Framtiden -2012 och efter

Dolores Cannon: Vi lever i den viktigaste tiden..

2014-02-21 22:04 #0 av: Amon

Dolores Cannon 2-19-14 ... "Vi lever i den viktigaste tiden i historien av universum"

Publicerat 2014/02/19 genom kauilapele

dolores_cannon_1 

Hämtat från denna sida:

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=sv&rurl=translate.google.com&sl=auto&tl=sv&u=http://kauilapele.wordpress.com/2014/02/19/dolores-cannon-2-19-14-we-are-living-in-the-most-important-time-in-the-history-of-the-universe/&usg=ALkJrhjQvNdegEBkemo3V7-Av4Z34HHPtQ

Såg detta på mitt FaceBook nyhetsflöde. Det kändes ganska rätt på och förklarar några av de saker som vi upplever just nu. Detta "darn" nya paradigm!

"Dolores teori förespråkar att en rad själar reser från andra planeter och dimensioner för att hjälpa jorden vid denna tid. Många av dessa själar, som är av en högre vibration än de inhemska Jordiska själarna inkarnerar på jorden för första gången ...

"Jorden går igenom en stor förändring, en som Dolores menar har aldrig hänt förut. För första gången, håller en hel planet att flytta sina vibrationer in i en ny dimensionell frekvens. Många själar eller grupper av själar har upplevt en sådan här förändring i det förflutna, (det vill säga, mayafolket), men aldrig har en hel planet skiftat på en gång. Därför, förklarar Dolores, har hela universum första parkett till en av de största föreställningarna som någonsin har setts. Men det behövs hjälp, eftersom människan har förorenat planeten med en vibration så tät att den hotar överlevnaden för planeten som helhet. Dolores avslöjar att om planeten blåser ut sig själv, så kommer det att eka i hela universum och påverka och störa alla varelser. Därför gjordes rop på hjälp, och själarna hoppade snabbt på vagnen för att hjälpa till."

----------------------------

"Vi lever i den viktigaste tiden i historien av universum" Dolores Cannon diskuterar Vår Aktuell Paradigm

Dolores Cannons karriär spänner över fyra decennier, under vilka hon har arbetat med tusentals kunder i regressiva hypnoterapi sessioner. Med över 17 publicerade böcker i ämnet, kan Dolores Cannon enkelt anses vara en av världens mest eftertraktade yrkesverksamma inom området. Populära ämnen som berörts i hennes många böcker är: tidigare liv, utomjordingar, liv på andra planeter, energi healing, kända historiska gestalter som Nostradamus och Jesus, kidnappningar, och så vidare. Varje bok har en tendens att "böja läsarens sinne som en kringla," Dolores förklarar.

En av hennes senaste böcker, med titeln De Tre Vågorna av volontärer och den nya jorden, är en ensemble av regressiva hypnoterapi klientsessioner som berättar en "bakom kulisserna" syn på jordens nuvarande paradigmskifte. Under sessionerna, hypnotiserar Dolores sina kunder och för in dem i "supermedveten" hjärnvågs status, en av de djupaste trancer man kan uppleva. Dolores beskrev hennes teknik i en intervju med The Edge:

"Jag utvecklade min egen teknik genom åren. Den är inte som någon annan hypnos teknik där ute. Vi har möjlighet att kontakta vad jag kallar den största kraften som finns, och det är en källa till all kunskap. Jag hittade ett sätt att få det att komma igenom varje enskild person som jag arbetar med, och jag har arbetat med tusentals människor. "

Resultatet av hennes teknik är häpnadsväckande minst sagt. Genom åren började Dolores märka en korrelation bland hennes klient sessioner, en som överbryggar resan av själar inkarnerade på planeten just nu.

"När du ser tusentals och tusentals kunder, som jag gör som terapeut och kurator, börjar du se en röd tråd som går igenom många av fallen. Tidigare, brukade det vara så att alla skulle gå tillbaka till ett tidigare liv, och jag skulle hitta några av svaren där, och då skulle jag undersöka källan till all kunskap för att svara på alla deras frågor och göra läkning. Bara under de senaste fem åren eller så, började jag få se kunder som inte var lik alla andra som går in i ett tidigare liv på jorden. Jag började upptäcka de hade aldrig varit på jorden förut och att de hade kommit hit direkt från Gud, från den källan, från andra planeter, eller andra dimensioner, där de var ljusvarelser. Det är den röda tråden som jag har funnit, och därav kom jag fram till teorin om de tre vågorna av frivilliga."

newearth3

Dolores teori förespråkar att en rad själar reser från andra planeter och dimensioner för att hjälpa jorden vid denna tid. Många av dessa själar, som är av en högre vibration än de bofasta Jordiska själarna inkarnerar på planeten för första gången. Hon bekräftar att de själar som har tillbringat många liv reinkarnerande på jorden har fastnat i en karmisk cykel, och upprepar samma mönster av misstag och lärdomar som slutligen leder till förstörelsen av vår planet. Således har det funnits en kallelse för renare själar att komma till jorden för att rena och höja planetens vibration.

Men nu i kroppen, har dessa människor inte något minne av varför de kom. "De kommer in med en minnesförlust och ner i personen, förlorar de minnet av varför de är här. Men de inom denna grupp har en energi som de har fått för att projicera. Det är en kärleksfull energi som kommer att förändra tänkesätt här på jorden. Det kommer att förändra historien, bara genom att de befinner sig här. "

Under hela hennes kunders resor, upptäckte Dolores att Jorden är en av de tätaste planeterna i hela universum. En själ som inkarnerar här anses vara modig för att livet på jorden är en mycket utmanande upplevelse att komma in i, speciellt för själar som kommer från de högre världarna och planeterna i en högre vibration. Trots detta har alla hennes kunder har samma svar på frågan om deras skäl till att komma till jorden, de helt enkelt "hörde kallelsen."

Jorden går igenom en stor förändring, en som Dolores kunder säger har aldrig hänt förut. För första gången, är kommer en hel planet att flytta upp sina vibrationer in i en ny dimensionell frekvens. Många själar eller grupper av själar har upplevt en sådan här förändring i det förflutna, (det vill säga, mayafolket), men en hel planet har aldrig skiftat på en gång. Därför, förklarar Dolores, har hela universum första parkett till en av de största föreställningarna som någonsin har setts. Men det behövs hjälp, eftersom människan har förorenat planeten med en vibration så tät att den hotar överlevnaden för planeten som helhet. Dolores avslöjar att om planeten blåser ut sig själv, så kommer det att eka i hela universum och påverka och störa alla varelser. Därför gjordes rop på hjälp, och själarna hoppade snabbt på vagnen för att hjälpa till.

Dolores bok: De tre Vågorna av volontärer och den Nya Jorden, bygger på tre olika klasser av själar som inkarnerar på jorden:

1. Den första vågen: Är nu i sena 40- till början av 60-års åldern, är dessa frivilliga som störs av våld, ilska och hat som de upplever på jorden. De har haft svårast att anpassa sig till livet som människor, och många av dem försöker begå självmord.
  2. Den andra vågen: Är nu i sena 20- och 30-årsåldern, dessa volontärer är mer bekväma i sina kroppar och sägs vara fyrar eller kanaler i energi som kan påverka andra bara genom att vara i närheten av dem. Deras uppdrag av att bara dela sin energi med andra innebär att de inte behöver göra något annat än bara vara.
  3. Den tredje vågen: De nya barnen, varav många nu är tonåringar, har all den kunskap som behövs för att existera på planeten efter det dimensionsskifte och den omvandling som sker. Deras DNA är mer avancerad, och den största utmaningenen de står inför är att vara missförstådda av människor - att de har ett tillstånd ( ADHD ) som behöver medicineras.

Intressant, genom hennes många klientsessioner har Dolores också skrivit mycket om den förlorade civilisationen Atlantis. Hon upptäckte att, precis som Atlantis, har det varit många civilisationer som har förstörts i det förflutna.

"Varje gång när folk kom till den punkt då de använde energin på fel sätt och inte kunde kontrollera den, måste de stoppas. Och varje gång, måste allt återställas på den här planeten. Civilisationen gick tillbaka till de primitiva stadierna och började om igen. Det är därför de inte vill att det händer den här gången. De vill inte börja om med planeten och börja livet för mänskligheten en gång till.

Under en hypnoterapi session, gick en kvinna som tillbaks till Atlantis och berättade den främsta orsaken till varför Atlantis förstördes. Jag fick veta att det fanns forskare vid tiden för Atlantis. Det fanns andra som lurade runt med vad de kallade mörk materia. Jag fick veta att det är samma sak forskarna gör nu när de lurar runt med det vi kallar anti-materia. De sade att vi måste veta detta, eftersom forskarna gör samma sak nu.

Large Hadron Collider experimentet i Schweiz är samma sak. De leker med anti-materia. Forskarna som nu lurar runt med Collider experimentet har inte någon aning om vad de egentligen gör, och det är mycket farligt.

Om dessa experiment hade fortsatt på den tiden i Atlantis, skulle det  ha brutit ner gallret av planeten, vilket orsakar en implosion av jorden, och det skulle ha ekat till den punkt där det skulle ha brutit ner gallren av hela universum. Men de stoppade det innan det kom till den punkten, men förstörelsen ägde rum."

På frågan om människors kritik av hennes arbete, säger Dolores att hon finner humor i människors kommentarer som anger att hon är en "stor science fiction-författare".

"Det finns inget sätt på jorden som jag skulle kunna fantisera upp det här. Jag har [17] böcker ute nu, och allt det har kommit igenom de fall som jag har arbetat med den genomsnittliga människan som går på stadens gata. Jag visste inte om dessa människor tills de kom genom dörren till mitt kontor, från alla samhällsområden som du kan tänka dig: VD: ar i företag, professorer i högskolor, präster, shamaner, och många vanliga människor. Jag har inte hittat någon som inte har haft ett tidigare liv. När jag började skriva den Convoluted Universe serien, undrade jag om någon där ute skulle kunna förstå det, eftersom jag sa att boken är för människor som vill att deras sinnen böjs som kringlor. Människor säger när de läser det: "jag vet det och jag vet inte hur jag vet det, men jag vet det och jag vet att det är sant". "

I det sista segmentet av hennes intervju med The Edge, blev Dolores tillfrågad om det fanns några sista tankar hon ville lämna till personer med avseende förändring i medvetandet.

"Vi är på väg in en ny frekvens, en ny dimension där det kommer att bli den Nya Jorden, och det kommer att bli oerhört vackert. De har beskrivit det i böckerna - de vackra färgerna, att allt är total kärlek.

Vi flyttar bort från den gamla jordens negativitet, och det kommer att bli en helomvändning, obegripligt, och vi kommer alla dit nu. Den Nya Jorden är där det händer. Bibeln i Uppenbarelseboken talar om En Ny Himmel och om En Ny Jord. Det är samma sak som vi har nu. Det är bara det att St Johannes, när han fick syn på Isle of Pathos, inte insåg att det skulle ta ytterligare ett par tusen år innan det skulle hända.

Det viktigaste är att vi lever i den viktigaste tiden i historien av universum, och det är väldigt viktigt att vara här nu. Det finns tusentals själar som vill vara här för att uppleva detta - även om de bara kan vara här i ett par timmar. De säger att även om de föds och dör på en gång, kan de säga, "Jag var där när detta inträffade." Det här är hur viktigt det är för hela universum. Så, du lever i en mycket underbar tid som aldrig kommer att upprepas igen."

För en fascinerande läsning, kolla in Dolores bok De Tre Vågorna av Volontärer och den Nya Jorden, liksom hennes Convoluted Universe serien.

Referenser:

1.) Cannon, Dolores. De tre Vågor av volontärer och den Nya Jorden. Ozark Mountain Publishing, Inc. (15 Sep 2011)

. 2) Cannon, Dolores The Convoluted Universe:. Book Four. Ozark Mountain Publishing, Inc. (7 nov 2011)

3.) http://www.edgemagazine.net/2011/08/the-three-waves-of-volunteers-part-one-with-dolores-cannon/

4.) http://www.edgemagazine.net/2011/08/the-three-waves-of-volunteers-part-two-with-dolores-cannon/

Anmäl
2014-02-22 06:07 #1 av: Marr

Mycket intressant! Lennart Lidfors skriver ju om denna "Marie" som han under hypnos fick fram de mest fantastiska saker om Atlantis förstörelse bl.a. vill jag minnas eller blandar jag ihop det?Funderar

Får nog läsa den igen för det var väldigt länge sen...

Rekommenderar verkligen den boken "Gåvan från stjärnorna".

Nu ska jag läsa mer i länkarna...Tack Amon!Glad 

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-02-22 09:28 #2 av: Gahella

Jag minns att hon har berättat det här för några år sedan då vi greps av Dolores-feber och bara älskade vad hon hade att berätta om.

Marr, jag har också läst den boken men minns inte heller om det handlade om Atlantis i den boken

Anmäl
2014-02-25 00:52 #3 av: Amon

#2  Jag minns att ni lade in mycket av henne då - men hade inte själv tid att engagera mej så mycket just då.

Dolores var väl i Sverige också för ett par år sedan?Funderar

http://www.pronoia.se/doloresisverige.html

#1 "Gåvan från Stjärnorna" var en av första nyandliga svenska böcker jag läste - och den var verkligen helt fantastisk!

Först läste jag om amerikanska författare som tex Shirley Mc Laine - som var med om fascinerande andliga upplevelser i sin bok: "Ut på yttersta grenen"

Sedan läste jag om skandinaviska personer som också hade fantastiska upplevelser..

..och sedan började jag själv få dem.. Oskyldig

Anmäl
2017-03-10 18:01 #4 av: _Fisken

Gammal tråd men den gav mig lusten att låna boken "Legacy from the stars" på bibblan. Vi får väl se vad det är för nåt....den är på engelska men det går nog bra. 

Anmäl
2017-03-10 19:36 #5 av: Hukanson

Det var alltså Dolores Cannon som kom med teorin om de tre inspirations generationerna, allt baserat på hennes forskning . Men hon hade ju kontakt med överjordiska intelligenser så de måste ha hjälpt till med teorin litet.

Översättningen blir kul ibland:  "Dolores avslöjar att om planeten blåser ut sig själv, så kommer det att eka i hela universum och påverka och störa alla varelser. "

Oneness can not be divided.

Anmäl
2017-03-10 19:46 #6 av: _Fisken

:-) Google translate kanske?  Jag har då lånat den engelska versionen.

Anmäl