Korncirklar

Varför skräms militären?

2014-07-31 00:44 #0 av: Huygens

Jag har hört det förut och undrar, varför?

Varför försöker militären skrämma bort folk från nybildade korncirklar. Här är en föreläsning om korncirklar där föreläsaren berättar hur militären kommer in med helikoptrar, uppträder hotfullt och stör nyfikna människor. Runt 26 minuter in och andra ställen i föreläsningen.

Varför vill brittiska militären skrämma bort folk från korncirklar?

Anmäl
2014-07-31 06:04 #1 av: Marr

Idag är jag glad att jag inte kunde sova på morgonen. Mycket mycket intressant föreläsning av denne Alan Foster. Är man intresserad av dessa korncirklar tycker jag verkligen man ska titta på denna film.

De korncirklar han presenterar här är sannerligen inte gjorda av träplankor och rep och tror man att alla korncirklar är gjorda på så vis, så tycker jag verkligen man ska se och lyssna på detta.

Ja du Huygens det kan man fråga sig varför militären gör så? Vad ska det hjälpa? Man kan ju knappast undgå att se de här enorma formationerna. Önskar man skulle få se en sådan i verkligheten här i Sverige, en tidig morgon på hundpromenaden...Glad

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-07-31 15:11 #2 av: micki7878

Dokumentären var jätte intressant! Tack.

Det kan man kalla avancerade korn cirklar:=)

Anmäl
2017-08-09 11:48 #3 av: Huygens

En liknande föreläsning av Alan Foster från 2009. (YT/Mothership-Poduction, 2014-06-06, 1 tim 31 min)

Föreläsningen överlappar mycket av det som sas i #0-föreläsningen. Jag lägger den här ifall den andra från 2012 skulle tas bort från nätet.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.