resultatet blir såhär: Global meditation

Anmäl
2014-08-08 23:21 #5 av: alicia80

Ok tack! :-)

Anmäl
2014-08-09 11:53 #7 av: Cristine

https://www.youtube.com/watch?v=lg-fegIXXcc

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2014-08-09 11:54 #8 av: Cristine

Nu ser jag att det var igår..synd!Ledsen

Anmäl
2014-08-10 13:59 #9 av: Eliiza

Hej!
Var inne och kikade på sidan "Seduction of Spirit" ("Förförelse av Ande"). Bara namnet antyder att mycket där är bluff och båg och till för att förvilla/vilsleda människor. Tyvärr.
En ande/andeform kan inte förföras. Anden/andeformen är och förblir, utan några som helst undantag, absolut oantastbar. Den är helt neutral. Den är livets fundamentala livsgnista, ett neutralexisterande fragment skapelsemässig energi, som samlar logik och sanningar genom otaliga inkarnationer på sin väg mot än högre evolutiva nivåer.

Den enda fredsmeditation som verkligen har effekt är den fastlagda månatliga Salome Fredsmeditation (Salome Friedensmeditation/Salome Peacemeditation), där ca 3.5 miljarder(!) utomjordiska människor från den Plejariska Federationen deltar och mediterar samtidigt som oss på Jorden.

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-08-11 11:11 #10 av: Cristine

Den tycker jag inte om...att alla inte har samma chans för att de inte kan tillverka en kopparpyramid känns som mobbning på något sätt.

Anmäl
2014-08-12 21:04 #11 av: ixtab

Helt klart är en "vanlig meditation" Lika effektiv . Jag hoppas verkligen att alla som sluter samman i meditationer i fredens syfte inte tar åt sig detta. Att gå ut och att säga att människors fredsmeditationer är förkastligt är riktigt osnyggt..

Sedan det där med att barn som förstår, ska få vara med. Fel. 
Barn under 16 år får inte vara med i något som helst andligt arbete mer än det Erkända Religionerna för då kan man åka dit för kvacksalveri. 

Anmäl
2014-08-16 13:42 #12 av: Eliiza

Hej på er!

Mobbing??? o_O Ursäkta mig, men vissa verkar inte förstå och/eller veta vad begreppet mobbing verkligen betyder och innefattar. Känner man sig som person då även mobbad varje gång man går till affären för att handla det man inte kan odla/tillverka på egen hand??? :-/

Nåväl, meditation är en utav de mest grundläggande stenarna i människans personliga andliga utveckling. Det finns många olika typer av meditation och koncentrationsövningar, så varje enskild människa bör finna något som passar för just honom/henne. Meditation och lärande av personlig tankekontroll är avgörande faktorer för framåtskridande och evolution.

Jag talade om att ha verklig effekt. Inte om att gruppmeditation inte fungerar, för det gör den. Den fungerar om man är tillräckligt många som mediterar för samma mål. T.ex. så kan man hålla Pentra-meditation i grupper, oavsett om gruppen är på några få individer eller på otaliga, detta för att stärka gruppsammanhållning och gemensamma mål. Några hundra personer som mediterar här och var, däremot, om än samtidigt, gör tyvärr ingen större global inverkan då vi är över 8.4 miljarder(!) människor på Jorden, där tyvärr en betydande del inte ser skogen för alla träd. Men, naturligtvis så gör en rätt utförd meditation ändå där nytta för den enskilda människan och i sanning främjar hennes andliga. Det är ett verkligt och ofrånkomligt faktum.

Just när det gäller fredsmeditation, för en hel planet, och där de mediterande befinner sig på olika platser samtidigt och mediterar för samma mål; för att meditationen verkligen skall vara verkligt effektiv, så krävs absolut en meditationspyramid. Detta eftersom denna fungerar som en förstärkare, som alltså intensifierar de vibrationer som uppstår vid meditationen.
En meditationspyramid är alltså även till stor nytta vid andra meditationer, t.ex. såsom gruppgemensahetsstärkande Pentra-meditation.
De mediterande på Erra och i den Plejariska Federationen känner väl till vikten av meditationspyramider och använder sig sedan länge av sådana. Också känner de till vikten av antalet gemensamt mediterande. De som deltar i Salome Fredsmeditation på Jorden är några få tusen, så man kan säga att det finns en anledning till att 3.5 miljarder människor från den Plejariska Federationen mediterar samtidigt med oss i denna Salome Fredsmeditation; dvs. för att den skall ge effekt på Jorden.

Vidare, när det gäller meditationspyramider; inte heller jag har någon närmare kunskap eller utbildning i metallurgi eller kan konstruera en meditations-pyramid på egen hand. Så jag har gjort som så många andra och köpt en färdigtillverkad.

Det finns olika storlekar på meditations-pyramiderna. Alla är tillverkade av koppar, vilket uteslutande är det material som skall användas till dessa pyramider.

Den minsta, den sk. mini-pyramiden, har en bas på 4 x 4 cm och passar för mellan 1-2 samtidigt mediterande personer.
Den kan beställas från FIGU SSSC och skickas med post.
Pris: CHF 150:-
(Ca. SEK 1095:-)

Den sk. resepyramiden har en grundplatta på 15 x 15 cm och passar för mellan 1-7 samtidigt mediterande personer.
Den kan beställas från FIGU SSSC och skickas med post.
Pris CHF 210:-
(Ca. SEK 1533:-)

Bordspyramiden har en grundplatta på 30 x 30 cm och passar för mellan 1-21 samtidigt mediterande personer.
Den kan endast köpas på plats hos FIGU SSSC.
Pris: CHF 260:-
(Ca. 1898:-)

Människor, som säger sig vara andligt sökande, kan gladeligen upprepat lägga ner stora pengar på knepiga seanser, på böcker och föredrag om påhittade, uppförstorade och skrämmande konspirationsteorier och där den ena ”fantastiska” virrläran efter den andra basuneras ut och, utan eftertanke, sedan slukas med hull och hår. Men att införskaffa en i sanning fungerande meditationspyramid, ett precitions-hantverk, för en förhållandevis liten penning, och slå ett verkligt, sant och effektivt slag för allomfattande fred bland jordemänniskorna verkar för dessa, och många andra, vara lika trögt som sirap vid absoluta nollpunkten…
Är inte fred, frihet, kärlek och harmoni värt den uppoffringen för människor, ja, då förstår jag ännu bättre varför vår värld ser så horribel ut som den gör i vissa avseenden.

Om man av någon anledning har ekonomiska svårigheter när det gäller ett inköp av meditations-pyramid, varför då inte undersöka möjligheten att samäga en.

Engångskostnad ca. per person om maximalt antal personer då mediterar:
Minipyramiden: SEK 548:-
Resepyramiden: SEK 219:-
Bordspyramiden: SEK 91:-

Jag känner inte till alla som äger meditations-pyramider i landet. Men jag vet att det finns människor i Halland och flera i Stockholmsområdet som har meditations-pyramider. Jag själv är en utav de personer i Västra Götaland som har en, och kan tänka mig att bidra med min pyramid utifall fler, inom rimligt reseavstånd, är intresserade av att delta i Salome Fredsmeditation. Kostnadsfritt naturligtvis.

(Parentes: Andlighet och religion tillhör två vitt skilda läger.)

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-08-16 16:50 #13 av: ixtab

Eliza... Inte alls meningen att du ska känna dig mobbad, det var verkligen inte syftet i att jag skrev. Syftet var att uppmuntra de som mediterar ensam eller i grupp utan pyramid.. Själv har jag en stor och vacker pyramid så det är inte för den saken skull.

Du får nog tåla mothugg om du skriver då inte alla tycker samma. istället för att gå ut och säga " Så här är det" rekommenderar jag dig att skriva " Så här tror jag, eller prova detta!

Att Religion och andlighet är två vitt skilda saker tror jag ingen tvivlar på men det är ändå två olika sätt att tro. Och enligt kvacksalverilagen är det inte tillåtet att ta med barn under 16 år i andlig utövning. Tyvärr många gånger  men så är lagen.. 

Blomma

Anmäl
2014-08-16 20:10 #14 av: Eliiza

Hej ixtab!
Om du läser igenom tråden så märker du att jag aldrig har skrivit att jag känner mig mobbad av någon på forumet. :-) Jag menade att jag var oförstående och chockad över att någon kunde känna sig mobbad över man inte hade spetskunskaper i meditations-pyramidbygge. För hur många procent av befolkningen har det? Jag själv tillhör den större delen av befolkningen som inte har dessa kunskaper, och jag ser inte det som något problem.

Om jag t.ex. skulle skriva att jag rekommenderar en meditations-pyramid för att jag TROR att den är en förstärkare så skulle jag ju ljuga eftersom jag VET att den är en förstärkare.
Att ljuga och att sprida medvetna lögner är något varje människa skall inrikta sig på att eliminera, och jag gör så gott jag kan i saken men givetvis så kan jag bli bättre.

Inte sällan använder jag ord som "antagligen", "troligtvis" och "med stor sannolikhet" eftersom vissa ämnen rör sådant som inte är hugget i sten.

Om jag hade velat skriva om tro så hade jag i huvudsak hållit till på rent religiösa forum och inte detta. Jag skriver om vad jag lärt mig genom liven och om det lilla jag vet, men varje människa måste själv komma fram till sanningen på egen väg genom egen känsla, eget idogt sökande och egen granskning.

Man kan leda hästen till vattnet men man kan aldrig tvinga den att dricka.

Jag vet och är medveten om att jag kommer att få mothugg angående det jag skriver om i antagligen bortåt ca. 800 år till. Så, bara att försöka gilla läget. :-/ ;-)

Ha det fint. :-)
Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-08-16 21:57 #15 av: ixtab

Eliiza. 
Vilar huvudet i handen
Då missförstod jag inlägget, Jag läste igenom tråden men förstår ändå inte dina ord om mobbing, men det är väl mitt till korta kommande. 
Men måste påpeka att varje liten, liten positiv tanke energi riktad eller inte, är positiv i sig och då påverkar mot det positiva...
Så länge det inte finns mätbara bevis som går att publicera eller att Plejadiska Federationen eller att   Anunnaki återkommer och visar sig öppet måste det ändå vara en tro. Jag tror väldigt mycket på detta. Dock har jag ingen religiös tro. Jag har väldigt klart för mig vilket som är vilket..
Om du kan presentera mig för någon från Plejaderna ska jag sluta tro och börja veta. Skämtar 
Jag hoppas att du slipper ta stryk i onödan. Jag vill verkligen inte vara nån som skriker åt andra. och tycker nu att denna diskussionen inte leder nån vart mer.
Men ser fram emot ditt nästa inlägg......

Blomma

Anmäl
2014-08-17 13:04 #16 av: Eliiza

Hej ixtab! :-)
Ja, självklart är varje positiv tanke till gagn och sprider sig till de mottagliga runt omkring en osv. osv. :-)
Och, naturligtvis sker det motsatta då med motsträvighet och negativa tankar. I min vänkrets har jag haft några som till och från varit relativt motsträviga, ofta envisa som synden (i negativ bemärkelse), själviska i allmänhet och tömmer de närvarande på energi, och som dessutom till stor del saknat empati. En utav dem skulle tom. kunna gå över sina egna barns lik för att sätta sin egen duktighetsnäsa i vädret. o_O Alla får vi våra problem och utmaningar att tas med här i livet för att vi skall lära oss att lösa dessa, samla sanningar och gå framåt. Det är bl.a. det livet går ut på. :-) Men dessa bittert envisa människor, jag här talar om, har upprepat fått än värre problem på halsen, vilket (vad jag förstår) överlag bevisar att de vibbar man sänder ut de får man också tillbaka. Men jag har märkt att dessa människor är helt frågande i ämnet och inte alls förstår kopplingen... :-/

Tyvärr så kan jag inte ordna en träff mellan dig och någon från den Plejariska Federationen. Jag har aldrig träffat eller sett några av dem. Jag är alldeles för lågt andligt utvecklad. (Men jag har iaf haft turen att se ett och annat starkt ljus gå över himlen ibl. Vilket ju iofs. även hänt många andra.) Däremot så har jag träffat en och annan som hört någon av dem prata eller sett dem på håll. Men detta är kanske knappast något till hjälp när det gäller din önskan.
Men, i framtiden kommer våra ättlingar att träffa deras ättlingar och vi kommer sannolikt att bli en del av deras fredrälskande federation. :-) Men det krävs en gemensam och idog kamp och strävan åt rätt håll innan vi når dit. Sitter vi med armar och ben i kors och bara väntar så kommer inget att hända i positiv bemärkelse.

Lägger till detta ifall du/någon är intresserad och orkar läsa på engelska. Bekräftelser och bevis gällande profetior och förutsägelser av Billy Eduard Albert Meier:

http://www.theyfly.com/corroboration-evidence

Nu har jag kanske sabbat tråden med för mycket OT... :-/

Ja, suck, nu blev det antagligen sådär jobbigt mycket att läsa igen... Får jag lov att föreslå en paus med te/kaffe och en nybakad söndagsbulle? ;-)

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-08-18 15:27 #17 av: Amon

Tror också på att var och en bör meditera på sitt eget sätt som den själv finner passa dem bäst. Det viktiga är nog att göra det regelbundet - och om det går - vid ungefär samma tidpunkt varje dag eller vecka.  (Eliza mfl kan ju göra sina egna trådar om vad hon/de anser passar dem bäst.)

Här kommer i alla fall en uppmaning från Cobra från igår:

Ett öppet brev till alla Meditations Grupper på planeten

Tiden har kommit för oss på ytan av planeten för att nå en ny grad av enighet och samarbete, oavsett våra personliga olikheter, för att hjälpa planeten i sin förvandling. Därför utfärdar Ljus krafterna att en uppmaning till alla meditationsgrupper på planeten att gå samman och skapa ett kraftfullt fält av positiv energi.

Tanken är att ha en global meditation en gång i veckan i samma ögonblick, där alla grupper och individer kan göra sin egen meditation på sitt eget sätt. Om vi alla mediterar i samma ögonblick, skapas ett mycket kraftfullt sammanhängande resonansfält som verkligen kan börja omvandla vår kollektiva verklighet. Vetenskapliga studier har bekräftat positiva effekter av mass meditationer på det mänskliga samhället, så var och en av er som kommer att delta i denna meditation kan faktiskt hjälpa till att omvandla människoliv över hela världen:

Det har varit många meditations initiativ nyligen:

Föreställ dig kraften i alla dessa meditations initiativ kombinerade tillsammans, regelbundet, en gång i veckan! 

Det enda vi behöver göra är att ställa in rätt tid och börja bjuda meditationsgrupper att delta i initiativet!

Du kan börja skicka detta till alla meditationsgrupper som du känner till!

Jag föreslår lördag eller söndag runt 08:00 GMT för tidpunkten, eftersom denna tidsram är den mest lämpliga för de flesta tidszoner på planeten. Regelbundna veckomeditationer  måste ske vid samma tidpunkt varje vecka för alla deltagare för att få cyklisk fart och för att uppnå den kritiska massa som krävs för planet transformation. Om du har några förslag på rätt timing, skicka dem till cobraresistance@gmail.com .

Om din meditationsgrupp skulle vilja ansluta sig till initiativet, skicka ditt förslag för tidpunkten och det beräknade antalet vecko deltagare att cobraresistance@gmail.com .

Uppdateringar om Weekly Planetary Meditation:

Anmäl
2014-08-19 13:43 #18 av: alicia80

Oh va bra!! Tack Amon! 🙏

Anmäl
2014-08-19 21:31 #19 av: Eliiza

Ang #17
Det ser ut som att Cobra, eller den som gjort artikeln om dessa meditationer, inte har förstått, att vilken tid man än väljer på dygnet för världsgemensam och verksam meditation så kommer det alltid att vara deltagare någonstans i Världen som tvingas att meditera på, för dem, obekväma tider.
Dvs. om Sverige har fått den fördelen, vem som nu bestämmer det, att få kl 8.00 som meditationstid så innebär det att deltagare runt om i Världen har just sina meditationstider t.ex. mitt på dagen, somliga på kvällen såväl som vissa på natten.

Så, hur man än vänder sig...

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-08-20 11:34 #20 av: Amon

Varsågod Alicia! Glad

Eliza - det spelar nog ingen roll - huvudsaken är att man gör det.. Tummen upp

Egentligen är det nog ganska smart - om alla mediterar tex kl 8.00 varje dag/vecka.  För då mediterar många inom samma tidszon samtidigt. En timme senare mediterar personer som bor vid nästa tidszon, en timme senare vid nästa osv runt hela planeten på ett dygn.

Då ökar säkert effekten betydligt!Tummen upp

Tror nog det är så Cobra menar..

Anmäl
2014-08-20 20:59 #21 av: Eliiza

Hej Amon och andra!
Visst är det bättre att meditera, om än vid fel tidpunkt, än att inte meditera alls, men, jo, det har alltså betydelse. Det är just det som är själva poängen, och det som är ytterst viktigt, med global meditation för gemensam sak; att man just genom det koncentrerade antalet mediterande uppnår de starkaste svängningarna för bästa effekt. Dvs. att alla mediterande alltså gör meditationen SAMTIDIGT, och då helst återkommande efter ett schema. Använder man dessutom en meditationspyramid så förstärks och koncentreras dessa svängningar ytterligare av mycket betydande art.

När det gäller antalet mediterande kan man göra följande jämförelse: Vilket sätt ger mest intensivt ljus som syns på längst avstånd? 100 brinnande lampor per timma i 24 timmar eller 2400 lampor som brinner under samma timma? Enkel matematik.

Det är just därför som den världsomspännande Salome Fredsmeditation är schemalagd på speciella dagar och tider varje månad. De styrande klockslagen för denna meditation ligger inom CET, och utefter dessa klockslag måste de mediterande i alla andra tidszoner anpassa sig om de önskar att delta. Vid denna Salome Fredsmeditation så sätter sig alltså ansvarsfulla människor ner SAMTIDIGT och mediterar i hela Världen, oavsett vad den lokala tiden är på dygnet.
Detsamma gör så de högt fredsälskande deltagarna i den Plejariska Federationen, vilka sedan många tusentals år är ytterst insatta i vikten av gemensam och SAMTIDIG meditation. Dvs. på sina hemplaneter sätter även de sig ner och mediterar SAMTIDIGT med oss jordbor i denna meditation, också OAVSETT vad deras lokala tid är på dygnet. Detta pga. deras ansvarsfullhet och deras kärlek till fred, frihet och harmoni etc.

Jag, som simpel jordbo, är iaf personligen varmt och vördnadsfullt tacksam över att 3.5 miljarder utomjordingar gör dessa ytterst värdefulla uppoffringar, genom att meditera samtidigt med oss på Jorden, för att hjälpa oss på vår väg mot allomfattande fred, andlig evolution och en rikare framtid.

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-08-21 10:20 #22 av: Amon

#21   Du skriver så här:

"När det gäller antalet mediterande kan man göra följande jämförelse: Vilket sätt ger mest intensivt ljus som syns på längst avstånd? 100 brinnande lampor per timma i 24 timmar eller 2400 lampor som brinner under samma timma? Enkel matematik."

Tänk så mörkt det blir under de andra 23 timmarna om ingen lampa alls lyser då!!!! Måne

Tror nog att vi behöver ljus under betydligt mer än en timma per dygn/vecka! Det behövs kontinuerligt! Sol

Så man kan faktiskt se allting från flera olika sidor...

Att först bli bländad av en enorm ljusstyrka under en timma - för att sedan leva i totalt mörker under resten av dygnet..Förskräckt

Jag föredrar nog ett behagligt ljus under flertalet timmar under dygnet - om jag fick välja!Tummen upp

Anmäl
2014-08-21 16:36 #23 av: Eliiza

Hej!
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, då Amon (och kanske fler?) missförstod hela mitt inlägg eftersom jag missade att definiera ordet ”avstånd” i min text. (Ibl så tar jag uppenbarligen fel saker för givet.)
Min liknelse handlar heller inte om att det skulle vara mörkt de övriga 23 timmarna eftersom frågan i den löd: "Vilket sätt ger mest intensivt ljus som syns på längst avstånd?"

Ljuset och strålningen (jämför de genomsyrande meditationsvibrationerna) är ju ämnade att NÅ UT, UT till medmänskligheten, BORTOM det vi handgripligen och fysiskt inte direkt kan nå, och skall naturligtvis då heller inte stängas in i ett tillslutet rum.

Men, jag försöker igen: Om man blivit skeppsbruten på en öde ö; på vilket sätt gör man sig bäst påmind för fartygen borta vid horisonten: Genom att tända en gryteld en gång i timman eller genom att tända en enda gigantisk risbrasa?

Och, om man är drabbad av förslavande huvudvärk, hur avhjälper man den lättast för att spänningarna skall släppa och man åter skall kunna komma i harmoni? Genom att dela värktabletten i 24 delar och ta en del i timman eller genom att ta hela tabletten vid ett och samma tillfälle?

Och varför går då människor samman för att demonstrera? Jo, för att det inte ger lika stor effekt att man demonstrerar en och en spritt under var sin dag.

Skulle forskarna t.ex. använda Cobras, och likatänkandes, synsätt för att få annalkande Apophis ur sin bana och bort från Jorden, genom att låta småladdningar brisera då och då ist för en enda rejält riktad kraftsmäll, då lär katastrofen här vara ett faktum.

Mao., en gemensam samlad aktion ger helt enkelt mer momentan effekt.

Salome,
Eliiza

Anmäl
2014-09-06 14:43 #24 av: Eliiza

Hej på er alla fredsälskande! :-)

För de som är intresserade: Idag och imorgon kväll kl 21.00-21.20 (lokal tid/CET) så är det åter dags för gemensam Salome Freds-meditation, tillsammans med den Plejariska Federationen, för en harmonisk och kärleksfull värld och för fred på Jorden.

Salome,
Eliiza

Anmäl
2014-09-08 03:07 #25 av: Vale

Gillar verkligen inte när medlemmar går ut och skriver "så här är det" överallt som att deras väg är den enda rätta. Detta är ett forum och man får tycka och tro som man vill som människa..

Alltid denna negativitet och rättelse utav de "mer upplysta" människorna. och alltid massa gnabb, vilket jag tycker förstör mer än att diskutera. Tråkigt att alla trådar ska vara så..

Anmäl
2014-10-04 15:06 #26 av: Eliiza

För de som är intresserade: Idag och imorgon kväll kl 21.00-21.20 (lokal tid/CET) så är det återigen dags för gemensam Salome Freds-meditation, tillsammans med deltagare från den Plejariska Federationen, för en harmonisk och kärleksfull värld och för fred och frihet på Jorden.

'Salome' är ett Gammallyranskt ord som betyder 'fred' eller 'fred i visdom'. Gammallyranska är det språk som de urgamla universumsresande folken från Lyran talade då de en gång kom hit och bosatte sig här. Gammallyranska talades på Jorden för ca 289000 år sedan och igen för ca 13500 år sedan. Det är bl.a. just därför som Salome Freds-meditation utförs på det Gammallyranska språket.
Ordet 'salome' har sedan förts vidare till andra jordiska språk där de levt vidare och finns i former som 'shalom' och 'salaam' etc. 'Salome' finns även som flicknamn/kvinnonamn.

Salome,
Eliiza

Anmäl
2014-10-05 09:41 #27 av: alicia80

Tack Eliiza

Anmäl
2015-02-22 15:42 #28 av: Eliiza

För de som är intresserade: Ikväll kl 20.00-20.20 (lokal tid/CET) så är det återigen dags för gemensam Salome Freds-meditation, tillsammans/samtidigt med deltagare från den Plejariska Federationen, för en harmonisk och kärleksfull värld och för fred och frihet på Jorden.

Salome,
Eliiza

Anmäl
2015-09-19 17:45 #29 av: Eliiza

För er som är intresserade: Ikväll och imorgon kväll kl 21.00-21.20 (lokal tid/CET) så är det återigen dags för gemensam Salome Freds-meditation, tillsammans/samtidigt med deltagare från den Plejariska Federationen, för en harmonisk och kärleksfull värld och för fred och frihet bland oss människor på Jorden.

Mer info finns på http://se.figu.org/fredsmeditation.html .

Salome,
Eliiza

Anmäl
2015-11-22 19:49 #30 av: Eliiza

Sedan 1984 hålls det kontinuerligt och schematiskt fredsmeditation för Jorden. Detta är en inbjudan till Salome Fredsmeditation som görs den första och den tredje helgen i varje månad. Detta är den fredsmeditation, i gemensam form, som har starkast effekt på jordemänskligheten eftersom att även så många som 3.5 miljarder(!) utomjordiska deltagare från den Plejariska Federationen är med och gör den gemensamt och samtidigt tillsammans med oss jordbor.

Ikväll kl 20.00-20.20 så är det alltså dags igen för de som önskar att vara med. Hoppas att fler och fler vill vara med och delta. :-)

Mer information om denna Salome Fredsmeditation finns under länkarna här:
http://se.figu.org/fredsmeditation.html
http://www.figu.org/ch/book/export/html/102
http://www.theyfly.com/salome-peace-meditation

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2015-11-23 20:13 #31 av: Marr

Tacksam för att man så mycket man orkar... "bombar" vår jord med goda tankar...Oskyldig

med önskan om, att vi inom snar framtid har en rättvis & krigsfri & kärleksfull planet, som får chans att återhämta sig.Brustet hjärtaHjärta

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.