Annons:
Etikettmedlemspresentationer
Läst 3012 ggr
RuiXue
7/19/11, 11:48 PM

Hej hej :)

Är ny här, dock inte ny på iFokusGlad

Jag är 25 år gammal, född och uppvuxen några mil utanför Göteborg, bott i Köpenhamn sedan 2006, med ett kortare uppehåll i Malmö också. Har jobbat på lager i flera år här i Köpenhamn, men då min kropp inte längre vill arbeta (Har hypermobilitets syndrom eller Ehlers Danlos Syndrom) så har jag nu bestämt mig för att bli akademiker istället!

Har ett stort intresse för Fysik, universum och Parallelvärldar så det lutar starkt åt att plugga till Fysiker.

Tycker universum är otroligt intressant och min stora inspiration är ingen mindre än min egen Sötnos som är kvantfysiker och forskar om parallelvärldar.

Michio Kaku är en annan inspirationskälla.

Brukar roa mig med att lyssna på ljudböcker om universum och olika teorier, alternativt läsa på nätet. Förstår inte mycket utav det- än, men det är ju så himla intressant!

Så, det var lite om migSkrattande

Jennie


Annons:
[Starman]
7/20/11, 1:33 AM
#1

Hallå, härligt att se någon som är intresserad av verkligheten i yttre rymden. Här inne snackas dessvärre mest om hitte-påsaker som "kanaliseringar av utomjordiska budskap" och kristaller och allt vad det heter med new age.

RuiXue
7/20/11, 3:06 AM
#2

Hitta på saker är också himla skoj! Lite Star Wars och liknande slår aldrig fel det hellerSkrattande

Jennie


[Starman]
7/20/11, 3:22 AM
#3

Sant, sant :)

Tittar du mycket på tv? (edit, vilken märklig fråga, får skylla på trötthet. :p ignorera den gärna)

Om du inte sett många dokumentärer så kan rekommendera serierna Carl Sagan's Cosmos, Through The Wormhole med Morgan Freeman samt BBCserien Wonders Of The Universe. Alla finns på youtube, om du söker med alternativet "långa klipp (20 minuter)".

RuiXue
7/20/11, 11:15 AM
#4

Jag har sett några klipp på youtube. Älskar att titta på sådana klipp! Tyvärr har jag inga TV kanaler som visar programmen så det är youtube som gäller.

Jennie


[Hukanson]
7/23/11, 2:59 PM
#5

Välkommen till Utomjordiskt, RuiXue! Kul att du vill vara med och odla kunskaper och intresse för Rymden med allt vad den innehåller tillsammans med oss andra på denna sajten som har nästan 900 medlemmar.

Att förstå Fysik är ju en bra början även om fysik ju handlar om vår Jord och dess natur - men genom våra utomjordiska ansträngningar att söka kuskap om universum så vet vi ju att våra fysikkunskaper står sig ganska bra i hela universum. Vi tror att de grundämnen vi lärt känna är universella grundämnen som har samma egenskaper överallt. Kanske det finns undantag för den som vet bättre.

Det finns massor med videos - inte minst med Carl Sagan som var min idol när han visades på TV jag tror på 1980-talet. Som en magister vid katedern presenterade han hela mänsklighetens utveckling och det kända Kosmos för svenska tvtittare - han var grym!

Idag har många ett levande intresse för rymden på ett sätt som har växt fram starkare och starkare de senaste 50 åren. Många tror allvarligt att vi inte är ensamma i universum - det finns väldigt många fler varelser, som ser ut liknande oss utanför jorden. Dessa har hunnit längre än vi med det tekniska utvecklingen och har ett intelligent medvetande på en nivå som högt överstiger vårt vardagsmedvetande.

Dessa Stellärvarelser använder Stjärnskepp och de visar sig som ljus på natthimlen och ibland öppet på dagtid. Det finns det också massor med videos på. Människan har dödat Stellärvarelser och skjutit ner Stjärnskepp - detta gjordes innan de 4 stora (Usa,Kina,Ryssland,Indien) beslöt acceptera "fredliga diplomatiska kontakter".

Man behöver inte intressera sig för detta själv men det är ju bra att förstå att många gör det här - och att det är lika ok att intressera sig för det som att inte göra det.

Om du bara vill prata och diskutera om matematiska formler för supernovaexpansioner så är det helt ok. Det blir litet i konkurrens med Astronomi i fokus, men utomjordiskt är det.

Hoppas att jag inte skrämde iväg dig med detta, jag välkomnar kvinnliga energier - om de är utomjordiska… lol

RuiXue
7/23/11, 5:39 PM
#6

Jag har nästan helt bestämt mig för att plugga Teoretisk Fysik och kasta in lite Kvantmekanik, partikelfysik, kosmologi och acceleratorer ocksåFlört

Känns som om det är allt för få kvinnor som intresserar sig för fysik, universum och det utomjordiska!

Jennie


Annons:
Morphogenesis
7/29/11, 2:48 PM
#7

#6 Låter ju precis hur fräsigt som helst, go for it :)!

RuiXue
7/29/11, 5:08 PM
#8

#7 Precis det jag tänkt göraSkrattande

Jennie


[Hukanson]
7/29/11, 9:44 PM
#9

Har sett på teve att Köpenhamn har en väldigt hög nivå på populärvetenskap och de gör bra teveprogram. Nils Bohr är ju en stor och viktig person fortfarande. Hur går det med språket då? Mycket är på engelska men ändå - vill man inte helst tänka på svenska?

Lycka till med detta!!!

Glad

RuiXue
7/29/11, 11:28 PM
#10

Svenska må vara mitt modersmål, men Engelska är mitt föredragna språk och det jag använder mig utav allra mest! Danska pratar jag inte alls fast jag kan förstå det.

Faktum är att jag till och med tänker på Engelska och måste översätta till Svenska när jag skriver eller pratar SvenskaFlört

Jag har tänkt kika runt lite i stan här på Bohr institutet och lite sånt, speciellt om min fysiker sötnos kommer och hälsar på ifrån USA.

Jennie


Upp till toppen
Annons: