Annons:
Etiketterufostjärnskepp
Läst 6402 ggr
Boxman
7/5/14, 12:32 PM

Chemtrails

Hej allesammans,

Jag är lite förbryllad över hela den här diskussionen kring så kallad "chemtrails", och vore djupt tacksam om någon kunde klargöra ett par saker för mig:

1) Vad, exakt, är egentligen en (så kallad) "chemtrail"?

2) Vem bär ansvar för dem och vilket syfte fyller dem?

3) Vilka konkreta belägg kan man egentligen presentera för att vi faktiskt har med chemtrails att skaffa, och att det inte bara är en fråga om helt vanliga kondensationsstrimmor från flygplan?

Annons:
Cristine
7/5/14, 8:10 PM
#1

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
7/5/14, 8:13 PM
#2

'

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Boxman
7/5/14, 8:47 PM
#3

#1

Tack så mycket. Jag känner dock att det vore ännu mer intressant om någon faktiskt, med egna ord, ville förklara vilka konkreta belägg man presentera för att vi faktiskt har med någonting som kallas chemtrails, och inte bara vanliga kondensationsstrimmor, att skaffa. I en av filmerna talar man till exempel vid flera tillfällen om olika analyser och studier som utförts, men berättar aldrig vilka dessa faktiskt är.

Varför, menar ni, skall jag (och andra) köpa era uppfattningar om att himlen är full av chemtrails?

Eliiza
7/5/14, 11:26 PM
#4

Hej Boxman och andra intresserade! :-) Angående chemtrails: Det som finns att säga angående sk. chemtrails är att det hela faktiskt rör sig om en illmariskt och väl ansatt konspirationsteori, som effektivt och elakt spridits som skräckpropaganda sedan ett antal år tillbaka. Visserligen så har det gjorts ett och annat försök att momentant kontrollera eller påverka vädret genom att släppa ut diverse partiklar på tillfälligt bestämda platser uppe i luften, för att t.ex. få moln att släppa regn, men dessa, verkligen enstaka, försök är inte på något sätt chemtrails. Så, det som av så många kallas för chemtrails är faktiskt inget annat än helt vanliga kondensstrimmor från flygplan i nu normal flygtrafik. Ända sedan de första flygplanen flög så har strimmor setts över himlen där flygplan gått fram. Beroende på flygplanstyp, höjd, luftsammansättning, vind- och väderleksförhållanden så har kondensstrimmorna alltid kunnat försvinna nästan direkt eller dröja sig kvar under längre perioder. Och även jag själv har sett och minns dessa kondensstrimmor, uppe i skyn, ända sedan jag var barn på det tidiga 1970-talet. Anledningen till att dessa kondensstrimmor, som vissa envist ändå kallar för chemtrails, nuförtiden, tycks öka och dröja sig kvar än längre beror på flera faktorer. Dels så är flygtrafiken betydligt mer intensiv nu än förr, om man jämför med t.ex. på 60- och 70-talet, och dels så har människans leverne, hennes utökade utsläpp och den intensifierade industrialiseringen etc. lett till förändringar i jordeatmosfärens sammansättning, samt förändrade och hastigt ombytliga väderförhållanden med förändrad luftfuktighet och temperatur, där växthuseffekten nu är vedertagen, känd och bevisad. Även flygplanens konstruktion, ving-utformning samt motorer och deras bränslesammansättning har utvecklats, förändrats och förbättrats under åren. Dessa förändringar sammantaget leder alltså till att flygplanens kondensstrimmor inte alltid artar och beter sig på samma sätt nu som de gjorde förr. Och det känner var och varannan människa även till (ja, det borde i alla fall vara så), att vinden kan blåsa åt olika håll på olika höjder och olika i olika stråk över himlen. Man känner t.ex. att det blåser åt ett håll nere på marken, men tittar man upp i skyn så rör sig molnen i en annan riktning och i annan hadtighet. Och inför t.ex. en uppstigning och färd med luftballong så skickar man alltid upp småballonger och följer deras färd och varierande riktningar genom de olika höjderna och vindlagren för att avgöra lämplig uppstignings- och ungefärlig landningsplats. Därför så beter sig också dessa kondensstrimmor så olikartat, och ser så olika ut som de gör på olika höjder, då väder- och vindförhållanden ständigt, och numera mer hastigt, är föränderliga och olika på olika höjder över jordytan. Och vind- och väderförhållanden är även då på liknande sätt föränderliga och olika på samma höjd, så därför kan vindar få kondensstrimmor att böja av på ett ställe längs strimman men inte på ett annat. Konspirationsteoretiker påstår också bl.a. att både barium och aluminium finns i de kondensstrimmor som flygplanen sprider. Men detta påstående är helt felaktigt. Detta eftersom även Plejariska Federationen har undersökt detta ingående. De har nämligen möjlighet att göra detta med hjälp av den förfinade och utvecklade teknik de besitter, och de har inte någonstans funnit varken barium eller aluminium i varesig kondensstrimmorna eller i flygplanens bränslen. Dessutom, om konspirationteoretikernas utsagor skulle vara sanna, om att dessa menade utsläpp görs i syfte att minska växthuseffekten, så skulle dessa påstådda chemtrailsprayningar alltså göra att bestrålning från solen mot jordytan minskar, vilket i verkligheten sannerligen inte är fallet eftersom faktiska mätningar visar att solens strålning mot jordytan i verkligheten istället ökar. Och den tilltagande flygtrafiken, i sig, ökar så även den späder på själva växthuseffekten, som så, i sin tur, ändrar väder- och vindförhålladena ytterligare. Somliga av de största bovarna till att växthuseffekten alltjämt intnsifieras är även HAARP-projekten, med sina gigantiska antenninstallationer, runt om i världen. Men det är en historia för sig. Alltför många människor här på Jorden har ju, som säkert känt, även förkärlek till makt och pengar. Genom att då på olika sätt via media basunera ut sina påhittade och tillverkade historier och skriva böcker om dessa sk. chemtrails, och andra påhittade konspirationsteorier, så skrämmer de upp godtrogna människor, som sedan lindas in, konsumerar och köper ännu fler av deras idiotiska skrämselpropagandaböcker, och på så vis blir dessa pengahungriga människor ännu rikare. Och så hålls ekorrhjulet igång… Och, dessutom, genom att hålla människor ständigt sysselsatta med engagemang i, och locka dem att begrava sig i, egentligt ickeexisterande faktum så hålls dessa människor i kunskapsmässig stagnation så att de verkligt galna maktens män kommer undan med andra, allt värre, hot och livsföraktande aktioner mot mänsklighet, växt- och djurliv såväl som mot miljön och hela planeten. Och en sak till; vi utrotar växter och djur, vi skitar ständigt ner, förpestar, våldtar och förgiftar vår magnifika blå-gröna stjärna som föder oss, upprepat och allt mer, så det finns verkligen ingen anledning att anstränga oss för att sabotera och lemlästa den ytterligare eftersom vi redan lyckats förstöra vår planet Jorden, så till den milda grad, även utan dessa påstådda sk. Chemtrails! Om man som människa är öppen och/eller av normalbegåvad art inom just detta område går dessa faktauppgifter att finna och ge insikt utan större problem. :-) Källa: http://www.futureofmankind.co.uk/Billy_Meier/FIGU_Special_Bulletin_035 Salome, Eliiza

Boxman
7/6/14, 1:53 PM
#5

#4

Tack för ett utmärkt och välinformerat inlägg!

[kajmal"]
7/6/14, 2:29 PM
#6

#4 jag har frågat minna kontakter om detta. de säger det är helt enkelt "spill".

liksom bilarnas avgaser är spill

Annons:
Magi-cat
7/9/14, 5:41 PM
#7

#4 Detta eftersom även Plejariska Federationen har undersökt detta ingående. De har nämligen möjlighet att göra detta med hjälp av den förfinade och utvecklade teknik de besitter, och de har inte någonstans funnit varken barium eller aluminium i varesig kondensstrimmorna eller i flygplanens bränslen.

Nu hängde jag kanske inte med riktigt, men vad menar du med ovanstående? Har "Plejariska federationen" sakkunskap om våra flygplansstrimmor?🤔


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Cristine
7/9/14, 7:22 PM
#8

Och varför undrar jag…om det är vanliga kondensstrimmor . Sedan skulle jag aldrig kliva på ett pla n som åker på så farliga stråk där de går

 kors och tvärs.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
7/9/14, 9:01 PM
#9

.Barcelona

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Magi-cat
7/10/14, 8:13 AM
#10

#5 Boxman, när du tackar för ett "utmärkt och välinformerat inlägg" undrar jag om du med det även ansluter dig till "plejariska federationens" analys av frågan?🤔 

Har du läst länken som #4 baserar sitt inlägg på, vill jag gärna veta mer om vad du finner välinformerat.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Gahella
7/10/14, 8:17 AM
#11

Bra fråga Magi-cat, och undrar detsamma? 😉

Magi-cat
7/10/14, 8:23 AM
#12

Ser fram emot en ingående analys. 🤓😉


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Cristine
7/10/14, 9:30 AM
#13

Jag har aldrig läst något av honom då han inte är så betrodd i Tercer Milenium Mexico, eller i andra latinska länder.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Boxman
7/10/14, 10:06 AM
#14

#10

"Boxman, när du tackar för ett "utmärkt och välinformerat inlägg" undrar jag om du med det även ansluter dig till "plejariska federationens" analys av frågan?"

Nej, jag missade den delen. Jag har inte ens någon aning om vilken den "plejariska federationen" är. Läste nog inlägget lite väl hastigt.

Magi-cat
7/10/14, 10:17 AM
#15

#14 Då förstår jag. (Något annat hade väl förvånat mig en smula.)
Du tänkte inte på var du hamnade? 😉

Lärdom: Kolla källor innan man blir exalterad över något "välinformerat"! 👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Boxman
7/10/14, 10:47 AM
#16

#13

Christine,

Du vore ytterst intressant om du, med egna ord, faktiskt kunde ta dig tid och svara på de frågor jag ställe i #0.

1) Vem är det som sprutar ut dessa chemtrails och varför?

2) Vilka empiriska belägg kan man egentligen presentera för att vi faktiskt har med några så kallade chemtrails att skaffa?

Jag skulle alltså vilja se någonting form av vetenskapliga rön, och habila förklaringar, och inte bara ytterligare youtube-videos, där ytterligare personer sitter och säger att vi har med chemtrails att skaffa.

Boxman
7/10/14, 1:47 PM
#18

#17

Som sagt; det hade varit ytterst intressant om någon med egna ord hade velat förklara vilket syfte dessa chemtrails fyller, och vilka empiriska belägg som finns för att vi faktiskt har med några chemtrails att skaffa.

Det enda jag ser här i trådarna är folk som klistrar in olika youtube-videos och länkar till olika ställen. Det blir ju inte mycket till diskussion om man bara fortsätter på det viset.

Magi-cat
7/10/14, 1:56 PM
#19

#18 Jag såg inte jättemånga YT-klipp i Gahellas inlägg.

Vad tyckte du om länken från Ny Teknik om forskningsprojektet i Linköping?

ur länken:

"Forskarna ska analysera vetenskapliga artiklar, medier och ha fokusgrupper för att undersöka attityder och argument kring geoengineering. Man samarbetar med två universitet i Storbritannien, där debatten har nått längre än i Sverige."

"World Economic Forum pekade i sin riskrapport i januari ut geoengineering i fel händer som en av de 50 största globala riskerna. Om stater eller privata intressen på eget bevåg drar igång stora ingenjörsprojekt för att minska effekterna av klimatförändringarna kan det få ödesdigra konsekvenser, menar man"


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Boxman
7/10/14, 2:09 PM
#20

#19

"Vad tyckte du om länken från Ny Teknik om forskningsprojektet i Linköping".

Jo, den var intressant. Man undersöker attityder och analyserar argument för och emot olika former av geoengineering. Men det svarar ju inte på någonting av mina frågor.  Ta bara de här fotona som Cristine klistrar in i tråden här ovan till exempel, som enlighet henne då, så uppenbarligen, skall vara så callade Chemtrails.

1) Vad är det här då för slags Chemtrails? Vad innehåller de?

2) Vem har sprutat ut dem och varför?

3) Vilka empiriska belägg kan man presentera för att det här faktiskt ÄR chemtrails?

Ännu har jag i ärlighetens namn inte hört just någonting. Vilka belägg skulle du presentera för att motbevisa någon som anser att det här med chemtrails bara är fantasifulla spekulationer?

Annons:
Magi-cat
7/10/14, 2:27 PM
#21

#20 Jag är tyvärr fel person att fråga, jag har varken belägg eller argument utan lyssnar. Konsekvent avfärdande "för att" det är konspirationsteorier leder lika fel som att någon federation sagt någonting.

Det skulle vara väldigt bra att få det noggrant utrett. Bl.a. därför var länken från Linköping så bra - att men tar det på allvar med geoengineering och ser uppenbara risker med det. Det är inte enbart att registrera attityd.

Kan man manipulera väder kommer man förr eller senare att göra det. Eller helst inte. Vi vill inte se några vädervapen, en svåröverskådlig teknik i händerna på skrupellösa intressen.
Att kalla alla berättigade farhågor för konspirationsteorier är bara dumt.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Boxman
7/10/14, 2:37 PM
#22

#22

"Konsekvent avfärdande "för att" det är konspirationsteorier leder lika fel som att någon federation sagt någonting".

Visst skall man lyssna på vad andra människor har att säga -- det är just därför jag frågor. Men jag har ännu inte fått presenterat för mig en enda tråd av evidens för att vi faktiskt skulle ha med någonting som kallas "chemtrails" att göra. Man tycks aldrig ens kunna tala klarspråk om vad dessa "chemtrails" faktiskt innehåller eller vem som bär ansvar för dem.

Visst har man under en längre tid diskuterat så kallad "bioengineering" i vetenskapliga och politiska sammanhang. Men om man faktiskt, på fullt allvar, menar att någon (vem?) regelbundet sprutar "chemtrails" kors och tvärs över himlen var och varannandag, då får man nog också se till att kunna presentera empiriska belägg för sin sak, om man vill bli tagen på allvar.

Annars är nog risken stor att man helt enkelt bara blir avfärdad som en fantasifull konspirationsteoretiker.

Magi-cat
7/10/14, 2:51 PM
#23

#22 Visst har man under en längre tid diskuterat så kallad "bioengineering"

 Geoengineering.

Ingen "talar klarspråk" för att ingen (vad jag vet) har hela bilden. Om det fanns solklara ovedersägliga evidens skulle det vara lättare så långt. (men hur skulle läget vara då, å andra sidan…)

Det vore roligt om du läste Gahellas länkar (jag ska själv göra det) och återkom med mer åsikter.

Att bara fortsätta upprepa "konspirationsteorier" leder liksom aldrig någon vart.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Boxman
7/10/14, 3:10 PM
#24

#23

"Ingen "talar klarspråk" för att ingen (vad jag vet) har hela bilden. Om det fanns solklara ovedersägliga evidens skulle det vara lättare så långt. (men hur skulle läget vara då, å andra sidan…)"

Men vad finns det då överhuvudtaget ens att tala om ingen har några evidens, eller ens själva vet vad det är? Vad har vi överhuvudtaget för skäl att tro att det handlar om någonting annat än helt vanliga kondensationsstrimmor?

"Att bara fortsätta upprepa "konspirationsteorier" leder liksom aldrig någon vart."

Den som har ansvar för att se till att det hela "leder någon vart" -- är ju den som anser att helt vanliga kondensationstrimmor är så kallade "chemtrails". Men ännu har vi inte rört oss en milimeter ur fläcken på den punkten.

Magi-cat
7/10/14, 3:51 PM
#25

#24 Du började med att du var "förbryllad" över det här med chemtrails, lovordade sedan ett inlägg som baserade sig på vad plejariska federationen sagt och nu har vi inte rört oss en millimeter ur fläcken.
Något måste kommit dig att tro att du skulle få något ut av tråden, eftersom du startade den. Eller?
Om du inte får vad du vill ha, vad kan du bidra med själv? Vad anser du om geoengineering, vad vet du om det? Under exakt vilka förhållanden bildas kondensstrimmor och vad innehåller egentligen flygplansavgaserna? (T.ex.)
Och läs de där länkarna…Kan man diskutera det vid Linköpings universitet borde man kunna göra det här, och utan att kalla allt "konspirationsteorier" hela tiden.

'"Storskalig teknisk manipulering av klimatet väntas bli en fråga att räkna med."  (Ny Teknik)

Den här frågan är viktig!!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Boxman
7/10/14, 5:55 PM
#26

#25

"Något måste kommit dig att tro att du skulle få något ut av tråden, eftersom du startade den".

Absolut. Jag trodde att någon av alla de människor här inne, som är så fast övertygade om dessa chemtrail, skulle kunna:

1) berätta vad chemtrails faktiskt innehåller, och vem som är ansvarig för dem, samt,

2) presentera någon form av empriska belägg för att de kondensationsstrimmor vi ser på himlen faktiskt är chemtrails och inte bara helt vanliga kondensationsstrimmor.

Men så kommer dessvärre inte att ske, verkar det som.

Gahella
7/10/14, 6:04 PM
#27

Vet du vad Boxman jag är en väldigt bra sierska för jag visste redan på förhand vilka dina svar skulle bli trots dessa oförvitliga vittnen till geonengeenering 😎

 Men du tjötar bara på precis som så många andra som kommer från samma håll som du.  Så jag tackar för mig ännu en gång

Annons:
Boxman
7/10/14, 6:09 PM
#28

#25

"Och läs de där länkarna…Kan man diskutera det vid Linköpings universitet borde man kunna göra det här, och utan att kalla allt "konspirationsteorier" hela tiden".

Visst skall jag läsa länkarna -- men de handlar ju alla (så vitt jag kan avgöra) om "geoengineering" och inte om chemtrails. Visst har man under en längre tid diskuterat och analyserat möjligheterna kring, att med vetenskapens hjälp, påverka klimatet till det bättre, men detta är väl ändå någonting helt annat än vad som vanligtvis aves med chemtrails?

Olle Häggström, till exempel kallar ju chemtrails för en "vrickad konspirationsteori" i en av de bloggboster Gahella vill presentera som belägg FÖR chemtrails. Jag får inte riktigt det att gå ihop.

Boxman
7/10/14, 6:12 PM
#29

#27

Det faktum att man diskuterar geoengineering i vetenskapliga kretsar har jag aldrig betvivlat. Men detta är väl ändå någonting annat än de ni på detta forum nomalt sätt avser när ni diskuterar chemtrails?

(Olle Häggström, som du länkar till, kallar ju som sagt, det här med chemtrails för en "vrickad konspirationsteori" i det blogginlägg du själv länkar till).

Cristine
7/10/14, 6:28 PM
#30

Du vore ytterst intressant om du, med egna ord, faktiskt kunde ta dig tid och svara på de frågor jag ställe i #0.

1) Vem är det som sprutar ut dessa chemtrails och varför?

NWO= New world order

För att minska populationen

2) Vilka empiriska belägg kan man egentligen presentera för att vi faktiskt har med några så kallade chemtrails att skaffa?

Nanopartiklar..långa trådar som faller ner och hänger över träd och staket  ibland, de ger Mogellon som kryper under huden som levande maskar och tar sig ut genom huden

Jag skulle alltså vilja se någonting form av vetenskapliga rön, och habila förklaringar, och inte bara ytterligare youtube-videos, där ytterligare personer sitter och säger att vi har med chemtrails att skaffa.

Ta bara en titt på bilderna.

Du behöver inte öppna videon

http://utomjordiskt.ifokus.se/discussions/52577ea58e0e747b210001bb-levande-tradar-i-chemtrails

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Boxman
7/10/14, 6:38 PM
#31

#30

Cristine,

Tack för sammanhängande svar på frågorna!

"NWO= New world order"

Det här var något helt annat än innehållet i Gehellas länkar. Det är alltså inte alls så att det handlar om att, med vetenskapens hjälp, försöka förändra klimatet till det bättre, utan det handlar om ett hemligt sällskap som vill ta över herraväldet över världen, och detta med hjälp av farliga chemtrails som minskar populationen i världen.

Har jag förstått det hela rätt då?

Cristine
7/10/14, 6:41 PM
#32

# 30  Såg ej ditt svar…

Ja det har du, varsågod!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Denna kommentar har tagits bort.
Gahella
7/10/14, 8:44 PM
#34

#29 Du får nog läsa lite mer noggrant ännu en gång

Han diskuterar och hänvisar till forskare som föreslår bl.a svaveldoxid i stratosfären för att "minska växthusgaserna" .

Annons:
Cristine
7/10/14, 8:58 PM
#35

Det är ju alldeles åt fanders det blir ju ännu värre då.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
7/10/14, 9:04 PM
#36

Owning the Weather 2025 är intressant att läsa för den intresserade http://csat.au.af.mil/2025/volume3/vol3ch15.pdf

Det handlar om makt ja och under täckmantel av växthusgaser

Cristine
7/10/14, 9:54 PM
#37

Tack Gahella, jag undrar om dessa kalla och beräknande hjärnor har varit lyckliga någon gång, de kan inte veta vad kärlek är? Nu  blev det lite OT här.

Jätteintressant!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Klass
7/10/14, 9:56 PM
#38

Enligt vissa är "chemtrails" samma sak som vädermanipulerande - enligt andra är det något slags obskyrt populationsförminskande. 

Varför finns det inte något entydigt svar på Boxmans frågor?

Cristine
7/10/14, 10:03 PM
#39

Genom att manipulera vädret så gör de sig av med en massa människor. chemtrails=sjukdommmar..Haarp= stormar , zunamis, översvämmningar osv.

Haarp hjälper chemtrails med spridningen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Magi-cat
7/10/14, 10:05 PM
#40

Varför blir alltid alla trådar likadana?
Från "förbryllad" till…tja…"svara nu entydigt på frågorna här"


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Klass
7/10/14, 10:12 PM
#41

#39

Tycker du att det har börjat storma eller översvämmat extra mycket när du har sett många kondensstrimmor på himlen, alltså? På vilket sätt blir människor sjuka på grund av detta?

Annons:
Klass
7/10/14, 10:19 PM
#42

#40

I #0 efterfrågas  exakthet och konkreta belägg. Så denna tråd har redan från början varit sådan.

Cristine
7/10/14, 11:09 PM
#43

😂Vid 73 års ålder känns det som att jag sitter i skolbänken igen … härligt!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Boxman
7/11/14, 12:30 AM
#44

#34

"Du får nog läsa lite mer noggrant ännu en gång.

Han diskuterar och hänvisar till forskare som föreslår bl.a svaveldoxid i stratosfären för att "minska växthusgaserna" .

Visst gör han det, och det faktum att man diskterar möjligheterna att, med teknikens hjälp, försöka förändra klimatet är det inte som betvivlar.

Däremot uttrycker han sig på det här viset i kommentatorsfältet:

"Om du uppfattat min bloggpost som att den handlar om den vrickade konspirationsteorin chemtrails så har du missuppfattat den".

Den bloggpost du hänvisar till som belägg för chemtrails är alltså författad av en professor som själv tycker att chemtrails är en "vrickad konspirationsteori".

Hur ser du på det?

Det hade också varit ytterst intressant om du personligen kunde erbjuda någon klarhet i den här frågan. Vad, exakt, menar du att "chemtrails" faktiskt är?

Om du läser Cristines inlägg ser du ju att hon, med "chemtrails", avser någonting helt annat än den geoengineering man diskuterar i dina källor.

Boxman
7/11/14, 12:44 AM
#45

#40

"Varför blir alltid alla trådar likadana? Från "förbryllad" till…tja…"svara nu entydigt på frågorna här"

Nja, exakthet i svaren efterfrågades väl redan från början? Titta på frågorna i #0 en gång till:

"1) Vad, exakt, är egentligen en (så kallad) "chemtrail"?

2) Vem bär ansvar för dem och vilket syfte fyller dem?

3) Vilka konkreta belägg kan man egentligen presentera för att vi faktiskt har med chemtrails att skaffa, och att det inte bara är en fråga om helt vanliga kondensationsstrimmor från flygplan?"

Så exakthet efterfrågades redan från början, och utan denna form av exakthet blir ju frågan också ganska besvärlig att diskutera.

Du menade ju till exempel att Gahella presentera källor och belägg för chemtrails i #17. Men ingen av dessa källor diskuterar ju det Cristine talar om i sina inlägg; en världsomfattande konspiration, där NWO aktivt försöker minska populationen med hjälp av magellon. Vad man talade om i dessa källor var ju istället möjligheterna att med teknikens hjälp (och för mänsklighetens bästa) förändra klimatet.

Det är väl ändå två väldigt, väldigt olika saker, inte sant?

Om det överhuvudtaget skall vara möjligt att diskutera huruvida det finns några chemtrails på himlen eller inte, måste vi väl först kunna enas om vad, exakt, ett chemtrail faktiskt är.

Magi-cat
7/11/14, 7:20 AM
#46

#45 Den där exaktheten rimmar lite illa eftersom du i #5 hamnade i famnen på plejariska federationen när du hyllade ett inlägg med en något obskyr källa. Men kraven på exakthet kanske inte gällde alla. 

Trådar av denna typ om chemtrails har funnits många. Vad fick dig att tro att du denna gång skulle få "svar" som tillfredsställde dig?

Själv vet jag inte vad chemtrails är.  Att kräva att vi ska enas om vad det är, begränsar diskussionen på ett för tidigt stadium. Det kanske är just många frågor ihopblandade. (flygtrafikens miljöförstöring som sådan, geoengineering, mindre vanlig men borde diskuteras i tid etc) Jag har inga exakta svar. Det diskvalificerar mig då från diskussionen som du vill ha den och jag kommer att lämna den. Det var väl ett misstag att gå in i den. (Men  det är trots allt ett diskussionsforum för vem som helst, ingen frågelåda. )

Frågan intresserar mig ändå lite grann från olika vinklar och jag har en del funderingar som skulle vara intressanta att kunna lufta (med s.k. skeptiker inte minst), utan att det blir detta eviga uttjatade tugg om "frågor" som inte blir besvarade.
Försök gärna bidra med något själv; fakta, analys…..👍 

PS, en sak till: Du menade ju till exempel att Gahella presentera källor och belägg för chemtrails i #17

Jag hakade på främst den ena länken eftersom jag tyckte den var intressant och att det är mycket bra att man diskuterar dessa frågor seriöst. Det tycker kanske du också. Synd att vi inte kom längre.

(Och jag tycker inte det är för mänsklighetens bästa att fippla med klimatet. Det blir alldeles för lätt fel.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Gahella
7/11/14, 8:15 AM
#47

Okej, jag tog in länkar som ni kanske eventuellt kunde ta er till, forskare som kanske ni kunde anses som seriösa så att ni bortom allt rimligt tvivel skulle se att denna forskning pågår.

Ja det går under olika benämningar som geoengeenering, chemtrails, aerosolsprayning, cloudseeding och så har vi harp.

Vad denna maktfaktor innebär genom att kunna äga vädret kan man kanske föreställa sig.

Och som sagt, ännu en gång blev det ingen som helst diskussion, bara ett tröttsamt tillrättavisande som även visar på hur oseriösa ni är åter igen.

Men att ni aldrig blir trötta på er själva någon gång tycker jag är en den stora gåtan i sammanhanget. 😎

Boxman
7/11/14, 8:19 AM
#48

#46

"Själv vet jag inte vad chemtrails är."

Då har jag fått ett klart och tydligt svar från dig på den första frågan jag ställde i #0. Tackar så hjärtligt för detta.

Annons:
Boxman
7/11/14, 8:30 AM
#49

#47

"Okej, jag tog in länkar som ni kanske eventuellt kunde ta er till, forskare som kanske ni kunde anses som seriösa så att ni bortom allt rimligt tvivel skulle se att denna forskning pågår".

Som sagt: att det pågår forskning kring möjligheterna att påverka klimatet till det bättre är det ingen som tvivlar på. Ingen i den här tråden har någon gång uttryckt tvivel om den saken.

Men det är ju INTE det som (t. ex) Cristine diskuterar när hon talar om chemtrails i inlägg #30. Hon talar ju om nanopartiklar som sprids ut av en hemlig organisation i syftet att minska populationen.

Gahella
7/11/14, 8:37 AM
#50

#49 Jag hänvisar till dina frågor i TS, och det  har vi försökt ge dig svar på, om du ev glömt bort det sen dess?

Resten är ditt att klura ut Mr Boxman,  som är ett mycket passande namn i sammanhanget kan jag tycka 😉

Nä nu har inte jag tid med det här längre, ha det gött!

Boxman
7/11/14, 8:47 AM
#51

#49

"Jag hänvisar till dina frågor i TS, och det  har vi försökt ge dig svar på, om du ev glömt bort det sen dess?"

Tyvärr har vi inte ens fått något konkret svar på den första frågan: vad exakt är en chemtrail? Är det fråga om någon slags vädermanipulation för mänsklighetens bästa eller ett konspiratioriskt populationsförminskning?

Innan man faktiskt kan enas om vad en chemtrail faktiskt är blir frågan väldigt svår att diskutera. Men tack för att du tog dig tid.

"Nä nu har inte jag tid med det här längre, ha det gött!"

Ha det så bra själv!

Marr
7/11/14, 9:02 AM
#52

Tänker inte delta i diskussionen här men kan förr all del bidra med ett par länkar…

http://chemtrailsisverige.wordpress.com/

http://chemtrails-sverige.blogspot.se/

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
7/11/14, 9:56 AM
#53

Tack Marr ,bra att du lade ut länken med Tysken  som installerade kemikaliska tankar.

Jag kan inte låta bli att visa denna video

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

bonjonny
7/13/14, 1:44 AM
#54

Exmilitär som  berättar vad hon sett….

Inte här för att övertyga dom sovande, men för att diskutera och lära av dom som vaknat.

Marr
7/17/14, 8:47 AM
#55

Mera för dom som tror att strimmorna är helt normalt och lyssna och titta noga…

https://www.youtube.com/watch?v=fCohucT7FmQ

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Huygens
7/17/14, 1:07 PM
#56

ABF Borlänge har studiecirkel om chemtrails. Någon som vet vad studiematerialet är eller vem som inbjudits som föredragare? Någon meteorolog?

Marr
7/17/14, 2:38 PM
#57

#56 Ingen aning men intressant ändå att det tas upp för diskussion här i Sverige. Önskar att det är kunnigt folk som förestår kursen och båda sidor av myntet kan delta med givande samtal som leder till något, utan osämja.

När det är mycket sprayningar här brukar jag kolla  http://www.flightradar24.com/#60,15/6?&_suid=140560069658903547430720730229 och då undrar jag fortfarande varför dom inte är med där…har fortfarande inte hittat någon förklaring till det.

Hade jag bott i närheten hade jag anmält mig till denna ABF kurs

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
7/17/14, 9:04 PM
#58

Spännande att det finns en kurs, det trodde jag aldrig!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Klass
7/18/14, 8:17 AM
Gahella
7/18/14, 8:32 AM
#60

Politikerna fick väl kalla fötter skulle jag tro då chemtrails ska förnekas så långt de bara orkar

Och man kan ju se vilka som låg bakom dessa påtryckningar när man läser det här:

– Det här är långt ifrån beprövad vetenskap och vi kan inte använda skattebidrag till bildning till någonting som är en konspirationsteori, säger Niklas Skeppar.

De gav en "tydlig rekommendation" till ABF Borlänge som nu har plockat bort kursen från sin hemsida.

Cristine
7/18/14, 1:27 PM
#61

Arbetarnas Bildningsförbund…allas    lika värde, men bara om ABF anser det stod det i en länk,men ordern kommer ju från annat håll.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Magi-cat
7/18/14, 1:53 PM
#62

De får väl ta det som nästa års aprilskämt dårå…😐


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
7/18/14, 1:56 PM
#63

Det står ingenting i ABF:s program att man enbart ska ha cirklar om beprövad vetenskap (som han i Stockholm pratar om)

"Var och en har sin egen relation till ABF, och det är precis så det ska vara. ABF utgår från varje individs intressen och behov. Vi vill ge människor chansen att förverkliga sina drömmar, skapa och ta del av kultur, och bilda sig en uppfattning om olika samhällsfrågor. Vi vill ge mest till dem som har fått minst"

http://www.abf.se/Om-ABF/

edit: ur programmet:

"Vi tror på den radikala folkbildningens möjligheter att utmana och vara en demokratisk förändringskraft. Vi är övertygade om att framtiden är påverkbar och att en annan värld är möjlig."

http://www.abf.se/Om-ABF/Organisation/Ideprogram/

Fast inte hur radikal som helst tydligen…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
7/18/14, 2:02 PM
#64

Det hade ju annars varit ett excellent tillfälle att ta ner alla "konspirationsteorier" på jorden, och verkligen klargöra i detalj vad det är för strimmor. Kunde man ju tycka.

Nu bidde det ingenting, mer än kanske mer bränsle åt "konspirationsteorierna".


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Cristine
7/18/14, 2:10 PM
#65

Ja precis!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
7/19/14, 8:56 AM
#66

Exakt Magi-cat!

Någon av våra medlemmar la in denna för ett par år sen. Tycker den är bra men något svar får man ju ej här heller…om varför dessa plan inte finns med på flightradar 24 bl.a.

https://www.youtube.com/watch?v=o5T_1QytoQM

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Upp till toppen
Annons: