Annons:
Etikettanslagstavlan
Läst 2427 ggr
Skorpion76
5/25/14, 6:05 AM

Hart du sett ett UFO?

Jag har inte gjort det, men mamma säger sig ha gjort det. Däremot skulle jag inte bli förvånad om de finns eftersom universum är oändligt. Då vore det bara patetiskt att påstå att vi är ensamma.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
[VSK]
5/25/14, 6:23 AM
#1

Jodå 4-5 ggr har jag sett flygande föremål där teknologin verkar ha legat bra mkt före mänsklighetens.

Senast för nåt år sedan.

Självklart är vi inte ensamma "tänkande individer" i detta universum.

Marr
5/25/14, 6:50 AM
#2

Hej Scorpion!

Jo har också sett Ufon många gånger. I början av 2000 talet såg jag en glob som var så stor att den var nästan lika stor som Sthlmsgloben. Den kom åkande på låg höjd, helt ljudlös. Såg ut som en jättestor discoboll som var purpurröd med hundratals rutor i mönster, den "parkerade" ovan ett gärde i trädhöjd.

Till "Globen" kom en besökare som skickade ljusstrålar. Globen svarade med pulseringar. Besökaren såg inte ut som globen, den var platt med 2 "tubliknande" saker på sidorna och var mycket mindre. Den avlägsnade sig efter några få minuter genom att bli mindre och mindre. Jag stod kvar med bilen i 20-30 minuter och tittade på "discobollen". Den stod kvar när jag startade bilen och åkte hem

Det är en av de närmaste upplevelser jag har haft.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Farwuq
5/25/14, 7:04 AM
#3

Mäktigt Marr, gick du inte ut ur bilen?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Marr
5/25/14, 7:27 AM
#4

Nähä du Farwuq!Förskräckt

Nog för att jag kan vara stöddig men…hehehe inte då. Jag låste bildörrarna, som om det hade hjälpt hahaha!Gapskrattar

Tiden stämmer med hur länge jag var borta så jag blev inte "abductad", inte kände jag mig strålningsskadad heller men väääldigt fundersam. Det är jag än i dag.Funderar

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Farwuq
5/25/14, 7:30 AM
#5

🤔

Man vet aldrig vad de kan hittat på med dig.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Marr
5/25/14, 7:35 AM
#6

Nä såklart, fast det hade varit kul om jag fått lite mediala förmågor eller fått lite kanalsiseringar jag med.Oskyldig

Men inte då, jag är bara vanlig jag…LedsenSkrattar

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
[Lollo 97]
5/25/14, 11:25 AM
#7

Jag själv har inte sett något Ufo, men min mormor har för många år sedan. Hon stod i sommarstugan eller något sånt. det kom ett stort eldklot och stannade i säkert 5 minuter över sjön säger hon. Sen flög det iväg. Hon såg det aldrig mer. Sen efter några veckor/månader så var mamma och mormor på en ufo utställning och då var det ett sånt eldklot där. Hon är inte ensam om att har sett sådana ufon.

I want to belive
5/26/14, 8:15 PM
#8

En hel del obelisker har jag sett i mitt yngre jag då jag bott ute på landet nära skogen, varit skit rädd och grät mig till sömns ofta i åldern 12-15 för att jag var så förvirrad, jag vågade heller inte säga något till mamma eller någon annan.. När jag var 16 vart jag mamma , då såg jag ingenting på drygt.. 4 år .. sen började en terror jag aldrig glömmer, mycket hemskheter , men har fått hjälp från en annan "makt", jag skulle vilja skriva ner hela min livs historia här .. men jag vet inte om jag har tillåtelse eller om folk ens skulle orka lyssna.. skeptiker brukar alltid smugglas in på såna här fina områden..

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Eliiza
6/1/14, 2:26 PM
#9

Hej Skorpion76 och andra! :-) Jo, visst har det hänt ett antal gånger att jag sett sådant, som inte kan förklaras med flygplan eller kosmiska företeelser etc, på himlen. Flera vänner till mig har också sett och/eller filmat både skepp och ljusklot som jludlöst rört sig i luften och över himlen. Men, däremot, så är Universum inte oändligt. Vårt Universum består av sju bälten, varav ett är materiellt och det är där vi befinner oss. Det är likt en svävande bubbla bland många andra universum. Vårt Universum har även ett namn: DERN (Universum). DERN = Dajansini Ern Ruan Nitrapralano = Schöpfung, die sich entschleiert = Creation which unfolds/unveils itself. Med vänlig hälsning, Eliiza

skylight
10/16/14, 5:14 PM
#10

Hej scorpion 76! Jag har vid fem olika tillfällen på ett spann av ca 15 år sett oförklarliga fenomen. Men jag tar endast ett exempel: Tittade ut genom mitt fönster och såg sex ljus på rad (stillastående uppe på himlen) som blinkade snabbt men aldrig  samtidigt som i ett mönster. Till slut  flög alla  åt olika  håll. Ett flög i min riktning över huset inget ljud och rörde sig som en vatten loppa, eller vad dom nu heter,lite sicksack mönster. Hej då

I am a true beliewer in UFO!!!

[Rhonda]
6/10/16, 9:54 AM
#11

Jag det har jag. 1967 när jag var i High School i Australien satt vi tjejer ute på gräsmattan o åt lunch. Himlen var klarblå utan ett enda moln. Jag tittade upp o såg en skinande sak ( flying saucer shape) som hovrade en stund och medan jag tittade försvann det. I intet. En av de andra tjejerna hade med sett det. Jag kommer ihåg att jag sade 'was that what I think it was?' o hon sade 'yes, I think it was'. Vi talade aldrig mer om det.

 Det tog mig många år innan jag berättade om det. T.o.m nu frågar jag folk om de tror på 'IFO' (min benämning - Identified FO) o om de svara ja då berättar jag.

[VSK]
6/10/16, 10:01 AM
#12

Jag har faktiskt sett nåt på senare tid som jag faktiskt inte vet vad det var för nåt. Kan varken säga bu eller bä, för jag såg bara starkt ljus och vad det nu var för nåt var bakom trädgränsen (glest mellan träden). 

Det var nånting som såg ut att stå stilla (hovrande) och det var 5st strålkastarljus i horisontal linje. Min första tanke första gången jag såg detta var faktiskt flygplan. Men storleken på objektet var konstant. Jag viftade bort det då jag samtidigt pratade i telefon.

Kanske 5-10 min senare dök detta upp igen och jag sa det till den jag pratade med i telefonen och jag sa att det där kan inte vara ett flygplan eller helikopter. Han jag pratade med "skrek" att jag skulle hämta kameran och fota. Som vanligt så hinner man inte resa sig förrän ljuset är borta.

Jag såg ju nåt som flög och det var okänt 😃

Ghosthunter
6/10/16, 10:18 AM
#13

Ett antal gånger har jag sett UFO-skepp. Ett väldigt nära och de andra bara som prickar på natthimlen. Ibland syns dom komma när en tidsportal öppnas.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[VSK]
6/10/16, 10:41 AM
#14

Det kommer in rapporter på ca en miljon UFO-observationer jorden runt och år. 50 000 av dessa går inte att bortförklara enligt de som jobbar med detta.

[Wildfire]1
6/10/16, 1:29 PM
#15

Ja, jag såg en gång när jag var tonåring.  Jag ut mitt i natten på balkongen för att smygröka. Då ser jag något som ser ut som en måne, men något stämmer inte.. jag försöker bestämma avståndet för den ser lika stor ut som månen, men är mycket mycket närmare.  Då börjar den röra på sig åt höger och vänster, först långsamt och sen fortare och sen kommer den emot mig och då springer jag in och låser dörren och hoppar i sängen och drar täcket över huvudet.

Marr
6/10/16, 1:48 PM
#16

Jaha se där Wildfire…det var så jag uppfattade detta "ufo" jag med till en början. Månen. Trots att jag var fokuserad på vägen & ev uppspringande djur så tittade jag ju mest på vägen…

…ändå kände jag att månen var vid fel vädersträck. Knallröd & började röra sig ovan trädtopparna, vinglandes fram så som landsvägen har sina böjar…strax innan den upptog hela mitt synfält… hade jag parkerat & låst dörrarna. Då stannade den på gärdet strax framför till höger om mig högst 70 meter ifrån, i en höjd utmed trädtopparna & strax nedanför.

Där sitter jag i närmare en halvtimme, stirrar, hjärnan går på högvarv av det jag ser. Men "ingen" drar upp persiennerna på globen & kikar ut, ingen kommer heller ut från "globen". Den är liksom avslocknad men ändå pärlemoaktigt gnistrande/glittrande/metallic i purpurröda nyanser.

Exet undrade var jag varit så länge för att endast köpa mjölk typ…vi kollar tiden…jag kan inte blivit "abductad" i alla fall för tiden stämmer hehehe tack å lov…men hemskt märkligt & verkligen inte något av vår planets uppfinningar…det är en sak som är säker!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

micki78
6/10/16, 2:43 PM
#17

Jag och min dåvarande pojkvän satt och åt pizza mitt på dagen. När vi kollade ut genom fönstret såg vi på låg höjd ett runt klot som såg ut som en sol, klotet var helt stilla någon sekund, sen kom det 3 till klot på vardera sida om det som stod stilla, sen när alla kloten stod som på ett led så flög de rakt upp och försvann bakom ett moln. Det var rätt häftigt att se. Det var kanske 14 år sedan.

_Fisken
6/10/16, 6:13 PM
#18

En vinterkväll såg jag långt bort över skogen ett ganska starkt ljus hoppa upp och ner samtidigt som det förflyttade sig sakta söderut över ungefär samma höjd. Det var synbart i ca. 2-3 minuter. Fattar inte vad det var. Öppnade fönstret för att utesluta alla reflexer. Det var dock kvar. Vad kan det ha varit?

Marr
6/10/16, 9:54 PM
#19

Kanske jag fick något fel ändå, om man tänker efter… för jag upprepar mig ju väldigt mycket.☺️😃

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[emds123]
6/28/16, 3:48 AM
#20

Det gläder mej att många sett ufon, jag har själv sett det även och även mina nära och kära.

Annons:
Marr
6/28/16, 9:19 AM
#21

Det är jätteroligt att läsa om era upplevelser. Jag är övertygad om att fler har sett knepigheter…

Även min pappa & några bekanta till honom har sett saker tillsammans, som ej kan vara av jordlig härkomst enligt dom. Det har varit ganska intensivt med "besök" i "våra" trakter genom åren…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[LoveUnite]1
6/28/16, 8:18 PM
#22

ufon ja det gör jag nog varje dag, för det är mkt jag inte vet vad det är, haha.

MEN, om du menar utomjordiska flygande objekt, spacecrafts, scoutships, som inte flygs av människor, så ja.

Många många många många, nja… om jag ska jämföra med människo flygande plan så är det extremt få ufon jag har sett.

Men mer än vad som går att räkna på 2 händer iaf.
På nära håll och långt håll så finns ingen tvekan för mig vad det var och är.

[andligverklighet.se]
6/29/16, 11:37 AM
#23

Vilken härlig tråd med alla UFO möten 😎

# 0 Jo jag har sett och har kontakt med tre stycken dock inget som jag gått ut med men dom finns med och dom farkoster jag sett där har det vart tydligt vad det rört sig om och det är inget man kan ta miste på eftersom det vart så påtagligt och så stora farkoster så nära mig.

Det är nog många som sett utan att ens förstå,eller reflekterat över men som du skriver Ts vi finns så varför skulle inte andra livsformer finnas.Universum är oändligt men det har också en ände men för människans vetenskap att kunna utforska dom världarna som befinner sig bakom solen är en omöjlighet vilket bara är bra för vi skulle inte kunna ta ansvaret utan att påbörja diverse vetenskapliga tester på både liv och planeter så man kan säga väldigt enkelt förklarat att solen är som ett skydd och det är inte meningen att vi ska kunna passera.

Dom kan men dom har ett helt annat ansvar än oss människor och har kommit betydligt längre vad gäller respekt för både liv och planeterna i vårt universum så personligen är jag glad att vi inte kan passera så vi gör som med vår planet förstör än mer ute i ett perfekt och så vackert universum så tills vidare får vi hoppas på fler besök utifrån som visar att vi är inte enda livsformen.

Upp till toppen
Annons: