Frågor inom ämnet söker svar Läst 2758 ggr

Tron att utomjordingar skapade jorden

Olästa | Bevaka | Bokmärk

Kan börja med att säga att jag är ny här så om jag har missat ämnet som ger mig svar (även fast jag har sökt) så beror det på det. :)

I vilket fall som helst, finns det inte en rörelse för de som tror att utomjordingar är "gud" så att säga. Såg realistiska rörelsen, men den verkade allt för sjuk när man läser grundarens samtal med denna utomjordning han träffat "kommer ni hit ofta?"..

En väldigt vanlig tro på denna Jorden är att Fader Gud skapade Jorden att vara vad den är. Att han uppdrog åt Sonen Gud att skapa människan och människans Värld, både inkarnativt och exkarnativt. Att Gud är Ljus, Lag och Ordning.

Men var finns då Gud som sig själv? Hur ser Gud ut? Var kommer Gud ifrån och vad vill Gud med Sonens mänskliga materiella Värld på Jorden och i Himmelens andlighet?

Jag menar att det är ju egentligen ett lika stort mysterium att tro på vår egen teori som att tro på att vi Skapas "i andra hand" av skapelser som lärt sig att hantera sin gudomlighet.

Att avfärda Rael-rörelsen som "sjuk" behöver nog ändå en förklaring till allt som rörelsen har omfattat. Väldigt många väldigt intelligenta människor har varit med i denna rörelse men ändå människor mellan kan det gnissla och tappa sugar. Vi är bara jordiska människor.

Hoppas du fick litet gensvar på din spännande tråd.

Jag är själv inne på teorin att det var utomjordingar som byggde grunden för våran jord. Därför jag undrade om det fanns någon plats där jag kunde dela min tro.

Tyckte först att real-rörelsen verkade jättebra, men just den där första dialogen med utomjordingen fick det hela att gå från logiskt till frågan varför det där är bland det första du säger till en annan livsform. Det är en bra rörelse han har byggt upp, men att en man har byggt upp den från ett första samtal som liknar något man har med någon man träffat på en bar gör att jag inte tror att det är det rätta stället för mig.

Gå på din känsla, den kan leda dig rätt.

Men,faktiskt,just detta att han var så öppen (som väldigt många new-age're var på den tiden) och naiv kan vara ett bevis för att han var en utvald att göra kontakt under sin levnad.

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 200 sajter.

Mer på iFokus