Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 599 ggr
Huygens
2014-07-25 19:54

Ryska Rymdödlor - Foton-M4

Hmm, ja.

Det är inte frågan om Reptilians, utan om fem ryska rymdödlor av geckotyp. Dom är tänkta att åka runt jorden lite i rymden och vetenskapsmän skulle studera ödlorna.

Ödlorna åker med en Foton-M4 rymdkapsel/satellit, men det är problem. Ingen vet hur man får kontroll på rymdkapseln, så just nu är det inte så bra.

Hoppas ödlorna kommer ner i ett stycke eller kanske överlämnas till någon på ISS/Sojus.

.

Det lite överraskande var att Foton-M4 var tänkt att parkera på 575 km höjd vilket är nära gränsen för det inre van-Allenbältet. Fast nu är satelliten bara på 250 km höjd.

Annons:
Magi-cat
2014-07-25 20:16
#1

Man borde ge sjutton i att skicka upp djur i rymden!😡

Stackars ödlor! 😢

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article19270748.ab


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Cristine
2014-07-25 21:15
#2

Håller med Magi-cat!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

m2studio
2014-07-26 00:14
#3

Ska man Skicka upp muslimer eller Jodar? vad då, om 5 st. ödlor inte kan offras då behöver man människor att göra detta. Ibland en del av folk blir så djur vänliga så att alla andra i världen inte bryr sig. Människor försvinner, mystiska händelse händer och mm och mm varför säger ni inte ett dugg? Ödlor ? blir Stackars ödlor men människor som försvinner blir bara debatt eller "wow det viste vi inte"  och ingen vågar säga något vettig. va? Ödlor blir uppätna av fåglar och fåglar dörr av något annat och världen cirkel går runt så här, man skickade upp 5 ödlor, eller en apa, eller en hund och en katt kanske, det är inte hel världen.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Huygens
2014-07-26 00:48
#4

Frågan är varför satelliten inte funkar. Finns det inget sekundärsystem? Redundans?

Marr
2014-07-26 07:28
#5

Jo M2studio, är muslimen, juden ,katoliken, ortodoxe, kristne osv sugen på att göra ett "jobb för mänskligheten" så varför inte? Det ska väl för 17 vara självvalt? Inte placera någon med tvång som hund, apa, katt, ödla eller heller människa för att göra nyfikenheten tillfreds. Det är för jä….t! 

Varför ska man överhuvudtaget skicka upp levande varelser med själar & hjärnor? Om några människor med egen vilja vill vara med på dessa experiment så helt Ok för mig. Då har dom valt det själva och ingen är tvingad sitta i en "trunk" för människors forskning!

Det går alldeles utmärkt att acceptera vårt "öde" att bo på denna vackra planet, utan att tvinga andra varelse utan chans att motsätta sig från våra övergrepp!😢

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Magi-cat
2014-07-26 07:58
#6

Instämmer helt i Marrs svar…❤️

För att man bryr sig om djuren betyder inte det att man inte bryr sig om människor…

De som varit med i rymdprogrammet är det frivilligt och säkerligen med stolthet. Vad de har för kulör på sin ev tro eller tillhörighet i övrigt är fullständigt egalt.

Djuren ser ingen mening med det, de bara plågas…Det finns inget heroiskt i att utsätta dem för detta!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
2014-07-26 07:59
#7

#4 Satelliter brukar väl gå sönder ibland?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2014-07-26 08:44
#8

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
2014-07-28 18:54
#9

Dom verkar ha lagat Foton M4 raketen. Kanske kommer den höjas upp till högre omloppsbana idag.

Rymdödlorna mår bra.

Magi-cat
2014-07-30 20:12
#10

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: