Annons:
Etikettfrågor
Läst 4865 ggr
wingren
2014-02-06 22:08

Varför tror/vet du?

Frågan är enkel men vi alla har olika svar. Varför tror just du på utomjordiskt liv? Jag vill läsa din historia, oavsett om det är för att "det måste finnas fler än vi" eller "jag har sett dem" eller något annat.

Ser mer än gärna långa kommentarer så var inte blyga. Varför började du tro, vad hände när du trodde, vad tror du, vad vet du, vad har du känt/sett/hört, till vilken mening? Och så kan det fortsätta i all oändlighet.

Tack för din tid.

Annons:
[KosmosBill]
2014-02-06 23:19
#1

Varför skulle Universum vara öde?

Helt absurt!

Vad talar för det?

wingren
2014-02-06 23:29
#2

Jag svarar med en motfråga eftersom det var så kortfattat, vad talar inte för det? ;)

Keskitalo
2014-02-06 23:45
#3

Ufos och E.T's! :D 

Dom bara måste finnas. Skulle det visa sig att vi faktiskt är ensamma å allt bara var en till stor "mass luring" så skulle jag bli extreeeeeeemt deprimerad å inte vela leva mer :)

Du Är Trygghet Ninja

Lotoz
2014-02-06 23:51
#4

Universum är rätt så stort heh, det måste ju finnas något annat.

Peace

[KosmosBill]
2014-02-07 00:17
#5

#2 Vad som talar för det…!!!…ja, t.ex att det finns liv här…det räcker rätt långt. Ja, det räcker t.o.m. hela vägen.

Varför i herrans namn skulle hela Universum vara annorlunda än vår lilla del av Universum? Det faller på sin egen orimlighet.

Cristine
2014-02-07 01:10
#6

Därför att fleraq länder  har erkänt dem, 

därför att man kan se dem,

Därför att jag sett deras farkoster

därför att jag har en alien som  guide

därför att…….

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
[KosmosBill]
2014-02-07 01:34
#7

Varför skulle Universum vara dött. Helt orimligt.

Marr
2014-02-07 07:17
#8

För att jag sett dom. Redan som skolunge 1969-70 bevittnade jag och mina vänner flera farkoster. Sen har det fortsatt för att intensifieras ordentligt. 

I mitten på 90-talet fram till 2007 var det så intensiv trafik att vänner och bekanta som var skeptiker eller inte visste något, fick bevittna otroliga saker när jag påvisade att dom skulle titta upp.

En gång hade vi ett skepp som "fastnat" ovanför ett hustak. På taket fanns en Grey som arbetade med något en hel dag. Första och enda gången jag sett en utomjording som vi kallar det. Jag var ej ensam då, för detta bevittnades av fler än mig från samma plats.

Det är lika häftigt som att se det själv, som när man får se minen på de som aldrig sett skeppen innan.

Förvånad men ändå inte… Det som verkligen förvånat mig är att inte fler har sett och att vi sitter här och undrar om det finns liv därute! Har tyvärr ingen telepatisk kontakt…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Mrevil
2014-02-07 09:09
#9

Hadde 2 stycken utomjordingar som väckte upp mig mitt i natten.

There are only Four Laws in Creation:

1. You exist.

2. The One is All and the All are One .

3. What you put out is what you get back.

4. Change is the only constant…

Except for the first three laws, which never change.

Cristine
2014-02-07 10:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Har en på bild, de kan inte komma tll jorden i annan form då deras kroppar behöver fukt

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2014-02-07 11:33
#11

Ni ser väl ansiktet och diamanten i pannan?Cool

Oerhört vacker Kär och så "silvertråden/strängen" som går genom fönstret till henne…FörskräcktSkrattar.

En helt fantastisk bild!Tummen uppHjärta

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

wingren
2014-02-07 13:45
#12

#6 Hur fungerar det med en alien som guide? Är det medium-aktigt som när man kan be en ängel om råd och vägledning? Vill du förklara mer? :)

#7 Det är inte så att jag inte tror eller inte tycker som du, diskussioner behövs för att man ska få nya och "fräscha" synvinklar på saker. Det hjälper en att komma närmre sanningen :)

#8 Oj så häftigt och skrämmande på samma gång! Finns det några "bevis"? Man tycker det borde blivit någon tidningsartikel eller något, hade varit väldigt kul att se :P Eller om det blev så pass nedtystat kanske.. Spännande.

#9 Hur var din direkta och sedan sekundära reaktion? Hade du möjlighet att röra på dig eller du var som förlamad? Vaknade du av deras ljud eller liknande eller de tittade på dig?

#10 Otroligt häftig bild! Och ja #11 man ser faktiskt att den har något i pannan, kan dock inte bekräfta det med diamanter eftersom den är så suddig. Men det ser onekligen ut som en varelse!

micki7878
2014-02-07 18:08
#13

Hej Wingren!

Jag svarar gärna på dina frågor. Jag tror av den anledningen för att jag själv har sett, en i min familj har sett, och för alla tusentals observationer människor gjort och gör än idag. Jag tror för det finns många bevis, dvs bevis som experter och skeptiker inte kan avfärda som bluff, dom kan helt enkelt inte förklara det. Sen är det mer absurt att tro att vi är ensamma i universum än att tro att det finns liv, tycker i alla fall jag. Jag kan berätta om min upplevelse om du vill läsa.

Det var för ungefär 12 år sedan, jag och min kompis satt och åt pizza på en resturang, det var mitt på dagen och vi satt precis vid ett fönster. Jag tittade ut genom fönstret vid ett tillfälle och såg ganska lågt på himmelen ett runt klot som var kanske 10-13 meter i diameter, det var gult och orange, såg nästan ut som en sol. Det stod helt stilla på himmelen i några sekunder när 4st till klot, 2 på varje sida om det i mitten anslöt sig. Dom stod stilla "på rad" i några sekunder när dom sedan åkte rakt upp och försvann bakom ett moln. Det var det enda molnet på himmelen. Min kompis såg också dessa klot, det var verkligen en upplevelse och riktigt häftigt att se.

Jag kan även berätta om min familjemedlem, vi kan kalla honom X : På 70-talet så bodde min familj i en skog, det fanns grannar, men dom bodde inte så tätt inpå varandra. En kväll när x var ute och rastade hunden och gick sin vanliga rutt så fick han syn på 2 långa män i silveruniform eller silverdräkt, dom 2 långa männen var klädda i åtsittande silvrig dräkt från topp till tå. Han berättade även att männen var minst 2 meter långa om inte längre. X är själv 185cm lång och han berättade att männen var mycket längre än han själv. Hunden började morra, det var då x såg de båda männen, han lade speciellt märke till deras silvriga dräkter som lixom glittrade under gatulampan när de passerade. De båda männen reagerade inte när hunden morrade, dom gick längre ned på gatan och försvann. Ingen utav grannarna hade sett eller märkt av dessa män, men ca 2 veckor senare så läste fru x i tidningen att i usa så hade många bilar på motorvägen sett 2 långa män klädda helt i silver gå längst vägen för att försvinna igenom en mur, dom hade gått igenom en mur längst motorvägen, dom gick upp i rök. De båda silvermännen var nedtecknade i tidningen och X kände direkt igen de silvriga kläderna och att de bara "försvann" i intet. 

Tyvärr får man aldrig svar på vad det var, men jag vet att de klot jag och kompisen såg inte var något från denna värld vi känner till. Och det X såg var verkligen märkligt.

Nu fick du ett långt svar:)

Med vänlig hälsning & Trevlig Helg!

Annons:
Marr
2014-02-07 19:03
#14

#12 Nja bevis finns väl inte men vi är många som sett vid samma tidpunkt. De andra befann sig ca 1,3 mil sydost om oss och såg det hela skådespelet med flygande "bollar och bluppar" (som dom kallade det) med blåa pulserande ljussken.

Jag ringde Ufo-Sverige och rapporterade vad vi såg från vår plats. Väckte den som hade jour och berättade vad vi såg och de andra såg, men tror ej han orkade åka ut. Det var dödstyst i tidningarna

Vi såg hur flerfärgade pulserande "saker" stora som flera bussar på rad(kan jag tänka), gick ner över stora kraftledningar och blev liksom hängande där över i flera minuter. Rött,blått,gult,grönt var färgerna de pulserade i.  Sen gick dom upp igen på himlen och det kom flera ner och så höll det på.

Detta var vid ena tillfället och så klart ingen kamera utan en gammal dålig mobiltelefon. De andra fick inget på bild som gick att se. Jo det har ju varit en del rapporter i länsblaskorna här då&då men inte just vid detta tillfället. 

Det lustiga är att vi uppfattade detta skådespel så olika från de olika områdena…Dom andra såg ca 30 st pulserande dansande bluppar som var blåaktiga.

Vi såg dom ju på ett helt annat sätt och kanske 7 st. Tänker att de vi såg var lägre ner? Betraktade det hela över 1 timme sen åkte vi hem å sov. Visst Ufo-sverige försökte allt nå mig ett tag och tyckte jag skulle ta upp allt jag sett.

Ärligt talat så orkade jag inte det och vad har man för bevis utan bild? Urkasst. Ska det bli ett reportage om mig och mina vänner då eller? Nä jag trodde dom åkte ut med sina specialkameror om jouren ligger så nära och tog bevisbilderna, ett ypperligt tillfälle ju…Fast dom kanske inte alls jobbar på så sätt? Allt kostar ju…

Men va 17 vad långt det ska bli när jag ska säga nåt', måste va något fel på en. Hoppas du orkade igenom…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2014-02-07 19:36
#15

#12 Passerat på färgprogrammet för atcris-ufo111115-2-shrink-398x600.jpgt se henne tydligare

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
2014-02-07 19:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Hon visade upp sig så här mer eller mindre..är inte bra på att rita,och hade en ljusbrun hinna över ögonen.

Hon är Blå!

senare fick jag veta att hon haft kontakt med en brasiliansk man i 12 år och han har fått en likadan sten som hon har i pannan

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[VSK]
2014-02-08 05:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

👍

[VSK]
2014-02-08 05:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

.

Gahella
2014-02-08 10:19
#19

Ja för mig är det lika självklart att det kryllar av liv i vårt universum och i ännu oupptäckta universum.

Jag har också kontakt genom "drömmar" och ibland får jag minnas dem för att det har betydelse för min utveckling och min förståelse.

Tack för att du förtydligade bilderna VSK, för de är ju helt fantastiska. Samma med fotona du tog i molnen Cristine.

Och Cristine har glömt att berätta att när när jag skickade "moln- fotona" till en vän berättar hon att just i dagarna hade hon haft ett "drömmöte" med några som såg ut precis som de, och de var enormt kärleksfulla

[VSK]
2014-02-08 10:58
#20

#19

Jag justerar bilder av bara farten 😃

Annons:
Cristine
2014-02-08 11:16
#21

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

fatcat
2014-02-08 12:06
#22

Ska krävas lite mer innan jag till 100% tror något tefat är utomjordiskt. Såg något märkligt förra sommaren, efter en utekväll med min syster. Ett litet smalt objekt, påminde om en raket. Observerat många flygplan i luften eftersom jag bor nära flygplatsen men aldrig sett något sådant.. (Påstår inte att det är Aliens!)

Veckorna senare i augusti upptäcker jag ett litet konstigt föremål på bilder som fotograferats i Almedalen samma sommar. Syns väldigt dåligt men ingenting kan röra sig så snabbt och samtidigt vara av metall. OM föremålet bara varit en liten svart prick så hade jag avfärdat det direkt som någon insekt framför linsen.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

fatcat
2014-02-08 12:16
#23

Spelar egentligen ingen roll hur många bilder vi än tar på "UFO:s". För att bevisa utomjordingars existens och att dem faktiskt surrar omkring ovanför oss så måste vi få kontakt.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Gahella
2014-02-08 12:22
#24

….det som kanske krävs mest är att vi har en öppen attityd till att det finns mer än vi ser och har en aning om.

Om det är okej för dig Cristine kan jag lägga in dem här?

fatcat
2014-02-08 13:01
#25

Öppenhet är självklart bra 🙂Problemet med dagens människor är att vi föreställer oss utomjordingar som stora monster eller exempelvis "Star-Trek" där det finns upplysta varelser med hotfulla intentioner. 

Högteknologiska civilisationer har inte samma tankesätt. Deras hjärnor är mer utvecklade till problemlösning och samarbete. Enligt evolutionsläran anpassas alltid livet efter rådande miljöer. Mänskligheten har precis påbörjat den teknologiska eran, vår intelligens är på neandertalarnivå. Men, likt svanskotan försvinner så kommer också våra hjärnor uppgraderas!👍

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

fatcat
2014-02-08 13:25
#26

Under vår livstid kanske vi åtminstone får bekräftat via trovärdiga bilder och källor att "Aliens" faktiskt surrar omkring. Men, kommer dröja århundraden innan vi får kontakt.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[VSK]
2014-02-08 14:52
#27

#26

Du tror det kommer dröja flera hundra år till, eller hur skall jag tolka din text 🤔

Annons:
fatcat
2014-02-08 15:28
#28

Veta kan jag inte göra.. 😉Men det förefaller mest logiskt..

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[VSK]
2014-02-08 15:34
#29

Ja logiskt hos dig 😃

Cristine
2014-02-08 16:30
#30

Jag har suttit många nätter , 5-6 timmar i sträck och tittat på ufos i direktsändning ifrån Mexico.

Man måste vara medlem för att kunna se dem men den lilla slanten det kostar är det värt.TV equipet som filmar och ressencerar är 15st  och heter Skywatcher och kan också ses i vanliga Youtube. De pratar visserligen på spanska men att få se när en kameraman ska peka ut med laser ett dolt skepp( de har infraröda kameror) och träffar rakt på för han såg det inte utan kamera och ufot svarar med att skicka tillbaka en stråle och det uppstår en lek. Det var värt allt..eller när ett jätteskepp lade sig på vulkansidan och man såg en lång gänglig figur kliva ur.

Ska se om jag har några bilder kvar.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
2014-02-08 16:54
#31

Jaime Maussan har haft sitt paranorma program i över 20 år och är känd världen över, särskilt Ryssarna ä förtjusta i hans program. Det öppna programmet heter tercer milenio, och det med direktsändningar och annat heter Tercer milenio.Tv

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[VSK]
2014-02-08 17:03
#32

jag vill kunna förstå spanska språket nu ☝️

PH79
2014-02-08 23:29
#33

Hej! Jag vet definitivt inte och har ganska svårt att ta ställning till vad jag ska tro. För mig handlar allt bland annat om sannolikheten för liv att uppstå på en planet med förhållanden där detta är möjligt. På vår planet hände det uppenbarligen och gjorde det också relativt snabbt. Jorden är 4,54 miljarder år gammal och man tror idag att liv kan ha bildats redan för ungefär 4 miljarder år sedan. Lägg också till att i början så bombarderades jorden av kometer och liv kunde därmed antagligen inte uppstå. Därmed uppstod livet ganska snabbt när väl de rätta förutsättningarna rådde.

Det kan fortfarande varit en otroligt osannolik kedja av händelser som ledde fram till de första självreplikerande molekylerna som utgjorde startskottet till den långa kedja av liv som slutligen skulle leda fram till oss men det kan vi idag bara spekulera i fram till dess att vi själva kan visa hur det kan ha gått till. I och med att universum är så enormt så kan man tycka att denna process borde kunna ha skett någon annanstans även om den skulle vara fruktansvärt osannolik.

Men, något annat man måste ta i beaktande är hur sannolikt det är att intelligent liv ska utvecklas. På vår planet har otroligt många arter levt och dött ut, 99,9% av alla arter som levat närmare bestämt. Ingen annan art förutom vår egen (samt en del av våra nu utdöda släktingar) har utvecklat den sorts intelligens som möjliggjort att jag idag sitter och skriver ner dessa ord på en laptop för att med en knapptryckning senare kunna förmedla budskapet världen över. De flesta arter klarar sig bra i naturen utan någon avancerad tankeverksamhet. Det verkar helt enkelt inte vara något som premieras under evolutionens gång. Många arter har levt miljontals år utan att utsättas för någon form av selektion som leder till högre intelligens. Detta tycker jag är ett argument som talar mot intelligent liv på andra platser i universum. Med det sagt så kan det finnas andra former av liv i universum som till exempel inte är kolbaserat och lyder under andra förutsättningar men det kan man bara spekulera i. 

Sen uppstår frågan om hur länge en så pass intelligent art som oss själva kan överleva innan den begår ett fatalt misstag och förgör sig själv eller dukar under på annat sätt, universum är trots allt en extremt fientlig plats för, i alla fall kolbaserat, liv.

Sammanfattningsvis TROR jag att chansen för någon form av liv någon annanstans i universum på grund av universums storlek troligen är ganska hög. Om det finns intelligent liv (i vår klass) tycker jag är mycket svårt att kunna göra en bedömning om. Den arten måste i så fall dels ha fått rätt förutsättningar för att kunna utveckla hög intelligens och sen dessutom inte ha dukat under utan leva just nu i denna stund av universums historia samtidigt som oss. Jag är oerhört fascinerad av tanken och någonstans hoppas jag att det är så och att kunna få reda på det under min livstid (yeah sure!).

Jag tror dock personligen inte att vi blir eller har blivit besökta av utomjordingar och finner det extremt osannolikt att så skulle kunna ske på grund av de enorma avstånden.

Det här blev ett oerhört långt inlägg men ts ville ju gärna få det så here it is! Jag är medveten om att jag har en betydligt mer skeptisk hållning än de flesta här inne men jag hoppas ändå att någon kan finna det intressant det jag skrivit.

Cristine
2014-02-08 23:40
#34

Det är klart vi läser allt som skrivs och säger inte heller amen till allt och att vi har delade meningar är bara bra tycker jag, om det bara diskuteras lugnt och sansat! 

Personligen tror jag du kommer få en stor överraskning till sommaren.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
PH79
2014-02-08 23:48
#35

Ja, diskussioner ska vara lugna och sansade, definitivt.

Till sommaren? Jag ställer mig tveksam till det men vi får hoppas! 😉

Cristine
2014-02-08 23:57
#36

Jag är väldigt nyfiken på vad du tror som är på himlavalvet och som jag knäppt kort på om det inte är utomjordiskt..har du några förklaringar till bilderna i tråden eller i tråden igår natt?

Skulle vara väldigt intressant att höra!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mrevil
2014-02-09 00:08
#37

#33 Utomjordingarna rymdskepp har möjlighet att  transportera sig vart  de än vill åka och på detta sett tar det ingen tid alls att ta sig  hit till Jorden. Människorna på jorden vad jag förstår skapades av utomjordisk dna så vi är egentligen inte från jorden.

Vi är väldigt unika här på jorden då vi är de enda i universum som föds utan att veta vem man är frånkopplad från kärlek till allt i universum och genom detta så kan de inte ta kontakt med oss för att vi ska kunna göra detta men alldeles strax kommer vi komma ihåg vem vi är och varför vi valde att föddas på jorden och komma i kontakt med utomjordingarna.

There are only Four Laws in Creation:

1. You exist.

2. The One is All and the All are One .

3. What you put out is what you get back.

4. Change is the only constant…

Except for the first three laws, which never change.

PH79
2014-02-09 00:44
#38

#36

I och med att jag finner det väldigt osannolikt att utomjordiskt liv skulle besöka oss så kräver jag väldigt strikta evidens för att själv kunna tro på det. UFO-Sverige är ju som bekant en organisation i Sverige som undersöker inrapporterade UFO-fall och där bara en väldigt liten del av rapporterna inte klaras upp.

Vad det gäller bilderna så tycker jag personligen att bilden i denna tråden liknar något väldigt litet föremål som hamnat framför kameran när bilden togs exempelvis kanten på någon form av tyg eller rentav damm. Bilden i den andra tråden har jag svårt att uttala mig om. Hade varit lättare att om man sett det på plats eller om det vore videofilmat så tipset är att filma nästa gång ifall du ser något liknande och om möjligheten finns.

Jag tror som sagt inte på att utomjordiskt liv besöker oss, dels på grund av anledningarna jag skrev i mitt långa inlägg men det finns väldigt många fler anledningar. Hur har de hittat oss och hur kommer de hit? Varför får vi inte reda på att vi blir besökta?

Som jag ser det så finns det många naturliga förklaringar till UFO-observationer och i mitt tycke är även de mest långsökta naturliga förklaringarna väldigt mycket mer sannolika än att vi blir besökta av utomjordiskt liv. Det är min personliga uppfattning och jag kan ändra mig men det skulle krävas betydligt mer än det jag ser på nätet idag.

fatcat
2014-02-09 00:50
#39

Vem säger att det måste vara utomjordiskt? Varför inte tidsresenärer?😎 Med tanke på universums storlek och ålder så vore det nästan rimligare..

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

PH79
2014-02-09 00:53
#40

# 37

Jag vet att det finns spekulationer och hypoteser i forskarvärlden om så kallade maskhål och liknande men mängder av problem som följer med dessa hypoteser och inget på långa vägar som kan bekräfta dom men det är en intressant tanke. Är det sådana du tänker på?

Varför tror du vi skapades av utomjordiskt DNA? Det är en intressant tanke annars att liv uppstod på en annan plats och kom hit till jorden på något sätt, en hypotes som av vetenskapen kallas för panspermi. Den fyller dock inte någon större funktion som förklaringsmodell då frågan istället leder till hur det utomjordiska livet då uppstod. Och i dagsläget finns det såvitt jag vet inga direkta belägg för denna hypotes heller.

PH79
2014-02-09 00:56
#41

#39

Vet inte riktigt om jag håller med dig där 🙂. I mina ögon känns tidsresor ännu mer långsökt än besök av utomjordingar. Finns ju en del paradoxer som uppstår ifall tidsresor vore möjliga. Men det är en enormt fascinerande tanke och det är jag inte ensam om att tycka då den ligger till grund för en hel del av den science fiction vi kan njuta av i film- eller bokformat.

Annons:
fatcat
2014-02-09 01:02
#42

Finns också paradoxer med att färdas snabbare än ljusets hastighet.. 😉

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Cristine
2014-02-09 01:09
#43

 Här talar Mexicos säkerhetschef om ett objekt som är en kilometer långt och 200 meter brett och som dyker mner i vulkanen Pococatepetl.

Vad tror du det är?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

PH79
2014-02-09 01:22
#44

#42

Det tycks ju inte vara möjligt med någonting som har massa att färdas snabbare än ljuset nej. Skulle man däremot kunna konstruera/hitta någon form av "genväg" som maskhål så skulle man ju komma förbi den problematiken. Därav mitt ställningstagande att kunna resa enorma sträckor i universum förefaller vara något rimligare än att färdas tiden. Men på en sannolikhetsskala så känns båda två väldigt osannolika!

Däremot kan vi ju i teorin färdas framåt i tiden. Om vi skulle färdas nära ljusets hastighet under t ex ett års tid så skulle vår tid gå mycket långsammare relativt de som inte färdas i den hastigheten. Likaså om vi skulle lägga oss i omloppsbana runt ett svart hål skulle dess gravitation få vår tid att passera mycket långsammare än de som skulle befinna sig på jorden.

Att vi vet att tiden verkligen inte är densamma beroende på hur snabbt man färdas relativt någon annan och vilken gravitationspåverkan man utsetts för gör att vi idag kan använda GPS-system. Det hade inte varit möjligt annars.

PH79
2014-02-09 01:29
#45

#43

Ingen aning! Men jag har med åren märkt att man på youtube kan se precis allt och därför ställer jag mig väldigt skeptisk till det jag ser där, särskilt om det är något extraordinärt.

Jag tycker föremålet i filmen ser väldigt suspekt ut, nästan som om det vore inklippt. Ett så stort föremål borde dessutom ha siktats av en mängd människor och varit över världsnyheterna kan man tycka. Så länge det bara är en film som cirkulerar på youtube utan att skapa sensationella rubriker så tror jag man ska ta det med en nypa salt innan mer information framkommer.

Cristine
2014-02-09 02:14
#46

Det är inte inklippt och blir du medlem på www.Tercermilenio.TV kan du se det i direktsändning den  28 februari då ska de sända i 5-6 timmar och jag ska se vad det kostar.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
2014-02-09 02:23
#47

1månsd kostar45kr.

½år kostar227 kr-

där kan ni själv se vad som händer.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

PH79
2014-02-09 02:30
#48

Då jag inte kan språket så kommer det inte ge mig särskilt mycket och om de kommer visa något av värde så antar jag att det kommer visas världen över därefter? Vad är det som ska hända då förresten, den 28 Februari?

Annons:
Cristine
2014-02-09 02:38
#49

De filmar i direkt från en plats det finns mycket ufon och de skulle visst filma i tre dagar i sträck.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

PH79
2014-02-09 02:49
#50

#49

Då hoppas jag att man filmar med bra utrustning och från flera olika vinklar samt att man även använder annan utrustning som exempelvis radar. En film kommer man inte så långt med som bevisföremål i dagens samhälle när det enkelt går att egenproducera UFO-filmer hemma i kammaren, tyvärr.

Cristine
2014-02-09 04:15
#51

Det är proffesionella team kända världen över och jag skriver i en annan tråd om de 5 kameror de olika teamen använder inköpta från Ryssland och Usa, det senaste som finns.

De har internationella congresser ofta och  hur stora de är kan du se på flaggorna uppe på kanten

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[VSK]
2014-02-09 06:38
#52

#33

Lägg också till att i början så bombarderades jorden av kometer och liv kunde därmed antagligen inte uppstå. Därmed uppstod livet ganska snabbt när väl de rätta förutsättningarna rådde

Låt oss säga att detta stämmer. -Exakt vart kommer allt liv ifrån då om de inte kommer från annan plats än jorden?

Om rymden är en steriliserad plats och om jorden har grillats så som man är ganska säker på att den har gjorts, så vart kommer byggstenarna till allt liv ifrån?

 I och med att universum är så enormt så kan man tycka att denna process borde kunna ha skett någon annanstans även om den skulle vara fruktansvärt osannolik

Exakt varför då? -för att vi människor (jorden) är ett sandkorn av alla sandkorn som finns på jordens alla stränder. Varför skulle det vara fruktansvärt sannorlikt enbart för att vi människor inte har förmågan att förstå annat.

Många arter har levt miljontals år utan att utsättas för någon form av selektion som leder till högre intelligens. Detta tycker jag är ett argument som talar mot intelligent liv på andra platser i universum

Så enbart för att vi människor tex lever på ett mer avancerat sätt än tex en helt vanlig mask, så innebär det att vi människor sonika helt väljer bort alla möjligheter till att vi människor ligger skulle vara ensamma i universum med denna intelligens som enbart handlar om hur vi får i oss födan och vad som sker i våra signalorgan hjärnan?

Ja det står oss fritt att tro vad vi vill, men att detta som en referens till universums intelligenta liv vara eller inte vara, är inte helt i mitt sätt att se på det hela.

Sen uppstår frågan om hur länge en så pass intelligent art som oss själva kan överleva innan den begår ett fatalt misstag och förgör sig själv eller dukar under på annat sätt, universum är trots allt en extremt fientlig plats för, i alla fall kolbaserat, liv.

Man behöver inte vara nån raketforskare för att se mönstren. Mönster hur vi människor misshandlar moder jord samt alla dessa djurarter som vi nu endast kan läsa om historieböckerna. Jag personligen tycker inte det är vidare intelligent gjort av oss människor att utrota eventuellt den enda planeten i universum där vi kan leva.

Eftersom vi människor är ytterst begränsade gällandes kunskapen om universum, så skrev jag "eventuellt".

Sammanfattningsvis TROR jag att chansen för någon form av liv någon annanstans i universum på grund av universums storlek troligen är ganska hög. Om det finns intelligent liv (i vår klass) tycker jag är mycket svårt att kunna göra en bedömning om

Jag tror oxå att det finns liv nånstans där ute. Jag är faktiskt rätt övertygad om det trots att det fattas vetenskapliga bevis för det än så länge.

Sen undrar jag vem som bestämmer vad som är intelligent eller inte? 

Det här blev ett oerhört långt inlägg men ts ville ju gärna få det så here it is! Jag är medveten om att jag har en betydligt mer skeptisk hållning än de flesta här inne men jag hoppas ändå att någon kan finna det intressant det jag skrivit.

Jag personligen tycker det är spännande och intressant i vissa fall att läsa långa inlägg ☝️

Givetvis så har man all rätt i världen (vår lilla pluttevärld Jorden förvisso) att vara skeptisk. 

Det många var skeptiska åt för 20 år sedan är bevisat idag. utvecklingen går framåt 🙂

#38

I och med att jag finner det väldigt osannolikt att utomjordiskt liv skulle besöka oss så kräver jag väldigt strikta evidens för att själv kunna tro på det

Utveckla gärna vad evidens skulle vara för dig.

UFO-Sverige är ju som bekant en organisation i Sverige som undersöker inrapporterade UFO-fall och där bara en väldigt liten del av rapporterna inte klaras upp. 

Så det man inte har svar på, existerar inte (vart har jag sett det förut)🤔

Eftersom du här väljer att ha UFO-Sverige som referens (inget fel med det), så borde det ju vara en "väckarklocka" att de inte kan sortera bort 100% av allt material som "väderballonger". 

Eller tänker jag galet här 🤔

Bilden i den andra tråden har jag svårt att uttala mig om. Hade varit lättare att om man sett det på plats eller om det vore videofilmat

Räknas videofilmer som evidens för dig?

Jag tror som sagt inte på att utomjordiskt liv besöker oss, dels på grund av anledningarna jag skrev i mitt långa inlägg men det finns väldigt många fler anledningar. Hur har de hittat oss och hur kommer de hit? Varför får vi inte reda på att vi blir besökta? 

Tjaaaa det finns hur många ögonvittnen som helst, hur många videofilmer och fotografier som helst. Urgamla fotografier på UFOs mm. Ska inte det räcka att se att vi blir besökta av utomjordiska arter menar du 🤔

Som jag ser det så finns det många naturliga förklaringar till UFO-observationer och i mitt tycke är även de mest långsökta naturliga förklaringarna väldigt mycket mer sannolika än att vi blir besökta av utomjordiskt liv. Det är min personliga uppfattning och jag kan ändra mig men det skulle krävas betydligt mer än det jag ser på nätet idag.

Ja självklart finns det massor med naturliga förklaringar till väldigt mycket. Dock så räcker det ju med att det finns 1% som inte är av naturlig förklaring, eller vad tycker du?

Här är en gammal tråd jag skapat. Räcker uppskattat en miljon människor som bevis enligt dig, eller vad skulle vara önskvärt som bevis enligt dig i detta exemplet?

Det tycks ju inte vara möjligt med någonting som har massa att färdas snabbare än ljuset nej.

Nu kan jag inte länka för detta är ganska ny fakta som kommit fram och jag såg det på nåt svenskt vetenskapligt program, men man har kommit fram till att universums expansion efter Big Bang expanderade universum från "kärnan" till det vi kan se idag av universums förmodade storlek på ett "ögonblick".

Kanske nån hör såg det programmet? Ja det går ju att googla om det om inte annat.

Jag har skrivit tråd om det här på iFokus när det var färska nyheter. Får se om jag hinner söka lite senare idag utifall du inte hittar.

Nu till min fråga. Om universum expanderar flera miljarder ljusår på ett nafs, är inte det då snabbare än ljusets hastighet 🤔

Du är rak, ärlig och öppen för förslag, vilket uppskattas ☝️

Nu till lite hjärngympa……

Du har nämnt flera ggr att människan i vårt slag antagligen är den enda intelligenta varelsen i universum. Låt oss säga att våran jord är den enda planet som kan hysa människor av vår sort.

Hur intelligent tycker du det är att förstöra den enda planet vi kan bo och leva på. jag tänkte lite på hur människan raserar moder jord. hur de punkterar lungorna genom att utrota regnskogarna som är jordens lunga.

All miljöförstöring som pågår precis överallt (mer eller mindre).

Alla dessa krig där både barn och kvinnor utsätts för både misshandel och våldtäkter innan de slaktas som skadedrabbade djur. -för att inte tala om alla småpojkar som tvingats ut i krig. (mannen är tydligen på nåt sätt "accepterad" att duka under enligt vissas sätt att se på det).

Alla djurarter som människan utrotat, och tyvärr så verkar det inte finnas nåt slut på detta elända.

All djurplågeri som förekommer.

Ja listan kan göras lång, men jag tror jag fått min point här så….

Är detta vad du menar med en intelligent varelse människan är?

Är det verkligen intelligent att såga av grenen man sitter på 🤔

Om så är fallet, så anser jag mig vara ointelligent och således bör klassas som utomjording.

Gahella
2014-02-09 11:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Det enda som begränsar oss i att förstå större och mer komplexa händelser är vår egen tanke och våra begränsade verktyg. Och ju mer förutsättningslöst vi kan börja ställa frågorna desto mer kommer att avslöja sig för oss.

Det är bara att lyssna på forskarna som idag pratar om parallella världar och universum och de t.om pratar om att vi har 11 dimensioner i vårt universum. Och dessa tankar hörde man inte för om åren, inte högt i alla fall. Så nu för tiden är det en sann njutning att lyssna på dessa fritänkande men hårt forskande människor som kan berätta sina teorier så det svindlar för mig :)

Här är bilden som Cristine tog bland molnen, och en annan god vän hade besök av desamma för några nätter sedan och som var oerhört kärleksfulla

Gahella
2014-02-09 11:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

I en annan färgskala

fatcat
2014-02-09 11:29
#55

#54 Ser ut som de formar Chemtrails att efterlikna ansikten nu. Kanske för att dra uppmärksamheten från själva kemikalien… 👍

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Annons:
[VSK]
2014-02-09 11:30
#56

Det är inte så väldans länge sedan som "folk" skrattade åt medial och deras parallella världar 😉

Det intressanta just nu är att Hawkings påstår att Einstein hade fel, och inte ett ord kan man läsa om det av vetenskapliga skeptiker här.. 🤔

Måste vara oerhört jobbigt att se sin världsbild rasa samman så där pang bom hux flux.

fatcat
2014-02-09 11:35
#57

Hawkings är förmodligen nutidens smartaste kosmologiforskare men inte i närheten av Einstein. Problemet med Hawkings är att han inte leker med tanken, han ser inte bortom gränserna.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[VSK]
2014-02-09 11:38
#58

#57

Så vad säger du då…… 1X2 🤔

-förstår om jag var en tånagel i ögat nu.

fatcat
2014-02-09 11:42
#59

Det är min personliga uppfattning av honom efter att ha sett flera intervjuer. 

Säg mig nu, vad försöker du förklara med 1X2?

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[VSK]
2014-02-09 11:45
#60

Så du bygger din uppfattning på några intervjuer 😮

1 Du tror Einstein har rätt

X Båda har fel

2 Du tror Hawkings har rätt

fatcat
2014-02-09 11:49
#61

Du missförstår mig.. Jag uttalar mig bara om Hawkings tänkande, inte angående teorin. I såna fall har han rätt👍

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[VSK]
2014-02-09 11:54
#62

Ahh okej, jag missförstod dig ☺️

Får jag skylla på att det är Söndag och OS på TV:n 🤔

Annons:
Cristine
2014-02-09 12:48
#63

Fotot som jag tog av bilden i #54 liknar mitt sällskap i Ruta #10 med märket (stenen ) i pannan och navelsträngen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

PH79
2014-02-09 13:03
#64

# 52

Tack för ett långt svar på det jag skrev! 🙂

**Låt oss säga att detta stämmer. -Exakt vart kommer allt liv ifrån då om de inte kommer från annan plats än jorden?

Om rymden är en steriliserad plats och om jorden har grillats så som man är ganska säker på att den har gjorts, så vart kommer byggstenarna till allt liv ifrån?**

Jag tror personligen att livet startade här på jorden. Man har till exempel i experiment (Miller-Urey) visat att under rätt omständigheter kan aminosyror, socker, lipider och nukleinsyror (byggstenar
till RNA och DNA) bildas. Detta kunde antagligen inte ske när jorden bombaderades av kometer utan efteråt när den svalnat. 

Exakt varför då? -för att vi människor (jorden) är ett sandkorn av alla sandkorn som finns på jordens alla stränder. Varför skulle det vara fruktansvärt sannorlikt enbart för att vi människor inte har förmågan att förstå annat.

Jag spekulerar som sagt bara här men även en väldigt osannolik händelse blir någorlunda sannolik om vi talar om ett nästan oändligt universum. Låt oss säga att chansen för liv att uppstå är
otroligt osannolik. Universum är oerhört stort, det finns antagligen extremt många jordlika planeter på någorlunda rätt avstånd till sin stjärna (guldlockzonen). Så länge vi har ett nästan obegränsat
urval (många jordlika planeter med hyfsade förutsättningar) så blir även en väldigt osannolik händelse sannolik. 

Så enbart för att vi människor tex lever på ett mer avancerat sätt än tex en helt vanlig mask, så innebär det att vi människor sonika helt väljer bort alla möjligheter till att vi människor ligger skulle vara ensamma i universum med denna intelligens som enbart handlar om hur vi får i oss födan och vad som sker i våra signalorgan hjärnan?

Ja det står oss fritt att tro vad vi vill, men att detta som en referens till universums intelligenta liv vara eller inte vara, är inte helt i mitt sätt att se på det hela.

Det jag skriver är ingen sanning, bara vad jag själv tror. Inte helt hundra på vad du menar här men kan ju utveckla mina tankar lite. På jorden har det levt extremt många olika arter under
de miljarder år som liv har frodats här. Det är bara en art (vi) som har utvecklat en intelligens hög nog att till exempel göra resor till andra himlakroppar. Detta tycker jag talar för att
sådan intelligens inte är något som selekteras fram ofta under evolutionens gång och att det därmed antagligen inte är vanligt på andra platser heller. Men nu talar jag om kolbaserat liv så som
vi känner det på en plats med likande förhållanden som jorden. Dessa parametrar kan ju vara helt annorlunda på andra ställen i universum och det kan vi bara spekulera i. 

**Man behöver inte vara nån raketforskare för att se mönstren. Mönster hur vi människor misshandlar moder jord samt alla dessa djurarter som vi nu endast kan läsa om historieböckerna. Jag personligen tycker inte det är vidare intelligent gjort av oss människor att utrota eventuellt den enda planeten i universum där vi kan leva.

Eftersom vi människor är ytterst begränsade gällandes kunskapen om universum, så skrev jag "eventuellt".**

Håller med!

Jag tror oxå att det finns liv nånstans där ute. Jag är faktiskt rätt övertygad om det trots att det fattas vetenskapliga bevis för det än så länge.

Sen undrar jag vem som bestämmer vad som är intelligent eller inte?

Bra fråga. Det är ju människan som sätter kriterierna här, ofta med oss själva som referensram.

Utveckla gärna vad evidens skulle vara för dig.

Att de skulle tillkännage sin närvaro här officiellt på något sätt. Inte att de besöker random människor här och var eller dyker upp på filmsnuttar på youtube.

**Så det man inte har svar på, existerar inte (vart har jag sett det förut) 🤔

Eftersom du här väljer att ha UFO-Sverige som referens (inget fel med det), så borde det ju vara en "väckarklocka" att de inte kan sortera bort 100% av allt material som "väderballonger".

Eller tänker jag galet här** 🤔

Även om de inte kan förklara allt som folk rapporterar in leder inte det automatiskt till att vi blir besökta av utomjordingar. Det är ett stor steg att ta. 

Räknas videofilmer som evidens för dig?

Inte för mig personligen. Filmer är extremt lätt att fejka tyvvär. Men det kan ju vara lättare att få en uppfattning om vad det skulle kunna röra sig om för naturliga förklaringar ifall man får se det på film än via ett foto.

Tjaaaa det finns hur många ögonvittnen som helst, hur många videofilmer och fotografier som helst. Urgamla fotografier på UFOs mm. Ska inte det räcka att se att vi blir besökta av utomjordiska arter menar du

Folk ser det dom vill se. Vättar, sjöodjur, Bigfoot, spöken, Gud mm. Så har det varit i alla tider. Ändå är ingen av dessa saker idag allmän vetskap, något vi vet existerar. En UFO-observation innebär att vi sett något på himlen som vi inte kan förklara. Det innebär inte automatiskt att det är farkoster från andra delar av universum. Det är för mig en förhastad slutsats att dra. 

Ja självklart finns det massor med naturliga förklaringar till väldigt mycket. Dock så räcker det ju med att det finns 1% som inte är av naturlig förklaring, eller vad tycker du?

Som inte har en naturlig förklaring för stunden. Det innebär inte att den inte existerar. Tycker fortfarande att det är orimligt att dra slutsatsen att det är farkoster från andra planeter bara för att man inte kan utreda 100% av fallen.

Här är en gammal tråd jag skapat. Räcker uppskattat en miljon människor som bevis enligt dig, eller vad skulle vara önskvärt som bevis enligt dig i detta exemplet?

Har inte hört talas om den händelsen tidigare. Har du någon länk till en tillförlitlig källa där man kan läsa om detta?

Nu till min fråga. Om universum expanderar flera miljarder ljusår på ett nafs, är inte det då snabbare än ljusets hastighet 🤔

Jag talade enbart om saker som har massa. Själva rummets expansion är något helt annat. Här är en lättfattlig populärvetenskaplig artikel som förklarar saken. Det blir väldigt mycket text för mig att skriva annars.
http://fof.se/tidning/2012/5-6/snabbare-ljusets-hastighet-med-rutat-papper

Angående det sista du skriver om hjärngympa. Nej, jag anser inte att det är intelligent det som vi gör med naturen, oss själva och andra arter på vår jord. Människan är långtifrån perfekt och det finns många onda människor i vår värld. Men som väl är finns det många goda människor också. Vi är duktiga på logiskt tänkande och vi har utvecklat den vetenskapliga metoden som är ett ypperligt redskap att använda i vårt sökande efter kunskap. I den bemärkelsen är vi väl intelligenta jämfört med andra arter men sen hur vi hanterar denna kunskap är en annan femma.

PH79
2014-02-09 13:14
#65

# 56

Det intressanta just nu är att Hawkings påstår att Einstein hade fel, och inte ett ord kan man läsa om det av vetenskapliga skeptiker här.. 🤔

Jag antar att jag får sälla mig till skaran vetenskapliga skeptiker.. 🙂

Vad är det du syftar på som Hawking påstår?

Marr
2014-02-09 14:33
#66

Egentligen varför jag tror så har det varken med Einstein eller Hawkins att göra. Jag vet vad jag har sett och kan tala för dom andra och mig då jag varit med i alla fall. Det har vi tummat på. Det är några gånger, så jag vet.

Man lyssnar ju automatiskt till vad vetenskapare och alla & allt har att förtälja om området. Finns även det som är begravt och undangömt för oss. Jag trodde redan innan jag satte mig mer in i området Utomjordiskt. Skillnaden är att nu "tror/vet" jag ännu mer, samtidigt som jag vet hur lite man vet när detta område växer och vi växer.

Dess speciella tillfällen jag talar om vi har "tummat på" har varit så fullständigt glasklara att inget snick, snack…det hör ej till vår planet, så är det bara! Storlek, rörelsemönster, ljusstyrka etc är inte av denna värld. Vad jag önskar att många skulle få det i synen, när dom minst anar det. Vem vet det kanske sker?

Sen kan ju inte varenda prick i skyn vara utomjordiskt bara för det, men blir ju ufo när man ej kan konstatera vare sig planeter&stjärnor, satelliter och annat normalt på skyn. Att militären håller på med ett och annat det förstår man ju numera också…

Allt det här vet vi ju med, men jag mitt ego tycker det är roligare med mera "Varför tror du? vad fick dig att tro? vad har du sett?"….som Wingren frågar.

Tycker det är rasande trevligt när folk berättar vad dom sett tex…Blinkar

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[VSK]
2014-02-09 15:34
#67

#64

det finns antagligen extremt många jordlika planeter på någorlunda rätt avstånd till sin stjärna 

Ja absolut är det antagligen så utan att kunna bevisa det. Men (med betoning på men), så måste man beakta att här så refererar människan till sig själv. -vem har sagt att andra "människor" där ute i världsrymden har samma krav som vi har för att överleva?

Vi anpassar ju oss med tiden.

Att de skulle tillkännage sin närvaro här officiellt på något sätt. Inte att de besöker random människor här och var eller dyker upp på filmsnuttar på youtube

Där är jag beredd att hålla med dig till 100%. -jag tror faktiskt många gör det. Vore ju rätt gött isf, inte minst med tanke på vilket index vi då skulle få ☝️

Inte för mig personligen. Filmer är extremt lätt att fejka tyvvär. Men det kan ju vara lättare att få en uppfattning om vad det skulle kunna röra sig om för naturliga förklaringar ifall man får se det på film än via ett foto.

Ja tyvärr så har du rätt. Fusk kommer alltid att förekomma och ju lättare blir det med tiden (snabbare datorer och enklare program mm).

Låt oss säga att om endast 0.00001% av alla videos på YouTube gällandes UFO och aliens vore äkta så vore det ju mer än fantastiskt. 

Nu går det ju knappast bortförklara allt på "tuben" som fusk.

Folk ser det dom vill se. Vättar, sjöodjur, Bigfoot, spöken, Gud mm. Så har det varit i alla tider. Ändå är ingen av dessa saker idag allmän vetskap, något vi vet existerar. En UFO-observation innebär att vi sett något på himlen som vi inte kan förklara. Det innebär inte automatiskt att det är farkoster från andra delar av universum. Det är för mig en förhastad slutsats att dra

Både håller med dig och inte här. Först måste du nog förklara vad du menar med "vi" 😉 (något vi vet existerar). Sen är det faktiskt så här att väldigt stor del av alla dessa vittnen som finns, har ej trott på dessa saker i början. Många har varit väldigt skeptiska tills motsats bevisats.

Man föds ju liksom inte med att tro på diverse saker pang bom, utan det kommer ju oftast med egna erfarenheter vad man har upplevt mm.

Gällandes det där med att UFO skulle komma från andra ställen än jorden kan man tvista länge om. Många tror det är hemliga flygvapen som visat sig mm. 

Nu råkar det ju vara som så här att folk har sett UFO väldigt länge. Om människan hade uppfunnit flygande farkoster som enligt vittnen inte påverkas av gravitationen för redan för 120 år sedan, så kan man ju undra vad som hänt med utvecklingen 🤔

Det finns inte en enda levande människa som förblir levande vid 30G så som man mätt upp UFO (Hessdalen, Norge).

Flera jaktplan har följt ett UFO som plötsligt steg 3000m rakt upp med en acceleration på 22G (annat land). 

Så nej jag finner det högst osannolikt att dessa UFO skulle vara byggda av människan samt då även varit flugna av människan.

En liten stilla undran så här på eftermiddagen… Varför är alla reguljära piloter i EU förbjudna att rapportera UFO´s ?

Det finns ju faktiskt en del "avhoppade" piloter (läs arbetslösa) som valt att träda fram med både berättelser och fotografier tagna på hög höjd.

Har inte hört talas om den händelsen tidigare. Har du någon länk till en tillförlitlig källa där man kan läsa om detta? (LA)

Jadå det finns hur många som helst, bara googla ☝️

Här är några (har ej lästa alla givetvis utan tog bara länkarna ur luften, med risk av att det kan vara en skeptisk sida)

http://www.rense.com/general67/batofla.htm

http://www.youtube.com/watch?v=oQmbGMWlL7w

http://www.realufos.net/2009/04/ufo-battle-of-los-angeles-1942-actual.html

http://alienspacecentereast.wordpress.com/2012/01/22/ufo-spheres-found-in-the-old-battle-of-la-1942-footage/

http://www.ufocasebook.com/battleoflosangeles.html

http://mysteriousuniverse.org/2013/03/rethinking-the-great-los-angeles-air-raid-of-1942/

http://framework.latimes.com/2011/03/10/the-battle-of-l-a-1942/#/0

http://brumac.8k.com/BATTLEOFLA/BOLA1.html

__________________________________________________________

Vilket är svårast att bevisa. Att UFO´s är byggda av människan, eller att UFO´s härstammar från allt annan än jorden 😉

#65

**Jag antar att jag får sälla mig till skaran vetenskapliga skeptiker..
**

Vet jag väl. Ville bara se dig skriva det 😃

Vad är det du syftar på som Hawking påstår?

Att Einstein har fel.(ska se om jag hittar min tråd gällandes det).

PH79
2014-02-09 16:17
#68

Både håller med dig och inte här. Först måste du nog förklara vad du menar med "vi" Skämtar (något vi vet existerar). Sen är det faktiskt så här att väldigt stor del av alla dessa vittnen som finns, har ej trott på dessa saker i början. Många har varit väldigt skeptiska tills motsats bevisats.

"vi" kanske var slarvigt uttryckt men jag menar det som man kan kalla för objektiv fakta, det som experter på området kan granska och komma till samma slutsats om. Det som är vetenskaplig konsensus.

Vad det gäller "Battle of LA" så anser jag inte att bloggar och youtubeklipp är några tillförlitliga källor. Då litar jag nog mer på wikipedias källor. http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Los_Angeles

Att Einstein har fel.(ska se om jag hittar min tråd gällandes det).

Hmm, fel i vad? Einstein hade inte rätt i allt, han accepterade ju aldrig kvantmekaniken exempelvis. Men hans stora livsverk förlitar vi oss ju på dagligen att de stämmer.

[VSK]
2014-02-09 16:20
#69

#68

Du får googla om du vill veta mera om LA ☝️

Är lite upptagen nu

Annons:
PH79
2014-02-09 16:24
#70

# 69

Du får googla om du vill veta mera om LA Får idé

Är lite upptagen nu

Jag har tittat på en del av wikipedias källor och de känns trovärdiga.

[VSK]
2014-02-09 16:25
#71

Oki..

Bra du känner dig nöjd 🙂

[VSK]
2014-02-09 17:49
#72

#70

Nu är bandyn över sen ett tag så nu kan jag svara.

Wiki innehåller massor med klavertramp, men jag litar hellre på de än på bloggar, helt klart (har ej kollat mina länkar du fick), men dessa bloggar tar upp nåt (antar jag) som ca en miljon människor är vittne till.

Lite högre upp i tråden efterlyste du att UFO´s kunde visa sig. Om du anser att ~en miljon människor inte fick se, så undrar jag helt sonika vad som skulle duga enligt dig 🤔

Har du nån teori om vad det var som hovrade sig ca en timme ovanför LA (på samma plats) och som besköts med 1400 granater och otaliga handeldvapen utan att krascha innan farkosten for iväg ?

Jag hoppas innerligt att du inte tror på en väderballong.

PH79
2014-02-09 18:26
#73

Lite högre upp i tråden efterlyste du att UFO´s kunde visa sig. Om du anser att ~en miljon människor inte fick se, så undrar jag helt sonika vad som skulle duga enligt dig Funderar

Har du nån teori om vad det var som hovrade sig ca en timme ovanför LA (på samma plats) och som besköts med 1400 granater och otaliga handeldvapen utan att krascha innan farkosten for iväg ?

Jag hoppas innerligt att du inte tror på en väderballong. 

Jag vet inte vad det var var som utlöste att de började skjuta mot himlen den natten men jag tror inte att det var ett rymdskepp i alla fall. Det behöver inte ens ha varit någonting alls. Särskilt eftersom man inte fann några nedskjutna plan (som man ju först trodde att det var) eller någonting annat heller. Om någonting triggade skjutningen låter jag vara osagt men en väderballong eller någonting likande låter väl inte helt orimligt. Här är en länk till en bok där händelsen beskrivs http://books.google.se/books?id=YADTxxBmer8C&pg=PA364&dq=great+los+angeles+air+raid&hl=en&ei=VLDyS4K-OIXGlQeIw-GvDQ&sa=X&oi=book_result&ct=result&redir_esc=y#v=onepage&q=great%20los%20angeles%20air%20raid&f=false

Här är en annan länk till en bok som tar upp fallet samt andra fall där man har skjutit mot icke-existerande fiender i krig, situationer som uppstått på grund av stress och mänskliga misstag

http://books.google.se/books?id=N_pf4YBuu9wC&pg=PA14&dq=%22great+los+angeles+air+raid%22&hl=en&ei=s7nyS4CXM8SBlAf9-vjyDA&sa=X&oi=book_result&ct=result&redir_esc=y#v=onepage&q=%22great%20los%20angeles%20air%20raid%22&f=false

Som sagt så finner jag dessa förklaringar i princip oändligt mer sannolika än det jag läst i dina länkar till bloggar och youtubeklipp. Särskilt då vi vet att sådana situationer uppstått tidigare i krig.

Morphogenesis
2014-02-09 18:32
#74

#56. "Det intressanta just nu är att Hawkings påstår att Einstein hade fel, och inte ett ord kan man läsa om det av vetenskapliga skeptiker här.. 

Funderar

Måste vara oerhört jobbigt att se sin världsbild rasa samman så där pang bom hux flux. "

Varför skulle en vetenskaplig skeptikers världsbild rasa samman för?

[VSK]
2014-02-09 18:53
#75

#73

Här står det hur en väderballong fungerar och inte fungerar och dess syfte. 

En väderballong står aldrig stilla på samma ställe (och höjd) en timme ☝️ 

Låt oss säga att en väderballong kunde stå still i höjd (utan fastankring), så skulle den med all världens fart blåsa bort av svarselden (eller vindarna som råder vid kuster om det låter bättre).

Så väderballong låter otroligt långsökt 🙂

#74

Fråga nån, om du känner nån ☝️

PH79
2014-02-09 19:04
#76

#73

Det jag menar är att det kan ha varit det som triggade att de började skjuta. Antagligen var det kanske bara någon enstaka person som uppfattade den. Sen när skjutandet väl startat så fortsatte det.

Jag citerar Office of Air Force History från wikipedia:

"Probably much of the confusion came from the fact that anti-aircraft shell bursts, caught by the searchlights, were themselves mistaken for enemy planes."

Där kan du också läsa om vad som ledde fram till att man var "säkra" på att japanerna skulle anfalla just den natten.

Annons:
Morphogenesis
2014-02-09 19:07
#77

#75. Jag identifierar mig som vetenskaplig skeptiker, min världsbild har inte rasat samman. Så, varför tror du att en vetenskaplig skeptikers världsbild skulle rasa samman?

[VSK]
2014-02-09 19:09
#78

#76

Jag har läst på rätt så mkt om denna händelsen så jag känner till rädslan för Japanerna.

[Starship]
2014-02-09 23:32
#79

#13 kommer du ihåg om X kände någonting när han såg dom där männen? Har hört att dom har jätte stark utstrålning..

wingren
2014-02-10 13:26
#80

Ville bara säga att jag har läst alla inläggen och det är superintressant det här ämnet. #79 jättebra fråga där! :) Som ni förstår kan jag inte svara på alla inlägg men får försöka titta in här oftare så blir det lite lättare ;)

micki7878
2014-02-14 18:06
#81

#79

Han kände inget speciellt, men det var en märklig situation hela grejen för hunden var världens snällaste och morrar mycket sällan, aldrig till några människor, men här morrade hunden för fullt. "Silvermännen" som gick förbi verkade inte se X ock hunden överhuvud taget, det var som dom gick där i sin egen värld. Men han kände inget speciellt.

Vilka tror du dom är starship?

[Starship]
2014-02-14 19:24
#82

#81 Ok det låter som att dom bara visade upp sig verkar det som.. har ingen aning om vilka det var, det finns ju många olika humanoida typer? Dom tighta dräkterna har jag läst om på nätet, det sägs att dom är som en andra hud och är väldigt sköna

Marr
2014-02-14 20:20
#83

#76 Hjälp en väderballong! Nu ska vi peppra den rackarn hahahaha!

Skämt åsido, men det måste vara något speciellt om man i panik "pepprar på" med "dyra pengar" som dess vapen & ammunition kostar…"Dessa jäddrans ballonger, fåglar med raket i arslet. Dom är ju livsfarliga!" Nä…såklart dom såg något annat än ballong.

Nog 17 ser man skillnad med dessa Ir-sikten och hjälpmedel som militären har. En annan har en sketen liten kikare och ser skillnaden utan kikare. Jag talar heller inte om "ngn "inre tredje ögat syn", eftersom vid 1 tillfälle var 3 riktiga extremskeptiker med mig och var tvungna att bevittna en farkost i busstorlek, som åkte utmed trädtopparna jämsides med oss på landsvägen, i 1,5 mil.

Fattar ni vad jag talar om frågade jag? Jaaa sa Mc -knuttarna svagt.  

Vsk, Världsbilden för vetenskapliga skeptiker rasar inte förräns det landar rent fysiskt i huvet på dom. Suck…

Vi har ju alla rätt till vår tro, inget vi kan rå för, för det har med den personliga utvecklingen att göra….tänker jag alltså observera det! Kan ändå inte låta bli att småskratta lite lätt. Har mer att lära om respekt, är för spontan, erkänner det ärligt talat! Det det ska börja med ödmjukhet & respekt…

                     Varning för fortsatt OT-tjat, kan inte sluta. 

Gillar er allihop, även ni skeptiker ska ni veta! Tack vare skeptisism så  får det mig att mer intresserad undersöka ännu mer.  Det innebär ju att jag undersöker ännu mer. Med resultat som får mig att inse "att det var som jag trodde".  

Wingren du är bra, bra frågor och respektfull är du också. Extra hjärtekram till dig!

Ha nu en riktigt trevlig HJÄRTE-Kväll mina medmänniskor, det säger jag från mitt egetHjärta!

(Samtidigt ber jag om ursäkt för ev. "Otillbörligt, Ovidkommande, Tjat"…) OOT

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
wingren
2014-02-14 20:27
#84

#76  "Wingren du är bra, bra frågor och respektfull är du också. Extra hjärtekram till dig!"     Du anar inte hur mycket jag behövde det idag! Tack :'3

Och jag tycker det är intressant med "OT-diskussioner" ;) Detta är ju faktiskt ett forum :p

Och vill samtidigt passa på att säga att fler historier, teorier, tankar, funderingar etc är hjärtligt välkomna :) (Har jobbat mycket i veckan och varit på dåligt humör så har inte riktigt orkat vara med i dessa härliga diskussioner, ska bättra mig till nästa vecka ;))

[VSK]
2014-02-14 20:29
#85

Att jänkarna var nervösa och därav sköt av all dess ammo i blindo i minst en timme, är väl bara nåt som skeptiker som tror så 🤔

Om man inte vill tro på UFO, så var det iaf nåt som besköts över en timme utan att kraschlanda. Sen efter det flög iväg.

Det sägs ju att detta UFO faktiskt kraschade en bit ut i havet och att UNDERrättelsetjänsten (humor) bärgade detta UFO efter en vecka om jag minns korrekt.

Sen efter det så tar spåren slut, för sen så är det under kontroll och mörkläggningen är ett faktum. 🤔

Cristine
2014-03-02 01:12
#86

Vad är det här utanför mitt fönster Ett flygplan.? En insekt ? En fågel? En väderballong? En japansk lyckta? En Svensk farkost? En Amerikansk farkost? En reflex? Ni som inte tror på dem ge mej då en logisk förklaring!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
2014-03-02 01:20
#87

Jag kan tala om att det kom tiillbaka men då hade batterierna tagit slut så jag gjorde bara foton med en annan kamera.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[VSK]
2014-03-02 06:00
#88

WOW…

Är det filmat med paddan va? isf så kan man utesluta rörelseoskärpa, eller vad det nu heter för filmkamera.

Ja, jag har inte den blekaste… 🤔

Coolt va det iaf 👍😃

Amon
2014-03-02 12:14
#89

Cristine - den ser precis ut som den ljusbollen jag filmade i höstas - och som du satte tangomusik till!😉

Men den här var större och tydligare!👍

Squimpan
2014-03-02 21:09
#90

Som en livsform levande på planeten jorden, skulle jag vara vara vara oerhört egoistisk att tro:att detta allt, som vi kallar universum, bara är för oss. Vi delar vårat universum och framför allt våran egen jord med många olika medvetna energier och varelser och tror vi annat så är vi naiva. Vår verklighet är alldeles för perfekt och alldeles för vacker för att den vibration som orsakade liv i universum, skulle beröva potentiella varelser möjligheten att uppleva detta. 

Detta är bara min åsikt och jag förväntar mig inte att någon skall hålla med mig ;)

Vår verklighet är alldeles för perfekt och alldeles för vacker för att den vibration som orsakade liv i universum, skulle beröva potentiella varelser möjligheten att uppleva detta. 

Annons:
Gahella
2014-03-02 23:18
#91

Cristine, de visar sig verkligen för dig

Jag håller med dig Squimpan. Och vad fint du uttryckte det

Cristine
2014-03-02 23:39
#92

Det är filmat med paddan!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

fatcat
2014-03-03 00:50
#93

Var det stjärnklart eller molnigt?

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Cristine
2014-03-03 02:26
#94

Nej molnigt vsr det inte vad jag kan minnas.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

I want to belive
2014-03-03 21:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Lite nattbesök

Ni kan tydligt se en fin svart dräkt o fina stora ögon. Så vackert.

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

I want to belive
2014-03-03 21:14
#96

Och varför vi tror, eller varför vi vet är nog säkert lika mycket olika upplevelser som likadana upplevelser. 

Allt från att ha blivit " bortförd/kidnappad", eller vad man nu kallar det , till att bara ha sett allting rakt upp o ner på en nattlig promenad, farkost och varelser.

min history är både och, både fysiskt och psykiskt . Både på gott o ont.

Men idagens läge så är även dom mest mörkaste minnena dom ljusaste .

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Cristine
2014-03-04 00:53
#97

Jag var tvungen lägga in bilden för att kunna se. Fin bild!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
wingren
2014-03-04 11:33
#98

#95 Jag ser faktiskt inte vad det ska föreställa? Ser bara som en ljusboll med ett streck igenom? ^^

I want to belive
2014-03-05 23:54
#99

Inte ? Attans då . Hmm Kan försöka markera vart allt är ! :)

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

I want to belive
2014-03-06 00:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

 Kan ni se nu då ? om ni jämnför ?

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

[KosmosBill]
2014-03-06 02:19
#101

Kan inte se det.

I want to belive
2014-03-06 07:46
#102

Hemma :/

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

[VSK]
2014-03-06 08:57
#103

#100

Du är grymt stadig på hand 👍

Jodå jag ser vissa likheter, tex "ögonen".

I want to belive
2014-03-06 10:39
#104

Jag är väldigt konstnärlig kan jag säga ! :)  Och tack.

Ja.. Jag kan se väldigt mycket i bilden…

Men kan inte alla se det .. så kanske de är dags o lägga ner med knarket . Haha. Nej skämt åt sido. de är synd.

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Annons:
[VSK]
2014-03-06 10:55
#105

😮😂

I want to belive
2014-03-06 11:37
#106

Jag knarkar INTE . hihi XD

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

[VSK]
2014-03-06 15:41
#107

Det förstod jag att du inte gör ☝️

😃

fatcat
2014-03-06 22:11
#108

Lyckades filma en "ufo-ballong" igår. Ser ungefär exakt likadan ut som många av ljusbollarna i ovanstående filmklipp. Kan lägga upp klippet på Youtube om intresse finns.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

wingren
2014-03-06 22:37
#109

Klart det finns intresse ;)

#100 Jag kan inte se det, förstår grejen eller vad man ska säga men man skulle också kunna få det till en "ljusboll" om man är skeptisk :p Alltid uppskattat med bilder ändå givetvis! :)

fatcat
2014-03-06 22:51
#110

Vet att detta är till 100% en "ufo-ballong", skickat upp sådana förut. (Obs, lite skakigt eftersom jag promenerar!) Kolla klippet här:

https://www.dropbox.com/s/0xbhp8ltz9vl0a5/20140304_182005.mp4

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

fatcat
2014-03-06 23:11
#111

Så vad säger ni nu? 😃Jämför min lilla ljusboll med videoklippen i ovanstående inlägg. Visst tusan kan dessa "ljus" vara uppskickade ufo-ballonger! Finns inte ens något som talar emot min teori. Ljusbollarna rör sig definitivt inte övernaturligt snabbt!

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Annons:
[VSK]
2014-03-06 23:15
#112

exakt vad är en ufo-ballong 🤔

menar du thailändsk lykta?

fatcat
2014-03-06 23:17
#113

#112 Japp! "Thailändsk lykta" som man också kallar det.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[VSK]
2014-03-06 23:19
#114

det är så det heter.. ufo-ballong kan vissa kalla det för. dock har jag adlrig hört det ordet förr 😃

fatcat
2014-03-06 23:27
#115

Finns flera sorters "rislyktor". Därför det är så lätt att misstolka vissa för att vara flygplan eller utomjordingar på besök! Det jag vill säga är att "ljusbollar" på himlen inte bevisar ett snyft.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Mrevil
2014-03-06 23:55
#116

Om man kan kommunisera med UFO så vet man att det är ett rymndskepp.

There are only Four Laws in Creation:

1. You exist.

2. The One is All and the All are One .

3. What you put out is what you get back.

4. Change is the only constant…

Except for the first three laws, which never change.

fatcat
2014-03-06 23:59
#117

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha……… Om man kan kommunicera med ett UFO så ÄR man ett rymdskepp!! 😃👍

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[VSK]
2014-03-07 00:00
#118

Hepp Hepp Hepp katten

Annons:
fatcat
2014-03-07 00:04
#119

😎😉😴

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

fatcat
2014-03-07 00:14
#120

Nej kära vänner, utomjordingarna använder inte spotlights på deras högteknologiska rymdskepp. Inte om de vill förbli oupptäckta.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

m2studio
2014-03-07 01:04
#121

Det som ni har diskuterat var inte i hög vetenskapliga nivåer utan mer mänskliga förklaringar har jag förstått. Att en eller flera person tror på dem eller inte faktiskt spelar ingen roll.

Frågan är om de finns eller ej?

Är dem vänliga eller ej?

Om dem finns och inte är vänliga, är vi bred att bevara oss och Jorden?

Vad förväntar vi av oss alla att göra?

Hur ska vi vara bred?

Vad kan vi göra?

Svaret för andra delen är mycket enkel. Om dem inte finns? då vi behöver inte vara bred eller även om vi är bred då skadar inte! eller?

Jag tror att det är bättre att vi diskuterar vad vi alla kan göra tillsammans om en "vacker dag" 

1 - Aliens befinner sig över oss och hotar oss!?

2 - Har vi tillräckligt support från våran regeringar att skydda oss?

3 - Vad händer med världen?

4 - Kan vi fly? Eller måste vi fly? Vart? Hur? När? Ska vi bara acceptera och dö? Eller blir Slavar?

5 - Om dem ville ge oss ett bättre liv vilken jag är tveksam då är vi mycket tacksamma men om inte då vad ska vi göra.

Jag hållar på att förbereda mig för den dag men snälla fråga inte hur och vad! Utan kom med förslag och ide.

JAG HOPPAS PÅ ETT BÄTTRE LIV EFTER DETTA, BARA HOPPAS!

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Cristine
2014-03-07 01:19
#122

Menar du att det är en rislyckta som flyger förbi i videon som lijgge i ruta #86. :=>>>

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

fatcat
2014-03-07 02:04
#123

#122 Inte omöjligt.. Skillnaden mellan objekten i våra videoklipp är väldigt små, din utomjordiska "ljusboll" kan faktiskt vara en rislykta, det vet vi inte.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Cristine
2014-03-07 03:22
#124

Med den farten,och den stannade upp…kanske den var radiostyrd*fniss*

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
2014-03-07 03:39
#125

Ja det låter ju logiskt att en granne av oss tre hus som finns här ute på vischan kliver upp kl halv fyra och skickar upp en japansk lykta innan han far på jobbet kl fem..det kansk är någon slags postgång..det är ont om duvor nu för tiden.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
[VSK]
2014-03-07 05:36
#126

#125

ha ha ha ha 😂

[VSK]
2014-03-07 05:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Så här högt kan inte rislyktor ta sig ☝️

[VSK]
2014-03-07 06:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#128

.

[VSK]
2014-03-07 06:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

.

[VSK]
2014-03-07 06:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#130

.

Squimpan
2014-03-07 07:33
#131

m2studio #121 varför skulle de vilja förslava oss? om de nu är lång t före oss i utvecklingen så skulle de väl snarare vilja bevara allt liv som existerar? jag tror inte att vi på något sätt behöver vara rädda för utomjordiska varelser utan snarare välkomna dom när chansen ges. 

VSK vad är det du har gjort med sista bilden?

Vår verklighet är alldeles för perfekt och alldeles för vacker för att den vibration som orsakade liv i universum, skulle beröva potentiella varelser möjligheten att uppleva detta. 

[VSK]
2014-03-07 09:27
#132

#131

Jag kör bilden i olika filter bara.

Annons:
Cristine
2014-03-07 11:53
#133

131# håller med dig squimpan, de är flera tusen år före oss och har säkert gått igenom det mesta,många är här för att hjälpa till att få bort all skit som vi har i atmosfären som också når deras planeter och entorno..många kommer för att få skåda jordens elevation till en annan dimention som inte händer så ofta. Ungefär som när vi står och tittar på solförmörkels eller kometer. kunde vi så skulle vi vara på plats..

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Squimpan
2014-03-07 13:34
#134

Mycket väl formulerat Cristine.👍

Vår verklighet är alldeles för perfekt och alldeles för vacker för att den vibration som orsakade liv i universum, skulle beröva potentiella varelser möjligheten att uppleva detta. 

Cristine
2014-03-07 13:48
#135

Tack squimpan!,

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

fatcat
2014-03-07 14:09
#136

#125 Är utomjordingar mer logiskt? :p Kan vara skogsnissar som vill förgylla den svenska faunan genom att skicka upp "rislyktor" tidigt på morgonen. Eller var det ungdomar som festat hela natten och skickar upp lyktan innan de ska sova. Avstånd spelar egentligen inte någon roll, de färdas snabbt med vinden. Fin bild någon fotograferat på Venus VSK. Syns förmodligen extra tydligt uppe i ett passagerarflygplan på 10.000 meters höjd :p

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Marr
2014-03-07 17:20
#137

#136 Såklart det är Fatcat…allt annat är högmod eller brist på intresse, på intelligens eller rädsla för att utveckla sig tänker jag. Obs! Jag tänker så. 

Som sagt vi kan nog se skillnad på rislyktor och intelligenta ljus…har skådat ett antal år och i varje fall jag vet skillnaden på väderballonger, rislyktor å sån skit. Har nämligen sett båda sorter och även den tredje som vi talar om här, som inte finns?…häpp!

Tror du jag, Cristine och övriga är här för att skämta till det, eller insinuerar och fantiserar och bara trooor? Sen som sagt finns det saker som man har sett och inte är riktigt säker på om det är "militären"…det förekommer ju då & då.

Ser man "grejerna" live och den ljusstyrka och förändring i färg och form, hastigheter rörelsemönster och dessa pulsationer som inte är av denna värld. Så bevisar det att man tittar och genom det fortsätter man att jämföra och fundera och "utbildar sig" i ämnet man berörs av. Jag har hållit på sen småskolan då jag och klasskamrater såg sådant som ej borde finnas enligt vårat synsätt här på jorden då. Typ 1970 var 1a gången. Stenåldern ju!

Sen så går aldrig detta att återge på ett jäddrans Youtubeklipp givetsvis. Blir så trött på denna skeptisism från de som inget sett, men ändå kan nedvärdera och inte ens orka lyssna/tro på vad man säger. Skulle man i.o.m. det inte vara betrodd? Jaja ok då för det ger mig ännu mer säkerhet, genom att undersöka dessa misstroendebitar också. 

Har du inte sett den sekundkorta "ljuslyktan" som dansar tango Fatcat?( Du är ju en vettig typ för övrigt och förvånar mig lite med detta "tomtenissesnack".) Du har ju rätt du med att tycka vad du vill i.o.f.s. för något annat vill jag inte veta av.

Ska se om jag hittar "tangoballongen" filmad av Amon…även om den bara är en liten prick på väldigt hög höjd och måste sättas på storskärm, så ser man hur omöjligt det är för en ballong, lykta etc. att fara fram på detta vis. Bortom naturlagarna liksom…Ett bra exempel är detta är det. Nä nu ringer maten att den är klar…får se när jag kan komma tillbaks.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Amon
2014-03-07 17:37
#138

Här var den - men man måste se den i fullskärm - annars syns det inget!😉

Cristine
2014-03-07 22:43
#139

Sedan kommer en som jag filmat när det blåste hårt och som kan höras i videon trots stt jag står inomhus. Skulle det varit en lyckta hade den blåst iväg men nu stog den stilla ibland och till och med går emot blåsten .

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Marr
2014-03-08 08:10
#140

Jamen vad fint att du såg detta Amon och fick fram den! Kom hem för en timme sen…Glad

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Amon
2014-03-08 12:13
#141

Marr: Ja - jag sökte och fann den.. 😉

Men WoW Cristine - så bra du fångade den ljusbollen på film!👍

Cristine
2014-03-08 15:10
#142

Det är samma som är i snabbvisiten jag hade för mej att jag gjorde kort men sedan kom jag ihåg att jag bytte kamer och kunde filma med den.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

m2studio
2014-03-08 17:55
#143

#131 av Squimpan 

Jag menade inte att dem ta oss som slavar utan kan fins möjligheten.

Men efter all sökande efter många svar inom detta område så kom jag på att dem har varit på jorden och tvungna d oss att utvinna Guld för dem för guld är enda metall som inte oksidas med luft eller fukt.

Jo, om dem en dag ville ta jorden antingen är själva planeten eller bara guld som är ute efter tycker jag.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

wingren
2014-03-10 13:17
#144

Kul med filmer! Man undrar ju om de har vissa ställen som de besöker/flyger över mer än andra? Exempelvis du Cristine har ju många filmer och bilder. Kan det vara så att en del av sverige är mer intressant är andra? Eller att det är mindre folk/mindre risk att bli upptäckt på vissa ställen. Eller kanske att det inte är så mycket andra flygfarkoster där dem är? Vad tror ni? :) Alla här känner väll till att det tydligen pågår mycket i staden Nome i Alaska. Och vad kan det bero på? Magnetfält? Ozonlager? Tvivel bland populationen? Få invånare? Eller vad kan det bero på? Eller de är lika mycket överallt bara det att vi inte är uppmärksamma på det?

[Starship]
2014-03-10 15:02
#145

Varför gör dom inte en mass sighting som i Phoenix 97?

Upp till toppen
Annons: